Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2001, 14:27
SozoS
SozoS is offline
Beste allemaal,
Jullie zijn zo'n beetje m'n laatste hoop, anders heb ik een Pentium III 450 in de aanbieding...
Probleem: ik heb een Diamond Viper V550 videokaart met de nieuwste drivers (TNT). Werkte jarenlang prima. Tot ik een keer windows (98 eerste editie) opnieuw heb geïnstalleerd (en volgens mij tegelijk direct X 8.0 a erbij). Vanaf dat moment kreeg ik met diverse spellen de volgende foutmelding: Fatale uitzondering OE op 0028:CE5647B3 in Asp4Wave(01) + 00014553 De huidige toepassing wordt afgesloten.
Hoe komt dit? Kan het een conflict zijn tussen mijn videodrivers en direct x 8? Op de website van Diamond Multimedia (diamondmm.com) las ik dat de laatste drivers DirectX 7 ondersteunen. Kan dit betekenen dat ze 8.0 NIET ondersteunen? Ook de drivers van nvidia.com heb ik reeds geprobeerd, zonder succes.....
HEEEEEEEEELP! Iemand suggesties? Windows opnieuw installeren heb ik al diverse malen geprobeerd.....
__________________
Het licht aan het eind van de tunnel ben je meestal zelf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2001, 14:38
KeeZ
KeeZ is offline
ME installen, of anders je videokaart inruilen voor een V770 ook de drivers (die je standaard bij je vk krijgt) proberen te installeren (eerst alle ouden eraf flikkeren) misschien dat dat helpt....
__________________
oh, wat is het toch fijn, om een tweakert te zijn.... wOOOOt !!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2001, 15:25
TheEagle
TheEagle is offline
Dat probleem heb ik ook gehad maar dan met m'n Viper 770, je kunt't oplossen door de VIA drivers te installeren, de VIA drivers kun je krijgen op: www.viahardware.com
__________________
You must have commited great sins. For if you had not, god would not have sent a punishment like me - Genghis Khan X
Met citaat reageren
Oud 18-02-2001, 15:33
De Viper 550 ondersteunt DirectX8 helemaal niet.
Tot nu toe zelfs geen enkele kaart.
Maar de TNT's zullen er nooit gebruik van maken ook.
Blijf maar lekker DirectX 7.0a gebruiken.

En neem dan gelijk detonator drivers. Werkt beter dan die Diamond rommel.

------------------
Dit is wel een erg persoonlijke signature he.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2001, 19:58
SozoS
SozoS is offline
Detanator drivers heb ik al (van nvidia.com)
Verder is het zo leuk dat als dx 8 hebt geïnstalleerd, je geen lagere versie meer kunt installeren (of je moet een speciaal directx uninstall programma gebruiken, maar daar zitten nogal wat risico's aan) zie: www.ebrink.com/dxun/direct.html
In elk geval bedankt voor de tips, ik ga die VIA-drivers maar eens proberen. Ik hoop dat het helpt.
__________________
Het licht aan het eind van de tunnel ben je meestal zelf
Met citaat reageren
Oud 18-02-2001, 20:12
SozoS
SozoS is offline
Eeeeeh, ik zat net ff die site te checken, maar welke drivers zijn volgens jou (TheEagle) geschikt voor die viper's? Want ik kom er toch niet helemaal uit geloof ik... (en ik maar denken dat ik niet dom was)
__________________
Het licht aan het eind van de tunnel ben je meestal zelf
Met citaat reageren
Oud 18-02-2001, 21:14
Die drivers moet je alleen installeren als je een VIA chipset based moederbord hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2001, 21:24
SozoS
SozoS is offline
Dank u, dat ga ik ff uitzoeken. Ik neem aan dat je als ik dat niet heb geen andere suggesties hebt?
__________________
Het licht aan het eind van de tunnel ben je meestal zelf
Met citaat reageren
Oud 18-02-2001, 21:35
Verwijderd
Eh wat? VIA drivers installeren? Heb je wel een VIA chipset op je moederbord? Nee? Dan niet doen.

Als ik jou was zou ik gewoon je hele windows directory deleten en windows 98 helemaal opnieuw installeren. Vervolgens installeer je detonator drivers uit de 3xx serie, want die werken toch het beste met een TNT(2) chipset. Vervolgens installeer je een directX 7 en dan zou alles in orde moeten zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.