Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2006, 14:15
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Volgens mij is het niet gebruikelijk, maar op mijn school als je enige onvoldoende op LO is, blijf je zitten (4Havo). Ik vind het belachelijk, hoe hard directie ook roept dat het om inzet gaat, LO is iets waar je zelf verantwoordelijkheid voor moet nemen dat is niet iets wat je nodig hebt om je voor te bereiden op een vervolgopleiding!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2006, 14:17
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Bij ons op school dreigden ze er wel altijd mee, maar zover ik weet is het nog nooit voorgekomen. Je kon dan je punt ophalen door in de laatste toetsweek nog een coopertest ofzo te doen.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:21
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
LO is iets wat iedereen kan halen en het is een stuk zinvoller dan een hoop andere vakken dus niet zo zeiken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:27
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 23-06-2006 @ 15:21 :
LO is iets wat iedereen kan halen en het is een stuk zinvoller dan een hoop andere vakken dus niet zo zeiken.
nouwe, als ik zeik ben jij vast op je voorhoofd gevallen want het is natuurlijk onzin om te zeggen dat iedereen LO kan halen,
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:27
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
Eefjepeefje schreef op 23-06-2006 @ 15:27 :
nouwe, als ik zeik ben jij vast op je voorhoofd gevallen want het is natuurlijk onzin om te zeggen dat iedereen LO kan halen,
lekker agressief..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 23-06-2006 @ 15:21 :
LO is iets wat iedereen kan halen en het is een stuk zinvoller dan een hoop andere vakken dus niet zo zeiken.
Dat kun je van elk vak zeggen. Nederlands kan ook iedereen halen - als je er toevallig aanleg voor hebt.

LO (de naam alleen al, 'lichamelijke opvoeding', Gym vond ik beter klinken) is op zich geen nutteloos vak, maar geen vak dat iemands toegang tot een hogere opleiding zou mogen belemmeren. Enkel voor sportgerichte opleidingen zou het ergens op slaan, wat mij betreft.

'even een coopertest doen', lekker fijn voor iemand die redelijk kortademig is.

Noem mij overigens een vak dat zinlozer is dan gym graag...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Eefjepeefje schreef op 23-06-2006 @ 15:27 :
lekker agressief..
Erm je geeft op jezelf deze reactie?

Je kan inderdaad op LO1 blijven zitten, als je niet 80% aanwezig bent geweest krijg je geen cijfer bij ons op school en moet je een vervangende opdracht doen wil je toch nog over gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:38
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-06-2006 @ 15:29 :
Erm je geeft op jezelf deze reactie?

Je kan inderdaad op LO1 blijven zitten, als je niet 80% aanwezig bent geweest krijg je geen cijfer bij ons op school en moet je een vervangende opdracht doen wil je toch nog over gaan.
Haha ja, ik heb namelijk geen zin omdat iemand anders mij een zeikerd vind direct maar te beweren dat hij ook een zeikerd is

Maar bij ons is het gewoon voldoende of onvoldoende, en bij onvoldoende geen overgang, ik vind het niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:38
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-06-2006 @ 15:28 :
Dat kun je van elk vak zeggen. Nederlands kan ook iedereen halen - als je er toevallig aanleg voor hebt.

LO (de naam alleen al, 'lichamelijke opvoeding', Gym vond ik beter klinken) is op zich geen nutteloos vak, maar geen vak dat iemands toegang tot een hogere opleiding zou mogen belemmeren. Enkel voor sportgerichte opleidingen zou het ergens op slaan, wat mij betreft.

'even een coopertest doen', lekker fijn voor iemand die redelijk kortademig is.

Noem mij overigens een vak dat zinlozer is dan gym graag...
Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:41
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-06-2006 @ 15:28 :

Noem mij overigens een vak dat zinlozer is dan gym graag...
anw
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:53
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Als je een goede reden voor die onvoldoende hebt dan kun je vast wel een oplossing vinden met de leraar of afdelingsleider oid. Zo niet kom van je luie stoel..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:07
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 23-06-2006 @ 15:53 :
Als je een goede reden voor die onvoldoende hebt dan kun je vast wel een oplossing vinden met de leraar of afdelingsleider oid. Zo niet kom van je luie stoel..
Die reden is er ja, maar de oplossing niet, erg jammer!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-06-2006 @ 15:28 :
'even een coopertest doen', lekker fijn voor iemand die redelijk kortademig is.
Je krijgt daarom ook nooit een onvoldoende als je (fysiek) niet in staat bent om te presteren. De enige reden dat ik kan bedenken voor een onvoldoende voor LO is nooit op komen dagen of full-time klieren tijdens de les.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:14
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
Snees schreef op 23-06-2006 @ 16:09 :
Je krijgt daarom ook nooit een onvoldoende als je (fysiek) niet in staat bent om te presteren. De enige reden dat ik kan bedenken voor een onvoldoende voor LO is nooit op komen dagen of full-time klieren tijdens de les.
En hier kom jij op het punt dat je beter voor je zelf kan spreken of je eigen school, ik ben namelijk fysiek niet in staat geweest voldoende te scoren maar die onvoldoende staat er toch echt, en ik heb achter die mensen hun kont aan gelopen alsof er stroop aan zat, maar er valt niks uit te halen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:26
fractuur
fractuur is offline
Ligt het nou aan mij of kan je niet op één vak blijven zitten? Dat zou betekenen dat je een 3 staat voor gym, en ik kan Frostbite op dat punt geen ongelijk geven dat íedereen een 5 kan staan voor LO.. Als je nou drie of vier 5-en hebt en één daarvan is LO vind ik het een ander verhaal.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:35
Morri
Morri is offline
@Fractuur: bij mij op school is het ook zo dat als je voor de vakken waar je alleen onvoldoende/voldoende/goed voor krijgt onvoldoende staat, je doubleert. Je kunt dan vaak nog wel voorwaardelijk over, dmv een taak kun je de onvoldoende omzetten in een voldoende.

@Eefje: kijk eens in je PTA/Examenregelement. Bij ons is het zo dat het verschil tussen onvoldoende/voldoende gebaseerd is op kwantiteit en het verschil tussen voldoende/goed op kwaliteit. Als jij fysiek niet in staat bent gymlessen te volgen krijg je bij mij op school andere opdrachten (om de studielasturen te compenseren) maar blijf je er nooit op zitten. Ga anders eens (evt. samen met je ouders) een gesprek aan met je mentor/de schoolleiding.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:01
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
fractuur schreef op 23-06-2006 @ 16:26 :
Ligt het nou aan mij of kan je niet op één vak blijven zitten? Dat zou betekenen dat je een 3 staat voor gym, en ik kan Frostbite op dat punt geen ongelijk geven dat íedereen een 5 kan staan voor LO.. Als je nou drie of vier 5-en hebt en één daarvan is LO vind ik het een ander verhaal.
Net als ik al zeg volgens mij is het niet gebruikelijk maar het is wel echt zó, en dat is ook wat ik belachelijk vind, als het was dat ik nu 3 onvoldoendes stond door gym en daardoor bleef zitten oké, dan zul je mij niet horen hoor, maar ja als die 5 voor gym je enige onvoldoende is blijf je zitten
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:03
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
Morri schreef op 23-06-2006 @ 16:35 :
@Fractuur: bij mij op school is het ook zo dat als je voor de vakken waar je alleen onvoldoende/voldoende/goed voor krijgt onvoldoende staat, je doubleert. Je kunt dan vaak nog wel voorwaardelijk over, dmv een taak kun je de onvoldoende omzetten in een voldoende.

@Eefje: kijk eens in je PTA/Examenregelement. Bij ons is het zo dat het verschil tussen onvoldoende/voldoende gebaseerd is op kwantiteit en het verschil tussen voldoende/goed op kwaliteit. Als jij fysiek niet in staat bent gymlessen te volgen krijg je bij mij op school andere opdrachten (om de studielasturen te compenseren) maar blijf je er nooit op zitten. Ga anders eens (evt. samen met je ouders) een gesprek aan met je mentor/de schoolleiding.
Ik volg wel gymlessen, maar ik ben niet in staat me optimaal in te zetten door fysieke klachten, en dat wordt door de school opgevat als geen inzet, en ik heb de pech een nieuwe gymleraar te hebben die het verantwoord vind onwaarheden te vertellen of zijn leerlingen,
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2006, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Eefjepeefje schreef op 23-06-2006 @ 16:14 :
En hier kom jij op het punt dat je beter voor je zelf kan spreken of je eigen school, ik ben namelijk fysiek niet in staat geweest voldoende te scoren maar die onvoldoende staat er toch echt, en ik heb achter die mensen hun kont aan gelopen alsof er stroop aan zat, maar er valt niks uit te halen.
Regel dan een doktersverklaring en teken beroep in, desnoods bij een hoger orgaan. Als je zaak echt zo clean is, moet dat lukken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:22
Eefjepeefje
Eefjepeefje is offline
Citaat:
Snees schreef op 23-06-2006 @ 17:16 :
Regel dan een doktersverklaring en teken beroep in, desnoods bij een hoger orgaan. Als je zaak echt zo clean is, moet dat lukken.
Sorry hoor zou jij dat doen? Ik niet in ieder geval en daar gaat het me ook niet om, het gaat me er om dat het kan dat je op gym blijft zitten, en dat ik dat onzin vind. Maar blijkbaar wordt er niet in geloofd dat zoiets kan, terwijl je er niks aan kan doen, best hoor.

Laatst gewijzigd op 23-06-2006 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Eefjepeefje schreef op 23-06-2006 @ 17:22 :
Sorry hoor zou jij dat doen? Ik niet in ieder geval en daar gaat het me ook niet om, het gaat me er om dat het kan dat je op gym blijft zitten, en dat ik dat onzin vind. Maar blijkbaar wordt er niet in geloofd dat zoiets kan, terwijl je er niks aan kan doen, best hoor.
Als ze me niet geloofden en ik er door zou blijven zitten zou ik dat zeker doen, ja, waarom niet? Je wilt niet weten hoeveel leerlingen de boel bij elkaar liegen om ergens onder uit te komen, niet zo raar als ze bewijs willen zien, vind ik.

Dat je blijft zitten als gym je enige onvoldoende is vind ik wat overdreven, maar ik vind het niet meer dan normaal dat gym meetelt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:40
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Eefjepeefje schreef op 23-06-2006 @ 17:22 :
Sorry hoor zou jij dat doen? Ik niet in ieder geval en daar gaat het me ook niet om, het gaat me er om dat het kan dat je op gym blijft zitten, en dat ik dat onzin vind. Maar blijkbaar wordt er niet in geloofd dat zoiets kan, terwijl je er niks aan kan doen, best hoor.
Tuurlijk zou ik dat doen! En imho gaat het om je opleiding, en niet om de wegingen van de school. Het is inderdaad belachelijk dat je alléén op LO kan blijven zitten, maar dat schijnt nou eenmaal zo te zijn. Bijzaak dus. Hoofdzaak is dat je over wil, en dat een doktersverklaring daarvoor kan zorgen. Dus mocht LO (wanneer boven de 3) je enige onvoldoende zijn (als niet: dan is het jammer en kan ik me vinden in het standpunt van de school) dan regel je die doktersverklaring toch?? Niet meer dan logisch, en terecht ook overigens.

Dus stop met klagen en doe er tenminste voor jezelf wat aan.

Edit: Mocht je helemaal een eind aan de regeling willen maken, en ook voor de rest van de leerlingen wat willen betekenen kan je altijd nog naar de leerlingenraad stappen.
__________________
.. zegt de liberaal.

Laatst gewijzigd op 23-06-2006 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:40
Ndimension
Ndimension is offline
Dus als je voor alle vakken een 10 hebt of G en alleen voor LO een O, dan blijf je zitten?
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 23-06-2006 @ 17:40 :
Dus als je voor alle vakken een 10 hebt of G en alleen voor LO een O, dan blijf je zitten?
Ja, je mag ook geen examen doen als gym onvoldoende is, dus als je een onvoldoende op gym hebt blijf je zitten.

Ik vind het erg raar dat je niet aangeeft dat je op halve capaciteit mee kan doen. Bij ons is het meer dan normaal dat niet iedereen volledig mee kan doen. Mensen met astma etc krijgen als ze zich naar de capaciteit die ze hebben inzetten gewoon een Voldoende of Goed.

Maar ik zou er gewoon wat aan doen. Niet afwachten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 19:08
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik heb wel eens een 5 gehad op mijn rapport voor gym, dat vond ik al belachelijk. Daar ging het ook te veel om resultaten ipv inzet. In de hogere klassen kon je geen onvoldoende halen als je een beetje inzet toonde enzo.
Ik vind het vreemd dat je enkel door gym kan blijven zitten, en stom. Tuurlijk ligt die onvoldoende ook mede aan de instelling van je docent, evenals die van jezelf.

Wat je kan doen is duidelijk aankaarten waarom jij vind dat je een voldoende verdient of over zou mogen, en dan ook met een open blik hun tegenargumenten aanhoren. Ga er, alsof het een debat is, op in en dan moet er toch iets op te vinden zijn..? hoop ik iig voor je
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2006, 19:27
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Eefjepeefje schreef op 23-06-2006 @ 15:27 :
nouwe, als ik zeik ben jij vast op je voorhoofd gevallen want het is natuurlijk onzin om te zeggen dat iedereen LO kan halen,
Iedereen kan LO halen, maar als je continu aan de kant zit met je armen over elkaar en maar loopt te zeiken over hoe stom het wel niet is... dan slaag je niet natuurlijk
Als je gewoon mee doet en inzet toont dan slaag je al, hoef je niet eens goed te zijn
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Eefjepeefje schreef op 23-06-2006 @ 17:22 :
Sorry hoor zou jij dat doen? Ik niet in ieder geval en daar gaat het me ook niet om, het gaat me er om dat het kan dat je op gym blijft zitten, en dat ik dat onzin vind. Maar blijkbaar wordt er niet in geloofd dat zoiets kan, terwijl je er niks aan kan doen, best hoor.
Woei, een troll in disguise.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 22:11
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Wat loop je nou helemaal te klagen?
Al ben je drie keer te dik, ben je astmatisch en reumatisch, dan nog dien je geen onvoldoende te staan voor LO!!!

Je wordt grotendeels beoordeelt op inzet en hoeveel jij er voor jezelf uit haalt. Dus als je nooit je spullen meehebt, er vaak niet bent, weinig initiatief en inzet toont, waarom zou je het dan waard zijn om het volgende jaar te gaan doen?
In LO komen namelijk veel eigenschappen voor die je voor de rest ook nodis hebt hoor, en je hoeft heus niet de beste te zijn om er een 7 ofzo uit te slepen.
Ik denk dan ook dat dit niet 'zomaar'is, en dat er iets is voorgevallen en dat je nu nederigheid en respect moet tonen tegen je leraar en de directie. En als je dan beterschap belooft en zegt dat je het spijt, dan zal je vast een stuk verder komen dan met agressief reageren
Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 22:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
iThink schreef op 23-06-2006 @ 23:11 :
Wat loop je nou helemaal te klagen?
Al ben je drie keer te dik, ben je astmatisch en reumatisch, dan nog dien je geen onvoldoende te staan voor LO!!!

Je wordt grotendeels beoordeelt op inzet en hoeveel jij er voor jezelf uit haalt. Dus als je nooit je spullen meehebt, er vaak niet bent, weinig initiatief en inzet toont, waarom zou je het dan waard zijn om het volgende jaar te gaan doen?
In LO komen namelijk veel eigenschappen voor die je voor de rest ook nodis hebt hoor, en je hoeft heus niet de beste te zijn om er een 7 ofzo uit te slepen.
Ik denk dan ook dat dit niet 'zomaar'is, en dat er iets is voorgevallen en dat je nu nederigheid en respect moet tonen tegen je leraar en de directie. En als je dan beterschap belooft en zegt dat je het spijt, dan zal je vast een stuk verder komen dan met agressief reageren
Veel succes ermee!
Ik denk dat jij iets te optimistisch bent over gym op andere scholen. Misschien dat het op jouw school zo werkt dat je op inzet beoordeeld wordt, maar ik heb toch echt genoeg gymleraren gehad die puur op resultaat cijferden. Die hadden echt geen begrip voor mijn bronchitis en knieblessure hoor.

Gelukkig zijn er ook goede docenten waarbij het wel gaat als wat jij beschrijft, maar er klakkeloos vanuit gaan dat het op elke school zo geregeld is als bij jou, lijkt me niet terecht.

@TS: ik zou absoluut een doktersverklaring regelen. Dat kost je een half uurtje tijd en bespaart je een jaar doubleren. En indien nodig inderdaad bezwaar aantekenen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 01:57
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-06-2006 @ 15:28 :
Dat kun je van elk vak zeggen. Nederlands kan ook iedereen halen - als je er toevallig aanleg voor hebt.

LO (de naam alleen al, 'lichamelijke opvoeding', Gym vond ik beter klinken) is op zich geen nutteloos vak, maar geen vak dat iemands toegang tot een hogere opleiding zou mogen belemmeren. Enkel voor sportgerichte opleidingen zou het ergens op slaan, wat mij betreft.

'even een coopertest doen', lekker fijn voor iemand die redelijk kortademig is.

Noem mij overigens een vak dat zinlozer is dan gym graag...
Aanleg? Wtf gast, het gaat hier over een paar uur in de week bewegen, niet over topsport. Ons lichaam is prima in staat om de hele dag door actief te zijn, een paar millenia geleden deed de hele mensheid dat ook. Aan de andere kant van de wereld zijn er kinderen die de hele dag door fysiek aan het werk zijn, leuk is anders maar ze kunnen het wel, en hier gaan mensen zeiken over een paar uur gym. Als je gehandicapt bent, ziek bent, of een blessure hebt kan het zijn dat je (tijdelijk) niet (op volle kracht) mee kan doen maar dit kan allemaal door een dokter bevestigd worden en dan krijg je die voldoende dus alsnog.

Zinlozer dan gym? In ieder geval CKV, ANW en Letterkunde.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 01:58
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
en Eefjepeefje, waarom vind jij dat je geen voldoende kan halen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Haal een doktersverklaring en zeur niet. Natuurlijk moet je een doktersverklaring hebben. Tenzij je in een rolstoel zit en overduidelijk is dat je niet mee kan gymmen, willen ze altijd een verklaring zien. Duh. En je huisarts wil best wel even een briefje schrijven hoor. Overigens had je die doktersverklaring al iets eerder moeten halen.. namelijk toen, wat je ook mankeert waardoor je niet kunt gymmen, begon. Daarmee voorkom je dit soort problemen.
Mocht je niets mankeren, moet je helemaal niet zeuren. Gym is het makkelijkste vak om een voldoende voor te halen (mits je lichamelijk in orde bent ja). Zelfs als je er geen aanleg voor hebt, kan je een 6 halen door je wel in te zetten.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 11:46
LB06
LB06 is offline
Je had aan het begin van het jaar misschien beter een gesprekje onder vier ogen kunnen houden met je LO docent. En als dat niet werkt inderdaad gewoon een doktersverklaring halen. Natuurlijk is het lullig dat je op dat vak blijft zitten, maar goed, het was van tevoren duidelijk dat dat kan gebeuren, neem ik aan.

Ik ben zelf ook niet goed in gym. Balsporten liggen me over het algemeen wel (6,5 tot 8), maar in atletiek en vooral turnen was/ben ik een ramp. Toch kreeg ik altijd een 6, omdat de docent zag dat ik altijd mijn best deed om de opdracht zo goed mogelijk uit te voeren. Er waren ook mensen bij die bepaalde opdrachten niet uitvoerden, omdat ze het toch niet zouden halen (waarschijnlijk waren ze gewoon bang, maar goed, praat er dan over met je docent), en dan is het in mijn ogen terecht dat je een onvoldoende scoort.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 13:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-06-2006 @ 18:07 :
Ja, je mag ook geen examen doen als gym onvoldoende is, dus als je een onvoldoende op gym hebt blijf je zitten.

Ik vind het erg raar dat je niet aangeeft dat je op halve capaciteit mee kan doen. Bij ons is het meer dan normaal dat niet iedereen volledig mee kan doen. Mensen met astma etc krijgen als ze zich naar de capaciteit die ze hebben inzetten gewoon een Voldoende of Goed.

Maar ik zou er gewoon wat aan doen. Niet afwachten.
bij ons - voor zover ik me dat nog kan herrineren - kreeg iedereen die vaak genoeg aanwezig was geweest een 'voldoende', alleen de uitblinkertjes kregen een 'goed'. Diegenen die een onvoldoende halen waren echt nooit geweest, maar die zouden sowieso niet over zijn volgens mij...

overigens zou ik wel een doktersverklaring halen. heb ik wel gedaan toen een lastige gymleraar dat het redelijk riskant is voor iemand die - letterlijk - net niet zn nek gebroken heeft om in touwen te gaan klimmen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 24-06-2006 @ 02:57 :
Zinlozer dan gym? In ieder geval CKV, ANW en Letterkunde.


Ik moet je toegeven, sporters hebben de samenleving verder geholpen dan natuurkundigen en schrijvers.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 13:42
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Bij ons op school hoefde je nooit te gymmen als je ongesteld was.


Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2006, 13:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-06-2006 @ 14:42 :
Bij ons op school hoefde je nooit te gymmen als je ongesteld was.


__________________
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 14:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Discriminasie!!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 14:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 14:36 :


Ik moet je toegeven, sporters hebben de samenleving verder geholpen dan natuurkundigen en schrijvers.
Nou ja, ANW valt niet bepaald te vergelijken met natuurkunde hoor...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 16:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
stefano schreef op 24-06-2006 @ 15:28 :
Nou ja, ANW valt niet bepaald te vergelijken met natuurkunde hoor...
ANW heeft meer overeenkomsten met natuurkunde dan 'lichamelijke opvoeding'. (serieus, die naam klinkt voor mij net als 'legale kindermishandeling' op de een of andere manier. Gym vond ik best leuk, maar 'lichamelijke opvoeding'... pff...)

het verschil tussen LO en alle andere vakken, is dat vrijwel iedereen zelf ook wel met zn conditie bezig kan zijn. Je kan zelf op een zwemclub, voetbalclub, judoclub, lid worden van een sportschool, etc.

ik ken bijzonder weinig mensen die in hun vrije tijd zich bezighouden met de activiteiten van de lokale natuurkunde-club.

ANW is gewoon een nuttig vak voor mensen die niks weten over natuur en eh wetenschappen. als je al natuurkunde, scheikunde en/of biologie hebt, dan is het een onzinnig vak, maar gym is voor vrijwel iedereen een vak dat weinig tot niks toevoegt aan iemands kennis of karakter.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 02:23
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 14:36 :


Ik moet je toegeven, sporters hebben de samenleving verder geholpen dan natuurkundigen en schrijvers.
Zonder sporters geen WK en zonder natuurkundigen geen lcd-tv om er naar te kijken he.

Je wordt geen kunstenaar door een keer naar een museum te gaan en je wordt ook zeker geen groot schrijver door een paar boeken van een leeslijst te lezen. ANW is oud nieuws voor wie beta kiest en nieuw maar onboeiend en nutteloos nieuws voor wie na een paar jaar scheikunde en natuurkunde juist niet voor die richting kiest.

Gym is gewoon een goede manier om zelfs de meest inactieve mensen een paar uur in de week te laten bewegen. Als je literatuur leuk vindt lees je die boeken toch wel en als het je niet boeit is er ook echt geen reden om ze te lezen. Beweging daarentegen is gezond of je het nou leuk vindt om te doen of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 02:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-06-2006 @ 14:42 :
Bij ons op school hoefde je nooit te gymmen als je ongesteld was.


Bij mij niet, maar wij hadden ook zo'n pot die het liefst de tampon persoonlijk in je vagina wilde duwen als je lief te klagen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 06:49
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Bij mij zeiden ze dat ook, maar ik ben uiteindelijk gewoon overgegaan en mocht ook gewoon (na een suf verhaal te typen over 'sport en je omgeving') ook gewoon examen doen. En dat met maar 30% aanwezigheid, ha
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 06:54
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 25-06-2006 @ 03:23 :
Gym is gewoon een goede manier om zelfs de meest inactieve mensen een paar uur in de week te laten bewegen. Als je literatuur leuk vindt lees je die boeken toch wel en als het je niet boeit is er ook echt geen reden om ze te lezen. Beweging daarentegen is gezond of je het nou leuk vindt om te doen of niet.
Degenen die toch al niet bewegen uit zichzelf krijgen door het te verplichten alleen nog maar een grotere afkeer van sport. Al die LO-uren hadden ze ook op kunnen vullen met bijvoorbeeld een extra taal, wellicht dat ik dan vaker was gekomen.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:02
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
Broeder schreef op 25-06-2006 @ 07:54 :
Degenen die toch al niet bewegen uit zichzelf krijgen door het te verplichten alleen nog maar een grotere afkeer van sport. Al die LO-uren hadden ze ook op kunnen vullen met bijvoorbeeld een extra taal, wellicht dat ik dan vaker was gekomen.
En van een extra taal wordt je ook echt gezonder hoor!
Alleen maar op je *reet* zitten om een taal te doen, doe je al een uurtje of 12 per week, LO maar 2.
In deze tijd van kinderen die te dik worden en van hun ouders niet het goede voorbeeld krijgen, is het goed om ze met gym in contact te stellen.

En je mag natuurlijk ook kinderen niet uitsluiten, als mensen een sportclub niet kunnen betalen, is het toch fijn dat ze dan op school wat voor hun ontspanning kunnen sporten!!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-06-2006 @ 14:42 :
Bij ons op school hoefde je nooit te gymmen als je ongesteld was.


Ik zou er spontaan ontzettend onregelmatig ongesteld van worden
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 25-06-2006 @ 03:23 :
Zonder sporters geen WK en zonder natuurkundigen geen lcd-tv om er naar te kijken he.
Ik ga voor de LCD-TV en ik kijk het WK niet

Citaat:
iThink schreef:
In deze tijd van kinderen die te dik worden en van hun ouders niet het goede voorbeeld krijgen, is het goed om ze met gym in contact te stellen.
Absoluut, maar er is een wereld van verschil tussen 'kinderen in contact brengen met sport' en 'kinderen met overigens mooie cijfers een jaar door de neus boren omdat ze onvoldoende scoren op gym'.

Citaat:
En je mag natuurlijk ook kinderen niet uitsluiten, als mensen een sportclub niet kunnen betalen, is het toch fijn dat ze dan op school wat voor hun ontspanning kunnen sporten!!
Als ze dat willen is het natuurlijk mooi, maar kinderen die een sportclub niet kunnen betalen en op school wel kunnen sporten zijn meestal niet de kinderen die een onvoldoende halen voor gym. Overigens kun je dat probleem beter ondervangen door de school (een deel van) de deelname aan een sportvereniging te laten betalen, als de school vindt dat kinderen moeten bewegen.

Waar het om gaat is niet de discussie of gym wel of niet gezond is, want bewegen is gezond. Er zijn teveel vetzakken die hun luie reet eens in beweging moeten zetten. Waar het om gaat is de vraag of het blijven zitten, het overdoen van een heel jaar, gerechtvaardigd is op een onvoldoende voor gym. Want niemand kan volhouden dat lichamelijke beweging ZO belangrijk is dat je daarvoor een heel jaar opnieuw moet doen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:50
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
iThink schreef op 25-06-2006 @ 12:02 :
En van een extra taal wordt je ook echt gezonder hoor!
Alleen maar op je *reet* zitten om een taal te doen, doe je al een uurtje of 12 per week, LO maar 2.
In deze tijd van kinderen die te dik worden en van hun ouders niet het goede voorbeeld krijgen, is het goed om ze met gym in contact te stellen.

En je mag natuurlijk ook kinderen niet uitsluiten, als mensen een sportclub niet kunnen betalen, is het toch fijn dat ze dan op school wat voor hun ontspanning kunnen sporten!!
Die kinderen worden toch wel vadsig, daar veranderen twee uur per week gym niets aan. Ik vind wel dat ze meer voedingsadvies moeten geven tijdens biologie, verzorging of ANW ofzo en daarbij duidelijk wijzen op de risico's en de uiterlijke onaangenaamheden (want die spelen het meest, zeker op die leeftijd) van overeten/ongezond eten. Ikzelf eet overigens liever minder en gezonder dan dat ik meer eet en dat eraf moet sporten, maar als ik toch echt dik zou worden zou ik wel gaan sporten.

MAAR GOED, daar ging het eigenlijk niet over.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:51
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 25-06-2006 @ 03:23 :
Zonder sporters geen WK
Nog een reden om LO af te schaffen.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 25-06-2006 @ 03:23 :
Je wordt geen kunstenaar door een keer naar een museum te gaan en je wordt ook zeker geen groot schrijver door een paar boeken van een leeslijst te lezen. ANW is oud nieuws voor wie beta kiest en nieuw maar onboeiend en nutteloos nieuws voor wie na een paar jaar scheikunde en natuurkunde juist niet voor
Algemene ontwikkeling? Ik denk dat het wel goed is en ik heb zelf (met mijn N&G keuze) ANW nooit echt als nutteloos ervaren. Extreem nuttig absoluut ook niet hoor, maar het was wel interresant. (Maar goed, is maar net wat de school ervan maakt, net als CKV waar bij ons tussen de 2 paralel klassen (andere docent) al een enorm verschil zat)
Net zoiets als dat er verplicht 4 talen gegeven wordt aan mensen die toch verder niet zoveel meer hoeven met vreemde talen (uitzondering engels) als ze iets zwaar beta's gaan studeren.

CKV is om je wat algemene ontwikkeling te geven op het gebied van kunst, ANW op dat van de natuurwetenschappen en letterkunde wat van literatuur, dus kunst. Net als ik vind dat gym er ook moet zijn, maar erop blijven zitten is belachelijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Blijven zitten door LO?
mmat7
7 29-07-2015 15:16
Algemene schoolzaken school leraar LO
Stijn DS
3 10-10-2010 10:03
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken LO op 6VWO
paultjuhhhh
52 02-09-2005 20:19
Algemene schoolzaken Blijven zitten op gym?
Faerie
64 13-03-2005 17:53
Algemene schoolzaken Zitten blijven op LO?
-00333-
39 08-12-2004 06:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.