Oud 11-11-2008, 10:23
Verwijderd
Ja he?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2008, 09:20
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
En dan heb ik er direct nog eentje, een kinderboek, met een donkerblauwe voorkant. Over een meisje (?) dat op gegeven moment een heks ontmoet en daarmee naar één of ander heel groot bos gaat. En daar beleven ze allemaal avonturen en ze vinden een babywolf die ze opvoeden. En ze gaat altijd alleen 's nachts zodat haar ouders het niet merken, of het is maar één nacht.
Die ken ik! Volgens mij moet ik die zelfs nog wel ergens hebben, dus ik zal eens voor je gaan zoeken.
edit: 'de computerheks' van Francine Oomen?
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 16:42
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik zoek ook een boek. Het was volgens mijn een jeugdroman, maar kan ook best iets anders zijn geweest.
Het ging over een meisje. Ze komt op een nieuwe plek wonen (volgens mij een eilandengroep, weet niet zeker meer). Op het moment dat ze het dorp? binnenrijdt (ze zit in de auto met haar vader) ziet ze buiten een jongen lopen. Ze vindt hem heel erg vreemd, raar, of bijzonder...
Ze is meteen verliefd. De jongen is een buitenstaander en op de nieuwe plaats waar ze woont worden buitenstaanders niet geaccepteerd (ik weet niet precies waarom de jongen een buitenstaander was). De jongen woont op dat moment ergens in het bos. HIj heeft een soort hutje voor zichzelf gemaakt. Maar de jongen wordt opgejaagd door de bewoners van dat eiland?. Maar wat ik me nog het duidelijkst herinner is dat de jongen op het laatst zo erg in de hoek is gedreven dat hij zichzelf verdrinkt? in een moeras.

Toen ik het boek een paar jaar geleden las, begreep ik er niet veel van. Dus wil ik het boek nog een keer lezen om er meer van te begrijpen. (Volgens mij was het een vertaling)
Ik heb geen idee hoe de kaft eruit zag, kan van alles geweest zijn maar ik dacht dat het iets blauws of groens was...
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 21:57
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ik zoek een boekje waarin verhalen gebundeld zijn over jongeren op de middelbare school. Op de voorkant staat een jongen met rood haar die een sigaretje rookt. Het eerste verhaal uit het boek ging erover dat iemand in de klas werd uitgedaagd om uit het raam te gaan hangen en toen bijna van een paar verdiepingen hoog naar beneden viel. Er zat ook een verhaal in over een jongen die zich na de les liet insluiten en een nacht in een school doorbracht. Verder herinner ik me een verhaal over twee jongens die vrienden waren en die in het holst van de nacht een steen bij een pestkop door de ruit gingen gooien. Volgens mij zijn de verhalen door verschillende schrijvers geschreven, maar daar ben ik niet zeker van. Weet iemand waar ik het over heb?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 22:27
Verwijderd
Ik heb het gevonden! Het is een boekje van de Vroege Lijsters en het heet Lefgozers.

Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 01:05
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Dat is hem! Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 17:23
Viadi
Avatar van Viadi
Viadi is offline
Citaat:
ik zoek een kinderboek/prentenboek van ongeveer 20 jaar geleden

het ging over een monster dat het heelal doorvloog en alles op at,
zoals een planeet met een bananenvolkje. hij at alles op behalve
de buitenkant en het midden van de planeet.
uiteindelijk komt hij naar aarde en springt hij op iemand af, en dan
blijkt het een heel klein monstertje te zijn.

ik dacht dat de titel iets was van "het monster dat de aarde op at" ofzo
maar ik kan nergens iets vinden op internet....

kent iemand dit boek?
Volgens mij is dat 'Ik kom je opeten!' van Tony Ross
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 18:02
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Jon naamzoek
Volgens mij ook
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 09:37
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Jon naamzoek
Volgens mij ook
Klopt!
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 17:58
Squall93
Squall93 is offline
[B]Een reis door de tijd is een erg Fascinerende boek./B]
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 21:15
syta
syta is offline
Ik zoek ook een boek maar weet dus geen titel.

Gaat over een meisje/vrouw dat werd misbruikt door een priester oid.... dit gaat ze verwerken dmv haptonomie, of haptotherapie....

Hopelijk kent iemand hem !
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 15:04
CanDiice-001
CanDiice-001 is offline
@ roos

heet het niet toevallig: "Heksen zijn lief."
Die heb ik zelf ook gehad.

xx
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 13:26
Viadi
Avatar van Viadi
Viadi is offline
Citaat:
@ roos

heet het niet toevallig: "Heksen zijn lief."
Die heb ik zelf ook gehad.

xx

Daar dacht ik ook meteen aan (heb dat boekje nog steeds) maar ik weet zeker dat daar geen babywolf in voorkomt.....
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 13:28
syta
syta is offline
ik heb em inmiddels gvonden; de herder was een huurling
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 17:29
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik ben nog steeds op zoek naar een boek, ik had al een bericht gepost hier maar jammer genoeg heeft nog niemand daarop gereageerd. Dus, met de hoop dat iemand mijn beschrijving herkent, post ik nog een keer wat ik al eerder heb gepost

Citaat:
Ik zoek ook een boek. Het was volgens mijn een jeugdroman, maar kan ook best iets anders zijn geweest.
Het ging over een meisje. Ze komt op een nieuwe plek wonen (volgens mij een eilandengroep, weet niet zeker meer). Op het moment dat ze het dorp? binnenrijdt (ze zit in de auto met haar vader) ziet ze buiten een jongen lopen. Ze vindt hem heel erg vreemd, raar, of bijzonder...
Ze is meteen verliefd. De jongen is een buitenstaander en op de nieuwe plaats waar ze woont worden buitenstaanders niet geaccepteerd (ik weet niet precies waarom de jongen een buitenstaander was). De jongen woont op dat moment ergens in het bos. HIj heeft een soort hutje voor zichzelf gemaakt. Maar de jongen wordt opgejaagd door de bewoners van dat eiland?. Maar wat ik me nog het duidelijkst herinner is dat de jongen op het laatst zo erg in de hoek is gedreven dat hij zichzelf verdrinkt? in een moeras.

Toen ik het boek een paar jaar geleden las, begreep ik er niet veel van. Dus wil ik het boek nog een keer lezen om er meer van te begrijpen. (Volgens mij was het een vertaling)
Ik heb geen idee hoe de kaft eruit zag, kan van alles geweest zijn maar ik dacht dat het iets blauws of groens was...
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 00:14
niña
Avatar van niña
niña is offline
Oké dit is een erg algemeen gegeven, maar misschien kan iemand me toch helpen. Een (naar mijn idee) vrij recent boek dat vertelt over hoe de hedendaagse wereld er uit had gezien als Hitler wel zijn derde rijk voor elkaar had gekregen.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 02:10
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Oké dit is een erg algemeen gegeven, maar misschien kan iemand me toch helpen. Een (naar mijn idee) vrij recent boek dat vertelt over hoe de hedendaagse wereld er uit had gezien als Hitler wel zijn derde rijk voor elkaar had gekregen.
Ik moest zelf denken aan dit boek, dat ik overigens nog niet gelezen heb. Als dat hem niet is dan kan je hier kijken voor een overzicht van boeken met een alternatieve geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 12:46
Demise
Avatar van Demise
Demise is offline
Citaat:
Ik ben nog steeds op zoek naar een boek, ik had al een bericht gepost hier maar jammer genoeg heeft nog niemand daarop gereageerd. Dus, met de hoop dat iemand mijn beschrijving herkent, post ik nog een keer wat ik al eerder heb gepost
Ik heb flink gezocht op allerlei trefwoorden, maar niets gevonden. Ook nog nooit iets gelezen wat er op leek. Het boek wat nog het meeste aan je beschrijving voldeed was Weg in het Moeras van Fred Oedekerk.
__________________
Wegen ontstaan omdat we ze gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 16:43
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik heb flink gezocht op allerlei trefwoorden, maar niets gevonden. Ook nog nooit iets gelezen wat er op leek. Het boek wat nog het meeste aan je beschrijving voldeed was Weg in het Moeras van Fred Oedekerk.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om ernaar te zoeken. Maar helaas is dit niet het boek dat ik zoek. Toch bedankt
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 17:17
Darth Mary
Darth Mary is offline
Jaa, da's Lucas van Kevin Brooks. Heel erg mooi!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 15:55
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een kinderboek dat (denk ik) niet lang geleden uitgekomen is. Volgens mij heb ik er een recensie van gelezen, maar ik weet niet meer waar. In die recensie werd het boek vergeleken met 'De schaduw van de wind'.

Een kinderboek dus, over een meisje in Berlijn tijdens/na WOII. Het lijkt volgens een recensent een beetje op 'De schaduw van de wind' voor kinderen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 10:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben op zoek naar een kinderboek dat (denk ik) niet lang geleden uitgekomen is. Volgens mij heb ik er een recensie van gelezen, maar ik weet niet meer waar. In die recensie werd het boek vergeleken met 'De schaduw van de wind'.

Een kinderboek dus, over een meisje in Berlijn tijdens/na WOII. Het lijkt volgens een recensent een beetje op 'De schaduw van de wind' voor kinderen.
De boekendief? Dat heb ik laatst gelezen en het is echt een geweldig boek
http://www.deboekendief.nl/


Ik zoek nogal een onbekend boek, het is geschreven door een Nederlander van Marokkaanse afkomst en het gaat over zijn jeugd, of eigenlijk de jeugd van Marokkaanse jongeren. Het is geloof ik ook eigenlijk voor die doelgroep geschreven en het is heel grappig, over de manier waarop ze op vakantie gaan, met z'n allen in zo'n klein busje en zo, en dat ze naar van die overdekte markten gaan en dat ze hun ouders van alles wijsmaken over school zodat ze lekker konden doen waar ze zelf zin in hebben, want als de leraar dan langskomt, moeten ze tolken en dan kunnen ze zelf het hele gesprek sturen, van dat soort dingen. Maar ik weet dus de titel en de auteur niet meer, ik geloof dat er een Arabische term in de titel voorkomt, maar ik zou niet weten welke, dus dat schiet niet zo op
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 20:14
cloos
cloos is offline
Ik zoek een kinderboek waarvan ik de naam en de auteur niet ken.

De kaft was een afbeelding van een strand met een roeiboot. Een beetje vage afbeelding, alsof het geschilderd was. Het boek kwam uit in de tijd van 'blauwe plekken' enzo.

Het verhaal gaat over een jongen wiens huis in een oorlog gebombardeerd is waardoor hij dakloos raakt (en zijn ouders overlijden). Hij gaat over het strand zwerven (volgens mij met een hond) waar hij elke nacht onder een omgekeerde boot slaapt. Er is in de buurt van dat strand ook een standplaats van een groep soldaten waar hij af en toe gaat voetballen. Een soldaat (of andere rang) voert hem op een gegeven moment een Mars die hij in stukjes snijdt. Dat is een beetje een weird moment in het boek... Uiteindelijk komt de jongen terecht bij een tante (?) die hem opneemt.

Zoals je ziet, niet veel info en een redelijk vaag verhaal. Maar het boek heeft indruk om me gemaakt en ik wil het graag nog een lezen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 22:53
Darth Mary
Darth Mary is offline
Citaat:
Het verhaal gaat over een jongen wiens huis in een oorlog gebombardeerd is waardoor hij dakloos raakt (en zijn ouders overlijden). Hij gaat over het strand zwerven (volgens mij met een hond) waar hij elke nacht onder een omgekeerde boot slaapt. Er is in de buurt van dat strand ook een standplaats van een groep soldaten waar hij af en toe gaat voetballen. Een soldaat (of andere rang) voert hem op een gegeven moment een Mars die hij in stukjes snijdt. Dat is een beetje een weird moment in het boek...
De verlaten kust van Robert Westall?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 19:32
cloos
cloos is offline
Ja, dat is 'm! Maar hoe ik nou op die kaft met een boot kom...? Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 16:58
Knud
Knud is offline
Citaat:
Oké dit is een erg algemeen gegeven, maar misschien kan iemand me toch helpen. Een (naar mijn idee) vrij recent boek dat vertelt over hoe de hedendaagse wereld er uit had gezien als Hitler wel zijn derde rijk voor elkaar had gekregen.
Fatherland van Robert Harris. Speelt zich af in het glorieuze Derde Rijk van 1964.

Dit is wat je bedoelt neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 07:38
robbakel
Avatar van robbakel
robbakel is offline
Mijn moeder heeft ook zo'n waarvan ze de schrijver en titel niet weet. misschien hier iemand?¿?

Het gaat (wat ik van haar gehoord heb) over een jongen die ontvoerd wordt en, als hij in de auto van de ontvoerder zit, seint met het remlicht door aan de handrem te trekken. dan gaan ze volgens mij naar een loods ofzo. en verder wist ze het niet meer.

Ik denkt dat het een kinderboek is, want het werd voorgelezen op haar basisschool.
iemand??

Laatst gewijzigd op 15-03-2009 om 07:46.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 10:01
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
In 'Dit boek redt je leven' wordt er met de lichten geseind door iemand die ontvoerd is, maar dat is geen kinderboek...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 10:12
robbakel
Avatar van robbakel
robbakel is offline
Citaat:
In 'Dit boek redt je leven' wordt er met de lichten geseind door iemand die ontvoerd is, maar dat is geen kinderboek...
nee dat is het niet, maar toch bedankt.
IEMAND ANDERS??
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 14:42
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Hee hoi ik zoek ook een kinder/jeugdboek, over een meisje dat geloof ik aan een rekenwedstrijd mee moet doen, maar onderweg daarnaartoe raakt ze verdwaald en voor de rest herinner ik me alleen gele regenlaarsjes, een prins, een bang monster dat steeds kleiner wordt elke keer dat het ergens van schrikt en dat ze aan het eind weer bijkomt (want ze was flauwgevallen en het was allemaal maar een droom hihihaha) en dan het goede antwoord geeft. Pff. Het was echt een van mijn favoriete boeken vroeger maar ik kan niet meer op de titel komen
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 14:43
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Oh ja! En volgens mij stak ze een heel groot meer over op de rug van een schildpad!
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 22:04
vix-blue
Avatar van vix-blue
vix-blue is offline
Hoi!

Ik zoek een boek en het gaat over een man die per ongeluk zijn eigen kindje verbrandt in bad en daar natuurlijk enorm veel verdriet van heeft, volgens mij gaat hij daarna op reis om alles te overdenken..
Helaas ben ik de titel en de auteur vergeten, heel irritant want ik had het wel in mijn oude agenda geschreven, die ik natuurlijk heb weggegooid met het oog op "een nieuwe frisse toekomst" .. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen?
__________________
I don't need pills when I have drugs like you.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 12:42
Darth Mary
Darth Mary is offline
Citaat:
Hee hoi ik zoek ook een kinder/jeugdboek, over een meisje dat geloof ik aan een rekenwedstrijd mee moet doen, maar onderweg daarnaartoe raakt ze verdwaald en voor de rest herinner ik me alleen gele regenlaarsjes, een prins, een bang monster dat steeds kleiner wordt elke keer dat het ergens van schrikt en dat ze aan het eind weer bijkomt (want ze was flauwgevallen en het was allemaal maar een droom hihihaha) en dan het goede antwoord geeft. Pff. Het was echt een van mijn favoriete boeken vroeger maar ik kan niet meer op de titel komen
Helemaal nooit kusje gehad van Miriam Borgermans?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 15:43
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Helemaal nooit kusje gehad van Miriam Borgermans?
[afbeelding]
Yes dankje!
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 20:27
vix-blue
Avatar van vix-blue
vix-blue is offline
Oh, ik weet t al! =)
Roos van vlees van Jan Wolkers. Mijn geschiedenis leraar kon me helpen ^^
Toch bedankt!
xx
__________________
I don't need pills when I have drugs like you.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 22:18
Ijstheetje
Ijstheetje is offline
Ola!
Er schoten me wat flarden te binnen van een boek dat mij en m'n klasgenootjes door de juf van Groep 3/4.
Een gezin, vader, moeder, een zoon en een dochter. De moeder is altijd op dieet en schrikt zich een ongeluk als een van de kinderen ipv speciale dieetbiscuits een chocoladevariant heeft gekocht. De vader weet maar niet te slagen voor zijn rijbewijs, in een verhaaltje waarin hij z'n zoveelste poging doet voorspelt derest van het gezin dat hij geslaagd zal zijn en kopen een taart, maar als ze hem door het raam zien aankomen en hij een droevig gezicht heeft gooien ze de taart gauw in de prullenbak, als de vader binnenstapt verteld hij toch geslaagd te zijn.
Een verhaaltje van de dochter was dat ze geloof ik witte laarzen en een witte trui had gekregen van haar moeder, mar ze wilde ook nog een witte broek en om die te betalen laat ze haar (rode?) haar afknippen om te verkopen.
Er moet ook nog een verhaaltje zijn waarin Opa gebakjes uitdeelt en in een van de gebakjes zit een munststuk.

Volgens mij van een Nederlandse schrijver (een Jeroen?)...Zou het erg hip vinden om dit boek nogmaals te lezen. Heeft iemand enig benul wat de titel of schrijver zou kunnen zijn?

Happy sunday eve!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 21:12
Ennaa
Ennaa is offline
Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een boek. Het is een jeugdboek, waarschijnlijk vertaald uit een andere taal (Engels?). Ik weet er bijna niets meer van behalve vaagjes de inhoud. Het zou kunnen dat er een huis op de omslag getekend staat.

Het begint met een meisje dat op haar veranda zit. Dan komt er een jongen langs, die ze al kent. Ze worden verliefd op elkaar. Later trouwen ze. Ik herinner me nog dat ze 's nachts buiten onder de sterren sliepen en iets met rozen (of andere bloemen). Ze kregen heel veel kinderen; bijna tien, dacht ik. Toen woonden ze in een heel mooi huis op een landgoed of iets dergelijks.

Oke, zo lijkt het wel een erg slap verhaal, maar ik heb op de een of andere manier heel warme herinneringen aan dit boek, dus ik zou het graag nog een keertje lezen.

Heeft iemand enig idee over welk boek ik het heb?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 17:52
Verwijderd
Ik dacht van de week aan een verhaal, en nu vraag ik me af wat en van wie het was. Ik denk dat het een kinderboek was, of een verhaal uit een bundel.
De hoofdpersoon was een meisje, en ik geloof dat ze iets zwarts onder haar kussen vond dat leek op een gesmolten dropje oid, en dat was haar ziel. Die moest ze zien terug te krijgen, en dat had iets te maken met haar moeder. Weinig info, maar meer weet ik er niet van.
Kent iemand het?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 19:43
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Kent iemand een boek over kralen, daar moest een ketting van gemaakt worden, en de standbeelden draken werden echt en er was een zieke moeder en een laatste gouden kraal en de hoofdpersonen waren een meisje en een jongen dacht ik. En ze gingen dus op zoek naar de kralen en dan gaven ze die aan het einde aan de moeder en toen werd die beter. En ze gaan ook nog een keer een ijsje eten.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 21:41
Darth Mary
Darth Mary is offline
Citaat:
Kent iemand een boek over kralen, daar moest een ketting van gemaakt worden, en de standbeelden draken werden echt en er was een zieke moeder en een laatste gouden kraal en de hoofdpersonen waren een meisje en een jongen dacht ik. En ze gingen dus op zoek naar de kralen en dan gaven ze die aan het einde aan de moeder en toen werd die beter. En ze gaan ook nog een keer een ijsje eten.
De wonderketting van Margreet Bruijn! (En het zijn geloof ik stenen leeuwen ipv draken.)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 23:19
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Jaaa! Geweldig! Dankje!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:24
beg33k
beg33k is offline
Hello,
Ik ben op zoek naar een jeugdboek dat ik jaren geleden gelezen had, maar ik ben de titel vergeten. Het gaat over een jongen die blijkbaar bijna alleen op de wereld is, (iedereen was dood denk ik), en reist en ontmoet mensen die overleefd hebben ... wel, zoiets
Misschien heeft imand een idee ?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:29
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Heeft het ook te maken met vliegtuigen die overvliegen en iedereen dood maken, maar dat hij dan onder water was en dus niet geraakt werd?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:39
beg33k
beg33k is offline
Neen ik denk van niet (t'was tien jaar geleden heb niet veel herinneringen meer ) Ik denk dat het boek meteen startte met een jogen die (bijna) alleen op wereld is, en we weten dus niet hoe de mensen dood zijn, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:54
Pixo!
Pixo! is offline
Citaat:
Hello,
Ik ben op zoek naar een jeugdboek dat ik jaren geleden gelezen had, maar ik ben de titel vergeten. Het gaat over een jongen die blijkbaar bijna alleen op de wereld is, (iedereen was dood denk ik), en reist en ontmoet mensen die overleefd hebben ... wel, zoiets
Misschien heeft imand een idee ?
Toevallig ook een andere Jongen "Mathi" die rondzwerft op een Nucleaire Motor? Samen met zijn moeder rijd hij in een vrachtwagen, en het boek Peter Pan komt erin voor?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 19:10
Verwijderd
Misschien Papa is een hond van Guus Kuijer?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 14:11
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ola!
Er schoten me wat flarden te binnen van een boek dat mij en m'n klasgenootjes door de juf van Groep 3/4.
Een gezin, vader, moeder, een zoon en een dochter. De moeder is altijd op dieet en schrikt zich een ongeluk als een van de kinderen ipv speciale dieetbiscuits een chocoladevariant heeft gekocht. De vader weet maar niet te slagen voor zijn rijbewijs, in een verhaaltje waarin hij z'n zoveelste poging doet voorspelt derest van het gezin dat hij geslaagd zal zijn en kopen een taart, maar als ze hem door het raam zien aankomen en hij een droevig gezicht heeft gooien ze de taart gauw in de prullenbak, als de vader binnenstapt verteld hij toch geslaagd te zijn.
Een verhaaltje van de dochter was dat ze geloof ik witte laarzen en een witte trui had gekregen van haar moeder, mar ze wilde ook nog een witte broek en om die te betalen laat ze haar (rode?) haar afknippen om te verkopen.
Er moet ook nog een verhaaltje zijn waarin Opa gebakjes uitdeelt en in een van de gebakjes zit een munststuk.

Volgens mij van een Nederlandse schrijver (een Jeroen?)...Zou het erg hip vinden om dit boek nogmaals te lezen. Heeft iemand enig benul wat de titel of schrijver zou kunnen zijn?

Happy sunday eve!
Bram en Martje! <3 Van Dolf Verroen. Het is superleuk.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 14:01
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Hello,
Ik ben op zoek naar een jeugdboek dat ik jaren geleden gelezen had, maar ik ben de titel vergeten. Het gaat over een jongen die blijkbaar bijna alleen op de wereld is, (iedereen was dood denk ik), en reist en ontmoet mensen die overleefd hebben ... wel, zoiets
Misschien heeft imand een idee ?
Morgen toen de oorlog begon van John Marsden?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 08:56
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een boek waar ik over gehoord heb.
Het gaat over een gezin dat wordt aangereden als ze met de auto ergens naartoe gaan. Alleen doe moeder overleeft het. De vrouw begint een relatie met de chaufeur die hen heeft aangereden en ze krijgen kinderen. Dan wil die vrouw haarzelf en de kineren laten verongelukken, om de chaufeur hetzelfde mee te laten maken als zij.

Weet iemand welk boek dit is?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 16:02
Nine S.
Nine S. is offline
ik zoek naar een boek dat ik ooit wel eens gezezen heb
het gaat over een jongen die zijn ouders heeft verloren
zijn zus is een goede tovenaares net zoals zijn ouders waren
hijzelf heeft geen toverkrachten
in het eind van het boek blijkt dat zijn zus de krachten van hem gestolen had
ze noemde hem vaak kat ofzo
ik gefool dat het een paarse kaft had
__________________
It's all, just you and me. Us together.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.