Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Bekijk resultaten poll: Hoe vaak eet vlees en hoe denk je erover
1 dag per week 0 0%
2 dagen per week 1 3.70%
3 dagen per week 3 11.11%
4 dagen per week 2 7.41%
5 dagen per week 4 14.81%
6 dagen per week 5 18.52%
7 dagen per week 5 18.52%
Geen idee! 0 0%
Soms 5 of 3 keer per week ( afwisselend) 5 18.52%
Vlees is lekker! 8 29.63%
Vlees eten is zielig voor de dieren 2 7.41%
Ik eet geen dode lijken! 0 0%
Ik ben vegetariër 1 3.70%
Vlees eten moet kunnen 9 33.33%
Ik eet vlees geen vis 1 3.70%
Ik eet wel vis geen vlees 1 3.70%
Vlees is vies 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2011, 19:18
Verwijderd
Hoe denk jij over vlees eten?
Eet je het vaak maar je wilt het wel minder eten.
Je vindt vlees vies of het is zielig voor de dieren.
Je bent vegetariër.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2011, 19:56
synbitz
synbitz is offline
vlees is lekker eet bijna elke dag vlees. als ik geen vlees eet bij een warme maaltijd voelt het alsof ik niet ge eten heb : )
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 19:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ongeveer 2 dagen in de week.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 20:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik weet het niet precies. Ik eet het in ieder geval niet elke dag, en ook niet zoveel. Sowieso iets van twee dagen in de week geen vlees, en de andere dagen wel, soms een beetje door het eten heen, soms een los stuk - maar meer sla ik de laatste tijd bijna altijd af. Ik vind vlees wel lekker, maar niet héél bijzonder. Alleen vind ik vaak de rest van het avondeten (groenten en macaroni enzo) niet lekker of zelfs vies, en dan heb ik al snel dat ik niet genoeg eet en al snel weer honger heb. Vond ik de rest lekkerder, dan at ik waarschijnlijk veel minder vlees. Want als het aan mij lag at ik gewoon brood 's avonds, met soep of 'n ei of een slaatje op z'n tijd.

Ik vind vlees eten niet per se zielig voor dieren. Als het biologisch vlees is, kan ik het niet zielig vinden. Maar volgens mij is het dat vaak niet, en behalve dat het niet fijn is voor de dieren, is het ook niet echt geweldig voor het milieu (en ook niet voor je eigen gezondheid, geloof ik, al was het maar vanwege de antibiotica waar ze kippen mee volproppen oid) en kost één kilo vlees iets van vier kilo graan, dus in wezen is vlees eten een vorm van voedselverspilling. Omdat je dan ineens veel méér landbouwgrond nodig hebt om hetzelfde aantal kg eten te hebben. Ik ben geen voorstander van vlees, maar ik vind dat een beetje wel moet kunnen - en ik eet meer dan ik het liefst zou willen, maar voornamelijk omdat ik anders al snel weer zo'n honger heb/ik de rest helemaal niet lekker vind.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 23:23
Verwijderd
Elke dag. Vlees
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 23:43
Zeekoetje
Zeekoetje is offline
Ik vind het wel lekker, wat een raar woord eigenlijk, vlees...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 02:07
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Ik eet per maand misschien twee keer vlees. Als ik zelf kook, of in een restaurant iets bestel, is het bijna altijd zonder vlees. Als ik bij mensen thuis eet, eet ik wat ze klaarmaken. Vlees is lekker, maar de kwaliteit van vlees in de supermarkten e.d. is meestal zeer treurig (zowel smaak als dierenwelzijn).

Geen vegetariër, maar ook niet echt carnivoor dus.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 14:46
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Citaat:
vlees is lekker eet bijna elke dag vlees. als ik geen vlees eet bij een warme maaltijd voelt het alsof ik niet ge eten heb : )
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 16:23
Verwijderd
Het verschilt bij mij elke week. Soms eet ik op een dag bij zowel lunch als avondmaaltijd vlees, maar vaak is mijn lunch vegetarisch. Ik gebruik veel 'vleesvervangers' maar denk dat ik nog wel voor 60 procent van de tijd vlees bij mijn avondmaaltijd eet. Ik wil alleen vlees eten dat biologisch en smakelijk is, plofkippen en zulks zou van mij gelijk uit de supermarkten mogen verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 15:12
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Vlees is lekker, een dag zonder vlees maakt mij ongelukkig.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 06:18
Verwijderd
wel vis, maar met vlees
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 16:52
TheEditor
TheEditor is offline
Bijna elke dag.

Niks mis met vlees eten. Iemand ooit een leeuw over zien stappen naar plantjes? Nee? Inderdaad. Niks mis ermee.

Bio-industrie is fout though. Heb de KFC ook geboycott.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 18:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind vlees lekker, maar ik probeer in ieder geval een dag per week een maaltijd zonder vlees (of vis) klaar te maken; daarnaast probeer ik ook een keer per week vis te eten. Meestal eet ik dus 5 dagen per week bij het avondeten vlees, maar ik eet geen grote porties.
Vleeswaren op mijn brood eet ik trouwens wel iedere dag.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 20:37
Verwijderd
Goed bezig!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 20:41
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Bijna elke dag.

Niks mis met vlees eten. Iemand ooit een leeuw over zien stappen naar plantjes? Nee? Inderdaad. Niks mis ermee.

Bio-industrie is fout though. Heb de KFC ook geboycott.
Maar een leeuw moet vlees eten, een mens kan kiezen! Of in ieder geval prima leven met minder vlees dan de gemiddelde Nederlander consumeert. Want niets mis met een leeuw die een antilope eet, maar zelfs biologisch vlees (die de nadelen van 'zielig' en 'teveel antibiotica') niet heeft, eet meer aan planten dan ze zelf opleveren aan vlees. En er zijn vrij veel mensen die vrij veel eten nodig hebben (en dat is er ook wel, het is alleen niet goed verdeeld) en vlees eten helpt daar niet echt bij. Ook biologisch vlees niet.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 12:51
TheEditor
TheEditor is offline
Citaat:
Maar een leeuw moet vlees eten, een mens kan kiezen! Of in ieder geval prima leven met minder vlees dan de gemiddelde Nederlander consumeert. Want niets mis met een leeuw die een antilope eet, maar zelfs biologisch vlees (die de nadelen van 'zielig' en 'teveel antibiotica') niet heeft, eet meer aan planten dan ze zelf opleveren aan vlees. En er zijn vrij veel mensen die vrij veel eten nodig hebben (en dat is er ook wel, het is alleen niet goed verdeeld) en vlees eten helpt daar niet echt bij. Ook biologisch vlees niet.
Frankly my dear, i don't give a damn. Deze arrogante man wilt gewoon zijn vlees.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Frankly my dear, i don't give a damn. Deze arrogante man wilt gewoon zijn vlees.
En alles wat jij wilt, moet jij krijgen natuurlijk. Screw others, the environment and the entire earth. Goede instelling jongen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik <3 vlees en eet het elke dag.
Echter ben ik me er heel goed van bewust waar vlees vandaan komt, ik heb het idee dat er veel mensen zijn die denken dat het in een fabriek gemaakt wordt, of er in ieder geval totaal niet bij stil staan dat er een beest afgemaakt is voor hun stukje vlees.
Ik stoor me mateloos aan mensen die vlees weggooien of anderszins 'verspillen'. Maar ik stoor me net zo hard aan die-hard-vega's die leven van genetisch gemodificeerde soja boontjes, er bij lopen als een of ander ontsnapt lijk uit het mortuarium en vervolgens beweren dat die dingen oh zo goed voor je zijn. (Ik ken er genoeg).
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2011, 21:27
TheEditor
TheEditor is offline
Citaat:
En alles wat jij wilt, moet jij krijgen natuurlijk. Screw others, the environment and the entire earth. Goede instelling jongen
Ik eet alleen wel biologisch vlees. En geloof me, dat is duur. Aangezien dieren dan dus minder in een hok worden gegooid voor de vieze massaproductie (al, is het nog steeds niet super, wel een behoorlijke verbetering) en niet met syntetische rommel vetgemest worden is het stukken duurder.

Maar dat heb ik er voor over om nog steeds gewoon veel vlees te eten.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 08:52
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik eet meestal zo'n 4 dagen in de week vlees. ik zou eigenlijk niet zonder kunnen...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 13:08
Verwijderd
denk zon 3x per week
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Vlees eten of toch niet?
Anany
5 29-07-2009 17:54
Lifestyle niet roken, drinken en vlees eten
Verwijderd
1 08-08-2005 16:05
Eten & Drinken Geen vlees eten met Goede Vrijdag, houd je je eraan of niet???
Mr.Oizo
48 15-04-2004 21:00
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.