Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2016, 09:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Eigenlijk heb ik het nooit gedaan, niet als in 1 meisje en meerdere mannen. De sexeverdeling was vrij gelijkwaardig.
Advertentie
Oud 10-12-2016, 23:47
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik heb ooit twee verschillende schoenen gedragen naar 't werk. Een donkerblauwe hogere schoen en een zwarte, hogere schoen. Is niemand opgevallen, behalve mezelf, tijdens de middag.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-12-2016, 04:33
Verwijderd
Ja maar jij bent Belg. Niet echt verrassend.
Oud 11-12-2016, 04:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben alweer aan het werk. Vijf uur geleden was ik uit werk klaar. Collega vroeg net of ik geen Duits kan maar in werkelijkheid kan ik in het geheel niet praten
Oud 11-12-2016, 05:13
Verwijderd
Heb jij ook dat je, als je vet moe bent, de taal gewoon even niet meer begrijpt? Heb ik bij Duits in ieder geval wel terwijl ik net de week daarvoor alleen maar Mofrikaans heb gebabbeld
Oud 11-12-2016, 05:15
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Duits is dan ook heel vermoeiend om te spreken, dat constante geartikulier.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 11-12-2016, 05:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat articuleren valt wel mee in Oostenrijk
Citaat:
Heb jij ook dat je, als je vet moe bent, de taal gewoon even niet meer begrijpt? Heb ik bij Duits in ieder geval wel terwijl ik net de week daarvoor alleen maar Mofrikaans heb gebabbeld
Ja heel erg
Oud 11-12-2016, 13:23
Verwijderd
Kristaco heb jij de euro van stiglitz gelezen? Is dat een aanrader?
Oud 11-12-2016, 13:35
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik ben alweer aan het werk. Vijf uur geleden was ik uit werk klaar. Collega vroeg net of ik geen Duits kan maar in werkelijkheid kan ik in het geheel niet praten
wtf fizzle, dat is echt niet okee.
Ben blij dat je gauw kan stoppen. *knuf*
__________________
Who's this jabroni?
Oud 11-12-2016, 13:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ok die "collega" was blijkbaar de baas van do&co nu ja, nog een half uurtje maar!
Oud 11-12-2016, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Kristaco heb jij de euro van stiglitz gelezen? Is dat een aanrader?
Niet gelezen Wel Stiglitz een keer ontmoet!
Oud 13-12-2016, 14:48
Verwijderd
Ik had net mijn eerste boze burger aan de lijn Geen idee hoe hij aan dit nummer kwam maar het was echt hilarisch!
Oud 13-12-2016, 15:48
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Dat awkward moment wanneer Excel zich verslikt in een 9GB CSV'tje..
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 13-12-2016, 15:48
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik had net mijn eerste boze burger aan de lijn Geen idee hoe hij aan dit nummer kwam maar het was echt hilarisch!
Waar was hij zo boos over?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-12-2016, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Dat awkward moment wanneer Excel zich verslikt in een 9GB CSV'tje..
Excel - zijn naam zij geprezen, de heilige graal is er niets bij, Excel u bent mijn meester, ik wend mijn blik af in deemoed - loopt hier al veel sneller vast althans sneller als in bij veel kleinere bestandsgroottes
Oud 13-12-2016, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Niet gelezen Wel Stiglitz een keer ontmoet!
Gaaf
Oud 13-12-2016, 15:56
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Excel - zijn naam zij geprezen, de heilige graal is er niets bij, Excel u bent mijn meester, ik wend mijn blik af in deemoed - loopt hier al veel sneller vast althans sneller als in bij veel kleinere bestandsgroottes
Zodra Excel gebruikt moet worden waar het voor bedoeld is haak ik af, ondanks dat ik er een klein beetje mee uit de voeten kan (als in: vlookup is voor losers).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 13-12-2016, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Dat awkward moment wanneer Excel zich verslikt in een 9GB CSV'tje..
Volgens mij gaat alleen SED niet op z'n bek met zoiets.

Splitsen dus.
Oud 13-12-2016, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Waar was hij zo boos over?
Iets met kentekenbewijzen registeren, hij dacht als ik gewoon een random nr bij financiën probeer komt het vast goed! Geen idee waar het precies overging maar de kernboodschap was dat het in Duitsland allemaal veel beter geregeld was en dat hij de minister wilde spreken!
Oud 13-12-2016, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Iets met kentekenbewijzen registeren, hij dacht als ik gewoon een random nr bij financiën probeer komt het vast goed! Geen idee waar het precies overging maar de kernboodschap was dat het in Duitsland allemaal veel beter geregeld was en dat hij de minister wilde spreken!
Oud 13-12-2016, 16:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Iets met kentekenbewijzen registeren, hij dacht als ik gewoon een random nr bij financiën probeer komt het vast goed! Geen idee waar het precies overging maar de kernboodschap was dat het in Duitsland allemaal veel beter geregeld was en dat hij de minister wilde spreken!
Was 't Haubie?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-12-2016, 16:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
cut csv intopieces.csv | awk '{print "is my last resort"}'

Ik denk dat sed overigens (of bedoel je met SED iets anders?) tegen geheugenissues zal aanlopen op een gegeven moment; het is een stream editor en de data moet ergens blijven. Misschien dat inplace dan beter werkt maar volgens mij wordt dat ook gebufferd.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-12-2016, 16:58
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Volgens mij gaat alleen SED niet op z'n bek met zoiets.

Splitsen dus.
Precies de reden dat ik zo houd van msys/mingw Cat | cut <3
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 13-12-2016, 17:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
is dat een beetje handig in een portable variant te krijgen? Gebruik nu (al een tijd naar grote tevredenheid overigens) MobaXterm; maar het mag van mij nog altijd leaner & meaner. Voordeel van Moba is dat er ook een sftp-client ingebakken zit en een session manager; dus de hele boel icm wat plugins, een file met sessies en mijn key kan op een stickie en ik kan in theorie op elke windowsbak aan de gang
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-12-2016, 17:15
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Geen idee, ik gebruik het niet op die manier, maar volgens http://blog.golovin.in/portable-mingw-and-msys/ is het simpel te doen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 13-12-2016, 17:29
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Morgen een stukje coden in C/AL. Gaat leuk worden
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 13-12-2016, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Was 't Haubie?
Wie weet, is die van Duitse afkomst?
Oud 13-12-2016, 18:48
Verwijderd
Citaat:
cut csv intopieces.csv | awk '{print "is my last resort"}'

Ik denk dat sed overigens (of bedoel je met SED iets anders?) tegen geheugenissues zal aanlopen op een gegeven moment; het is een stream editor en de data moet ergens blijven. Misschien dat inplace dan beter werkt maar volgens mij wordt dat ook gebufferd.
Ik heb met sed LDIF's van 20GB mishandeld. Zonder problemen binnen een half uur. sed is een van de machtigste tools die er bestaan.
Oud 13-12-2016, 19:36
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Nou, derde collega van me die bezwijkt onder de druk en traantjes laat op de werkvloer. Awkward olé olé. :cheer:
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 13-12-2016, 19:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb met sed LDIF's van 20GB mishandeld. Zonder problemen binnen een half uur. sed is een van de machtigste tools die er bestaan.
Dat was niet mijn punt! Als je weinig geheugen hebt zal dat ook pittig zijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-12-2016, 21:16
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Nou, derde collega van me die bezwijkt onder de druk en traantjes laat op de werkvloer. Awkward olé olé. :cheer:
Ik heb afgelopen week ook gejankt op m'n werk, het heerst kennelijk
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 13-12-2016, 22:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik heb afgelopen week ook gejankt op m'n werk, het heerst kennelijk
Ik denk dat het bij de meesten wel eens gebeurt met dit soort werk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 13-12-2016, 22:33
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik denk dat het bij de meesten wel eens gebeurt met dit soort werk.
Of wat voor werk dan ook.
Oud 14-12-2016, 05:59
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Ik denk dat het bij de meesten wel eens gebeurt met dit soort werk.
Het was voor mij de eerste keer en het schijnt inderdaad normaal te zijn maar ik hoop dat het niet meer gebeurt want ik functioneer dan niet zo goed.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 14-12-2016, 11:21
Verwijderd
Ik heb een kerstpakket waarbij ik moet inloggen en dan uit een hele lijst geschenken kan kiezen maar ik kan niet kiezen Ik hoef in ieder geval geen tuinslangset!
Oud 14-12-2016, 11:42
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik heb een kerstpakket waarbij ik moet inloggen en dan uit een hele lijst geschenken kan kiezen maar ik kan niet kiezen Ik hoef in ieder geval geen tuinslangset!
Ik help je wel kiezen!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 14-12-2016, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Ik help je wel kiezen!
Oke de dingen die wel leuk zijn:

- Bialetti French Press koffie ding
- 2 draadmanden met houten deksel, soort interieurdingen c.q. wasmand
- moestuin bak voor op het balkon met waterreservoir
- pannenset 2 delig anti-aanbak, koekenpan en wokpan (maar niet zo groot)
- fleeceplaid en luxe badjas
- Philips haarfohn (ik fohn mijn haar alleen nooit, maar zou dat misschien eens moeten doen)
- accu schroevendraaier (ik heb eigenlijk een boormachine meer nodig maar die staat er niet tussen)
- fancy siliconen theepot met fancy thee-ei
- Therme wellness pakket met allemaal scrub en zeep en zo
- vifit activity tracker die je aan je kleding kunt haken
- bbq
- smart thermometer waarmee je "op een afstand van 3 tot 5 cm binnen 2 seconden de temperatuur van je lichaam, omgeving of andere objecten kunt meten"

Allemaal dingen die op zich wel leuk zijn maar waarvan ik nooit ook maar op het idee zou komen om ze te kopen. Staan ook nog wel 2 wijnsets tussen maar dat is ook niet echt iets voor mij.
Oud 14-12-2016, 12:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Moestuin ding klinkt alsof je er nog best wat aan zou hebben, wel een beetje suf.
Elektrische schroevendraaier is hartstikke handig en aan te raden, en een barbecue haal je vast ook wel plezier uit.

Rest vind ik maar meh
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 14-12-2016, 12:35
Verwijderd
Ja het is alleen zo'n minibbq die je met zo'n pin in de grond kan steken, maar volgens mij kan je dan net zo goed een wegwerp kopen elke keer
Oud 14-12-2016, 12:38
Verwijderd
Eigenlijk vind ik überhaupt het idee dat ik zelf moet kiezen niet zo leuk, ik moet al zoveel keuzes maken in mijn leven!
Oud 14-12-2016, 12:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Alles waar je in de post al twijfels bij neer hebt gezet zou ik sowieso wegstrepen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 14-12-2016, 13:00
Verwijderd
Ah, ik zie nu dat er ook nog andere tabs zijn met 'cadeaubonnen', traditioneel kerstpakket, tijdschriftenbon, of aan een goed doel schenken En aangezien ik voor Sinterklaas ook een bon had gehad wissel ik het misschien beter in voor een bon, dan kan ik één groot ding kopen. Of een abonnement op de Linda, en dan lekker Linda-vrouwen afzeiken. Enfin, back to work
Oud 14-12-2016, 13:09
Verwijderd
Vanochtend beoordelingsgesprek gehad. Van de groep die per 1 januari promotie had gemaakt als enige een goede beoordeling (als in meer dan ruim voldoende, niet dat de rest allemaal een slechte beoordeling had, red.) en ongeveer 7% salarisverhoging, heuj!!
Oud 14-12-2016, 13:10
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Eigenlijk vind ik überhaupt het idee dat ik zelf moet kiezen niet zo leuk, ik moet al zoveel keuzes maken in mijn leven!
Ik vond het juist wel chill dat ik niet vastzat aan een pakket met cheapass etenswaar. Ik heb een paninigrill gekozen. Prima ding.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 14-12-2016, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Vanochtend beoordelingsgesprek gehad. Van de groep die per 1 januari promotie had gemaakt als enige een goede beoordeling (als in meer dan ruim voldoende, niet dat de rest allemaal een slechte beoordeling had, red.) en ongeveer 7% salarisverhoging, heuj!!
HP'tje!

Of nouja waarschijnlijk ben jij dat stadium al gepasseerd
Oud 14-12-2016, 13:24
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Oke de dingen die wel leuk zijn:

- Bialetti French Press koffie ding
- 2 draadmanden met houten deksel, soort interieurdingen c.q. wasmand
- moestuin bak voor op het balkon met waterreservoir
- pannenset 2 delig anti-aanbak, koekenpan en wokpan (maar niet zo groot)
- fleeceplaid en luxe badjas
- Philips haarfohn (ik fohn mijn haar alleen nooit, maar zou dat misschien eens moeten doen)
- accu schroevendraaier (ik heb eigenlijk een boormachine meer nodig maar die staat er niet tussen)
- fancy siliconen theepot met fancy thee-ei
- Therme wellness pakket met allemaal scrub en zeep en zo
- vifit activity tracker die je aan je kleding kunt haken
- bbq
- smart thermometer waarmee je "op een afstand van 3 tot 5 cm binnen 2 seconden de temperatuur van je lichaam, omgeving of andere objecten kunt meten"

Allemaal dingen die op zich wel leuk zijn maar waarvan ik nooit ook maar op het idee zou komen om ze te kopen. Staan ook nog wel 2 wijnsets tussen maar dat is ook niet echt iets voor mij.
Ik zou denk ik gaan voor de bbq, de moestuinset of de koffiepot. Klinken als leuke en duurzame cadeaus.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 14-12-2016, 13:31
Verwijderd
Citaat:
HP'tje!

Of nouja waarschijnlijk ben jij dat stadium al gepasseerd
Ik was dat ooit "officieel", geen idee of ik dat nog ben of dat dat labeltje er niet meer op zit Bij iedere beoordeling geven ze ook aan of de persoon zoals het er nu naar uitziet uitgegroeid is (dus geen promotie meer maakt), nog één functie hoger kan groeien, of meer dan één functie groeipotentieel heeft. Ik val nog altijd in de laatste rubriek

Ben jij eigenlijk al HP daar? Hoe werkt dat bij de overheid, doen die daar aan?
Oud 14-12-2016, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Ik was dat ooit "officieel", geen idee of ik dat nog ben of dat dat labeltje er niet meer op zit Bij iedere beoordeling geven ze ook aan of de persoon zoals het er nu naar uitziet uitgegroeid is (dus geen promotie meer maakt), nog één functie hoger kan groeien, of meer dan één functie groeipotentieel heeft. Ik val nog altijd in de laatste rubriek

Ben jij eigenlijk al HP daar? Hoe werkt dat bij de overheid, doen die daar aan?
Bestaat geloof ik niet, je bent al vrij gauw gelijkwaardig met mensen die er al jaren werken en verder zit je in een salarisschaal waarbinnen je vrij makkelijk omhoog gaat, naar een hogere schaal is geloof ik wel bijzonderder. En bonussen worden steeds meer afgebouwd.
Oud 14-12-2016, 14:46
Verwijderd
Hogere schaal hoort toch gewoon bij een promotie? Kun jij geen promotie maken of zo?
Oud 14-12-2016, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Hogere schaal hoort toch gewoon bij een promotie? Kun jij geen promotie maken of zo?
Ja, van beleidsmedewerker naar senior beleidsmedewerker geloof ik. Maar er kunnen senior beleidsmedewerker in de lagere schaal zitten en gewoon beleidsmedewerker ook in de hogere. Ik snap het allemaal niet zo. Uiteindelijk zou je afdelingshoofd of nog hoger kunnen worden natuurlijk maar dat zijn weer heel andere werkzaamheden.
Het boeit me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel, salarisverhoging is niet mijn ultieme doel in het leven.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.