Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2010, 16:11
Verwijderd
ja ergens in het nieuwe testament schijnt te staan 'oh wacht oude testament telt niet meer hoor!!!'.
Advertentie
Oud 26-08-2010, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Toen ik ooit vroeg waar dat stond, wees iemand me op een regel waar stond dat als je seks had met een vrouw, haar vader je mocht dwingen om met haar te trouwen. Maar hoeft niet dus.
Klopt, en je moet dan ook een bruidsschat betalen, geloof ik.

En als je een vrouw verkracht in een stad is het haar schuld, want in een stad kun je schreeuwen om hulp.
Oud 26-08-2010, 16:12
Verwijderd
Citaat:
ja ergens in het nieuwe testament schijnt te staan 'oh wacht oude testament telt niet meer hoor!!!'.
Ja, en het NT staat ook "oh maar alles geldt toch nog".
Oud 26-08-2010, 16:15
Verwijderd
Citaat:
ja ergens in het nieuwe testament schijnt te staan 'oh wacht oude testament telt niet meer hoor!!!'.


Citaat:
ja, en het nt staat ook "oh maar alles geldt toch nog".
Oud 26-08-2010, 16:20
Verwijderd
Stiekem ben ik blij dat ik de bijbel nooit heb gelezen als ik dat zo hoor .
Oud 26-08-2010, 16:32
Verwijderd
ik heb 'm ooit helemaal gelezen. Ik vond 't wel een flater toen ik het oude testament uit had in het nieuwe opeens stond (of nou ja Jezus zegt dat), oh wait, laat maar, daar hoef je niet meer naar te luisteren. /verspilde moeite.

Ik ben ziek vrees ik
Oud 26-08-2010, 16:33
Verwijderd
Ja jeetje, dan kan ik net zo goed meteen beginnen in het Nieuwe Testament.
Oud 26-08-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Ja jeetje, dan kan ik net zo goed meteen beginnen in het Nieuwe Testament.
Het oude testament is opzich wel leuker. Meer intriges en spannende verhalen en vreemdgaan enzo.
Oud 26-08-2010, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Ja jeetje, dan kan ik net zo goed meteen beginnen in het Nieuwe Testament.
Wat een leuke grapjassen zitten daar ook bij de kerk he .
Oud 26-08-2010, 16:36
Verwijderd
Als klein meisje, groep 6 was 't geloof ik (zat op een christelijke basisschool) was ik vooral erg verontwaardigd over het verhaal waar de koning (ik geloof Saul, maar ik weet het niet meer zeker) verliefd was op een getrouwde vrouw. Vervolgens zette hij haar man helemaal vooraan in het leger zodat ie zeker weten dood ging in de strijd zodat ie met haar kon trouwen. Dat vond ik waanzinnig gemeen
Oud 26-08-2010, 16:37
Verwijderd
En Koning Saul heeft ook zijn behoefte gedaan in een grot.

dat weet ik nog van de nationale Bijbeltest. Wat een smiecht, was het.
Oud 26-08-2010, 16:38
Verwijderd
Ik vind die Saul maar een smeerlap en een eikel!
Oud 26-08-2010, 16:52
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Blugh, ik weet nu ook gelijk weer waarom ik nooit op N&A post. Nare mensen.

Citaat:
ik heb 'm ooit helemaal gelezen. Ik vond 't wel een flater toen ik het oude testament uit had in het nieuwe opeens stond (of nou ja Jezus zegt dat), oh wait, laat maar, daar hoef je niet meer naar te luisteren. /verspilde moeite.

Ik ben ziek vrees ik
Ik heb dus nooit echt de bijbel gelezen, ik ben er wel ooit eens aan begonnen, maar ik vond er geen zak aan. En ik was nog wel misdienaar.

En arme jij! *sann instopt, thee zet en paracetamol brengt*
__________________
you're not my demographic
Oud 26-08-2010, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Blugh, ik weet nu ook gelijk weer waarom ik nooit op N&A post. Nare mensen.


Ik heb dus nooit echt de bijbel gelezen, ik ben er wel ooit eens aan begonnen, maar ik vond er geen zak aan. En ik was nog wel misdienaar.

En arme jij! *sann instopt, thee zet en paracetamol brengt*
Ik heb nog wel een redelijke versie, 'Het boek'. Afscheidscadeautje van mijn basisschool. Toen onbegrijpelijk, maar als je ouder bent wel te doen, moderne taal enz. Wel slaapverwekkend saai. Heb er zeker anderhalf jaar over gedaan, maar ik wilde 'm perse gelezen hebben . Op de basisschool hadden ze er echt spannende & gave verhalen van gemaakt, eigenlijk wil ik zo'n bijbel. . (De voorleesverhalen waren dat)

Awh lief

En whut, ben je katholiek opgevoed?
Oud 26-08-2010, 16:58
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Ja, lief he! Eigenlijk doe ik geen zak, ik typ alleen tussen sterretjes, maar het wordt gewaardeerd! Zo makkelijk gaat dat! Maargoed, ik dwaal een beetje af.

En ik had wel een kinderbijbel en die heb ik helemaal uitgelezen.
__________________
you're not my demographic
Oud 26-08-2010, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, lief he! Eigenlijk doe ik geen zak, ik typ alleen tussen sterretjes, maar het wordt gewaardeerd! Zo makkelijk gaat dat! Maargoed, ik dwaal een beetje af.

En ik had wel een kinderbijbel en die heb ik helemaal uitgelezen.
Zo makkelijk is het dus

Een kinderbijbel heb ik nooit gehad En al mijn basisschoolvriendinnetjes hadden er wel één want zij hadden tenminste gelovige ouders (ik heb het een tijdje heel stom gevonden dat mijn ouders niet in God geloofden). Mijn ouders hadden me er alleen heen gestuurd omdat ze het goed voor mijn vorming vonden & het lekker dichtbij was .
Oud 26-08-2010, 17:00
Verwijderd
Pff, ik zat op een rooms-katholieke basisschool, en zit nu ook op een rooms-katholieke middelbare school, maar nog nooit de bijbel gelezen. Het enige dat ik merk is dat we levensbeschouwing hebben, wat een ontzettend schraal vak is waar niemand iets uitvreet.
Oud 26-08-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Pff, ik zat op een rooms-katholieke basisschool, en zit nu ook op een rooms-katholieke middelbare school, maar nog nooit de bijbel gelezen. Het enige dat ik merk is dat we levensbeschouwing hebben, wat een ontzettend schraal vak is waar niemand iets uitvreet.


ik zat op een openbare middelbare school, maar daar hadden we ook levensbeschouwing. Ik heb de bijbel overigens pas gelezen toen ik al aan het studeren was hoor, een jaar of 5 geleden denk ik.
Oud 26-08-2010, 17:03
Verwijderd
Citaat:


ik zat op een openbare middelbare school, maar daar hadden we ook levensbeschouwing. Ik heb de bijbel overigens pas gelezen toen ik al aan het studeren was hoor, een jaar of 5 geleden denk ik.
Ik zat er laatst aan te denken om de bijbel te lezen (Omdat ik uit pure interesse ook de evolutietheorie heb gelezen), maar nu ik dit zo allemaal lees, pff .
Oud 26-08-2010, 17:03
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Ik zat ook op een katholieke school (maar dat was meer omdat mijn ouders het belangrijk vonden dat ik in de buurt naar school ging en met de kinderen uit de buurt in de klas zat en omdat het gewoon een prima school was), en ik heb de communie en het vormsel gedaan, maar de kinderen die niet gelovig of in iets anders geloofden deden dan gewoon niet mee.

Ohja, en op de middelbare school hadden we ook levensbeschouwelijke vorming en daar heb ik nog steeds een certificaat van. :')
__________________
you're not my demographic
Oud 26-08-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Ik zat er laatst aan te denken om de bijbel te lezen (Omdat ik uit pure interesse ook de evolutietheorie heb gelezen), maar nu ik dit zo allemaal lees, pff .
Mjuh, je moet er wel motivatie voor hebben, of een echte doorzetter zijn

The origin of species heb je gelezen? Vergeleken bij de bijbel vond ik dat prima te doen (hoewel er redelijk wat in stond waar ik geen touw aan vast kon knopen)
Oud 26-08-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Mjuh, je moet er wel motivatie voor hebben, of een echte doorzetter zijn
Mwa, evolutietheorie is 490 pagina's, maar dat boek ging tenminste nog ergens heen voor mijn gevoel
Oud 26-08-2010, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Mjuh, je moet er wel motivatie voor hebben, of een echte doorzetter zijn

The origin of species heb je gelezen? Vergeleken bij de bijbel vond ik dat prima te doen (hoewel er redelijk wat in stond waar ik geen touw aan vast kon knopen)
Jep, Nederlandse vertaling heb ik gelezen ja. Ik vond het erg interessant maar ik merkte wel dat er idd dingen in stonden waar ik echt geen chocola van kon bakken (met name begrippen enzo).
Oud 26-08-2010, 17:07
Verwijderd
het schiet ook niet op, hij is vet dik met vet dunne pagina's. Soms is het een hele opsomming van wat er geofferd moet worden, of een hele opsomming van stammen en namen en dat sla ik dan gewoon over.
Oud 26-08-2010, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Ik zat ook op een katholieke school (maar dat was meer omdat mijn ouders het belangrijk vonden dat ik in de buurt naar school ging en met de kinderen uit de buurt in de klas zat en omdat het gewoon een prima school was), en ik heb de communie en het vormsel gedaan, maar de kinderen die niet gelovig of in iets anders geloofden deden dan gewoon niet mee.

Ohja, en op de middelbare school hadden we ook levensbeschouwelijke vorming en daar heb ik nog steeds een certificaat van. :')
Ok

Ik dacht dat je voor vormsel een stuk ouder was dan basisschoolleeftijd? (Ik dacht like 18 ofzo) Maar ik weet eigenlijk bar weinig van het katholieke geloof
Oud 26-08-2010, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Jep, Nederlandse vertaling heb ik gelezen ja. Ik vond het erg interessant maar ik merkte wel dat er idd dingen in stonden waar ik echt geen chocola van kon bakken (met name begrippen enzo).
Ja dat had ik ook Ik heb alleen de engels versie, want die was 2 euro

Citaat:
het schiet ook niet op, hij is vet dik met vet dunne pagina's. Soms is het een hele opsomming van wat er geofferd moet worden, of een hele opsomming van stammen en namen en dat sla ik dan gewoon over.
Oh ja, zo grondig heb ik het ook niet gelezen. Alles wat me een beetje aan een verhaal deed denken las ik, de rest skipte ik ook Hoewel ik die stukken over wat je wel en niet mocht eten wel vermakelijk vond.
Oud 26-08-2010, 17:11
Verwijderd
ik heb vanavond drie mogelijke feestjes maar ik merk dat ik een heerlijke anti sociale bui zit dus misschien ga ik wel gewoon een boek lezen
Oud 26-08-2010, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Ja dat had ik ook Ik heb alleen de engels versie, want die was 2 euro .
Euh, vooraan in mijn editie stond dat je die gratis op internet kon lezen . Even zoeken...
Oh kak, ik heb hem uitgeleend, dus kan dat zo snel niet vinden. Maar was een of ander project, waar je het als E-book kon downloaden. Trouwens, Nederlandse versie staat op bol.com voor 15 euro geloof ik?
Oud 26-08-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Euh, vooraan in mijn editie stond dat je die gratis op internet kon lezen . Even zoeken...
Oh kak, ik heb hem uitgeleend, dus kan dat zo snel niet vinden. Maar was een of ander project, waar je het als E-book kon downloaden. Trouwens, Nederlandse versie staat op bol.com voor 15 euro geloof ik?
E-books

Heb 'm al uit he Dus hoef 'm niet meer. Helft van de boeken in mijn boekenkast zijn in 't Engels. Hoewel het hierbij wellicht makkelijker was geweest in het Nederlands.
Oud 26-08-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
ik heb vanavond drie mogelijke feestjes maar ik merk dat ik een heerlijke anti sociale bui zit dus misschien ga ik wel gewoon een boek lezen
Klinkt ook als een prima avondje

mweh ik moet naar de supermarkt, maar ik voel me niet lekker en
Oud 26-08-2010, 17:26
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Citaat:
Ok

Ik dacht dat je voor vormsel een stuk ouder was dan basisschoolleeftijd? (Ik dacht like 18 ofzo) Maar ik weet eigenlijk bar weinig van het katholieke geloof
Nee, 12 dus. Eigenlijk wel vreemd, dat je al op zo'n vroege leeftijd moet besluiten dat je christen wordt.
__________________
you're not my demographic
Oud 26-08-2010, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Nee, 12 dus. Eigenlijk wel vreemd, dat je al op zo'n vroege leeftijd moet besluiten dat je christen wordt.
Ja daarom dacht ik ook ouder denk ik

Goed, ik ga moed verzamelen en richting supermarkt.
Oud 26-08-2010, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Jep, Nederlandse vertaling heb ik gelezen ja. Ik vond het erg interessant maar ik merkte wel dat er idd dingen in stonden waar ik echt geen chocola van kon bakken (met name begrippen enzo).
Als je evolutie wil begrijpen kun je beter een moderner werk lezen, ook omdat Darwin een hoop niet wist dat we nu wel weten. The Selfish Gene kan ik aanraden. Helder geschreven.
Oud 26-08-2010, 17:39
Verwijderd
Citaat:
het schiet ook niet op, hij is vet dik met vet dunne pagina's. Soms is het een hele opsomming van wat er geofferd moet worden, of een hele opsomming van stammen en namen en dat sla ik dan gewoon over.
Ben je al bij Kronieken? Dat is echt megasaai...
Oud 26-08-2010, 17:41
Verwijderd
Is het jullie ook opgevallen dat de McDonalds reclame niet meer zegt "onze hamburgers zijn 100% rundvlees" maar "het rundvlees in onze hamburgers is 100% rundvlees"?
Oud 26-08-2010, 17:44
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik krijg mijn kat terug vandaag yeeeeeeey
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-08-2010, 17:44
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Is het jullie ook opgevallen dat de McDonalds reclame niet meer zegt "onze hamburgers zijn 100% rundvlees" maar "het rundvlees in onze hamburgers is 100% rundvlees"?
organen en karton ja
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-08-2010, 17:46
Verwijderd
Volgens mij mis je m'n punt.
Oud 26-08-2010, 17:55
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Volgens mij mis je m'n punt.
nee ik zeg het gewoon
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-08-2010, 17:56
Verwijderd
Maar mijn punt was dus dat ze dat zelf ook bijna zeggen.
Oud 26-08-2010, 17:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
lol, Ajax moet tegen Real en AC Milan
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
lol, Ajax moet tegen Real en AC Milan
LL is ook al kwaad
Oud 26-08-2010, 18:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ach, dat wordt smullen, want Ajax is sowieso toch al kansloos.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Als je evolutie wil begrijpen kun je beter een moderner werk lezen, ook omdat Darwin een hoop niet wist dat we nu wel weten. The Selfish Gene kan ik aanraden. Helder geschreven.
Ja, dat zeggen meerdere mensen, maar niemand kon me dan aanraden wat ik wel moest lezen . Bedankt voor de aanrader .
Oud 26-08-2010, 18:22
Verwijderd
Citaat:
lol, Ajax moet tegen Real en AC Milan
pwned
Oud 26-08-2010, 18:39
Verwijderd
Wat een fucking vies regenachtig kutweer is het vandaag Op de heenweg naar mijn werk had ik een stortbui en op de terugweg ook. Jas doorweekt, broek doorweekt, alles
Oud 26-08-2010, 18:43
Verwijderd
Station Hilversum stond wel onder water, dat was dan wel weer leuk. Ook in de fietstunnel onder het spoor stond het water ruim een meter hoog
Oud 26-08-2010, 18:43
Verwijderd
Oud 26-08-2010, 18:44
Verwijderd
In Deventer waren álle tunnels en de helft van de wegen afgesloten.
Oud 26-08-2010, 18:50
Verwijderd
Goedenavond.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.