Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 19:59
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik zit nu dus in het eindexamenjaar (vwo), en er is mij al wel 1000000x gevraagd: "Wat ga je volgend jaar doen?" En ik weet het gewoon echt nog niet..! Ik ga iig verder studeren, maar nu is mijn probleem dat eigenlijk geen één studie mij nou ECHT leuk lijkt.. Ik heb echt het idee dat ik de enige ben met dit probleem, want om mij heen weet gewoon iedereen al wat ie volgend jaar gaat doen, of ze zitten tussen 2 studies te twijfelen... maar ik heb gewoon op dit moment nog geen idee, op alle studies weet ik wel kritiek te uiten.....

Ben ik nou echt de enige die hier best wel me zit??? Ik wil gewoon graag studeren volgend jaar, maar ben gewoon bang voor een verkeerde keuze..! Ik zit wel ene beetje te denken aan communicatiewetenschap (tcw), maar ik heb dan weer het idee dat het heel journalistiekachtig is en daar heb ik dan weer geen zin in..

*zucht* Hoe kom ik te weten wat ik wil? Ik heb al heel veel boekjes doorgekeken enzo, maar kan vrijwel alle studies doorstrepen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2003, 20:01
Studentje
Studentje is offline
Als je TCW gaat doen, kun je dat in Enschede doen. En de UT heeft geloof ik een of andere garantieregeling, zodat je zonder al te veel gevolgen kunt overstappen op een andere studie. Wel binnen bepaalde tijd natuurlijk.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 20:02
Verwijderd
Op alle studies is ook kritiek te uiten. Ga kijken op veel open dagen, 'sfeer proeven' en kies de studie die je het leukste lijkt en waar je denkt dat je je thuis zult voelen (uit boekjes kun je niet kiezen, is mijn mening). Als het echt niks is kun je altijd nog switchen. En anders een jaartje werken of zo'n oriënterend jaar of een jaar naar het buitenland, kan ook allemaal (maar wil je geloof ik niet).
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 20:03
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Als je TCW gaat doen, kun je dat in Enschede doen. En de UT heeft geloof ik een of andere garantieregeling, zodat je zonder al te veel gevolgen kunt overstappen op een andere studie. Wel binnen bepaalde tijd natuurlijk.
UT is de enige met TCW Maar dat weet ik op zich wel, maar toch ben ik bang voor een verkerede keuze.. Het lijkt me leuk om een reclamebureau te managen... Hoe ik daarbij kom weet ik ook n iet, maar dat kan dus met TCW, maar daar wordt volgens mij pas in het 4e jaar op ingegaan en dan heb ik zoiets van: dan heb ik 3 jaar die super saai zijn..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 20:06
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Op alle studies is ook kritiek te uiten. Ga kijken op veel open dagen, 'sfeer proeven' en kies de studie die je het leukste lijkt en waar je denkt dat je je thuis zult voelen (uit boekjes kun je niet kiezen, is mijn mening). Als het echt niks is kun je altijd nog switchen. En anders een jaartje werken of zo'n oriënterend jaar of een jaar naar het buitenland, kan ook allemaal (maar wil je geloof ik niet).
Jaartje buitenland is geen goed plan voor mij, heb slechte ervaring me een uitwisselingsproject en ben belast met een beetje heimwee..... (niet voor een weekkie, maar wel voor langere tijd..)

En open dagen ben ik ook wel gewest (utrecht, nijmegen, enschede), maar voor open dagen moet je ook een voorkeur voor een opleiding hebben, moet je d'r meestal 2 opgeven, en die heb ik dus niet.. Je kan niet bij alles gaan kijken zeg maar.. Ben ook 2x op studiebeurs geweest, maar heef took niet veel geholpen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef:
En open dagen ben ik ook wel gewest (utrecht, nijmegen, enschede), maar voor open dagen moet je ook een voorkeur voor een opleiding hebben, moet je d'r meestal 2 opgeven, en die heb ik dus niet.. Je kan niet bij alles gaan kijken zeg maar..
Stom, kan op hbo nl wel. En al moet je echt bij een opleiding gaan kijken, de sfeer die er hangt voel je toch wel. Hebben jullie geen decaan op school (of ben je daar ook al geweest)?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kan alleen maar zeggen: lees veel boekjes door, ga bij veel open dagen kijken, praat met je decaan, en doe veel tests, zelfs al lijken ze nog zo'n onzin. Ik zat afgelopen jaar in precies dezelfde situatie als jij... Iedereen wist precies wat hij/zij wilde doen, behalve ik...
Na heel veel zoeken en kijken heb ik uiteindelijk toch een studie gevonden die me wel leuk leek, en ik zit er nu nog steeds, terwijl heel veel anderen die ik ken intussen gestopt zijn met hun studie.
Ik denk niet dat je hier zoveel aan hebt, maar ik hoop dat je je een klein beetje gesteund voelt nu...
En wat voor een studie je moet gaan doen, daar kan ik je niet bij helpen, in die richting heb ik totaal geen verstand van studies...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 20:16
Yoha
Yoha is offline
Citaat:
Snufje schreef:
UT is de enige met TCW Maar dat weet ik op zich wel, maar toch ben ik bang voor een verkerede keuze.. Het lijkt me leuk om een reclamebureau te managen... Hoe ik daarbij kom weet ik ook n iet, maar dat kan dus met TCW, maar daar wordt volgens mij pas in het 4e jaar op ingegaan en dan heb ik zoiets van: dan heb ik 3 jaar die super saai zijn..
Erger jij je ook al zo aan al die reclame op TV? nee nou ik wel

Maar nu even serieus: toen ik in de eerste klas zat wist ik heel zeker: ik ga informatica studeren. In de derde klas dacht ik: ik wil economie gaan studeren. Nu denk ik aan BIT aan de TU, wat inhoudt dat je bedrijven leert adviseren over automatiseringsprojecten enzo, maar advocaat of notaris of zoiets lijkt me ook wel leuk, kan altijd nog een dubbele studie gaan doen, maar het studentenleven lijkt me veels te leuk dus daar begin ik maar niet aan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:06
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Yoha schreef:
Erger jij je ook al zo aan al die reclame op TV? nee nou ik wel
Welke?!

*zucht* ben d'r nog niet uit..*
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:55
Verwijderd
Ik raad je aan om eerst een jaar naar het buitenland te gaan.
Naar Australië ofzo.
Mijn broer heeft het gedaan en ik ben van plan het ook te gaan doen, naar Indonesië, Nieuw-Zeeland en Australië.
Ten eerste lijkt het me ontzettend leuk en ten tweede je doet veel levenservaring op, leert voor jezelf zorgen.
Voor mij zijn dit trouwens geweldige gebieden omdat je er erg mooi kan duiken en laat dat nou juist eens mijn hobbie zijn.

Je kan er als je wilt een complete vakantie van maken, maar dat raad ik je af, want dan moet je van te voren heeeel hard gaan werken (wat je toch al moet om aan wat geld te komen).
Je kan er beter een 'work and travel' reis van maken.
Dan kan je daar gewoon een baantje zoeken en rondkijken en als je het gezien hebt trek je weer verder en zoek je ergens anders een baantje.

M'n broer heeft dit gedaan bij de organisatie 'TravelActive'.
Die hebben heleboel informatie geven en ook veel georganiseerd.
Een goedkope en toch goede vlucht samen met meerdere Nederlandse reizigers die hetzelfde gingen doen, overnachtingen voor de eerste paar dag, verzekering, enz.

Hij heeft er wel hard voor moeten werken want om mee te mogen van die organisatie moest ie fl. 7000,- op z'n bankrekening hebben, en dat is nog niet genoeg geweest want hij had daar nog gewerkt en had toen ie terugkwam nog een schuld van 6000 gulden bij me ouders

Maar, hij heeft wel ontzettend veel plezier gehad, geleerd voor zichzelf te zorgen en op te komen en dingen gedaan en gezien die hij nooit gedacht had. Hij heeft ook dingen waar hij nu nog wat aan heeft. Zoals een duikdiploma waarmee hij duiktoeren mag leiden (wat hij daarna gedaan heeft om terug te betalen), nieuwe gerechten enz.
En hij heeft er veel vrienden aan overgehouden.


Euh, na lang zeik verhaal, ben je een beetje aan het overhalen om een jaar naar het buitenland te gaan, maar het is daarom ook erg leuk
er zitten natuurlijk ook nadelen aan, bijv. z'n slippers zijn gestolen en hij is zijn horloge kwijt geraakt, maar dat heeft ie allemaal van de verzekering weer terug gehad...


Doe eens gek, ga naar het buitenland voor een jaar.


(hij ging trouwens maar 7 maanden want het geld was op en kon nergens meer naar toe om werk te zoeken want hij had geen geld meer :/ )




en dan lees ik nu pas dat je volgend jaar liever wilt gaan studeren
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 07:45
nar_cyste
Avatar van nar_cyste
nar_cyste is offline
als je aan je studie begint volgend jaar en je komt er snel achter dat het toch helemaal niks is en je stopt nog voor februari dan heeft het geen consequenties voor je studiefinanciering. Dan kan je altijd nog switchen van studie of iets anders gaan ondernemen. Dus probeer het als je echt perse wilt studeren, maar wel snel toegeven aan jezelf en aangeven aan anderen als je het echt niks vind. Anders beland je in een cirkeltje: ik ga stoppen maar als ik stop dan heb ik niks dus ga ik door maar ik vind het niks aan dus ga ik stoppen enz.
__________________
Alles wat ik seg heeft betrekking op mijn naam/ verder sit er niks achter

Laatst gewijzigd op 08-01-2003 om 07:48.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 09:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ach, ik heb vorig jaar ook 2 studies uitgeprobeerd, was allebei niets, en zit nu met de (voor mij) perfecte studie. Ik denk niet dat je het zeker kan weten. Veel mensen die het zo zeker weten stoppen daarna toch ook vrij snel, omdat het heel anders blijkt te zijn... Naja, wat ik wil zeggen, maak je niet te druk, bij de meeste mensen komt het wel goed...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik wil stoppen met school.
deboymetvragen
2 06-01-2016 11:06
Algemene schoolzaken HBO Recht --> WO
Godfather
98 24-07-2004 13:34
Algemene schoolzaken Van Havo naar VWO: Moeilijk?
Suuzel
17 07-06-2004 09:12
Algemene schoolzaken opleiding visagist/hairstylist
MisZ-Ashanti
18 03-03-2004 17:05
Algemene schoolzaken HBO of Universiteit?
amz
27 24-05-2003 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.