Oud 20-07-2003, 13:42
poesiefox
poesiefox is offline
Meiden, please, de pil is echt een heel betrouwbaar voorbehoedsmiddel, maar alleen als je hem volgens het boekje gebruikt.

Dus niet mee stunten, niet gaan doorslikken, of eerder slikken of wat dan ook.

Begin op de EERSTE dag van je menstruatie, slik hem 21 dagen lang, en dan 7 dagen niet. Je eerste pil van de strip neem je altijd in op dezelfde dag van de week, 's avonds voor je slapen gaat.

Hou je hier aan, en je hoeft nooit in de zenuwen te zitten. Echt, je hebt het aan jezelf te wijten.

Als je wilt verschuiven, bel dan de dokter!
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-07-2003, 13:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Uhm. Mededeling, en volgens mij hoort het in het grote piltopic ?

(maar je hebt wel gelijk )
__________________
Drie.
Oud 20-07-2003, 14:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
is doorslikken slecht voor de betrouwbaarheid?
__________________
Oud 20-07-2003, 14:18
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
WTF is doorslikken

Nemen jullie hem dan als zuigtabletje ofzo
Oud 20-07-2003, 14:21
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Another Way schreef op 20-07-2003 @ 14:18:
WTF is doorslikken

Nemen jullie hem dan als zuigtabletje ofzo
in je stopweek wel de pil slikken zodat je niet ongi word.

dat doe ik btw zo vaak en nooit problemen gehad dus...
Oud 20-07-2003, 14:22
poesiefox
poesiefox is offline
Doorslikken is geen stopweek inlassen. Doorslikken is niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid, op de wat langere termijn. Je hebt ook een verhoogde kans op onverwachte doorbraakbloedingen, en daar zat je nou net niet op te wachten.

Als je wilt doorslikken, lees dan heel goed de bijsluiter of vraag het aan de apotheek. Per soort pil verschilt dat!

Bovendien heeft de dokter er een speciale pil voor, primolut. Ook geschikt voor meisjes die niet aan de pil zijn.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-07-2003, 14:43
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-07-2003 @ 14:14:
is doorslikken slecht voor de betrouwbaarheid?
Je kan een maand of 3 veilig doorslikken (anders geven ze die mogelijkheid niet )..
Behalve bij een 3-fasenpil, dan kan je niet langer dan 5 dagen doorslikken..

Citaat:
Bovendien heeft de dokter er een speciale pil voor, primolut. Ook geschikt voor meisjes die niet aan de pil zijn.
Waarvoor? Veilig de pil doorslikken? Wat moeten meiden zonder pil er dan mee? Of tegen doorbraakbloedingen die je krijgt als je doorslikt? (nogmaals; wat moeten pilloze meiden er dan mee?

En we hebben een mooi algemeen piltopic, toch?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 20-07-2003, 14:44
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 20-07-2003 @ 14:22:
Doorslikken is geen stopweek inlassen. Doorslikken is niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid, op de wat langere termijn. Je hebt ook een verhoogde kans op onverwachte doorbraakbloedingen, en daar zat je nou net niet op te wachten.
daar zijn op zich de meningen over verdeeld. Zowel mijn dokter als verschillende internet sites zeggen dat het niet afdoet aan de betrouwbaarheid (wel kies ik er zelf voor het niet te veel te doen, want MOCHT ik zwanger zijn dan zie ik pas veel later dat ik niet ongesteld wordt). Ook heb ik in de Opzij een tijdje geleden gelezen dat sommige onderzoekers zelfs van mening zijn dat de stopweek de pil minder betrouwbaar is.
Ik zeg niet dat ik deze mening deel, ik weet ook niet of hij waar is, maar geef alleen aan dat de meningen verdeeld zijn.

Maar ehm, waar ik wel nieuwsgierig naar ben is eigenlijk waarom hij dan op de lange termijn minder betrouwbaar wordt, want ik slik de pil vrij vaak een tijdje door omdat het soms beter uitkomt
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Oud 20-07-2003, 14:47
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-07-2003 @ 14:43:

Waarvoor? Veilig de pil doorslikken? Wat moeten meiden zonder pil er dan mee? Of tegen doorbraakbloedingen die je krijgt als je doorslikt? (nogmaals; wat moeten pilloze meiden er dan mee?

En we hebben een mooi algemeen piltopic, toch?

de pil die poesiefox noemde heb ik zelf ook weleens geslikt en is bedoelt om je menstruatie uit te stellen. ik geloof alleen dat je hem dan niet langer dan 14 dagen kan uitstellen en ook min of meer precies moet weten wanneer je ovuleert en dan deze pil slikken, maar voor de rest werkt hij prima, mits je hem elke dag inneemt net als de pil. Voordeel is inderdaad dat je geen doorbraakbloeding krijgt.
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Oud 20-07-2003, 15:25
poesiefox
poesiefox is offline
Als je op de goede manier doorslikt kan het geen kwaad, op de onverwachte doorbraakbloedingen na, maar het gevaar is dat je verkeerd gaat doorslikken. En dan is-ie niet meer betrouwbaar. Een driefasenpil werkt anders dan een combinatiepil. Ik spreek uit ervaring...
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-07-2003, 15:29
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Trouwens, op de bijsluiter staat dat je ab-so-luut niet mag roken als je aan de pil bent (en al helemaal niet als je ook nog eens boven de 35 bent!). Weet iemand waarom?
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 20-07-2003, 15:35
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 20-07-2003 @ 15:29:
Trouwens, op de bijsluiter staat dat je ab-so-luut niet mag roken als je aan de pil bent (en al helemaal niet als je ook nog eens boven de 35 bent!). Weet iemand waarom?
Dat verhoogd de kans op trombose (de pil doet dat en roken ook, in combinatie is het risico nog VEEL hoger)..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 20-07-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 20-07-2003 @ 13:44:
Uhm. Mededeling, en volgens mij hoort het in het grote piltopic ?

(maar je hebt wel gelijk )
Volledig mee eens.

Hoewel sommige dokters soms adviseren de pil juist wel drie maanden achter elkaar door te slikken, maar dat even terzijde.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Soorten XTC
KROKOBIL
10 28-11-2012 16:26
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.