Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 09:57
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Dit is het geval:

Ik werk als afdelingschef van de kruidenierswaren in een supermarkt. Nou is het geval dat we in de directe omgeving 3 scholen hebben. De scholieren die komen in hun pauze naar onze supermarkt om hun lunch te halen. Tot zover is er niets mis maar het geval is dat er ook vrij veel gejat word en daar verdenken we hun van.

We hebben bewakingscamera's hangen waaronder eentje bij de snoepafdeling (waar ook het meest gejat word). Ik zat gisteren met een collega de beelden van die camera in de gaten te houden toen die scholieren binnenkwamen en er was er een die wel heel verdacht deed. Hij pakte een 4 pack Mentos uit het vak ging achter een andere stelling staan en toen hij 2 seconden later terugkwam was het pakje weg.

Naar aanleiding hiervan hebben we hem bij de kassa aangehouden en gevraagd zijn zakken en zijn tas leeg te halen. Wat bleek nou het pakje was weg. Bij controle in de winkel vond ik vervolgens het pakje Mentos weggestopt in een actiedisplay. Ik denk nu dus dat hij door had dat hij gezien was en het pakje snel weggestopt heeft maar goed daar gaat het niet om.

Later die dag kreeg ik ineens een telefoontje van de moeder van die jongen. Ze zei dat ze het absoluut niet normaal vond dat wij haar zoon gefouileerd hadden (wat niet het geval is wij hebben alleen gevraagd of hij zijn zakken en tas zelf leeg wou halen en zijn mouwen gecontroleerd.) en ze eiste excusses. Ik heb haar toen het hele verhaal uitgelegd en nog steeds vond ze het absoluut niet normaal wat er gebeurd was want haar zoon had naar zijn zeggen nog nooit wat gestolen en zou dat ook nooit doen.