Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 09:57
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Dit is het geval:

Ik werk als afdelingschef van de kruidenierswaren in een supermarkt. Nou is het geval dat we in de directe omgeving 3 scholen hebben. De scholieren die komen in hun pauze naar onze supermarkt om hun lunch te halen. Tot zover is er niets mis maar het geval is dat er ook vrij veel gejat word en daar verdenken we hun van.

We hebben bewakingscamera's hangen waaronder eentje bij de snoepafdeling (waar ook het meest gejat word). Ik zat gisteren met een collega de beelden van die camera in de gaten te houden toen die scholieren binnenkwamen en er was er een die wel heel verdacht deed. Hij pakte een 4 pack Mentos uit het vak ging achter een andere stelling staan en toen hij 2 seconden later terugkwam was het pakje weg.

Naar aanleiding hiervan hebben we hem bij de kassa aangehouden en gevraagd zijn zakken en zijn tas leeg te halen. Wat bleek nou het pakje was weg. Bij controle in de winkel vond ik vervolgens het pakje Mentos weggestopt in een actiedisplay. Ik denk nu dus dat hij door had dat hij gezien was en het pakje snel weggestopt heeft maar goed daar gaat het niet om.

Later die dag kreeg ik ineens een telefoontje van de moeder van die jongen. Ze zei dat ze het absoluut niet normaal vond dat wij haar zoon gefouileerd hadden (wat niet het geval is wij hebben alleen gevraagd of hij zijn zakken en tas zelf leeg wou halen en zijn mouwen gecontroleerd.) en ze eiste excusses. Ik heb haar toen het hele verhaal uitgelegd en nog steeds vond ze het absoluut niet normaal wat er gebeurd was want haar zoon had naar zijn zeggen nog nooit wat gestolen en zou dat ook nooit doen.

Nu heeft ze dus het hoofdkantoor van het bedrijf gebeld waar ik voor werk en daar kreeg ik dus net van te horen dat ik wel gelijk had maar dat ik die vrouw toch excusses aan moest bieden.

Dat heb ik gedaan. De jongen waar het in dit geval om gaat komt morgen zelf langs en ook hem moet ik nu mijn excussen aanbieden voor wat er is gebeurd.

Ikzelf vind dit werkelijk belachelijk. Op het moment dat wij zien dat er iemand iets in zijn zak stopt hebben wij het recht om te controleren of hij dat ook afrekend. Als er bij controle niets gevonden word word er verder ook geen actie op ondernomen.

Wat vinden jullie hiervan?
Hoe zouden jullie op zo'n moment handelen?
Wat zouden jullie doen om dit soort voorvallen in de toekomst te kunnen voorkomen?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 10:30
Verwijderd
Ik zou natuurlijk precies hetzelfde doen. Als ex-leerling van een scholengemeenschap naast een supermarkt heb ik ook met eigen ogen gezien hoeveel er gepikt wordt. Dat is gewoon een feit waar je niet omheen kunt. Als ik zoiets had gezien op de beveiligingscamera zou ik die jongen ook hebben gevraagd of hij zijn zakken even leeg wilde maken.

Dat het hoofdkantoor wil dat je je excuses aanbiedt is ook begrijpelijk, anderzijds. Ik denk trouwens dat ik het zelf op de spits zou drijven, maar dat komt omdat ik (soms) vrij principieel ben. Meerdere mensen zagen op de beveiligingscamera dat hij zich verdacht gedroeg en dat er een pakje Mentos weg was. Dan heb je alle redenen om hem te fouilleren.

Ik zou diplomatiek uitleggen dat je het betreurt dat zij en haar zoon zich beledigd voelen, dat je hoopt dat het nooit weer zal gebeuren, maar ik zou geen excuses aanbieden. Je bent niet fout geweest, en excuses aanbieden voor niet bestaande fouten is ook heel fout.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 10:33
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
wammus schreef op 10-11-2005 @ 10:57 :
Wat vinden jullie hiervan?
Hoe zouden jullie op zo'n moment handelen?
Wat zouden jullie doen om dit soort voorvallen in de toekomst te kunnen voorkomen?
Ehm, ik heb zelf gelukkig dit nog nooit meegemaakt. Maar hoe goed ik ook weet dat ik gelijk heb, als er na een (beleefde) discussie niks opgelost wordt, dan zou ik m'n excuses aanbieden en al blij zijn dat dat alles is wat er ge-eist wordt.

Ik zou niet weten hoe je dit soort dingen in de toekomst zou moeten voorkomen, omdat je volgens mij niks verkeerds doet als je op de camera echt iemand verdenkt van stelen en dan diegene zélf vraagt om zakken etc te legen. Voorkomen door mensen er maar mee weg te laten lopen terwijl je bijna zeker weet dat ze wat gestolen hebben, schiet natuurlijk ook niet op..

Ik heb zelf ook erg veel verantwoordelijkheid in de winkel, ik draai de zaak (het is een kleine supermarkt) ook regelmatig alleen. En wat ik altijd heb geleerd en mezelf ook voorhoud, is de klant is koning.. Het klinkt cliché, maar het werkt, en het enige dat het vergt is flink wat zelfbeheersing als je weet dat je gelijk hebt of niks verkeerd hebt gedaan.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 10:45
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 11:30 :
Ik zou diplomatiek uitleggen dat je het betreurt dat zij en haar zoon zich beledigd voelen, dat je hoopt dat het nooit weer zal gebeuren, maar ik zou geen excuses aanbieden. Je bent niet fout geweest, en excuses aanbieden voor niet bestaande fouten is ook heel fout.
Jij bent te principieel denk ik. Ook al wil je niks liever dan je standpunt houden als je gelijk hebt, het is nou eenmaal zo dat de klant voor alles gaat helaas..
En als je echt weigert je excuses aan te bieden, kan zo'n vrouw met wat slechte praat er best voor zorgen dat je nog een flink aantal klanten kwijt raakt..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 10:46
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Konijn schreef op 10-11-2005 @ 11:33 :
Ehm, ik heb zelf gelukkig dit nog nooit meegemaakt. Maar hoe goed ik ook weet dat ik gelijk heb, als er na een (beleefde) discussie niks opgelost wordt, dan zou ik m'n excuses aanbieden en al blij zijn dat dat alles is wat er ge-eist wordt.

Ik zou niet weten hoe je dit soort dingen in de toekomst zou moeten voorkomen, omdat je volgens mij niks verkeerds doet als je op de camera echt iemand verdenkt van stelen en dan diegene zélf vraagt om zakken etc te legen. Voorkomen door mensen er maar mee weg te laten lopen terwijl je bijna zeker weet dat ze wat gestolen hebben, schiet natuurlijk ook niet op..

Ik heb zelf ook erg veel verantwoordelijkheid in de winkel, ik draai de zaak (het is een kleine supermarkt) ook regelmatig alleen. En wat ik altijd heb geleerd en mezelf ook voorhoud, is de klant is koning.. Het klinkt cliché, maar het werkt, en het enige dat het vergt is flink wat zelfbeheersing als je weet dat je gelijk hebt of niks verkeerd hebt gedaan.
Ja ik zit in eenzelfde soort situatie. Ik was gister ook alleen (wel samen met wat collega's natuurlijk maar ik had de algemene leiding en verantwoordelijkheid voor het filiaal). Het is echt lastig om jezelf in te houden. Ik had net de vader van die gozer aan de telefoon en die vond het maar raar dat wij zijn 11 jarige zoon controleerde omdat wij hem verdachten van diefstal. Ik heb ook hem de hele situatie uitgelegd en nog steeds vond hij het absoluut niet kunnen.

Het is echt vreselijk moeilijk om je dan in te houden omdat je wéét dat je gelijk hebt maar het gewoon niet kan halen
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 10-11-2005 @ 11:45 :
Jij bent te principieel denk ik. Ook al wil je niks liever dan je standpunt houden als je gelijk hebt, het is nou eenmaal zo dat de klant voor alles gaat helaas..
En als je echt weigert je excuses aan te bieden, kan zo'n vrouw met wat slechte praat er best voor zorgen dat je nog een flink aantal klanten kwijt raakt..
Ik weet het. Ik heb zelf bij een bank gewerkt achter de kasbalie en daar kreeg ik natuurlijk ook wel eens te maken met ontevreden klanten die vonden dat het niet snel genoeg ging, dat ze onvoldoende service kregen, noem maar op. Een van de eerste dingen die ik leerde was ook: ga nooit met klanten in discussie, want dat verlies je altijd.

Toch wringt dat. Ik ben er altijd van uitgegaan dat als je mensen maar redelijk toespreekt ze wel luisteren en in de meeste gevallen werkte dat ook wel. Als iemand begon te zeiken 'waar slaat dat op, ik ga vandaag op vakantie en moet zolang wachten op mijn valuta' dan leg je gewoon uit 'meneer, wij als medewerkers kiezen er niet voor om op maandagmiddag ineens iedereen tegelijk naar de bank te halen, u weet dat het druk is, komt u dan gewoon 's morgens'. Vrijwel altijd werkte dat.

Natuurlijk moet je als ondernemer wat vaker door het stof gaan dan gemiddeld, omdat je vaak met onredelijke klanten te maken krijgt. Maar waar het gaat om iets dat je dírect in je portemonnee raakt en dat bovendien heel verwerpelijk is, dan moet dat mens maar gewoon begrijpen dat je liever te veel dan te weinig controleert. Misschien kost je dat een klant, maar om nou je hele leven te blijven likken omdat je geld nodig hebt?

En als ik dat verhaal van wammus zo hoor zijn die ouders ook echte raspaupers, niet eens proberen zich in te leven in de gedachtengang van de supermarktmanager. Als mijn ouders met zoiets geconfronteerd zouden worden toen ik elf was, zouden ze me meteen een oorvijg hebben gegeven met de mededeling me nooit meer verdacht te gedragen en dan desnoods maar zonder andere scholieren naar de supermarkt te gaan. Maar dit soort kiest meteen voor hun kind, ongeacht wat het doet, ongeacht de verklaring van de andere kant. Dat is het soort dat ook op scholen leraren naar de strot vliegt omdat ze 'aan hun kind komen'. God, wat haat ik dat tuig.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:04
hi
hi is offline
Ik snap het probleem niet! Als je niets te verbergen heb dan is het toch geen probleem dat ze naar je mouwen kijken en zakken legen! Bedoel als je naar een dicof voetbalwedstrijd gaat doe je dat ook. Misschien gaat die vergelijking niet helemaal op maar ik snap niet waar ze moeilijk over doen! Ik zou het vervelender vinden als ik geweigerd zou worden als scholier omdat er maar 3 of 5 tegelijk in de winkel mogen!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:11
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 11:59 :
En als ik dat verhaal van wammus zo hoor zijn die ouders ook echte raspaupers, niet eens proberen zich in te leven in de gedachtengang van de supermarktmanager. Als mijn ouders met zoiets geconfronteerd zouden worden toen ik elf was, zouden ze me meteen een oorvijg hebben gegeven met de mededeling me nooit meer verdacht te gedragen en dan desnoods maar zonder andere scholieren naar de supermarkt te gaan. Maar dit soort kiest meteen voor hun kind, ongeacht wat het doet, ongeacht de verklaring van de andere kant. Dat is het soort dat ook op scholen leraren naar de strot vliegt omdat ze 'aan hun kind komen'. God, wat haat ik dat tuig.
Dit denk ik ook en ik ben het helemaal met je eens. Maarja ik mag hier zelf niet over beslissen dat doet het hoofdkantoor voor me en ook die gaven me gelijk maar ze zeiden erbij dat ik inderdaad niet in discussie er over mocht gaan aangezien de klant koning is. Hoe krom dat dan ook wezen mag ik heb me er helaas maar aan te houden. Als het m'n eigen winkel was geweest zou ik ook een stuk harder reageren maarja dat is nou eenmaal niet zo dus ik heb me maar aan de regels van het bedrijf te houden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:36
Orpa
Orpa is offline
Hebben jullie in de winkel een bord hangen waarop staat dat medewerkers het recht hebben tascontrole te houden? Als dat zo is dan zit je in ieder geval goed, je hebt ze erop gewezen dat het kan gebeuren...

Zo niet, dan word het al ingewikkelder. Ik neem aan dat bij jullie alles op band word opgenomen. Je zou die moeder kunnen bellen en vragen of ze die band komt kijken. Dan kan je haar zelf laten zien dat haar zoon zich erg verdacht gedroeg...

Ik denk dat je het niet persoonlijk op moet vatten. Meestal is het zo dat ouders verschikkelijk tegen de winkel uitvallen omdat ze zich eigenlijk schamen voor hun kinderen, omdat ze best weten dat het geen lievertjes zijn. Hoe harder ze schreeuwen, hoe meer er loos is (voorbeelden genoeg gezien)...

Ik heb ook eens zoiets meegemaakt... Mensen waren bij me aan de kassa geweest, lopen door de poortjes, alarm gaat af... Dus ik vraag of ik de tas van mevrouw mag controleren... Mens word verschikkelijk kwaad... Ik de filiaalleidster geroepen, en die controleerd, en ja hoor, niet afgerekende spullen in haar zakken...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:43
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Orpa schreef op 10-11-2005 @ 12:36 :
Hebben jullie in de winkel een bord hangen waarop staat dat medewerkers het recht hebben tascontrole te houden? Als dat zo is dan zit je in ieder geval goed, je hebt ze erop gewezen dat het kan gebeuren...

Zo niet, dan word het al ingewikkelder. Ik neem aan dat bij jullie alles op band word opgenomen. Je zou die moeder kunnen bellen en vragen of ze die band komt kijken. Dan kan je haar zelf laten zien dat haar zoon zich erg verdacht gedroeg...

Ik denk dat je het niet persoonlijk op moet vatten. Meestal is het zo dat ouders verschikkelijk tegen de winkel uitvallen omdat ze zich eigenlijk schamen voor hun kinderen, omdat ze best weten dat het geen lievertjes zijn. Hoe harder ze schreeuwen, hoe meer er loos is (voorbeelden genoeg gezien)...

Ik heb ook eens zoiets meegemaakt... Mensen waren bij me aan de kassa geweest, lopen door de poortjes, alarm gaat af... Dus ik vraag of ik de tas van mevrouw mag controleren... Mens word verschikkelijk kwaad... Ik de filiaalleidster geroepen, en die controleerd, en ja hoor, niet afgerekende spullen in haar zakken...
Ja er zit een sticker op de deur waarop staat dat tassencontrole mogenlijk is. Er zit wel een videoband in maar of er ook word opgenomen durf ik ernstig te betwijfelen.

Ik vat dit ook niet persoonlijk op omdat ik ook wel weet dat deze persoon het tegen de winkel bedoelt en niet tegen mij. Dat ze zich er zo over opwindt kan ik wel begrijpen maar ik vind het belachelijk.

Het valt me inderdaad ook op dat mensen verbaast staan te kijken als je ze vraagt of ze hun zakken leeg willen maken als het alarm afgaat. Dan krijg je de reactie: 'waar slaat dat op ik heb helemaal niets gedaan!!!' Dit vind ik helemaal belachelijk. Die poortjes staan daar niet voor niets en als ze af gaan dan gaan ze dat met een reden. Mocht er achteraf blijken dat het de fout van een cassiëre is (wat ook nog wel eens wil gebeuren) dan krijgt de klant uiteraard excusses en de cassiëre een uitbrander want dat kan natuurlijk niet.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:47
11568
11568 is offline
Ik vind het maar raar dat je je excuses aan móet bieden. Als je er zelf niet achter staat [begrijpelijk], wat is het punt dan echt Bovendien moeten die mensen niet zo mauwen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 11:51
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
11568 schreef op 10-11-2005 @ 12:47 :
Ik vind het maar raar dat je je excuses aan móet bieden. Als je er zelf niet achter staat [begrijpelijk], wat is het punt dan echt Bovendien moeten die mensen niet zo mauwen.
Het doet niet terzake wat mijn persoonlijke mening is in deze zaak. Ik werk voor een bedrijf en voer het beleid uit van het bedrijf en zal dus ook de mening van het bedrijf moeten geven. Als het bedrijf zegt: "Jij moet je excusses aanbieden, want de klant is koning" dan moet ik dat dus doen ongeacht of ik het daar mee eens ben of niet.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, ik heb zelf ook een keer gehad dat me bij de kassa werd gevraagt m'n tas leeg te maken. Toen ik dat weigerde (want ze konden geen reden produceren waarom ik verdacht zou zijn) probeerde een vakkenvuller me vast te grijpen om tegen te houden.

Toen kwam het bijna zover dat ik het type een ram heb verkocht, uiteraard was ik ook aardig gemotiveerd om er een rel over te trappen.

En inderdaad bleek achteraf, zomaar iemand vragen zijn tas leeg te maken zonder een concrete reden en dan ook nog dreigen en bijna geweld gebruiken is iets dat not done is.

Zowel de vakkenvuller als de manager die hem steunde kregen een douw voor het voorval.



Maar, je kan in het TS geval echter wel stellen dat je een reden had om hem te verdenken en dat dat de reden was om hem te vragen zijn zakken leeg te maken.

Verder kan je ook stellen dat het terug vinden van die rol ergens anders in de winkel ook heel verdacht is, en of ze daar rekening mee wil houden.


Maar bedenk wel, als je iemand vraagt zijn zakken leeg te maken maak je diegene daarmee impliciet voor dief uit, zo vatten de mensen het in ieder geval op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Misschien niet helemaal een passende reactie, maar in een supermarkt bij ons in de buurt (met ook een school in de buurt) is het beleid dat scholieren per se een mandje moeten pakken, niet met meer dan 3 tegelijk de winkel in mogen (de rest moet bij de deur wachten) en hun tassen ook bij/in de kluisjes bij de deur achter moeten laten. Naar ik gehoord heb, werkt dat best goed.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:19
Verwijderd
En terecht. Dat gezeik over 'discriminatie' als je niet met meer dan twee scholieren tegelijk naar binnen mag komt me ook de neus uit. Het is een zodanig ernstig probleem, en scholieren hebben zodanig weinig in de melk te brokkelen, dat ze gewoon niet moeten zeuren als ze niet met zo'n hele groep joelende etters tegelijk naar binnen mogen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:34
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 10-11-2005 @ 14:05 :
Misschien niet helemaal een passende reactie, maar in een supermarkt bij ons in de buurt (met ook een school in de buurt) is het beleid dat scholieren per se een mandje moeten pakken, niet met meer dan 3 tegelijk de winkel in mogen (de rest moet bij de deur wachten) en hun tassen ook bij/in de kluisjes bij de deur achter moeten laten. Naar ik gehoord heb, werkt dat best goed.
Ja dat systeem hebben ze hier bij een aantal winkels die ook overlast hebben van scholieren ook ingevoerd. Ik hoor er ook alleen maar goede dingen over dus ik ga morgen dan ook in overleg met de filiaalmanager over of wij dit systeem ook in kunnen voeren.

Ik ben die teringkoters echt helemaal zat. Ze schreeuwen, stelen, vernielen en vallen andere klanten lastig. Als je er vervolgens wat van zegt word je markant verrot gescholden. Dit moet maar eens een keer over zijn.

Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 13:16 :
Maar bedenk wel, als je iemand vraagt zijn zakken leeg te maken maak je diegene daarmee impliciet voor dief uit, zo vatten de mensen het in ieder geval op.
Die mensen vatten het inderdaad op alsof ik hun zoon per definitie uit maak voor dief wat natuurlijk niet het geval is. Het enige wat ik doe is volgens de procedures die het bedrijf voor dit soort zaken heeft handelen en daarmee sta ik gewoon in mijn recht.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:45
Verwijderd
Je kunt ook tegen jouw leidinggevende (of als je dat zelf bent, tegen je hoger geplaatste van het hoofdkantoor) zeggen dat je er behoorlijk ongelukkig mee bent dat je excuses moet aanbieden terwijl je echt de normale procedures hebt gevolgd en alle redenen had om dat jochie te verdenken.

Natuurlijk is de klant in beginsel koning, maar niet ten koste van de sfeer onder het personeel. Als jij elke keer dat het vals alarm blijkt te zijn door het stof moet en ten onrechte je excuses moet aanbieden, dan is dat niet leuk voor je. Dat kun je best duidelijk maken aan het hoofdkantoor.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:55
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Wat een schijtwijf! Als dat mijn zoon was geweest had hij zijn excuses aan moeten bieden, want hij probeerde wat te jatten!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2005, 13:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Ik ben leidinggevende op een afdeling en heb in het filiaal een filiaalmanager boven me. Daar zal ik voordat die vader langs komt zeker ook nog wel even tegen zeggen dat ik het niet eens ben met dat ik excusses moet aanbieden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:35
Verwijderd
Het is bagger dat het hoofdkantoor je niet steunt, maar ze kunnen niet veel anders doen...

max 3 in de winkel werkt overigens uitstekend. Scholieren zijn er niet blij mee, maar ja.

Offtopic: Wij werden dan ook nog de hele tijd gevolgd door de winkel, wat wel erg ver ging, maar het idee was goed.


edit: om nog even antwoord te geven op je vragen:
Ik vind dat je groot gelijk hebt.
Ik zou het misschien nog wel in m'n hoofd halen te weigeren m'n excuses aan te bieden, maar dat is wel erg dom Gewoon keihard elke keer aangifte doen helpt ook. Daar wordt de politie alleen niet erg blij van.
maximum aan leerlingen in de winkel werkt wel, maar weet niet hoe het zit met andere winkels in de buurt.....Als dier er al zijn zullen die hun nieuwe "klanten" na een poosje al wel weer zat zijn.

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:49
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
superduck schreef op 10-11-2005 @ 15:35 :
Gewoon keihard elke keer aangifte doen helpt ook. Daar wordt de politie alleen niet erg blij van.
maximum aan leerlingen in de winkel werkt wel, maar weet niet hoe het zit met andere winkels in de buurt.....Als dier er al zijn zullen die hun nieuwe "klanten" na een poosje al wel weer zat zijn.
Ik kan alleen aangifte doen bij de politie als er ook daadwerkelijk een strafbaar feit is gepleegd en daar is in dit geval geen sprake van. Zodra ik er daadwerkelijk een betrap op diefstal zal ik inderdaad zeker aangifte doen en kan die teringkoter z'n excusses aan mij komen aanbieden en mag ie lekker borden wassen in de V&D oid.

Ik zou er persoonlijk niet rouwig om zijn als al die terinkoters naar een andere supermarkt oprotten. Het enige wat ze doen is: schreeuwen, stelen, vernielen en andere mensen lastigvallen en als ze dan nog voor een beetje omzet zorgen dan heb ik er nog niet zoveel moeite mee maar het enige wat ze halen zijn 2 croisants een blikje Bullit en een zak van de goedkoopste chips + wat snoep en meestal zijn het er zelfs maar 2 van een groep van 10 die binnenkomt.

Dat kleine beetje omzet wat ik zou mislopen als ze niet komen zal ik niet missen + dat de croisants die ze kopen dan aan 'normale' klanten verkocht kunnen worden waardoor ik niet steeds aan hun nee hoef te verkopen als ze net na een groep scholieren binnenkomen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:16
ganralph
ganralph is offline
maximaal 2 scholieren in de winkel vind ik een prima regel. bij ons liep er dan ook nog een winkelbediende met de 2 scholieren mee om ze in de gaten te houden.

beveiligers/managers die denken dat ze het recht hebben om mensen te fouilleren die zich "verdacht" gedroegen, vind ik echter erg storend. (sommige beveiligers denken vaak dat ze god zelf zijn en alles mogen in hun uniformpje)

hoe lullig het ook voelt: je excuses aanbieden, want dat joch heeft absoluut niets verkeerd gedaan. dat jij iets verkeerd gezien hebt op die camera (het feit dat die jongen het snoep netjes in de winkel gelaten heeft) is niet zijn fout. jij hebt in zekere zin een fout gemaakt (je verdacht die jongen van een niet gepleegd misdrijf) en dan zul je je excuses aan moeten bieden.

[/advocaat-van-de-duivel-modus]
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Bij de supermarkt bij mijn oude school mochten er altijd maar 3 leerlingen per keer naar binnen. Dan mochten ze nog niet eens de winkel zelf in, maar ze hadden voor de ingang (waar de tabak e.d verkocht wordt) wat broodjes en blikjes drinken etc. dingen die scholieren veel kopen geplaatst
Dit ook omdat er veel gejat werd, misschien kan je dit eens voorstellen aan de manager.

Verder vind ik dat je goed gehandeld hebt.

Ik ben zelf ook wel eens beschuldigd van diefstal, maar dat was eigenlijk mijn eigen schuld
Ik had toen aardig wat spullen nodig en had geen winkelmandje genomen, ik had dus een aantal kleinere dingen in mijn zak gestopt omdat ik het anders niet kon dragen
Bij de kassa haalde ik het er natuurlijk gewoon uit om te betalen (was een totaalwaarde van 80 cent ofzo ) toen kwam die manager dus ineens naar me toe
Maargoed, ik ga een beetje offtopic geloof ik
Ik vind iig dat je goed gehandeld hebt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:28
Verwijderd
als die jongen dan ook even z'n excuus aanbiedt voor het neergooien van spullen op andere plaatsen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 10-11-2005 @ 16:16 :
want dat joch heeft absoluut niets verkeerd gedaan. dat jij iets verkeerd gezien hebt op die camera (het feit dat die jongen het snoep netjes in de winkel gelaten heeft)
Pging tot diefstal?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 10-11-2005 @ 16:16 :
(...) dat joch heeft absoluut niets verkeerd gedaan. dat jij iets verkeerd gezien hebt op die camera (het feit dat die jongen het snoep netjes in de winkel gelaten heeft) is niet zijn fout.
Nee, hij zag het goed. Dat joch stopte iets onder zijn kleren. Dat hij dát betreffende stuk snoep vervolgens ook weer teruglegde in een anders schap, maakt niet uit. Op zo'n moment is die knul gewoon verdacht en moet je er ernstig rekening mee houden dat hij meer heeft gepikt of nog gaat pikken.

Ik vind het heel begrijpelijk. Ik zou mijn hakken in het zand zetten, met je baas overleggen en eventueel nogmaals aan die ouders uitleggen hoe de procedures in elkaar zitten, maar niet mijn excuses aanbieden. Het is te gek voor woorden dat jij je moet verontschuldigen voor iets nonexistents.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 10-11-2005 @ 19:01 :
Pging tot diefstal?
Poging tot diefstal en wat beeld je je daarbij in. Dat de dief het gestolen waar in de rij naar de kassa per ongeluk uit z'n zak laat vallen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 10-11-2005 @ 19:27 :
Poging tot diefstal en wat beeld je je daarbij in. Dat de dief het gestolen waar in de rij naar de kassa per ongeluk uit z'n zak laat vallen?
Dat is wel gewoon poging tot diefstal.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 19:34 :
Dat is wel gewoon poging tot diefstal.
Ja, maar dan ben je wel een erg beroerde dief
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:06
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 19:25 :
Nee, hij zag het goed. Dat joch stopte iets onder zijn kleren. Dat hij dát betreffende stuk snoep vervolgens ook weer teruglegde in een anders schap, maakt niet uit. Op zo'n moment is die knul gewoon verdacht en moet je er ernstig rekening mee houden dat hij meer heeft gepikt of nog gaat pikken.

Ik vind het heel begrijpelijk. Ik zou mijn hakken in het zand zetten, met je baas overleggen en eventueel nogmaals aan die ouders uitleggen hoe de procedures in elkaar zitten, maar niet mijn excuses aanbieden. Het is te gek voor woorden dat jij je moet verontschuldigen voor iets nonexistents.
Wat nonexistent betekend weet ik niet maar ik ben het wel met je eens. Ik ga hier morgen ook zeker met de filiaalbeheerder over in discussie en als hij vindt dat we hem alsnog excusses aan moeten bieden dan mag hij door het stof.

Ik hoorde daarstraks dat de moeder van dat jong langs is geweest om persoonlijke excusses van alle betrokkenen te eisen. En een schadevergoeding in de vorm van een presentje voor het overstuur maken van haar zoon. Nou vraag ik je GODVERDOMME waar ze het gore lef vandaan haalt!!! Ze had een briefje met adres achtergelaten maar dat heb ik bij ontvangst meteen verscheurd. Hier ga ik echt niet op in!!!
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:50
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
wammus schreef op 10-11-2005 @ 21:06 :
Wat nonexistent betekend weet ik niet maar ik ben het wel met je eens. Ik ga hier morgen ook zeker met de filiaalbeheerder over in discussie en als hij vindt dat we hem alsnog excusses aan moeten bieden dan mag hij door het stof.

Ik hoorde daarstraks dat de moeder van dat jong langs is geweest om persoonlijke excusses van alle betrokkenen te eisen. En een schadevergoeding in de vorm van een presentje voor het overstuur maken van haar zoon. Nou vraag ik je GODVERDOMME waar ze het gore lef vandaan haalt!!! Ze had een briefje met adres achtergelaten maar dat heb ik bij ontvangst meteen verscheurd. Hier ga ik echt niet op in!!!
Dat presentje zou ik met liefde door haar strot douwen... Als hij zich niet verdacht maakt, dan raakt hij ook niet overstuur...

Persoonlijke excusses van iedereen die betrokken is? Ze mag blij zijn als ze een gemompeld sorry hoort... Ik geef je GROOT gelijk als jij vind dat je dit niet hoeft te pikken. Je hoeft niet door het stof te pruipen voor zo iemand.

Tis simpel. Er word daar een winkel gerunt. Als hij zich verdacht maakt (en dan maakt het nog nieteens uit of hij daadwerkelijk iets jat) dan kan het zijn dat de eigenaar van die winkel wil voorkomen dat hij gedupeerd word. Jullie hebben een bord hangen met daarop dat er tas controle gehouden kan worden. Als hij dat niet wil hebben, dan had hij niet naar binnen moeten gaan...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 21:38
Verwijderd
Wat een dom wijf. Het lijkt me beter om haar gewoon een brief te sturen waarin je uitlegt dat je het betreurt dat het zo is gegaan, dat je hoopt dat zij begrip kan opbrengen voor jullie procedures, dat winkeldiefstal een serieus probleem is, dat jullie haar zoon niet zonder meer als dief hebben aangemerkt, dat jullie van mening zijn dat er correct gehandeld, dat er voldoende verantwoording is afgelegd en dat je na die brief de discussie als gesloten beschouwt. Hoogachtend, et cetera. En daarna gewoon links laten liggen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 21:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Bied wanneer je fout zit, een collega is winkeldief expert en heeft tot nu toe nooit fout gezeten, altijd direct je excusses aan.
Dan voorkom je dit soort dingen

GRTZ
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 10-11-2005 @ 21:06 :
Ik hoorde daarstraks dat de moeder van dat jong langs is geweest om persoonlijke excusses van alle betrokkenen te eisen. En een schadevergoeding in de vorm van een presentje voor het overstuur maken van haar zoon. Nou vraag ik je GODVERDOMME waar ze het gore lef vandaan haalt!!! Ze had een briefje met adres achtergelaten maar dat heb ik bij ontvangst meteen verscheurd. Hier ga ik echt niet op in!!!
Hoe oud is dat jongetje? OVerstuur maken? Moet ze zoonlief maar niet zonder begeleiding naar de winkel laten gaan.......

Vraag me toch af: Wil ze gewoon gratis zooi hebben, of meent ze dit allemaal serieus?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 00:26
Verwijderd
Damn. Ik zou echt iets tegen die moeder/jongen mijn excuses aanbieden en vragen of die niet meer in de winkel wil komen omdat hij daar duidelijk niet volwassen genoeg voor is.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 08:44
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
hangt er zo'n bordje in de winkel waarop staat dat de tassen kunnen gecontroleerd worden? want dan kunnen zulke mensen je toch niets meer maken?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-11-2005, 08:55
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zo'n bordje heeft niet echt veel waarde hoor.

Als ik een bordje ophang dat iedereen met lelijke schoenen aan, kaalgeschoren wordt, is dat toch hopelijk ook niet geldig?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 09:36
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
superduck schreef op 10-11-2005 @ 19:01 :
Pging tot diefstal?
hmm, voorbeeld:
als ik in de supermarkt kom en de boodschappenmandjes zijn op bij de ingang, dan doe ik mijn boodschappen in een boodschappentas/draagtas die ik bij me heb. is dat ook poging tot diefstal?
iemand op de camera ziet mij een pak melk tussen mijn nieuwe kleren in een tas van de kledingwinkel stoppen. zal er vast heel verdacht uitzien, maar ik ga mijn boodschappen niet allemaal los in mijn handen dragen.

beetje flauw, maar op die camera kun jij niet zien of die jongen van plan was om die mentos echt te jatten. je kunt ook niet zien of ik dat pak melk weer netjes uit de tas haal bij de kassa.

en "poging tot" is wel een leuke term, maar je kunt niet zomaar iemand bestraffen omdat hij iets van plan is (de "thoughtcrime")
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 10:26
Verwijderd
Ze zien op de camera dat hij iets in z'n handen heeft, even later is het weg. Het duikt ineens weer op in een actiedisplay. Je maakt mij niet wijs dat hij die mentos echt wilde kopen, maar per ongeluk in dat ding liet vallen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 10:29
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
superduck schreef op 11-11-2005 @ 11:26 :
Ze zien op de camera dat hij iets in z'n handen heeft, even later is het weg. Het duikt ineens weer op in een actiedisplay. Je maakt mij niet wijs dat hij die mentos echt wilde kopen, maar per ongeluk in dat ding liet vallen.
nee, dat snap ik. maar hij heeft niets strafbaars gedaan. het zal zeker een vervelend pestjoch zijn die hard geslagen dient te worden. maar een dief is hij niet.
en "poging tot" is ook een vage oplossing.

(en anders wil ik ook eindelijk eens een Nobelprijs voor de Poging tot Natuurkunde)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 10:37
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 11:54
juno
Avatar van juno
juno is offline
Fijne baas heb jij als hij op de eisen van dit soort mensen ingaat.

Zoek maar een andere baan, hier heb je alleen maar ergernis van. Geen opzegtermijn, jij neemt op staande voet ontslag. zo kun jij je werk niet behoorlijk uitvoeren.

En leg die baas even uit dat hij met een dergelijke instelling het personeel niet bepaald aanmoedigt om attent te zijn op winkeldiefstal.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 14:11
Verwijderd
Meteen ontslag nemen lijkt me wel erg rigoreus.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 16:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Juno is rigoreus en kent geen gradaties of grijs-tinten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 16:30
Verwijderd
Haar ava bestaat alleen maar uit grijstinten.

Vinden overigens ook dat je niet hierom ontslag moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 16:30
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Juno is a quitter.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 20:06
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-11-2005 @ 09:55 :
Zo'n bordje heeft niet echt veel waarde hoor.

Als ik een bordje ophang dat iedereen met lelijke schoenen aan, kaalgeschoren wordt, is dat toch hopelijk ook niet geldig?
Zo'n bordje heeft weldegelijk waarde. Daarmee geef je aan dat je aan tassencontrole doet en zonder mag je voor zover ik weet geen tassencontrole doen maar hier ben ik niet zeker van.

Verder staat het natuurlijk wel zo netjes om even aan te geven dat de mogelijkheid bestaat dat je tas gecontroleerd kan worden want ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen hier om uiteenlopende redenen op zit te wachten. Het is toch je tas en daar kan je van alles in hebben zitten die je bijvoorbeeld om privacy redenen niet zomaar aan iedereen wil laten zien.

Ik heb de beste jongen vandaag niet gezien dus ik hoop en neem eigenlijk ook wel aan dat ze zelf tot het inzicht zijn gekomen dat het toch geen enkele zin heeft. Mijn baas oordeelde na het horen van de situatie dat er correct en volgens procedure is gehandeld dus ik zat gewoon goed.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 20:47
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik vind het ook altijd erg vervelend dat ik, als nette jongen, elke keer mijn tas open moet maken en het doosje uit mijn winkelwagentje moet halen, zodat ze kunnen kijken of er wat in zit waarvoor ik niet heb betaald. Maar ergens is het wel begrijpelijk, dus doe ik er niet moeilijk over en het wordt ook gewoonte... Schijnbaar is het nodig, dus mensen die boos worden op het winkelpersoneel zijn dom en moeten niet boos worden op het winkelpersoneel, maar op de mensen die ervoor zorgen dat dit soort controles gehouden moeten worden, de dieven dus.

Overigens vind ik het wel fijn als het personeel dan even vriendelijk: 'Dank u wel' ofzo zegt. Ik vind dat excuses niet op zijn plaats zijn, want op het moment dat ze dat zouden gaan doen dan maken ze het controleren tot iets zondelijks en dat is niet goed.
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 11-11-2005 om 20:49.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:17
koelieboelie
koelieboelie is offline
sorry hoor, maar als je baas en het hoofdkantoor zo 'tegenwerkt', zou ik er gewoon niet meer naar om kijken! jij verdient er toch niet minder door?? Dat is toch gewoon zonde van de tijd en moeite.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:38
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 13-11-2005 @ 16:17 :
sorry hoor, maar als je baas en het hoofdkantoor zo 'tegenwerkt', zou ik er gewoon niet meer naar om kijken! jij verdient er toch niet minder door?? Dat is toch gewoon zonde van de tijd en moeite.
Of ik hier meer door ga verdienen of niet heeft hier helemaal niets mee te maken. Ik wou gewoon weten of ik gelijk had of niet en dat had ik dus wel . Het hoofdkantoor heeft niet echt 'tegengewerkt'. Ze hebben gezegd dat ik volgens procedure heb gehandeld en dus gewoon in mijn recht sta.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.