Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 13:19
Verwijderd
Okey ik begin er maar meteen vol mee:

Het was een schietspel met een blauw ruimteschip van bovenaf gezien(neej niet raptor). Je kunt alleen op de onderste rij heen en weer gaan. Per level had je steeds een stel vijandelijke vliegtuigen die je moest slopen(stuk of 8/10). Je had gewoon een machinegeweer, maar je kon ook missiles gebruiken en mines die in een keer het hele scherm leegmaakten.

Die dingen kon je pakken van gesloopte ruimteschepen met een grijparm die uit het midden van je vliegtuig kwam. Een ander item dat je kon pakken was een rondje met een letter erin(weet niet meer welke letter, missiles waren ´M´ en bommen ´B´).
Als je dat ding binnenhaalde werd je vliegtuig ge-upgrade. Eerst kreeg je een kanon in het midden, dan twee aan je zijkant en dan nog een 2 aan je zijkant(volgens mij kon het zelf s nog een keer).

Tegen level 16-20 had je levels waarbij naast die ruimteschepen ook nog meteorieten naar beneden donderden die je niet kapot kon schieten(ik bewaarde altijd de bommen voor deze levels).

Tegen level 40 ofzo kreeg je een soort eindbaas(ik denk bruin/geelachtig) die bijna het hele scherm vulde. Als je die gesloopt had landde je schip op een ruimtebasis waar je schip rood gemaakt uit kwam en met aleen de 1e upgrade er standaard op. Dan kreeg je weer tot level 100 een sloot vijanden en daar zat weer een beeldvullende die ik zelf nooit kon afslachten(volgens mij een groot rood ruimteschip).

Nou dit is alles wat ik er zo gauw van kan vertellen.

Ohja, de graphics zagen er best mooi uit en het geluid was toppie. Spel is denk ik uit 1994 of in die buurt.
Bij het ´introfilmpje´ zag je eerst een nieuwslezer een of ander vaag bericht voorlezen voor het scherm overschakelt naar een man met een halve robothasses met een metaalachtige stem in een ruimteschip.

Sow, dat is echt alles wat ik er zo gauw nog van weet.
Please help mij met de naam van dit spel en screens zodat ik het zeker weet. Ik vond het vroeger altijd zo´n wreed spel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 18:39
Verwijderd
Niemand?

Snif
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:30
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Tyrian wellicht...?
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:52
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
Tyrian wellicht...?
nee, die is 't niet...

damn, ik weet welk spel bedoelt word, maar ik kom ff niet op de naam...
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:58
Verwijderd
tyrian niet nee. Op de een of andere reden kan ik niet uit me kop krijgen dat het met een q of een z begon. Volgens mij klopt hier geen zak van, maar ik kan het niet uit me kop krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:10
Verwijderd
iemand anders die misschien weet welk spel dit is? ben er haastig naar op zoek maar ik weet niet hoe het heet
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:36
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
raptor was toch niet met een ruimtevliegtuigje?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:27
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
domdomdom schreef:
raptor was toch niet met een ruimtevliegtuigje?
Jewel
Raptor was dat wel.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:11
Pholon
Avatar van Pholon
Pholon is offline
Zoek eens bij underdogs op vliegspellekes zou ik zeggen...
__________________
Up the Irons! ...ceterum censeo Carthaginem delendam esse
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 11:04
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:
Jewel
Raptor was dat wel.
Neej, raptor was meer een straaljager achtig dingetje. Maar dat is niet degene die ik zoek. Met raptor verplaatst het beeld zich langzaam omhoog. Bij degene die ik zoek blijft het scherm op dezelfde plek, maar sluit het speelveld zich steeds om daarna weer open te gaan met andere vijanden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:08
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
raptor is leuk
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:30
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Morridin schreef:
Neej, raptor was meer een straaljager achtig dingetje. Maar dat is niet degene die ik zoek. Met raptor verplaatst het beeld zich langzaam omhoog. Bij degene die ik zoek blijft het scherm op dezelfde plek, maar sluit het speelveld zich steeds om daarna weer open te gaan met andere vijanden.
Ik heb een raptor spel (die staat op de officiele Duke Nukem 3D cd) gespeeld en dat was toch wel een ruimteschip achtig iets
soort van Xwing
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:45
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
laten we zeggen dat het een straaljager was
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 14:31
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
laten we zeggen dat 't spel dat je zoekt Galactix heet





Citaat:
Morridin schreef:
voor het scherm overschakelt naar een man met een halve robothasses met een metaalachtige stem in een ruimteschip.
deze geile dude?

__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.

Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:11
Verwijderd
Weird. Die knakker ken ik wel. Maar het spel heeft iets andere graphics. de versie die ik ken heeft een wat scherper en iets mooier beeld.

Kan ook aan de screens liggen natuurlijk.

Mara ik weet zeker dat ik het onder een andere naam kende
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:48
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Morridin schreef:
Weird. Die knakker ken ik wel. Maar het spel heeft iets andere graphics. de versie die ik ken heeft een wat scherper en iets mooier beeld.

Kan ook aan de screens liggen natuurlijk.

Mara ik weet zeker dat ik het onder een andere naam kende
op zoek naar screens had k wel vaag iets gezien dat 'r een nieuwe versie van gemaakt is oid... niet echt naar gekeken nog... zou dat kunnen zijn.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:08
Verwijderd
Denk het, maar anders download ik deze versie.

Thx a lot.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:37
Verwijderd
Ik heb gezocht via google en uiteindelijk kon ik hem hier downloaden, maareh is deze illegaal???

http://ftp.stenstad.net/mirrors/ftp.mking.com/
(als ie illegaal is haal hem dan plz weg fb´s)
Het is een ftp toch? Is deit de ftp van de oorspronkelijke makers ofzo?
Mountainking is namelijk wel de maker, maar ik voel me niet echt fijn als blijkt dat ik gewoon van hun site heb gedownload terwijl ik er eigelijk voor ou moeten betalen.

Ik zie nu dat het helaas maar een demo is. Maar dan is het goed want de demo kun je gewoon van hun site downloaden, maar om de een of andere reden lukte het niet rechtreeks. Dan geeft ie aan dat de link niet goed is ofzo.

Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 16:40.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2003, 16:48
Verwijderd
Helaas kun je hem alleen maar kopen met een credit card
Ja vind je het gek dat ik hem dan wil downloaden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:26
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Xenon is vetter.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:29
Verwijderd
Ik heb een site gevonden waar ze de originele dos versie hebben. Aangezien er een windows versie is uitgegeven en de dos niet meer te koop is is dit niet illegaal.
http://www.dosgamesarchive.com/download/list.php

Hier zie je ook nog andere oude shareware games
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 22:24
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Xenon is vetter.
xenon 2 was nog vetter
(al die fucking powerups ... oehhh... ik ga 'm ff zoeken tussen m'n oude diskettes *meteen gratis dat vintage floppydisc gevoel dr bij* )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 10:56
Nyrvana
Avatar van Nyrvana
Nyrvana is offline
DemonStar?
__________________
de wereld draait door :)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 10:58
Nyrvana
Avatar van Nyrvana
Nyrvana is offline


__________________
de wereld draait door :)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 14:21
Verwijderd
onofficiele vervolg op raptor toch?

heeft iemand hem misschien bij kazaa?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.