Oud 12-08-2012, 23:07
Lorenzo123
Lorenzo123 is offline
wat denken jullie over leven na de dood? kan het?

ik denk van wel..ik krijg af en toe signalen van mijn grootvader
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2012, 23:12
Verwijderd
Wat voor signalen?

Ik ben redelijk nuchter over leven na de dood... Christelijk opgevoed, maar vind reïncarnatie logischer dan dat we met zn allen naar de hemel of hel gaan. Sowieso houd ik niet van het idee dat er hierna helemaal niks is, dat voelt beetje depressief.. Ach, we zullen zien
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 23:34
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Na de dood krijgen je hersenen geen zuurstof meer, dus je bewustzijn is weg. Doodgaan is ook niet iets om bang voor te zijn, als het zo is dat je s'ochtends niet meer wakker wordt. Daar merk je er namelijk niks van.
Vervolgens kun je dienen als voer voor bacteriën als je begraven wordt. Of je wordt gecremeerd. Dan verandert je lichaam in as. Uiteraard merk je ook niks meer van dit proces, want je hebt geen bewustzijn meer. Dat gebeurt er, denk ik, na de dood. Ik geloof niet in leven na de dood.

Het is trouwens wel normaal dat mensen bang zijn om dood te gaan. We hebben nou eenmaal van nature een overlevingsmechanisme. En zolang mensen nog genoeg hoop hebben op een leuk/gelukkig leven zal dat ook blijven bestaan. Sommige mensen zijn zo bang voor de dood dat ze dingen gaan verzinnen, zoals een hemel, reïncarnatie of het bestaan van geesten.

Laatst gewijzigd op 12-08-2012 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:16
AceSpade
AceSpade is offline
Het zijn verschillende dimensies. Het klinkt heel stom maar goed. Dit is mijn "sensei's" theorie die een nogal.. Bijzondere ziel heeft.

- De eerste dimensie weet waarschijnlijk niemand iets vanaf. De frequentie is zo laag dat het bijna onmogelijk is.
- De tweede dimensie zal alleen maar verwarring veroorzaken dus zal ik niets over zeggen.
- De derde dimensie is waar ons fysieke bestaan is. Dat is dus waar onze lichamen leven en wat wij dus interpreteren als realiteit.
- De vierde dimensie is de schaduwrijk. Hier bevinden onze zielen zich. Dit is zeg maar de tussenstap van de wereld zelf en het hiernamaals. Onze zielen zijn verbonden met onze lichamen met een levenskoord. Zodra onze lichamen sterven, verbreekt deze koord zich en kunnen we doorgaan naar het hiernamaals of achter blijven om te waken over geliefde in de tijd van de rouw.
- De vijfde dimense is "The path of light" / "Het pad van het licht". Zodra ons lichaam sterft, en onze ziel vrede heeft en alles achter zich kan laten wat er is gebeurt. Gaat de ziel naar "de lichttunnel". Waar vele mensen met bijna doodervaringen al veel over verteld hebben.
- De zesde dimensie is hoe de meeste mensen zeggen "De hemel". Hier zal de ziel rust nemen en zichzelf weer opladen voor eventueel een reïncarnatie. Dit kan soms wel honderd jaar duren. Nadat de ziel is opgeladen. Of dit nu 10 jaar of 100 jaar is reïncarneert het, of keert het terug als een "gids".
- De zevende dimensie is de dimensie van de hogere aartsengelen.

Dus het kan vrij goed dat je grootvader probeert te communiceren. Dit is helemaal niet eng of freaky. Maar het kan ook zijn dat je grootvader terug is gekomen als een "gids". Zoek op "Spirit guide" op google.

Natuurlijk zullen mensen mij weer belachelijk maken hierover. Dit kan iedereen vrijwel doen. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening. Bedenk je wel 1 ding: "Waarom dit dan niet?"
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:35
Verwijderd
@AceSpade Dat is wel een interessante theorie, daar zouden ze een goeie science-fiction film of boek van kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:39
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
@AceSpade Dat is wel een interessante theorie, daar zouden ze een goeie science-fiction film of boek van kunnen maken
Haha.... Ik weet niet of ik dat positief of negatief moet ervaren haha.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Haha.... Ik weet niet of ik dat positief of negatief moet ervaren haha.
het is positief bedoeld
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:02
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
@AceSpade Dat is wel een interessante theorie, daar zouden ze een goeie science-fiction film of boek van kunnen maken
Ik dacht hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:10
Hazel
Hazel is offline
Ik denk dat het wel kan. Nee, eigenlijk niet, maar ik houd het mezelf graag voor
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:15
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik denk dat het wel kan. Nee, eigenlijk niet, maar ik houd het mezelf graag voor
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:27
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk niet dat het kan. Ik denk dat je gewoon verdwijnt als je doodgaat, maar dat mensen én zich eigenlijk geen voorstelling van 'niets' kunnen maken (ik kan het in ieder geval niet) én dat ze er troost in vinden dat hun dierbaren niet verdwijnen en zijzelf ook niet, en dat daardoor heel veel geloof en hoop is op een vorm van leven na de dood, of het nu geesten of reïncarnatie of de hemel of wat dan ook is.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 17:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Na je overlijden heb je geen bewustzijn meer. Ik geloof niet in een hemel, een hel of een hiernamaals. Het is dan net als hoe het was voor je geboren werd: niets.
Ik ben een paar jaar geleden een keer flauwgevallen en toen ik weer bijkwam dacht ik goh, als doodgaan zo is dan is dat eigenlijk helemaal niet eng. Het licht gaat gewoon uit en that's it.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Sowieso houd ik niet van het idee dat er hierna helemaal niks is, dat voelt beetje depressief..
Dus dan besluit je dat niet te geloven?

Ik denk dat het systeem van je lijf stopt en dat jouw bewustzijn dan ook stopt. Er is niks daarna, mensen hebben veel verzonnen om zichzelf gerust te stellen of bepaald gedrag van anderen uit te lokken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 17:26
Verwijderd
Ik zie geen reden om aan te nemen dat er zoiets als leven na de dood zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 22:29
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ja tuurlijk zou het leuk zijn als er nog iets na dit leven komt. dat maakt alles een stuk minder eng.

maar ik denk net zoals veel in dit topic dat als je sterft het gewoon ophoud. en eigenlijk is daar ook helemaal niks engs aan want je weet het dan toch niet meer. al lijkt het me wel prettig als het gebeurd zonder al te veel pijn of rare dingen. dus het liefst gewoon naar bed gaan en niet meer wakker worden.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 23:14
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
ja tuurlijk zou het leuk zijn als er nog iets na dit leven komt. dat maakt alles een stuk minder eng.
Het lijkt me aan de andere kant ook juist wel fijn om een eindpunt te hebben. Om gewoon te weten wat je te wachten staat (het leven) en dat er daarna niets meer is of komt of hoeft.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 23:18
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
ik ben helemaal niet gelovig maar ik denk dat er wel iets is als je dood gaat
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 23:19
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
En wat is 'iets' dan? En wat zorgt ervoor/heeft ervoor gezorgd dat je dat gelooft?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2012, 15:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
wat denken jullie over leven na de dood? kan het?

ik denk van wel..ik krijg af en toe signalen van mijn grootvader
Maar wat voor boodschappen krijg je dan van je opa?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 16:31
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb nog geen overtuigend empirisch bewijs gezien dat duidt op "leven na de dood".
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 21:47
Verwijderd
ik denk het wel, maar zeg altijd nee voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 04:09
Denkerius
Denkerius is offline
ik geloof in leven na de dood, ik geloof dat elke molecuul van mijn lichaam zal worden gebruikt om ander leven te onderhouden en zal uiteindelijk ook weer deel uitmaken van een ander bewustzijn, wat mensen misschien als reïncarnatie zien
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 17:35
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Ik zie geen reden om aan te nemen dat er zoiets als leven na de dood zou zijn.
Dus denk ik dat er gewoon niets is na de dood.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 18:03
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
ik geloof in leven na de dood, ik geloof dat elke molecuul van mijn lichaam zal worden gebruikt om ander leven te onderhouden en zal uiteindelijk ook weer deel uitmaken van een ander bewustzijn, wat mensen misschien als reïncarnatie zien
Maar als het ijzer in je bloed gebruikt wordt voor een spijker, dan verdwijnt jouw ijzer niet in een nieuw bewustzijn (of je hebt een nieuwe visie op spijkers ) - zou je het dan ook nog 'leven na de dood' noemen?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Maar als het ijzer in je bloed gebruikt wordt voor een spijker, dan verdwijnt jouw ijzer niet in een nieuw bewustzijn (of je hebt een nieuwe visie op spijkers ) - zou je het dan ook nog 'leven na de dood' noemen?
En daarbij wordt gedurende je leven elke cel een aantal keer doorgewisseld, dus dan gaat je leven wel heel chaotisch door, voor je dood, na je dood, in zowat half Nederland. Sjonge
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2012, 20:33
AceSpade
AceSpade is offline
Ik zie hier veel mensen die het over "Ja je lichaam is dood en dus kan niet verder".

Echter je lichaam en ziel zijn 2 compleet andere dingen hoor. Tuurlijk je lichaam stopt en je staat natuurlijk niet zomaar op. Mits er een zombie apocalypse komt maar dat verwacht ik niet. Maar je ziel maakt weldegelijk een reis.

Ook zie ik veel mensen die vragen om bewijs. Nou zie de topic starter. Das 1. Hoe vaak hoor je mensen zeggen van "Oh ik heb last van paranormale verschijnselen". Google het gewoon eens. Honderden bewijzen.

De vraag aan jullie allen: Bewijs het dan dat dit "niet" zo is.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 22:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat iets op google staat maakt het niet ineens waar. En die miljarden mensen die er niet in geloven en die nog nooit iets mee hebben gemaakt gaan dat niet allemaal op het internet zetten.
Als ik internet moet geloven dan is fenylketonurie ook een veel voorkomende ziekte. En ik weet wel beter dat dat niet zo is.

Je gelooft erin, of je gelooft er niet in. En wat er niet is, kun je ook niet bewijzen. Wetenschap draait erom onder gecontroleerde omstandigheden iets te bewijzen. Met dood gaat dat lastig want a. mensen komen niet terug uit de dood en b. je krijgt geen enkele medisch-etische toetsingscommisie zo ver om onderzoek goed te keuren waarbij mensen dood worden gemaakt ten behoeve van onderzoek.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 23:52
Verwijderd
Ik denk het niet, maar zeg graag tegen mezelf van wel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 01:23
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Maar als het ijzer in je bloed gebruikt wordt voor een spijker, dan verdwijnt jouw ijzer niet in een nieuw bewustzijn (of je hebt een nieuwe visie op spijkers ) - zou je het dan ook nog 'leven na de dood' noemen?
lolz... buiten het feit dat het ongeveer 1 gram is (tenzij ik stierf aan ijzervergiftiging natuurlijk) word een spijker gebruikt door een ander bewustzijn en dat bewustzijn zal het in zijn voordeel gebruiken en daarmee (indirect) om zichzelf te onderhouden en als er dan eindelijk een ijzervreter aan komt lopen en mijn spijker opeet dan zal ik (waarschijnlijk uitgepoept worden) misschien deeluitmaken van zijn/haar bewustzijn

maar even serieus de kans dat niet elke molecuul deel zal zijn van een ander bewustzijn in tijd dat een molecuul bestaat (bestaat al een paar biljoen jaar) is nog kleiner dan de Fe-element zelf, in kilogram
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 10:48
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik zie hier veel mensen die het over "Ja je lichaam is dood en dus kan niet verder".

Echter je lichaam en ziel zijn 2 compleet andere dingen hoor. Tuurlijk je lichaam stopt en je staat natuurlijk niet zomaar op. Mits er een zombie apocalypse komt maar dat verwacht ik niet. Maar je ziel maakt weldegelijk een reis.
Waaruit blijkt dat er een ziel bestaat en dat die ziel een reis maakt?

Citaat:
Ook zie ik veel mensen die vragen om bewijs. Nou zie de topic starter. Das 1. Hoe vaak hoor je mensen zeggen van "Oh ik heb last van paranormale verschijnselen". Google het gewoon eens. Honderden bewijzen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beroep_op_autoriteit

Iets is niet waar omdat het op het internet staat. We kunnen er ook niet automatisch vanuit gaan dat iets waar is, omdat iemand het zegt. Als we dat doen dan kunnen we alles wel geloven en dan weten we niet meer wat echt is en wat niet.

Iemand kan iets natuurlijk gewoon verzonnen hebben of heeft zelf de verkeerde conclusie getrokken. Ik zal dit illustreren met een voorbeeld.

Piet en Kees zitten samen in de wachtkamer bij de dokter. Ze raken in gesprek en Piet begint te vertellen over een overleden dierbare (Els) die hij heel erg mist. Plotseling begint de lamp te flikkeren en het wordt licht, donker, licht, donker, licht enz.

'Zie je wel', zegt Piet. 'Els laat weten dat ze hoort dat ik over haar praat'. 'Ik heb wel vaker zulke paranormale ervaringen'. Kees is slimmer dan Piet. Hij loopt naar de lamp toe en draait eraan. Plotseling doet de lamp het weer gewoon. Het bleek dat de lamp niet goed aangedraaid was en dat de lamp daarom flikkerde. Als Kees genoegen had genomen met de verklaring van Piet dan had hij nooit de waarheid geweten.

Citaat:
De vraag aan jullie allen: Bewijs het dan dat dit "niet" zo is.
Zo werkt het niet. Jij stelt iets, dus jij moet het bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 10:56
Verwijderd
Ik hoop van wel, maar ik denk eerlijk gezegd van niet. En als het wel zou zijn, dan wil ik niet dat ik fikse hoofdpijn krijg dat leven erna, wat ik wel kreeg van het flauwvallen een paar maanden geleden.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 12:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zie hier veel mensen die het over "Ja je lichaam is dood en dus kan niet verder".

Echter je lichaam en ziel zijn 2 compleet andere dingen hoor. Tuurlijk je lichaam stopt en je staat natuurlijk niet zomaar op. Mits er een zombie apocalypse komt maar dat verwacht ik niet. Maar je ziel maakt weldegelijk een reis.

Ook zie ik veel mensen die vragen om bewijs. Nou zie de topic starter. Das 1. Hoe vaak hoor je mensen zeggen van "Oh ik heb last van paranormale verschijnselen". Google het gewoon eens. Honderden bewijzen.

De vraag aan jullie allen: Bewijs het dan dat dit "niet" zo is.
Bewijs maar eens dat er geen geest is die wil dat jij me iedere maand 1000 euro geeft, en je anders gaat doodmaken. Tot je dit bewijs levert, zou ik maar het zekere voor het onzekere nemen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 13:31
Verwijderd
Ik heb geen reden om te veronderstellen dat er na 'de dood' meer is dan dat wat er is wanneer je slaapt, maar niet droomt. Heerlijk, dus.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 16:00
mistermb
mistermb is offline
Ik ben zelf een christen en geloof erin dat als je ''dood'' bent je eigenlijk gewoon slaapt.
en dat als het moment aanbreekt dat JEZUS terugkomt iedereen zal op staan uit de slaap die wij de dood noemen.
en dat er dan pas word geoordeeld over of je naar de hemel mag of naar de hel moet.
misschien vinden mensen dit raar maar ook christenen komen uit voor hun geloof!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 16:04
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Citaat:
Ik ben zelf een christen en geloof erin dat als je ''dood'' bent je eigenlijk gewoon slaapt.
en dat als het moment aanbreekt dat JEZUS terugkomt iedereen zal op staan uit de slaap die wij de dood noemen.
en dat er dan pas word geoordeeld over of je naar de hemel mag of naar de hel moet.
misschien vinden mensen dit raar maar ook christenen komen uit voor hun geloof!
En zo is het maar net! Respect!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 18:26
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Ik denk het wel. Maar dat ze dan blijven leven als geesten.
__________________
~ If I could melt your heart,we´d never be apart. Give yourself to me,You hold the key...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2012, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zelf een christen en geloof erin dat als je ''dood'' bent je eigenlijk gewoon slaapt.
en dat als het moment aanbreekt dat JEZUS terugkomt iedereen zal op staan uit de slaap die wij de dood noemen.
en dat er dan pas word geoordeeld over of je naar de hemel mag of naar de hel moet.
misschien vinden mensen dit raar maar ook christenen komen uit voor hun geloof!
Ah ja, wat is ook alweer het kriterium voor toegang tot de hemel? In je leven Jezus Christus accepteren als de 'verlosser' en that's it, right?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 11:28
mistermb
mistermb is offline
christen zijn is het geloven dat Jezus Christus voor jou zonden is gestorven aan het kruis! en in hem geloven! maar voor dat hij terug komt zal er nog iemand anders komen die zegt dat hij het is maar het niet is en waarna er nog meer rampen zullen zijn tot hij echt terug komt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 17:08
Verwijderd
Maar het doen van "zonden" is toch menselijk, daar hoeven wij ons toch niet schuldig voor te voelen? Zolang je probeert een goed leven te leiden. Dat lijkt mij tenminste. Ik vind het een beetje moeilijk om uit een oud boek, de bijbel, aan te nemen dat God en Jezus echt bestaan. Daarom denk ik dat er geen leven is na de dood.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Ik zie hier veel mensen die het over "Ja je lichaam is dood en dus kan niet verder".
Logisch lijkt me. Dood vlees is niet erg praktisch in een bewegingsapparaat.
Citaat:
Echter je lichaam en ziel zijn 2 compleet andere dingen hoor.
Klopt. Dat een lichaam bestaat weten we. Er is geen reden om aan te nemen dat zoiets als een ziel bestaat.
Citaat:
Tuurlijk je lichaam stopt en je staat natuurlijk niet zomaar op. Mits er een zombie apocalypse komt maar dat verwacht ik niet. Maar je ziel maakt weldegelijk een reis.
Oh, bron?
Citaat:
Ook zie ik veel mensen die vragen om bewijs. Nou zie de topic starter. Das 1.
Ik denk niet dat bewijs betekent wat jij denkt dat het betekent.
Citaat:
Hoe vaak hoor je mensen zeggen van "Oh ik heb last van paranormale verschijnselen"
Dus?
Citaat:
. Google het gewoon eens. Honderden bewijzen.
Want google levert uitsluitend harde bewijsstukken
Citaat:
De vraag aan jullie allen: Bewijs het dan dat dit "niet" zo is.
Bewijs maar eens dat ik geen god ben.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 19:00
mistermb
mistermb is offline
Citaat:
Maar het doen van "zonden" is toch menselijk, daar hoeven wij ons toch niet schuldig voor te voelen? Zolang je probeert een goed leven te leiden. Dat lijkt mij tenminste. Ik vind het een beetje moeilijk om uit een oud boek, de bijbel, aan te nemen dat God en Jezus echt bestaan. Daarom denk ik dat er geen leven is na de dood.
ja tuurlijk is zondigen menselijk. maar je kunt er wel je best voor doen om het niet te doen. en ik wil niet zeggen dat christenen of gelovigen daardoor beter zijn dan andere want die zondigen net zo goed maar als k het goed lees wat jij zegt dan denk ik dat je de bijbel niet leest? maar als je dat wel doet dan zie je er ook dingen staan die nu gebeuren en die een paar duizend jaar geleden zijn voorspelt, dat lijkt me dan geen toeval?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 19:02
mistermb
mistermb is offline
Citaat:

Bewijs maar eens dat ik geen god ben.

kan jij mensen genezen en uit de dood opwekken?
nee dus bewijs dat jij geen god bent.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 19:07
Verwijderd
Citaat:
ja tuurlijk is zondigen menselijk. maar je kunt er wel je best voor doen om het niet te doen. en ik wil niet zeggen dat christenen of gelovigen daardoor beter zijn dan andere want die zondigen net zo goed maar als k het goed lees wat jij zegt dan denk ik dat je de bijbel niet leest? maar als je dat wel doet dan zie je er ook dingen staan die nu gebeuren en die een paar duizend jaar geleden zijn voorspelt, dat lijkt me dan geen toeval?

Ik begrijp het christelijke idee van zonde niet helemaal. Adam en Eva zouden begonnen zijn met zondigen, waardoor de hele mensheid vervloekt werd met zonde. Waarom moeten wij nou opeens geloven in God en Jezus om gered te worden? We kunnen er immers niks aan doen en God had toch Adam en Eva kunnen vergeven, of de mensen helpen om geen zonde te doen?

Ik ben christelijk opgevoed en weet genoeg van de bijbel, maar ik snap niet helemaal welke dingen je bedoelt die voorspeld zijn en nu gebeuren. Heb je een paar voorbeelden?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 19:09
Verwijderd
Citaat:
kan jij mensen genezen en uit de dood opwekken?
nee dus bewijs dat jij geen god bent.
Niemand kan mensen genezen en uit de dood opwekken. Als de bijbel gelijk heeft, en God dat inderdaad wel kan, waarom doet Hij dat nu niet meer? En zijn die verhalen eigenlijk wel waar?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 20:39
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Citaat:
Niemand kan mensen genezen en uit de dood opwekken. Als de bijbel gelijk heeft, en God dat inderdaad wel kan, waarom doet Hij dat nu niet meer? En zijn die verhalen eigenlijk wel waar?

Jullie hebben allebei n punt.. ik twijfel ook.. er niks geen bewijs meer tegenwoordig de bijbel is vroeger geschreven en waarom gebeurd dat nu niet meer? Niemand kan ooit echt bewijs vinden of zijn of haar geloof echt waar is. Dat heet geloven.. Helaas moeten we er mee leven. we komen er toch nooit uit.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 21:48
Verwijderd
Citaat:
kan jij mensen genezen en uit de dood opwekken?
Nee.
Citaat:
nee dus bewijs dat jij geen god bent.
Er zijn zoveel goden en die hadden niet allemaal dezelfde special moves. Geen bewijs dat ik geen god ben dus.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 23:04
mistermb
mistermb is offline
Citaat:

Ik ben christelijk opgevoed en weet genoeg van de bijbel, maar ik snap niet helemaal welke dingen je bedoelt die voorspeld zijn en nu gebeuren. Heb je een paar voorbeelden?

er is voorspeld in de bijbel dat de landen rondom Israël te maken krijgen met de dingen die nu gebeuren in Syrië en vorig jaar in Libië en Egypte.
ook was de holocaust al voorspeld en dat is uitgekomen.
er staat ook in de bijbel dat er steeds meer natuurrampen komen, denk maar is aan het tsunami dat is pas van de laatste jaren daar hadden ze daarvoor nog nooit van gehoord en ook hoor je steeds vaker dat er aardbevingen zijn. of de orkanen de laatste jaren in Amerika die hele steden verwoesten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 08:59
Verwijderd
Dit topic past inmiddels beter op W&L, dus ik ga 'm daar naartoe verplaatsen!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 10:45
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
er is voorspeld in de bijbel dat de landen rondom Israël te maken krijgen met de dingen die nu gebeuren in Syrië en vorig jaar in Libië en Egypte.
ook was de holocaust al voorspeld en dat is uitgekomen.
er staat ook in de bijbel dat er steeds meer natuurrampen komen, denk maar is aan het tsunami dat is pas van de laatste jaren daar hadden ze daarvoor nog nooit van gehoord en ook hoor je steeds vaker dat er aardbevingen zijn. of de orkanen de laatste jaren in Amerika die hele steden verwoesten.
Mag ik daar bronnen voor? (Ik accepteer.ook de Bijbel alsbron in dit geval. )

OT: Ik betwijfel of er iets is na de dood. Ik zie de dood als een leegte, een 'niets'. Ik heb ook niet de behoefte.om na mijn leven nog te leven. Het lijkt me wel grappig als ik nog een.tijdje een geest zou zijm, om mensen te laten schrikken enzo, en mijn aartsvijanden tot totale wanhoop drijven.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 12:56
Verwijderd
Citaat:
er is voorspeld in de bijbel dat de landen rondom Israël te maken krijgen met de dingen die nu gebeuren in Syrië en vorig jaar in Libië en Egypte.
ook was de holocaust al voorspeld en dat is uitgekomen.
er staat ook in de bijbel dat er steeds meer natuurrampen komen, denk maar is aan het tsunami dat is pas van de laatste jaren daar hadden ze daarvoor nog nooit van gehoord en ook hoor je steeds vaker dat er aardbevingen zijn. of de orkanen de laatste jaren in Amerika die hele steden verwoesten.
Nee, dat heeft de bijbel niet voorspelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 10:27
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een leven na de dood
duivelaartje
9 22-01-2006 13:52
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs voor leven na de dood
Wielrenner_R
2 17-05-2004 15:32
Verhalen & Gedichten Verhaal: Leven na de dood
Verwijderd
8 13-03-2004 15:52
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood ??
Barink
36 07-02-2004 18:38
Levensbeschouwing & Filosofie leven na de dood????
666ANGELTJE666
22 14-11-2002 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.