Oud 11-01-2017, 23:49
Verwijderd
Hoi,

Ik verdiep mij steeds meer in het leven van Syriërs in regeringsgebied en in het leven van de presidentiële familie van Syrië. Ik heb dus het vermoeden dat wij in het Westen alles door een filter zien. Ik ga heus niet ontkennen wat voor verschrikkelijke dingen die man wel niet heeft gedaan maar ik heb ook wel een beetje met hem te doen.
Met kerstmis staat heel Damascus in dat thema. De vrouw van Assad was altijd heel erg geliefd en is een blonde dame zonder hoofddoek. Hij heeft 3 kinderen van onder de 15 enz...

Soms zou ik ook wel eens het nieuws van een andere kant willen zien.
Wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2017, 07:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het nieuws is altijd gekleurd, goede journalistiek is dat zo min mogelijk.
Maar de argumenten die je aandraagt voor 'assad is zo slecht niet' zijn:
-zijn vrouw is blond
-hij heeft jonge kinderen.

Dat zijn natuurlijk non-argumenten. Iedereen met werkende geslachtsdelen kan een kind maken. Iemand met leuke hobby's kan nog steeds een corrupte lul zijn. Een mooie lieve vrouw kan nog steeds een heel irritante gewoonte hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 08:08
Verwijderd
Ik heb verschillende verhalen op Facebook gelezen van meisjes die leven in regeringsgebied en gewoon echt gelukkig zijn. Ik zou veel liever daar dan in rebellengebied leven.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 08:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, er zijn mensen die het goed doen in een dictatuur of in wat voor levenssysteem dan ook. Dat betekent niet dat het voor de mensen in het algemeen het beste is.

Maar als je meerdere kanten wil weten, lees dan zoveel mogelijk verschillende kranten uit verschillende landen. Vooral ook uit landen die aan de andere kant vechten; veel pagina's worden redelijk vertaald door Google.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 22:42
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Je hebt zeker een punt dat de media hier erg gekleurd zijn. Heel veel Syriërs staan nog steeds achter Assad. Vanzelfsprekend zijn dat minderheden als sjieten, druzen en christenen die hij beschermt tegen terreur van de soennitische meerderheid (bijvoorberld in de vorm van IS/Al Qaida enz.). Maar ook zijn er nog steeds veel soennieten die hem steunen. Je kunt je afvragen hoe het kan dat zovelen hem nog steunen als hij echt zo slecht zou zijn. Maar dezelfde vragen kun je natuurlijk ook stellen bij Khadaffi.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 23:23
Verwijderd
Toen in Turkije een poging tot staatsgreep was stond de hele wereld achter Erdogan omdat ze de democratisch gekozen regering steunden. Erdogan is ook een nare man die in eigen land Koerdische minderheden bombardeert en openlijk zich heeft afgevraagd om de doodstraf weer in te stellen. Dit is ook zeker niet humaan, maar enkel door hun lidmaatschap bij de NAVO zegt niemand een slecht woord over ze.

In Nederland is het strafbaar om zonder toestemming te demonstreren. Dit is waarschijnlijk ook in Syrië zo. Als mensen niet vrijwillig vertrekken bij zo'n demonstratie mag er geweld worden gebruikt. Als ik president was en men zou zich geïnspireerd door een door de VS gesteunde Arabische lente ook helemaal gek worden. Toen zijn er nog vrijsnel verkiezingen gehouden die Assad heeft gewonnen, eerlijk of niet. Dan had de wereld toch ook Assad zijn regering kunnen steunen? De oorlogsmisdaden die daarna zijn gepleegd kunnen niet goed worden gepraat, natuurlijk. Ik vermoed dat de afzetting van Assad overigens steeds dichterbij komt met de vredesbesprekingen in Kazachstan en vind het heel goed dat 's werelds amateuristisch politieagentje Amerika even niet mee mag doen. Hoeven we ook niet bang voor een nieuwe Golf oorlog te zijn waar Nederlandse jongens de boete betalen voor de fouten gemaakt in onze wereld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie 11 september 2001, wat klopt er wel/niet
nachtmens
251 24-12-2012 23:27
Levensbeschouwing & Filosofie Een kijk op de westerse wereld
Toerkoe
372 26-10-2012 00:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.