Oud 15-08-2018, 23:13
~F
~F is offline
klopt het dat je na een Studiekeuzecheck nog van studie kan veranderen?

ik heb volgende week maandag en dinsdag een SKC bij een hogeschool en mocht ik besluiten dat ik die opleidingen niet bij mij passen kan ik dan mij alsnog inschrijven voor een andere opleiding? en moet ik van die opleiding nog een SKC volgen?

volgens mij kon dit vorig jaar wel maar weet niet zeker of dat nu weer kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2018, 23:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wanneer wil je starten met deze nieuwe studie?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 12:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Is het hele punt van zo'n studiekeuze check niet dat je nog kunt wisselen als het niet goed uitvalt?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 14:30
~F
~F is offline
Citaat:
Wanneer wil je starten met deze nieuwe studie?
dit jaar september
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 19:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
dit jaar september
Je kunt volgens mij bij sommige opleidingen nog inschrijven tot eind augustus, maar de kans dat je geweigerd wordt is vrij groot. Men heeft liever dat je in april/ mei al inschrijft. Of heb je je voor meerdere studies ingeschreven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 19:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe dan ook, neem contact op met de school van jouw keuze en vraag het daar. Beleid kan per school verschillen en wat de school doet is uiteindelijk bepalend.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-08-2018, 12:53
~F
~F is offline
ik had me voor 1 mei ingeschreven voor 2 studies, maar voor beide heb je een skc, eigenlijk zou je er ook eentje vandaag hebben maar blijkbaar moest ik dan al vorige week een huiswerkopdracht inleveren (2 weken van te voren) terwijl dat meestal 1 week is. dus dat gaat niet door, morgen heb ik er ook eentje. alleen lees ik nu op de website van de hogeschool dat je blijkbaar niet na 15 augustus mag inschrijven voor een andere studie terwijl dat normaal wel mag na je skc maar die is pas morgen 21 augustus?? ik weet het allemaal ook niet meer vermoeiend dit. ik heb ook geen idee hoe ik precies contact op moet nemen met school pfff
Met citaat reageren
Oud 20-08-2018, 15:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik kan me niet voorstellen dat die onderwijs instelling geen telefoon nummer of e-mailadres op de website heeft staan

Wel enorm slordig om nu al deadlines te missen... Neem het wat serieuzer of begin er niet aan. Als de hele inschrijving je al te veel moeite is ga je het nog zwaar krijgen de komende jaren...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-08-2018, 23:23
~F
~F is offline
tsja wat kan ik zeggen? ik heb erg veel moeite met overzicht behouden en het lukte me niet goed om al deze dingen in me hoofd te verwerken ik weet het is niet echt een excuus maarja morgen maar het beste er van maken en kijken of deze opleiding wel wat voor me is, heb iig alles gelezen wat daarvoor moest!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2018, 06:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
tsja wat kan ik zeggen? ik heb erg veel moeite met overzicht behouden en het lukte me niet goed om al deze dingen in me hoofd te verwerken ik weet het is niet echt een excuus maarja morgen maar het beste er van maken en kijken of deze opleiding wel wat voor me is, heb iig alles gelezen wat daarvoor moest!
Succes vandaag!

Als het niet lukt om in je hoofd het overzicht te bewaren, doe het dan op papier (of digitaal). Een agenda of to do lijst kan je enorm helpen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-09-2018, 10:33
Sandra1to1
Sandra1to1 is offline
Volgens mij komen er heel veel studenten er in de eerste weken van de studie achter dat het toch niet de juiste keus was. Ook scholieren die zich goed hebben voorbereid. Een SKC voorkomt dit ook niet. Wat zijn de meest effectieve voorbereidingen gebleken waardoor je direct binnen de juiste studie komt? Meeloopdag (dat zijn vaak de leuke momenten heb ik het idee om de opleiding te verkopen), brochures zijn ook verkoop praatjes. Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2018, 18:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Volgens mij komen er heel veel studenten er in de eerste weken van de studie achter dat het toch niet de juiste keus was. Ook scholieren die zich goed hebben voorbereid. Een SKC voorkomt dit ook niet. Wat zijn de meest effectieve voorbereidingen gebleken waardoor je direct binnen de juiste studie komt? Meeloopdag (dat zijn vaak de leuke momenten heb ik het idee om de opleiding te verkopen), brochures zijn ook verkoop praatjes. Wat moet ik doen?
Praat met studenten en indien mogelijk met de studieadviseur. Mensen van het promotieteam willen je graag binnenhalen, maar gewone studenten hebben daar zelf weinig belang bij, en zullen dus sneller eerlijk zijn. De studieadviseur wil juist voorkomen dat je een foute studiekeuze maakt, dus zorg dat je tijdig met hem of haar het gesprek aangaat om samen te ontdekken of de studie bij de past.

Een meeloopdag is in mijn ogen heel nuttig. Iets minder nuttig wanneer ze grootschalig zijn, maar je krijgt in elk geval wel een kans om het gebouw, de docenten en de manier van lesgeven te ervaren. Bij mijn studie waren er ook dagen waarop je individueel een dagje kon meelopen met een student, je volgde dan zijn of haar colleges en at lunch met zijn of haar klas. Op die manier krijg je een vrij realistisch beeld en heb je alle ruimte om vragen te stellen aan huidige studenten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.