Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Bekijk resultaten poll: Wandel jij weleens in een natuurgebied (bos, heide, zandverstuiving, polder, etc.)?
Ja, regelmatig 16 53.33%
Zo heel af en toe (enkele keren p/jaar) 9 30.00%
Ja, maar alleen omdat het moet van mn ouders 0 0%
Nee, eigenlijk nooit 5 16.67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 09:16
finding
finding is offline
Ik vraag me af, hoeveel van onze leeftijd doen dit wel eens

ik vind het zelf heerlijk, ik ben echt geen boomknuffel-hippie maar het geeft mij een heel special gevoel van kalmte en rust als ik in een bos of in een natuurgebied loop

Ik heb het idee dat dit door het gros haast niet gedaan wordt terwijl iedereen er toch veel baat en plezier bij zou kunnen hebben, dus daarom deze poll:

Wandel jij weleens in een natuurgebied (bos, heide, zandverstuiving, polder, etc.)?

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 09:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 09:19
Verwijderd
Ja, regelmatig. Er is nu alleen het vervoer even niet meer voor.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:22
finding
finding is offline
Ja, om in de kou te gaan wandelen in een natuurgebied die alleen bereikbaar is met een regionaalbus met een 60-minutendienst is ook niet alles, en dan spreek ik uit ervaring
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:30
Verwijderd
heb ik geen problemen mee
Ik heb het liever koud dan warm.... en ik doel op vervoer omdat de Veluwe híer dichtbij ligt, maar niet op loopafstand. Auto is te duur op het moment.
In mn oude woonplaats zat ik pal tegen de Biesbosch aan, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:36
finding
finding is offline
hey haha, ik woon in Sterrenburg, wat toevallig

ik ga ook heel vaak naar de Biesbosch
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:53
Verwijderd
Precies, en als je dan even een dagje neemt en een stukje verder fietst beneden langs Breda, zit je helemaal goed
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:09
finding
finding is offline
Zo ver hoef je helemaal niet te gaan, ik ga vaak naar de Staart, waar je ook het bezoekerscentrum de Biesbosch hebt en kano's kan huren etc.

Maar richting Breda kan ook ja; in de zomer fiets ik vaak naar de moerdijkbrug en terug, heen langs de snelweg en terug via dat ene aparte kronkelende fietspand langs.... wait a minute, dit wordt echt veel te veel offtopic
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:29
Verwijderd
Ja, offtopic. So?
Maar de Merwelanden/Hollandse Biesbosch ja, maar ik had dus over nóg dieper in de échte Biesbosch, rond Breda enzo dus.

Lingebos (Gorinchem) is ook wel leuk. Brabant, Bladel is cool.
Kan nog wel meer noemen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:38
Verwijderd
Ik doe het niet super vaak, zou het wel vaker willen doen, maar ik woon niet echt vlakbij een natuurgebied oid...soms gaan we met de auto ergens heen en dan ergens wandelen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:51
heavyukkie
heavyukkie is offline
ja iedere week minstens met de honden en samen met mn vriend heeeerlijk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 11:21
finding
finding is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 23-02-2005 @ 11:29 :
Ja, offtopic. So?
Maar de Merwelanden/Hollandse Biesbosch ja, maar ik had dus over nóg dieper in de échte Biesbosch, rond Breda enzo dus.

Lingebos (Gorinchem) is ook wel leuk. Brabant, Bladel is cool.
Kan nog wel meer noemen
Oke, we gaan lekker offtopic door dan

Ik bedoelde idd de Merwelanden, de echte Biesbosch kom ik niet zo vaak.

De Linge rond Gornichem is idd ook een heel mooi echt Nederlands gebied, ik heb een keer een fietstocht gemaakt van Dordrecht naar Utrecht langs de rivier de Linge en daar heb ik mooie herinneringen aan.

Ik zou nog een keer naar een Waddeneiland willen qua natuurgebied want die ken ik nog niet. En deze zomer ga ik volop naar Nationale Parken zoals de Veluwe enzo... Je hebt van die recreatieve fietstochten zonder autoverkeer in de buurt die dwars door bossen en zandverstuivingen gaan, die zijn heel mooi.

Ik heb het wel eens eerder gedaan maar deze zomer ga ik dat zeker vaker doen. Gewoon met de trein naar een station in de buurt, met de fiets in de bagageruimte... Fiets mee kost 6 euro... Fiets huren hou ik niet zo van, ik ben erg gehecht aan mn eigen roestbak <3
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
finding schreef op 23-02-2005 @ 12:21 :
Oke, we gaan lekker offtopic door dan
Doe maar niet.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 12:22
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Mijn ouders wonen in een dorp dat middenin het Drenths-Friese Wold ligt, dus tja, ik kom er niet onderuit al zou ik het willen Maar ik moet zeggen, ik ben er wel blij mee, sommige stukken zijn inderdaad heel erg mooi om doorheen te wandelen, te voet of te paard, met of zonder hond etc. De Kale Duinen, Fochtelooërveen, noem maar op.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 12:41
Verwijderd
Echt natuurgebieden eigenlijk nooit, maar woon op een boerderij en dan loop ik regelmatig weleens het land even in (valt dus onder polder). Dan zie ik meestal ook nog genoeg dieren als hazen, fazanten enz. Vind het gewoon lekker om af en toe te doen, vooral als je nergens zin in hebt; je gaat even wandelen en daarna heb je weer overal zin in
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:18
finding
finding is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 23-02-2005 @ 13:41 :
(...) Vind het gewoon lekker om af en toe te doen, vooral als je nergens zin in hebt; je gaat even wandelen en daarna heb je weer overal zin in
Je komt dan tot rust van binnen, zorgen lossen zich op in de weide natuur en je voelt je weer vernieuwd
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 18:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
doen parken, groenstroken, recreatiegebieden, aangeplante bossen, polders ed ook mee?
ik doe het wel eens. als je een hond hebt, gaat dat al snel natuurlijk. maar verder de dingen die jij noemt, ja, hoe kom ik bij een bos? en om nou met de trein naar het strand te gaan. niet dat wij nooit naar het strand, bos of heide gaan, maar ik kom er niet wekelijks iig. niet dat ik er niet van houd, het kan heerlijk ontspannend zijn, heerlijk rustig en kalmerend, gewoon even gedachten op een rijtje krijgen enzo. maar dat kan ik ook ergens anders. en ik vind het ook helemaal niet raar.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:06
Verwijderd
ja, heel vaak zelfs

ik woon zelf ook op het platteland, vlakbij een aantal vennen, het bos, de heide etc etc
dus prachtig om te wandelen iig

en daarnaast ga/ging ik vaak met mijn vader mee naar het bos, hij pacht daar grond voor onze koeien
vroeger ging ik dan kastanjes zoeken etc
nu loop ik een rondje, staar wat voor me uit etc
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 11:58
Verwijderd
Ja, regelmatig!

Vooral 's nachts is het bos prachtig

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 12:01.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2005, 12:31
Verwijderd
ik ga wel vaak wandelen in de park/bos-achtige dingen die bij mijn ouderlijk huis en bij het huis van mijn vriend zitten. Die zijn alleen niet super groot, dus na een uur ben je er wel weer klaar mee, maar ach...
Ik wandel niet in fauna trouwens
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:42
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Ik wandel wel eens in het bos ja .
Maar jammergenoeg niet zo vaak omdat het niet naast de duer ligt.

En naar het strand gaan vind ik ook heerlijk. Gewoon lekker uitwaaien en tot rust komen terwijl je in de zee staart....
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-02-2005 @ 13:31 :
Ik wandel niet in fauna trouwens
daar dacht ik ook gelijk aan .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 19:48
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 25-02-2005 @ 12:58 :
Ja, regelmatig!

Vooral 's nachts is het bos prachtig
Inderdaad, maar illegaal om in rond te lopen dan niet dat dat iets boeit.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 07:27
11568
11568 is offline
Lopen gaat te langzaam, doe maar op een paard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.