Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 18:05
dutchguy
dutchguy is offline
Ik gedraag me ofdat ik heel zeker ben van mezelf maar diep van binnen voel ik me heel onzeker. Mensjes die dit probleem herkennen?
__________________
together as one
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 18:29
Verwijderd
ik denk dat iedereen dat wel heeft..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
type grote mond, klein hartje
om er maar weer eens een cliche door heen te gooien
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:38
dutchguy
dutchguy is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 16-01-2004 @ 19:36:
type grote mond, klein hartje
om er maar weer eens een cliche door heen te gooien
Jaa idd, het lijkt voor andere echt of ik super zelfverzekerd ben, maar ik heb best veel onzekerheden! Goed cliche hoor
__________________
together as one
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:40
Nientjuh087
Nientjuh087 is offline
Dit kom je heel vaak tegen jah. Vooral op een bepaalde leeftijd. Wanneer je over jezelf en alles na gaat denken.

Ikzelf heb het ook wel eens. Je komt er wel weer over heen.

Ik zeg altijd maar zo: Be yourself and you'll never fail!

Misschien is het wat om iemand in vertrouwen te nemen. Iemand bij wie je je echte 'ik' naar buiten kunt brengen. Iemand die je kan helpen...

Je kunt voor je omgeving nog gewoon hetzelfde blijven doen, maar je kunt er dan in ieder geval over praten en dan kom je ook niet zo heel erg met jezelf in de knoop...

SUCCES ERMEE!

Kuss Nienke
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:40
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik gedraag me zoals ik me voel, alhoewel ik soms wel me best doe om mijn gevoelens te verbergen (vooral omdat sommige mensen van je kwetsbaarheid willen gebruik maken). Maar ik ben niet bewust bezig van hee ik moet niet onzeker overkomen.

Ik vind het echt enorm nep als mensen echt enorm zelfverzekerd en populair over proberen te komenen je de onzekerheid er door heen kan zien. Wees toch jezelf...

Alleen mensen met kwaadaardige bedoelingen maken misbruik van onzekerheid / kwestbaarheid.

Laatst hoorde ik een meisje praten en die zei dat ze een stoere zekere jongen uitgevraagd had en toen zei ze dat ze het echt enorm nep vond dat hij zich zo onverzekerd en verlegen opstelde. Nou sorry hoor, mag iemand dit niet zijn als diegene je heel leuk vindt?

Oh nee je mag niet je gevoelens tonen en je moet een illusie in stand houden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 16-01-2004 @ 19:36:
type grote mond, klein hartje
om er maar weer eens een cliche door heen te gooien
volgens mij zette hij alleen neer dat hij zichzelf heel zeker gedraagde......niet dat hij een grote mond had

ff ontopic

heel veel mensen doen zich vaak groter voor dan ze werkelijk zijn, om een of andere reden is het onnatuurlijk om jezelf als een gevoelig / zwak persoon voor te doen, daarom moet altijd de macho kant naar voren komen in sociale interactie. woeps wat een enorm lulverhaal gaat dit nu al worden.

in ieder geval moet je opletten dat het niet naar arrogantie gaat, hoewel ik me dat niet kan voorstellen als je heel onzeker bent. wat kan ik er nog meer over zeggen?

ik doe mezelf ook 10x groter voor dan ik ben, maar neem elke opmerking die ik krijg wel heel persoonlijk aan, ben overgevoelig voor wat mensen van me vinden enzovoort. maarja.....de wereld is een rollenspel
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:46
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Misschien ben ik wel te eerlijk dan
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:49
Nientjuh087
Nientjuh087 is offline
Citaat:
Laatst hoorde ik een meisje praten en die zei dat ze een stoere zekere jongen uitgevraagd had en toen zei ze dat ze het echt enorm nep vond dat hij zich zo onverzekerd en verlegen opstelde. Nou sorry hoor, mag iemand dit niet zijn als diegene je heel leuk vindt?


Ik moet zeggen dat ik jongens die gevoelig zijn en snel emotioneel leuker vind, dan jongens die denken dat ze alles zijn. Als jongens verlegen tegen je doen, is dat juist heel erg lief. Ze durven je te laten zien wie ze zijn, dit moet je respecteren. Ik vind het echt belachelijk als je dit nep vindt.

Jongens zijn ook mensen, net als meisjes. Zij hebben ook gevoel!

Ik vind het erg jammer dat niet elke jongen dit durft te uiten. Waarschijnlijk ben je dan bang om belachelijk gemaakt te worden door andere jongens die dat niet doen. Die zelf ook een grote mond en een klein hartje hebben.

Dutchboy, jij weet het van jezelf. Das al een heel goed begin! Ik hoop dat je er iets aan kunt doen, zodat je jezelf kunt zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:51
Nientjuh087
Nientjuh087 is offline
Citaat:
volgens mij zette hij alleen neer dat hij zichzelf heel zeker gedraagde......niet dat hij een grote mond had
Helemaal mee eens!

Heel zeker is toch echt geen grote mond!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:52
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Ik moet zeggen dat ik jongens die gevoelig zijn en snel emotioneel leuker vind, dan jongens die denken dat ze alles zijn. Als jongens verlegen tegen je doen, is dat juist heel erg lief. Ze durven je te laten zien wie ze zijn, dit moet je respecteren. Ik vind het echt belachelijk als je dit nep vindt.
Meisjes zeggen dit vaker dan dat ze werkelijk zo zijn. Dit bedoel ik niet specifiek op hoe jij in elkaar zit, maar in het algemeen. Zo vaak zie je een meisje vallen op een totaal foute jongen alleen zij hebben het niet door. Dan denk je echt tjees die is straks heel verdrietig en ja hoor.

Beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:57
Nientjuh087
Nientjuh087 is offline
Opzich heb je wel gelijk hoor...
Maar ik wil een jongen echt eerst goed kennen voordat ik er iets mee zou beginnen. Ik kijk naar het innerlijk en niet naar het uiterlijk. Natuurlijk speelt het wel een rol, dat voorkom je toch niet.

Ik zal in een disco ook echt niet maarzo op een jongen afstappen en heb vol op de bek pakken, alleen omdat ie er leuk uit ziet of goed kan dansen. Nou neej bedankt.

Doe mij dan maar de gevoelige jongens, die je hun werkelijke persoon durven te laten zien. Die zich niet voor zichzelf en hun gevoelens schamen..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
STUFF schreef op 16-01-2004 @ 19:44:
de wereld is een rollenspel
De weerelt is een speeltoneel, elck speelt zyn rol en krijght zyn deel

-Joost van den Vondel
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:32
Carlie
Carlie is offline
Je berichtje is erg kort zodat ik er eigenlijk weinig over kan zeggen. Is het echt een probleem voor je? of ben je gewoon net zoals iedereen eigenlijk een beetje onzeker?

Ja, ik heb dat ook, bij mij is het wel echt een probleem.
En als dat bij jou ook zo is...doe er wat aan...ga met iemand praten!

Succes
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 00:46
Snakeboy
Avatar van Snakeboy
Snakeboy is offline
dat hebben meerdere,
maar je moet gewoon geloven in jezelf, en denken dat je alles aankan; hoewel je wel op je vermogens moet letten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 07:53
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
dutchguy schreef op 16-01-2004 @ 19:05:
Ik gedraag me ofdat ik heel zeker ben van mezelf maar diep van binnen voel ik me heel onzeker. Mensjes die dit probleem herkennen?
ja, dat ken ik wel.
een goede vriendin van mij maakte een tijdje geleden een praatje en ze had het erover hoe onzeker ze wel was en hoe dat stoort en dat ze eigenlijk nbtje naar me opkeek omdat ik zo zelfzeker was. en blijkbaar zo goed wist hoe ik alles wilde. ik was echt verbaasd, ik dacht echt dat iedereen kon zien dat ik maar nbtje aanmodderde met dat zelfzeker doen. dus heb ik haar maar verteld dat ik helemaal niet zo zelfzeker ben als ze denkt en ik denk dat dat haar wel nbtje geholpen heeft. nouja dat zei ze toch.
en misschien is iedereen wel onzeker, zelfs de mensen die het het minst tonen. ik denk niet dat er mensen zijn die 100% zeker zijn van zichzelf.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe raak ik mijn onzekerheid weer kwijt?
Magaline
5 20-06-2010 12:39
Psychologie onzekerheid die uit de hand loopt.
meisje-xx
3 08-09-2008 21:08
Seksualiteit ik ben onzeker
carpediem
52 14-07-2007 21:52
Psychologie Vaak onzeker
Paulusma P
4 16-02-2006 23:31
Psychologie Dromen waarin je onzekerheden naar voren komen?
Alistar
4 03-08-2005 11:29
Psychologie Beautiful - onzekerheid
lso
8 20-05-2004 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.