Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 11:09
NoSfErAtU
NoSfErAtU is offline
.. je op een link klikt. Ik bedoel dus, wat gebeurt er allemaal vooraleer je de website te zien krijgt op je scherm? Wat gaat hier zoal aan vooraf?
__________________
j'ai été condamné pour autrache, putain procureur m'a allumé
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2003, 11:30
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
1. Je stuurt een request naar de webserver. Voor ie daar aankomt is ie langs routers, dns-servers, etc geweest.
2. De webserver ziet je request. Bij een dynamische pagina verwerkt ie deze.
3. De webserver stuurt je de pagina die je wilde zien terug.
4. Je browser verwerkt deze gegevens en toont ze op je scherm.

Of wil je 't nog gedetailleerder?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 12:38
NoSfErAtU
NoSfErAtU is offline
ja graag , wil het echt in het fijne weten.
Een vraag morgen op ons examen die op de helft van de punten staat :/
__________________
j'ai été condamné pour autrache, putain procureur m'a allumé
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 13:50
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Download dan het filmpje eens op deze site:

http://www.warriorsofthe.net/movie.html

Een ábsolute aanrader, vertelt je alles wat je wilt weten over packets ed, en tis nog leuk om te zien ook.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 13:59
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Haha cool filmpje yep.

Niet alles klopt of wordt even goed verbeeld, maar best een goede indruk van de dingen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:30
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-06-2003 @ 14:59:
Haha cool filmpje yep.

Niet alles klopt of wordt even goed verbeeld, maar best een goede indruk van de dingen.
idd, ik heb het filmpje ook zojuist gezien. Het ziet er supercool uit, maar een aantal dingetjes kloppen niet helemaal, dit kan ook bewust zijn gedaan om het simpel te houden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:44
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-06-2003 @ 12:30:
1. Je stuurt een request naar de webserver. Voor ie daar aankomt is ie langs routers, dns-servers, etc geweest.
2. De webserver ziet je request. Bij een dynamische pagina verwerkt ie deze.
3. De webserver stuurt je de pagina die je wilde zien terug.
4. Je browser verwerkt deze gegevens en toont ze op je scherm.

Of wil je 't nog gedetailleerder?
Ik dacht, maar kan ernaast zitten, dat er eerst een dns lookup is gedaan en dat je request dan niet langs dns servers komt, tenzij die ook een router zijn.

Iets uitgebreider verhaal (correct me if i'm wrong):
1. de browser kijkt waar jij op geklikt hebt
2. de browser kijkt naar welke server de link gaat
3. de browser kijkt naar het protocol van waar de link naar verwijst
4. de browser opent een tcp socket naar de server:
4.1. de browser kijkt wat het ip van de server is, indien nodig, via een dns lookup
4.2. de browser doet een request naar de tcp laag om een tcp connection naar het ip, port afhankelijk van protocol
4.3. allerlei lagen onder tcp plakken eigen headers en footers aan de data en splitsen het op in verschillende packets zodat de maximale grootte niet word overschreden
4.4. het packet word naar je internetprovider gestuurd, vanaf daar komt het langs een aantal routers die elk kijken waar het packet naartoe moet en wat dan de snelste weg is, het kan dus zijn dat 2 packets niet dezelfde weg afleggen
4.5. aan de kant van de server worden alle packets weer aan elkaar geplakt en word de data doorgegeven aan de service die binnenkomende tcp connections op de betreffende poort afhandelt
5. als het tcp socket open is, stuurt de browser een request, simpel voorbeeld van een http request is: 'GET /', waarmee je de index pagina opvraagt, meestal bevatten de requests meer info
6. de server antwoord met de pagina die je wou zien, daarvoor worden eventueel dingen als php geparsed
7. de browser zet de html in grafische weergave op het scherm
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:50
NoSfErAtU
NoSfErAtU is offline
hehe, dat filmpje is ons ook gegeven geweest om te bekijken als lesmateriaal maar schijnt idd wat fouten in te zitten.
Dit is het geen ik al heb, verbeter me waar ik fout zit plz

Eerst en vooral wordt er in het cache gekeken of de opgegeven website zich daar niet bevindt, opdat de browser geen verbinding en zo hoeft te leggen. Indien dit niet het geval is kijkt de
controller naar het eerste deel van de url, dus het protocol en besluit vervolgens om de http-client aan te roepen.Nu is het de taak aan de client om een http-request te versturen naar het ipadres van de url. Vooraleer dit kan gebeuren moet de client beschikken over het betreffende ip-adres. De client vraagt het overeenkomstig ipadres aan de local name server. Hier kunnen we 2 wegen uit:
- De local name server kent het ipadres : Het adres kan direct teruggestuurd worden richting browser

- De local name server kent het ipadres niet : Indien de local name server de benodigde informatie niet bevat, wordt een beroep gedaan op de root level name server. Deze laatste zoekt de primary name server voor dat adres op en stuurt alle gegevens terug naar de local name server. Vandaar contacteert hij de primary name server, deze zoekt ondertussen het overeenkomstig ipadres op en verstuurt ze naar de local name server. Die laatste kan dan uiteindelijk het ipadres terugsturen naar de browser.

Eens het ipadres gekend is kan de browser via de http-client de webpagina gaan ophalen.
Als de webpagina binnengehaald is, dan vertrekt ze naar de html/xml interpreter in de browser. Deze leest de pagina in en parsed ze volledig. Dit wil zeggen dat hij de pagina volledig gaat analyseren en met behulp van DOM ( Document Object Model ) precies weet waar er tekst staat die rechtstreeks op het scherm moet geplaatst worden en waar er tags en dergelijke staan.


Don't mind the language, heb dit rap rap neergetypt
__________________
j'ai été condamné pour autrache, putain procureur m'a allumé
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:29
bam
Avatar van bam
bam is offline
Als je dit moet weten, staat het dan niet gewoon in je reader/boek?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 06:05
NoSfErAtU
NoSfErAtU is offline
dacht je dan dat ik hier een thread zou openen als ik het gewoon uit me boek kan halen?
__________________
j'ai été condamné pour autrache, putain procureur m'a allumé
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 06:34
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
NoSfErAtU schreef op 05-06-2003 @ 07:05:
dacht je dan dat ik hier een thread zou openen als ik het gewoon uit me boek kan halen?
nee, ik heb het ook niet zomaar gevraagd hoor

Hoe kan je uberhaubt nou een vraag beantwoorden, die in de theorie niet uitgelegd wordt? (of stiekem geen aantekeningen genomen)
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:39
NoSfErAtU
NoSfErAtU is offline
het internet, da filmpje van warriors en een les (die ik jammerlijk gemist heb ) hadden voldoende geweest om dat alles te vinden maar dat vond ik net niet te doen. Heb nu dat examen achter de rug en het was deadeazy =)
voor de geïnteresseerden zal ik mijn vragen posten :
Webtech theorie
1. Wat is een dtd. Geef 3 voorbeelden van xhtml dtd's en geef uitleg en verschillen. (4pt)
2. Wat is Quality of Service (3pt)
3. Wat is CGI (afkorting 1pt/ uitleg + werkwijze 1 pt)
4. Die linkvraag op 10 ptn
__________________
j'ai été condamné pour autrache, putain procureur m'a allumé
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat gebeurt er met een pakje bij PostNL als er geen retouraddres op staat?
Verwijderd
9 12-10-2012 07:11
Seksualiteit Wat gebeurt er als een man de pil slikt?
Kevin D.
12 16-06-2005 16:57
Seksualiteit Wat gebeurd er als je met je hand over een jongens rug gaat?
Tur-Tur-LadyS
49 20-08-2003 22:56
Psychologie Wat gebeurt er als je hulp zoekt?
Anne
12 24-02-2002 21:00
Drugs & Alcohol wat gebeurd er als je blowt en zuipt
NmgnDragon
2 25-01-2002 13:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.