Oud 13-02-2006, 19:35
Verwijderd
Ik heb hier dus totaal geen verstand van, dus vraag ik het maar even. Ik heb 2 verschillende dingen gehoord: De een zegt dat blowen je gevoel wat je op dat moment hebt versterkt en de ander zegt dat als je depri bent ook heus wel een lachkick kan krijgen of vrolijk kan voelen. Ik ben dus depressief geweest en ik heb ook iets gelezen van dat als je aanleg hebt om depressief te worden, dat blowen dat gevoel kan versterken. Is het dan een erg grote kans dat het terugkomt, of is dat bij elk persoon heel erg verschillend?
Ik heb ook gehoord dat sommige mensen zich, na een tijdje geblowd te hebben, veel zelfverzekerder voelen en ik vroeg me af of er iemand hier ook ervaring mee heeft? En dat je concentratievermogen verminderd, gaat dat heel snel achteruit, hebben sommige er nauwelijks last van of hoe zit dat?
Ik heb nou al last van een slecht concentratievermogen en ben erg vergeetachtig en het lijkt me dat het dan niet bepaald slim is om te gaan blowen, maar ik voel me de laatste tijd nogal vreemd en ik heb gewoon zin in zo'n lachkick. Ook een beetje tegen de verveling denk ik. Zullen vast nog wel wat meer redenen zijn, maar ik heb geen zin om alles in details te gaan vertellen eigenlijk. Zijn er hier ook mensen die uit onzekerheid zijn gaan blowen? Dat ze zich onzeker voelen en dan gaan blowen, om misschien zelfverzekerder te worden of vrolijk te gaan voelen?
Okee, dat waren die "paar" vraagjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2006, 19:41
Verwijderd
Blowen is inderdaad een killer voor je concentratievermogen en niet echt goed icm (aanleg voor) depressie (in veel gevallen). Dit gaat echter eigenlijk alleen maar op voor langdurig en regelmatig gebruik.

Als je je vreselijk kut voelt is de kans op een lachkick natuurlijk erg klein, dus als je gaat blowen; bij voorkeur als je al een beetje melig bent. Grote kans dat het erg grappig wordt.

Maar blowen om je zelfverzekerd te voelen of vrolijk te worden, dat werkt echt niet.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 21:45
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Juh, wat Katje zegt. Ik heb wel dat mijn concentratiegevoel op het moment van blowen beter is. Maar op the long run word het slechter, denkend aan mijn schoolprestaties

Als je wat zoekt tegen de verveling is het zeker niet de oplossing, want daar begin je mee en komt geen einde meer aan.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 22:19
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Het is inderdaad zo dat blowen het gevoel wat je op het moment hebt versterkt. Dit is overigens in zijn algemeenheid. Oftewel het uiteindelijke effect zal per persoon verschillen omdat iedereen z'n eigen gedachtes en ideeën heeft. Hier werkt het blowen op in. Het is wel zo dat als je aanleg hebt om depresief te worden of een psychose te krijgen (is dit hetzelfde?) blowen dit kan triggeren. Dat wil dus zeggen dat als je er aanleg voor hebt je er dan sneller last van kan krijgen op wat voor manier dan ook.

Uit eigen ervaring kan ik je echter vertellen dat je ook als je geen aanleg hebt om depresief te worden je na verloop van de tijd waarin je regelmatig blowt weldegelijk verschijnselen van depresiviteit kan gaan vertonen. Dit vertaald zich in de praktijk in een alsmaar slechter wordend zelfbeeld en onzekerheid over of je de dingen die je dagelijks doet nog wel goed doet.

Ik heb wel ervaring met het je steeds zekerder voelen. Echter kom je er achter dat dat gebaseerd is op niets. Hiermee wil ik zeggen dat je het gevoel hebt dat alles goed gaat maar je er uiteindelijk door je omgeving op gewezen gaat worden dat dit slechts een idee is wat in de praktijd complete onzin is.

Ik had zegmaar het idee dat ik alles goed deed. Al m'n fouten schoof ik af op iemand anders (wie dan ook en in wat voor situatie dan ook. Met dat laatste doel ik voornamelijk op werk/privé) en iedereen had in mijn ogen ongelijk. Ik had echter geen idee dat dit aan het blowen kon liggen.

Op lange termijn gaat je concentratievermogen echt hard naar de klote. Helemaal als het er al niet al te best mee gesteld was heeft het echt een keihard nadelig effect.


Blowen tegen de verveling is echt een zeer slecht plan. Je begint er inderdaad aan omdat je toch niets beters te doen hebt maar zodra je wel weer iets hebt gevonden om te doen dan zal de kracht om daar ook daadwerkelijk wat mee te doen afgenomen zijn omdat je al iets hebt (er even vanuit gaande dat je uberhaupt nog iets anders vindt) namelijk blowen.

Ook blowen uit onzekerheid raad ik je ernstig af. In eerste instantie zal je je mischien iets zekerder voelen maar wederom je komt er al snel achter dat het tegendeel waar is en je alleen nog maar meer dingen verkloot.

Ik heb ook een tijdje geblowd omdat ik dacht er vrolijker van te worden. Het tegendeel bleek waar. Uiteindelijk hielp ik mezelf er door de lange termijnefecten alleen maar meer mee naar de klote. De details daar ga ik nu liever niet al te veel op in maar geloof me maar als ik zeg dat je er echt niet veel vrolijker van gaat worden dan dat je nu bent.

Als ik jou was zou ik er nog even mee wachten. Wacht tot je weer wat beter in je vel zit en overweeg het daarna nog een keer. De kans dat je al snel niets anders meer doet dan blowen en jezelf er alleen nog maar meer mee naar de klote helpt is in jou geval denk ik heel groot.

Miin post is overigens gebaseerd op zoals ik al zei eigen ervaring. Ik heb vanaf m'n 17e tot voor kort zeer regelmatig vrij veel geblowd en baseer mezelf dus op de lange termijn effecten. Op korte termijn zal er niet gek veel veranderen behalve dan dat je de kans loopt op een slechte ervaring ermee. Hiermee bedoel ik dat als je nu besluit om een dikke joint op te steken je je slechte gevoel alleen nog maar slechter kan zien worden en daar word je echt niet vrolijk van als je eenmaal flink stoned bent.

Offtopic: Als je volgende keer weer zoveel vragen hebt zou je dan een poging willen doen om een alineaindeling te maken? Ik heb het nu zelf gedaan omdat dit een stuk makkelijker terugleest als je een vraag wilt beantwoorden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 07:29
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 13-02-2006 @ 23:19 :

Offtopic: Als je volgende keer weer zoveel vragen hebt zou je dan een poging willen doen om een alineaindeling te maken? Ik heb het nu zelf gedaan omdat dit een stuk makkelijker terugleest als je een vraag wilt beantwoorden.
Okee.

Ik zal denk ik ook nog wel alles even aan de kant leggen voordat ik besluit te gaan blowen. Ik vind het verstandiger om eerst goed na te denken of dit nou echt is wat ik wil.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 08:03
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik sluit me aan bij Wammus' post.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 10:05
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 14-02-2006 @ 08:29 :
Okee.

Ik zal denk ik ook nog wel alles even aan de kant leggen voordat ik besluit te gaan blowen. Ik vind het verstandiger om eerst goed na te denken of dit nou echt is wat ik wil.
Inderdaad, en als je het doet, begin voorzichtig.

Verder sluit ik me ook bij wammus aan.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 10:23
PutaDeMadre
Avatar van PutaDeMadre
PutaDeMadre is offline
Paar ***** vraagjes??? net zo'n lap tekst... ga je toch nie lezen man....
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 10:24
notice
notice is offline
IDD is echt helemaal naar de klote
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:29
Verwijderd
vaak blowen maakt je enigzins laks als je die aanleg zowiezo al hebt, ookal ben je nuchter..(bij regelmatig gebruik)

het versterkt je emoties, maar niet zoals alcohol doet, het geeft tevens een euforisch gevoel, zeker in het begin.

lachkicks zijn geweldig, maar naar mate je vaker blowt heb je die wel minder..

ik gebruik nu al 5 jaar wiet, waarvan 3 jaar te vaak(meerdere malen per week)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:29
Verwijderd
vaak blowen maakt je enigzins laks als je die aanleg zowiezo al hebt, ookal ben je nuchter..(bij regelmatig gebruik)

het versterkt je emoties, maar niet zoals alcohol doet, het geeft tevens een euforisch gevoel, zeker in het begin.

lachkicks zijn geweldig, maar naar mate je vaker blowt heb je die wel minder..

ik gebruik nu al 5 jaar wiet, waarvan 3 jaar te vaak(meerdere malen per week)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:56
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
PutaDeMadre schreef op 14-02-2006 @ 11:23 :
Paar ***** vraagjes??? net zo'n lap tekst... ga je toch nie lezen man....
Godver, je doet echt je best om in bijna elk topic een kutpost neer te zetten he?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Project 50 schreef op 14-02-2006 @ 17:56 :
Godver, je doet echt je best om in bijna elk topic een kutpost neer te zetten he?
En als je mijn post goed leest, dan zie je dat paar tussen aanhalingstekens staat. Maar goed, nu weer ontopic.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 19:07
Project 50
Project 50 is offline
Ik had het helemaal niet tegen jou. Ik had het tegen PutaDeMadre. Maar toch bedankt voor de info.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 06:43
Verwijderd
Citaat:
Project 50 schreef op 14-02-2006 @ 20:07 :
Ik had het helemaal niet tegen jou. Ik had het tegen PutaDeMadre. Maar toch bedankt voor de info.
Dat weet ik ook wel, maar ik wilde alleen iets aan je post toevoegen. Zo, nou weer echt ontopic gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 07:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wat een misverstanden weer op het gele forum!
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:20
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
jaja, je zou haast gaan spreken van een complot!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 15-02-2006 @ 13:20 :
jaja, je zou haast gaan spreken van een complot!
Háást.

Maar ontopic, het is gewoon waar wat hier boven staat. Maar het verschilt natuurlijk ook per persoon.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Onze dochter van 14 blowt. Adviezen gevraagd.
Close2U
20 16-04-2016 10:07
Drugs & Alcohol Mijn 'bad trip'? door blowen.
Trouble_maker
4 25-01-2010 17:06
Liefde & Relatie reden tot uitmaken?
amstelbabe
60 08-01-2006 12:07
Lifestyle roken
shiningstars
225 05-07-2004 13:06
Drugs & Alcohol blowen
thisisfun
13 04-04-2003 14:41
Drugs & Alcohol drugsonderzoek over jongeren
shasita
34 27-12-2001 19:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.