Oud 23-04-2018, 12:54
ObiWanKenobi
ObiWanKenobi is offline
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met international business (Hogeschool Utrecht). Ofwel, mensen die het nu doen, of al afgestudeerd zijn en nu werkzaam zijn. Ik ben namelijk benieuwd waar je voor opgeleid word, wat de kansen erna zijn en hoeveel praktische ervaringen je opdoet binnen de opleiding. Ik zit namelijk nogal te worstelen met mijn studiekeuze, en het liefste doe ik denk ik iets specifieks, maar ik weet nog niet wat. Met mijn vakkenpakket kom ik bijvoorbeeld Industrial Design niet in, dat is dan iets wat waarschijnlijk af zal vallen. Maar dan ben ik dus benieuwd; wat kun je met een opleiding international business? Ik heb van mensen gehoord dat het niet de beste kansen biedt en dat het te algemeen is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2018, 21:50
SlimShady1810
SlimShady1810 is offline
Hallo ObiWan,

Ik doe dan niet de International Business opleiding in Utrecht maar in een andere stad. Het zal hoogst waarschijnlijk niet enorm veel van elkaar verschillen dus ik kan je misschien een beetje op weg helpen.

De opleiding die ik deed bestaat uit 2 opleidingen die je tegelijkertijd doet (International Business & Accountmanagement). Bij het gedeelte accountmanagement wordt je vooral opgeleid om de verkoop te doen voor bedrijven richting andere bedrijven (Business 2 Business). Dit gedeelte wordt in het Nederlands gegeven en het Business gedeelte in het Engels wat dus ook hoogst waarschijnlijk bij jou zal gebeuren. Bij het Engelse gedeelte wordt je bij ons getoetst d.m.v. werkstukken over enorm verschillende onderwerpen die je zou kunnen zien als losse vakken. Deze werkstukken kunnen bijvoorbeeld over Internet Marketing gaan en zelfs Human Resources tot aan hoe jij een eigen bedrijf opricht.

Omdat deze opleiding zo breed is kan het dus ook erg goed uitkomen voor jou omdat je na deze opleiding heel makkelijk verder kan studeren door het hele brede pakket aan vakken. De kansen in dit vak zullen naar mijn idee altijd blijven omdat elk bedrijf mensen nodig zal hebben die jou opleiding, en vergelijkbare opleidingen, gedaan hebben.

Ik hoop dat dit voorlopig genoeg is anders kan je me een berichtje sturen met vragen of iets dergelijks.


SlimShady
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren International business and management studies
Verwijderd
5 03-04-2010 11:13
Studeren International Business & Languages (Avans 's Hertogenbosch)
Faerie
6 28-01-2009 23:52
Studeren International Business and Management hbo
annoniempje
5 19-06-2008 11:47
Studeren Communicatie & International Business & Languages
Mr.Ed.
4 11-12-2005 16:54
Studeren International Business
Bjorn008
14 29-01-2005 16:33
Studeren International Business
Verwijderd
11 25-11-2004 17:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.