Oud 17-07-2020, 22:36
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dat is ook niet verwonderlijk als de politiek er zo'n puinhoop van maakt he.
__________________
Lophophanes cristatus
Advertentie
Oud 17-07-2020, 23:03
Verwijderd
Vertel
Oud 17-07-2020, 23:09
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Onduidelijke en soms tegenstrijdige communicatie, regels die streng, maar tegelijkertijd zo complex zijn dat niemand zich eraan gaat houden. Daarnaast: eerst versoepelen, dan plotseling weer verstrengen zonder directe aanleiding*, contactopsporing die niet werkt, etc, etc, etc.

*Dit was nog voordat er weer meer gevallen waren.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 18-07-2020, 01:00
Verwijderd
De regels zijn helemaal niet complex.
Oud 18-07-2020, 01:00
Verwijderd
Ik snap echt niet dat mensen dat met droge ogen kunnen beweren.
Oud 18-07-2020, 06:53
Verwijderd
We... we hebben het toch over België he? Regels zijn echt poepsimpel, overal binnen mondkapje behalve in privé en op restaurant. Werk zoveel mogelijk thuis. Klaar.

Ja, er is vast een uitzonderingsituatie te verzinnen, ik ben niet zo van de nuance, maar je moet met een vrij extreem voorbeeld komen dat niet door bovenstaande gedekt wordt.
Oud 18-07-2020, 10:36
Verwijderd
Ik moest het mondkapje in het ziekenhuis af doen omdat het andere mensen zou bang maken.
Oud 18-07-2020, 10:36
Verwijderd
Sta je daar met je goede gedrag En dat wordt dan tegen je vertelt door een snotneusverpleegkundige met het mondkapje onder z'n neus.
Oud 18-07-2020, 10:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Pfff. Hier in het ziekenhuis moet iedereen die maar minste ‘klachten’ heeft juist een mondkapje op.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 18-07-2020, 10:43
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Hier loopt ook de helft van de poli patiënten met een mondkapje. En alle patiënten die getransporteerd worden door het ziekenhuis dragen per definitie een mondkapje.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 18-07-2020, 10:44
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Overigens al het zorgpersoneel dat geen 1,5 meter afstand kan houden ook en dan op de wijze zoals je een mondkapje hoort te dragen.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 18-07-2020, 17:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik mag überhaupt als patiënt nog niet naar de poli. Alles is nog telefonisch, ook de controle of ik mijn medicijnen goed inhaleer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-07-2020, 17:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En op werk gaan patiënten altijd voor. Gisteren stond ik met een collega in de lift en nog twee verpleegkundigen. Volgende etage wil er een man en vrouw bij maar dat kon niet want vier is maximum dus die vrouw zegt 'patiënten gaan voor'. Die verpleegkundigen stappen uit de lift, die mensen in en vervolgens zie ik ze zo met personeelspasje via de personeelsuitgang naar buiten lopen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-07-2020, 17:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik merk dat mensen op straat alweer makkelijker worden en minder afstand houden. Ik vind het ook irritant dat er nog steeds mensen in de tram zitten zonder mondkapje. Ffs doe gewoon op, in andere landen moet je er overal een dragen, je overleeft die 10 minuten in de tram ook wel, kut.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-07-2020, 18:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik merk dat mensen op straat alweer makkelijker worden en minder afstand houden. Ik vind het ook irritant dat er nog steeds mensen in de tram zitten zonder mondkapje. Ffs doe gewoon op, in andere landen moet je er overal een dragen, je overleeft die 10 minuten in de tram ook wel, kut.
Delluft is ook wel echt gigantisch kut. Even een pakketje ophalen is echt de hel, want fucking niemand gaat aan de kant. De treinen en trams zitten ook nokkie vol met paupers die hun kapje onder hun neus hebben en dan lekker gaan lopen niesen.
Hier @ werk betaalt ook 90% met cash. En dan heb je wappies die dan niet willen dat ik hun aanraak, maar ik moet wel aan hun smerige geld zitten.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 19-07-2020, 13:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Delluft is ook wel echt gigantisch kut. Even een pakketje ophalen is echt de hel, want fucking niemand gaat aan de kant. De treinen en trams zitten ook nokkie vol met paupers die hun kapje onder hun neus hebben en dan lekker gaan lopen niesen.
Hier @ werk betaalt ook 90% met cash. En dan heb je wappies die dan niet willen dat ik hun aanraak, maar ik moet wel aan hun smerige geld zitten.
Is het specifiek Delft ja? Ik ben nog nergens anders geweest. Maar die mensen die inderdaad hun kapje onder hun neus of kin hebben, gvd. Ik hoop telkens dat er controleurs instappen, maar tot nu toe helaas nog niet gezien.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 19-07-2020, 13:52
Verwijderd
Controleurs handhaven toch niet.
Oud 19-07-2020, 22:10
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik ben in nederland al jaren niet met het OV geweest, maar van de week was ik een paar dagen in duitsland, en het went wel heel erg gauw om in het openbaar (winkels, restaurants enzo) met mondkapjes te lopen, en dat je je meteen ergert aan de uitzonderingsgevallen die geen mondkapje dragen in nederland heb ik het precies andersom, dan vind ik degenen met mondkapje zo overdreven
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 20-07-2020, 22:29
Verwijderd
Je stemt zeker pvv
Oud 20-07-2020, 22:30
Verwijderd
Door Corona geloof ik weer in G'd
Oud 20-07-2020, 22:52
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
omg allah is gamer
Oud 20-07-2020, 22:57
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Oud 20-07-2020, 23:46
Verwijderd
Jezus wat edgelord.
Oud 21-07-2020, 15:46
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Je stemt zeker pvv
vanwege hun zionisme?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 21-07-2020, 16:02
Verwijderd
Nee
Oud 21-07-2020, 16:03
Verwijderd
Serieus en on topic.

Weljaaaaa we zijn bezig met een tweede golf. Ik ben benieuwd.
Oud 21-07-2020, 16:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Neeee
Oud 22-07-2020, 22:11
Verwijderd
Ja, zeer mooi
Oud 22-07-2020, 22:35
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik ga het k-woord gebruiken
Oud 22-07-2020, 22:35
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
KANUS
Oud 23-07-2020, 03:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Wereldwijd de meeste doden in een dag (7109) sinds begin april :/
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-07-2020, 03:34
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
En waar ik woon, 20% meer nieuwe gevallen vandaag dan het vorige dagrecord (van gisteren).
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-07-2020, 09:17
Verwijderd
Met welke boyfriend zal ik me laten opsluiten bij een nieuwe lock down.
Oud 23-07-2020, 09:20
Verwijderd
Met de leukste, duh.
Oud 23-07-2020, 09:26
Verwijderd
Er blijft denk ik eentje over. Wel handig, hoef ik ook niet naar de gym om te trainen.
Oud 23-07-2020, 09:28
Verwijderd
Beetje een domme vraag hoor.
Oud 23-07-2020, 09:42
Verwijderd
Ze zijn allemaal heel leuk. Met de ene kan ik heel veel gymmen, de andere lekker pessimistisch filosofisch zijn en schelden op plebs en drinken, de andere is een DJ. Dus kan ik lekker de hele dag luisteren.
Oud 23-07-2020, 09:43
Verwijderd
Misschien moet ik met allemaal op een dag afspreken en aan rutte vragen wanneer de lockdown komt, moeten we allemaal tegelijkertijd in mijn huis.
Oud 23-07-2020, 09:43
Verwijderd
Is mijn polyamourie nieuw?
Oud 23-07-2020, 09:45
Verwijderd
Had ik maar lastigere levenskeuzes......
Oud 23-07-2020, 10:48
Verwijderd
I wish it need not have happened in my time," said Frodo.

"So do I," said Gandalf, "and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.“
Oud 23-07-2020, 11:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Die laatste had ik ook als sig
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-07-2020, 12:51
Verwijderd
Okay ik was in het begin sceptisch over een niet medische mondmasker in de trein, want dat werkt natuurlijk niet als een medisch mondmasker. Maar soit, ik vind dat men zich in de trein daar echt wel zeer keurig aan houdt. Ik heb misschien ook mazzel qua trajecten, want ik zie ook foto's in mijn app voorbij komen met sukkels die geen dragen, of half dragen. Maar goed, het helpt dus wél degelijk.

Nu wordt er dus niet gepropageerd om ook in het openbaar en met name met boodschappen doen een mondmasker te dragen. Ik snap dat niet.

Anderen landen doen het wel, waarom zijn wij beter? Als ik de deur uit loop en het centrum inga, dan denk ik, godverdomme. Als ik mijn werk binnenloop, denk ik, godverdomme. Gewoon GEEN afstand.

Vrienden, niet Nederlands, hebben standaard mondmaskers bij zich, als het druk wordt zetten ze die op, met als idee, ja schijt maar met jullie niet mondkapjes in het openbaar beleid.
Oud 24-07-2020, 12:57
Struilhuik
Struilhuik is offline
Los van mondmaskers is het gewoon absoluut verkankerd dat te veel mensen te weinig discipline hebben. Om maar te zwijgen over die mongolen die achter die dansleraar aanhobbelen (die vandaag een draai om de oren kreeg van de rechter).

En dat Hugo de Jonge zo'n beetje als eerste argument tégen een mondmasker-gebod "geld" noemt, is tamelijk tekenend voor de algehele attitude waarbij "de economie" nog steeds zwaarder weegt dan reageren op een fucking pandemie met haar consequenties.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 24-07-2020, 13:10
Verwijderd
Ja, maar ik denk ook aan het psychologische idee van een mondneusmasker (autocorrect maakte er mondkneusmasker van ), iedereen die die dingen vaak draagt, went er aan en het voelt dan eerder vreemd om er niet eentje te dragen.

Maar goed, dat klopt, die discipline is ook iets om fucking agressief van te worden. Ik zie het ook bij mensen die op zijn minst echt wel het besef zouden moeten hebben om afstand te houden. Ik word vreemd aangekeken dat ik alles op 1,5 m doe. Dat ik niet afspreek met mensen als ik klachten heb, dat ik mijn ouders gewoon niet zie. Dat ik mensen niet zie die net als ik ouders hebben in risicogroep of whatever. Ik heb een reden om een dik en groot feest te geven en ik laat die kans gaan.

En dan zie ik weer een dikke holocaust op stranden en op markten. Ik hoop dat deze tweede golf vooral domme mensen doodt. Zou de wereld goed doen.
Oud 24-07-2020, 13:20
Struilhuik
Struilhuik is offline
Legers mensen die toch lekker op vakantie gaan en alles laten waaien want "ach zo'n vaart loopt het allemaal niet" en "maar we hebben het nu wel verdiend hoor" of "ik ben er zó klaar mee".

Zelf doen wij alles aan 1.5m waar we kunnen, mondkapjes, yadayada. Naast ons boomers die twee maanden terug nog vrolijk stiekem huisbezoek ontvingen van kinderen en kleinkinderen. Meanwhile zitten wij met een groot event over twee weken (beslist en beklonken begin dit jaar, vóór COVID-19) wat in de aanloop gewoon supercool en fijn hoort te zijn maar het is één fucking groot gezeik en stress en onzekerheid alle kanten op ondanks je stinkende best doen te faciliteren, enforcen, en mitigeren. Wij kunnen geen kant op behalve varen op dagkoersen met betrekking tot regels vanuit de overheid of lokale overheid, en hopen dat het scenario waar wij vanuit gaan, redelijkerwijs door kan gaan. En dan nog is het maar de vraag of genodigden daadwerkelijk (kunnen) komen.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 24-07-2020, 14:34
Verwijderd
Toen ik gisteren ging testen kreeg ik "bedankt dat u een masker draagt" te horen bij de GGD. Die dan ook wel af moet omdat ze juist in die gaten gaan roeren natuurlijk, maar ik dacht straks moet ik in de rij staan en al die tokkies om me heen die lopen te kuchen en te proesten zit ik echt niet op te wachten.
Oud 24-07-2020, 16:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder zei net dat de pandemie alleen maar mediagekte is en toen ik zei dat inderdaad meer dan 100.000 mensen zijn gestorven aan mediagekte, kwam ze met het welbekende “en de gewone griep?” en nu wil ik een beetje huilen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-07-2020, 16:25
Verwijderd
Daar gaan er lang niet zoveel aan dood
Oud 24-07-2020, 16:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Is ook veel minder besmettelijk, maar oké mam
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.