Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2010, 19:09
*prinsesje*
*prinsesje* is offline
Vragenlijst diabetes/suikerziekte patiënten

In het kader van mijn opleiding tot doktersassistente moet ik een scriptie maken.
Mijn scriptie gaat over “het vroegtijdig herkennen van complicaties bij diabetes patiënten”.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als u deze vragenlijst voor mij wilt invullen.
Het kost u hooguit een paar minuten. Alvast hartelijk bedankt!

Wat is uw geboortedatum? ..….…./ ……………/…………..

Wat is uw geslacht? Man / vrouw

1. Heeft u klachten met scherp zien?
Voorbeelden van klachten:
• niet scherp zien
• dubbelzien
• wazig of troebel zien
• pijn aan de ogen

O ja
O nee

2. Heeft u tintelingen in handen of voeten?
Voorbeelden van klachten zijn:
• tintelingen in uw handen en/of voeten
• minder gevoel in de voeten

O ja
O nee

3. Heeft u verkleuringen of wondjes aan voeten?
Voorbeelden van klachten zijn:
• verkleuringen aan de tenen en voeten
• Heeft u wondjes aan uw voeten, die moeilijk genezen?

O ja
O nee

4. Heeft u witte vlekken op de tong?

O ja
O nee

5. Heeft u last van een droge mond?
O ja
O nee


6. Onthoud u minder snel dingen dan vroeger?
O ja
O nee


7. Heeft u moeite met 2 dingen tegelijk doen?
O ja
O nee

Als je alle vragen met "nee" beantwoord, is dat niet erg voor mijn onderzoek!! Dit kan ik juist gebruiken voor mijn scriptie.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 19:19
Verwijderd
Is deze vragenlijst niet gericht aan mensen met diabetes? Aangezien het gaat om het vroegtijdig herkennen van complicaties bij diabetespatienten...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 20:12
*prinsesje*
*prinsesje* is offline
Citaat:
Is deze vragenlijst niet gericht aan mensen met diabetes? Aangezien het gaat om het vroegtijdig herkennen van complicaties bij diabetespatienten...
Ja dat klopt. Sorry dat het er niet duidelijk bij staat, maar het inderdaad de bedoeling dat alleen mensen reageren waarbij de diagnose diabetes al gesteld is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 20:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gaat het om type 1, type 2 of beide typen diabetes? Aangezien ze in oorsprong best anders zijn en bovendien ontdek je sommige type 2 patienten pas door de complicaties. Je zal op het forum hier namelijk vooral type 1 patienten vinden, dus als je type 2 nodig hebt zou ik ook wat verder kijken dan dit forum.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 21:38
*prinsesje*
*prinsesje* is offline
Citaat:
Gaat het om type 1, type 2 of beide typen diabetes? Aangezien ze in oorsprong best anders zijn en bovendien ontdek je sommige type 2 patienten pas door de complicaties. Je zal op het forum hier namelijk vooral type 1 patienten vinden, dus als je type 2 nodig hebt zou ik ook wat verder kijken dan dit forum.
Het type diabetes dat iemand heeft, maar voor mijn onderzoek niet uit. Het is op allebei de types gericht. Dus iedereen met diabetes type 1 of 2 kan reageren.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 13:24
*prinsesje*
*prinsesje* is offline
Er zal vast wel iemand met diabetes type 1 of type 2 op dit forum te vinden zijn. Wil je alsjeblieft reageren? Ik heb echt mensen nodig! Thanks!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 15:07
Verwijderd
Tsja, ik vrees dat zelfs mensen met diabetes buiten zijn, en niet de hele dag op een forum zitten :').

Nee, even serieus, heb je ook ergens stage gelopen oid? Misschien ken je daar mensen van die diabetes hebben? Of, geen idee of het kan/mag, misschien even langs een huisarts om te vragen of híj zou willen meewerken? Dus als in: stuur een brief/e-mail (die huisarts dan) naar mensen of ze hier aan mee willen werken. Ik denk dat je dan toch meer mensen respons krijgt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 15:53
*prinsesje*
*prinsesje* is offline
Citaat:
Tsja, ik vrees dat zelfs mensen met diabetes buiten zijn, en niet de hele dag op een forum zitten :').

Nee, even serieus, heb je ook ergens stage gelopen oid? Misschien ken je daar mensen van die diabetes hebben? Of, geen idee of het kan/mag, misschien even langs een huisarts om te vragen of híj zou willen meewerken? Dus als in: stuur een brief/e-mail (die huisarts dan) naar mensen of ze hier aan mee willen werken. Ik denk dat je dan toch meer mensen respons krijgt.
Thanks voor je reactie. Ik ben een beetje dom geweest, ik ben nogal laat met deze vragenlijst. Ik heb nog maar 1 week om alles in orde te hebben, ja ik weet het, niet slim! Op dit moment loop ik stage in een ziekenhuis, ik heb t gevraagd of ik naar de diabetes poli kon gaan maar ze deden er erg moeilijk over....Waarom weet ik ook niet. Ik loop dus 5 dagen van 08.00-17.00 uur stage, dus erg veel tijd heb ik niet meer!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 16:36
Verwijderd
Wat gek dat ze daar zo moeilijk over deden! Kun je niet een stapeltje enquetes uitprinten en bij de diabetespoli lief vragen of je ze daar achter mag laten om ze later weer op te halen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, of in de apotheek of bij je huisarts oid vragen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 18:50
*prinsesje*
*prinsesje* is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb dezelfde vragenlijst op verschillende diabetes fora geplaatst en daarbij al veel reacties gekregen, daar ben ik erg blij om. Ik hoef nu alleen nog maar de puntjes op de i. Over een paar dagen is mijn scriptie gelukkig af!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 21:06
Verwijderd
Gelukkig maar . Veel succes
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 08:20
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Wat is de bedoeling van die vragenlijst als ik vragen mag? Met andere woorden, wat is de hypothese die je wilt ondersteunen? Dat mensen met diabetes daar last van kunnen hebben staat al vast. Zomaar 10 ingevulde vragenlijsten zegt niets. Dan moet je afhankelijk van je onderzoeksvraag er statistische analyse op los laten.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Wat is de bedoeling van die vragenlijst als ik vragen mag? Met andere woorden, wat is de hypothese die je wilt ondersteunen? Dat mensen met diabetes daar last van kunnen hebben staat al vast. Zomaar 10 ingevulde vragenlijsten zegt niets. Dan moet je afhankelijk van je onderzoeksvraag er statistische analyse op los laten.
Joh, ze doet een opleiding tot praktijkassistent, niet tot medisch wetenschapper. Het gaat er gewoon om dat ze zelfstandig een beeld krijgt van hoe vaak het voorkomt, niet dat ze nieuwe dingen ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 17:34
goeieboeie
goeieboeie is offline
zuikerziekte... mijn moeder blijft maar zeuren dat ik moet laten testen of ik het heb...
maar niet gedaan dus geen idee dus kan dit niet invullen gelukkig
__________________
Wiepwapwoep!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 11:31
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Het gaat er gewoon om dat ze zelfstandig een beeld krijgt van hoe vaak het voorkomt, niet dat ze nieuwe dingen ontdekt.
En als ze 3 respondenten heeft die alle 3 bovenstaande klachten hebben dan wordt de conclusie dat het bij 100% van de mensen voorkomt zeker. Ondanks dat het geen hoogstaande paper hoeft te worden, moet je wel wetenschappelijk te werk gaan vind ik.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 13:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
En als ze 3 respondenten heeft die alle 3 bovenstaande klachten hebben dan wordt de conclusie dat het bij 100% van de mensen voorkomt zeker. Ondanks dat het geen hoogstaande paper hoeft te worden, moet je wel wetenschappelijk te werk gaan vind ik.
Ze doet toch geen wetenschappelijke opleiding. Bovendien kan je best een onderzoek doen bij 3 mensen, maar dan moet je er wel goed naar kijken hoe je het wil brengen en wat je idee erbij is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Suikerziekte
zus
19 20-10-2003 22:12
Lichaam & Gezondheid oogontstekingen; suikerziekte?
Tulpje6
3 04-08-2003 08:35
Lichaam & Gezondheid Suikerziekte
stefanietje
5 25-04-2003 14:17
Lichaam & Gezondheid eetstoornis (an) => suikerziekte?!?
She_me
6 30-01-2002 17:26
Lichaam & Gezondheid suikerziekte!
bitchie
7 31-10-2001 21:12
Huiswerkvragen: Exacte vakken ANW werkstuk Suikerziekte
xyl
3 27-10-2001 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.