Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 22:00
MadEgg
Avatar van MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
D@mien schreef:

en alle islamieten moesten opzouten.
Dat was zijn mening. En er is ook regelmatig gebleken dat Nederland inderdaad voor het moment vol zit.
Laat alle vluchtelingen die de afgelopen jaren binnen gekomen zijn eerst even inburgerin in Nederland, voordat we nieuwe binnen laten.

Verder vind ik de vergelijking van Pim Fortuyn en Hitler heel erg vergezocht en volledig onterecht.
__________________
BOE
Advertentie
Oud 06-05-2002, 22:00
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:

en alle islamieten moesten opzouten.
Niet alle islamieten, het fijne weet ik hier ook niet van. Ze mochten volgens mij gewoon blijven (twijfelt), hij heeft alleen gezegt: 'Het is een achtelijke cultuur'
Oud 06-05-2002, 22:00
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Snap al dat gezeik niet...of je nou zwart, blank, pro, anti, weetikveel wat bent, heb toch respect voor die man.

Hou je mening over deze moord voor jezelf tot het motief bekend is..
Oud 06-05-2002, 22:01
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
wipneusje schreef:
ik vind het vreslijk maar wat ik lees nog erger dingen zoals moet ie maar op zijn tong letten pardon rot gauw op zeg!
dus als jij het ergens niet mee eens bent mag je dood geschoten worden ik vind het belachelijk geen reden is het zelfde als iemand verkracht word ja moet ie maar niet zo bloot kleden!

vind ik ook, de dader blijft de dader, je moet de boel niet om gaan draaien bij dingen als moorden
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 06-05-2002, 22:01
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
MadEgg schreef:


Dat was zijn mening. En er is ook regelmatig gebleken dat Nederland inderdaad voor het moment vol zit.
Laat alle vluchtelingen die de afgelopen jaren binnen gekomen zijn eerst even inburgerin in Nederland, voordat we nieuwe binnen laten.

Verder vind ik de vergelijking van Pim Fortuyn en Hitler heel erg vergezocht en volledig onterecht.
en die wijsheid heb je zeker van Pim? en die heeft het zeker van de roddelrubriek van de prive
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 06-05-2002, 22:01
Verwijderd
Citaat:
boardbabe schreef:


dat doet er niet toe. Hitler is aan de macht gekomen en heeft toen zijn plannen waar kunnen maken. Misschien was Pim Fortuyn ook wel hogerop gekomen, als hij niet doodgeschoten zou zijn..
Op de manier waarop Hitler aan de macht kwam, kan Fortuyn nooit aan de macht komen.
Oud 06-05-2002, 22:02
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
wipneusje schreef:
en dat eht een nederlander is steld me helemaal teleur!
Dit vat ik ff niet...

Had je liever dat et een marrokaan was, zodat men kan zeggen: "Dat zijn natuurljk weer die marokkanen..." waardoor dr een marokkanenhaat komt??

Et ras doet dr niet toe..motief is et belangrijkste..

of begrijp ik je stukkie nu verkeerd?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 06-05-2002, 22:02
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Gebruik maken van de situatie. Kritischer nadenken? De situatie is een topic, met recent nieuws omtrend de dood van Pim Fortuyn. Veel mensen in het topic zijn aangeslagen, verward, vinden het erg. Erg, omdat het om een mens gaat, net als hunzelf. Erg, omdat die in koele bloede is doodgeschoten.
Oh, het is erg omdat ze zichzelf ermee kunnen identificeren?
En er worden per jaar 150 mensen in koele bloede vermoord in Nederland. Alleen omdat vele moorden afrekeningen in het criminele circuit zijn, waarmee mensen zich niet kunnen identificeren, is het niet erg? Wat een bullshit! Waarom onderscheid maken? Behoorlijk discriminerend, naar mijn mening. Ik geloof dat discriminatie nog steeds verboden is door de grondwet. En dat ik door de grondwet nog steeds mag zeggen wat ik denk, ook al is dat misschien afwijkend.
Citaat:
Oftewel, deze gelegenheid om mensen aan het denken te zetten, mensen die aangeslagen en verward zijn, emotioneel, is een VERKEERDE gelegenheid. Emotionele mensen kunnen niet rationeel/kritisch nadenken. EN DIE MENSEN MOET JE RESPECTEREN, EN IN HUN WAARDE LATEN.
Nee, emotioneel instabiele mensen moet je juist rationaliseren en weer terug naar de realiteit halen.
Ik voel het als mijn plicht om dat te doen, voor het volk van Nederland. AT YOUR SERVICE, dus!
Citaat:
VOORAL een opmerking als "Opgeruimd staat netjes" is respectloos, ongepast, en verkeerd in een topic als deze.
Die opmerking was waarschijnlijk puur geplaatst om te provoceren en om mensen aan het denken te zetten. En daarin is de opmerking goed geslaagd.
Citaat:
Je Houd mensen er NIET scherp en alert mee. Je maakt ze boos en zorgt dat ze een afkeer van je krijgen. En mensen die een afkeer van je krijgen, luisteren niet meer naar je, en vinden dat je 'eigenlijke' target van 'mensen moeten kritischer worden', in je reet kan schuiven.
Ik ben bereid mijzelf op te offeren voor het collectief.
Citaat:
En ik vind dat een beetje intelligent iemand dat dondersgoed weet.
Laten we het erop houden dat ik bovengemiddeld intelligent ben.

Citaat:
boardbabe schreef:
Hij had anders een aardige aanhang, en heeft niet eens tijd gehad om iets te bereiken, kreeg hij de kans niet toe.....
Dan had hij het tactischer aan moeten pakken, en niet zoveel vijanden moeten maken.
Het is zijn eigen schuld hoor. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Comprimissen maken en niet teveel vijanden maken hoort OOK bij politiek. En dat begreep de beste man niet helemaal.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 06-05-2002, 22:02
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik kan er absoluut niet mee zitten dat ie dood is, weet je hoeveel mensen er elke dag wel niet het loodje leggen? Ik ga voor Pim echt geen uitzondering maken, sterker nog, ik heb liever dat hij dood gaat als iemand die ik wel mag.
en jij geeft niets om vrijheid van meningsuiting
dat iemand wordt vermoord om zijn reden (als dat tenmiste de rede vand e moord is)
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Oud 06-05-2002, 22:03
MadEgg
Avatar van MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik kan er absoluut niet mee zitten dat ie dood is, weet je hoeveel mensen er elke dag wel niet het loodje leggen? Ik ga voor Pim echt geen uitzondering maken, sterker nog, ik heb liever dat hij dood gaat als iemand die ik wel mag.
Natuurlijk is de dood van iedereen even erg, in principe van je naasten voor jou erger.
Maar het motief voor deze moord is anders dan de gemiddelde moord en dat vind ik wel erg.

De moordenaar wou niet gewoon zijn agressie uitleven, was niet gewoon bezopen en op zoek naar een slachtoffer, hij heeft heel bewust Pim Fortuyn uitgezocht. Omdat hij publiciteitsgeil is, omdat hij een hekel aan homo's had, omdat hij het niet eens was met hem, wie zal het zeggen. Met een moord op een publiek persoon breng je het hele land in opschudding, er komen mensen die een voorbeeld nemen, er onstaan rellen. En dat maakt het maatschappelijk erger dan een moord op een onbekend persoon.
__________________
BOE
Oud 06-05-2002, 22:03
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
pietje63 schreef:


dit vind ik echt zo vaag ene bron (meerdere) zeggen dat hij beveiliging wilde (ook advocaat en meer mensen) en een goede vriend zegt dat hem beveiliging is aangeboden maar dat hij dat weigerde...
lijkt me vaag, hij heeft nota bene voor de beveiliging in en rond zijn huis zelf betaald
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 06-05-2002, 22:03
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Cart? schreef:
heb toch respect voor die man.
waarom zou ik respect moeten hebben voor iemand die dat in mijn ogen absuluut niet waard is??? Dat respect had ie niet toen ie nog leefde, en dat zal ie ook niet krijgen nu hij dood is

Citaat:
Hou je mening over deze moord voor jezelf tot het motief bekend is..
Pardon??? Dit forum is om je mening te geven, en of het motief nou bekend is of niet, ik mag hier toch best zeggen wat ik ervan vind dat ie dood is, dat heeft verder helemaal niets met het motief te maken.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 06-05-2002, 22:04
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
boardbabe schreef:


lijkt me vaag, hij heeft nota bene voor de beveiliging in en rond zijn huis zelf betaald
het ging over body cards
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Oud 06-05-2002, 22:04
Verwijderd
Citaat:
MadEgg schreef:

De moordenaar wou niet gewoon zijn agressie uitleven, was niet gewoon bezopen en op zoek naar een slachtoffer, hij heeft heel bewust Pim Fortuyn uitgezocht. Omdat hij publiciteitsgeil is, omdat hij een hekel aan homo's had, omdat hij het niet eens was met hem, wie zal het zeggen. Met een moord op een publiek persoon breng je het hele land in opschudding, er komen mensen die een voorbeeld nemen, er onstaan rellen. En dat maakt het maatschappelijk erger dan een moord op een onbekend persoon.
Wellicht omdat hij bang was
Oud 06-05-2002, 22:05
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Op de manier waarop Hitler aan de macht kwam, kan Fortuyn nooit aan de macht komen.
ik zeg ook niet dat hij in zn eentje aan de macht zou komen, Ik zeg hogerop om (een gedeelte van) zijn plannen door te voeren
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 06-05-2002, 22:05
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

en jij geeft niets om vrijheid van meningsuiting
dat iemand wordt vermoord om zijn reden (als dat tenmiste de rede vand e moord is)
waar zeg ik dat ik niets geef om vrijheid van meningsuiting? Kun je dat stukje ff voor me quoten (nee dat kan je niet, maargoed)

iemand word vermoord om zijn reden???
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 06-05-2002, 22:06
MadEgg
Avatar van MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Wellicht omdat hij bang was
Dat zou dus ook een mogelijkheid zijn, maar dat zou dus in principe alleen een goed motief zijn voor de bedreigde groepen, dus allochtonen. En over de dader wou ik geen uitspraak doen.
__________________
BOE
Oud 06-05-2002, 22:06
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Oh, het is erg omdat ze zichzelf ermee kunnen identificeren?
En er worden per jaar 150 mensen in koele bloede vermoord in Nederland. Alleen omdat vele moorden afrekeningen in het criminele circuit zijn, waarmee mensen zich niet kunnen identificeren, is het niet erg? Wat een bullshit! Waarom onderscheid maken? Behoorlijk discriminerend, naar mijn mening. Ik geloof dat discriminatie nog steeds verboden is door de grondwet. En dat ik door de grondwet nog steeds mag zeggen wat ik denk, ook al is dat misschien afwijkend.
Dít is bullshit. Jij wilt dus ook beweren dat het afmaken van een broodmagere Indiër even zwaar moet worden opgevat als het vermoorden van president Bush omdat het allebei mensen zijn? Met het vermoorden van een Indiër krijg je hooguit ruzie, maar als je Bush vermoord hang je of start je een oorlog.
Oud 06-05-2002, 22:11
Verwijderd
Allereerst wil ik zeggen: Autodropje je hebt een meesterlijke avatar

Maar even serieus, voordat de motieven bekend worden: ik denk dat dit juist heel professioneel is gedaan. Het is juist door iemand zonder masker, met een heel herkenbaar iets (petje) gedaan, om het zo te laten lijken, maar misschien was dat juist de bedoeling? Het leek mij heel prof: die schoten waren zo goed gericht, en het was duidelijk dat die persoon hem écht dood wou hebben. Als het een 'normaal' mens geweest was, zou je denk ik al schrikken bij het eerste schot en snel wegrennen.

Conclusie: Ik denk dat dit door een professionele organisatie/professioneel iemand is gedaan.

Reageer graag! Ik hou juist van reacties!!

(en mijn avatar is btw alleen voor vandaag hoor )
Oud 06-05-2002, 22:11
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Oh, het is erg omdat ze zichzelf ermee kunnen identificeren?
En er worden per jaar 150 mensen in koele bloede vermoord in Nederland. Alleen omdat vele moorden afrekeningen in het criminele circuit zijn, waarmee mensen zich niet kunnen identificeren, is het niet erg? Wat een bullshit! Waarom onderscheid maken? Behoorlijk discriminerend, naar mijn mening. Ik geloof dat discriminatie nog steeds verboden is door de grondwet. En dat ik door de grondwet nog steeds mag zeggen wat ik denk, ook al is dat misschien afwijkend.
Als die 150 mensen net zo bekend waren, als pim fortuyn, waren de reacties net zo erg.

Noem me is 50 mensen die vermoord zijn dit jaar, en net zo bekend als Pim Fortuyn.

Citaat:

Nee, emotioneel instabiele mensen moet je juist rationaliseren en weer terug naar de realiteit halen.
Ik voel het als mijn plicht om dat te doen, voor het volk van Nederland. AT YOUR SERVICE, dus!


Alleen omdat jij een idioot bent zonder EQ, betekent niet dat de rest van de mensheid ook geen EQ heeft, en zo aangepakt moet worden!

Citaat:

Die opmerking was waarschijnlijk puur geplaatst om te provoceren en om mensen aan het denken te zetten. En daarin is de opmerking goed geslaagd.
Nee dat heeft die niet, hij heeft een grotere groep boze mensen over zich heen gekregen.

Citaat:
Ik ben bereid mijzelf op te offeren voor het collectief.


Persoonlijke mening: Bullshit

Citaat:
Laten we het erop houden dat ik bovengemiddeld intelligent ben.


"laten we erop houden dat ik bovengemiddeld intelligent ben"

Ja ik weet dat jij die hoogbegaafde droplul bent, die zo zielig is, zijn IQ te 'berekenen' dmv percentages gekregen via de mensa test en dat aan sommige mensen doorlult.

"oh kijk, ik ben zo slim, ik behoor tot de top 2% van de slimste mensen. ik heb meestal gelijk. PHEAR ME"
Oud 06-05-2002, 22:11
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Fortuyn basseerde zijn uitspraken om de misdaadcijfers.
Hitler deed het zonder cijfers. Duitsland zat in de crisis(net als de rest van de wereld), maar de Joden hadden het goed, dus hij wees hun aan als schuldige waardoor het Arische ras arm was.
Dat is toch logisch??
Hitler basseerde zijn gedachten ook op cijfers. Het is toch zo logisch als wat dat niet iedereen rijk kan zijn??
Je hebt altijd te maken met een balans. En de Joden verstoorden die balans. En dat schoot veel mensen in het verkeerde keelgat.

Net zoals het Fortuyn stoorde dat veel allochtonen de grens van wat mag en niet mag zouden verstoorden.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 06-05-2002, 22:11
M-King
M-King is offline
Citaat:
autodropje schreef:


waarom zou ik respect moeten hebben voor iemand die dat in mijn ogen absuluut niet waard is??? Dat respect had ie niet toen ie nog leefde, en dat zal ie ook niet krijgen nu hij dood is

Hier ben ik het volledig mee eens (dit is jouw mening), maar je moet wel respect hebben voor mensen die wel treuren....

Sommige mensen (ik bedoel jou niet) hebben dit aangezien bepaalde opmerkingen niet
Oud 06-05-2002, 22:12
Verwijderd
Citaat:
boardbabe schreef:


ik zeg ook niet dat hij in zn eentje aan de macht zou komen, Ik zeg hogerop om (een gedeelte van) zijn plannen door te voeren
Hitler kwam ook niet in zijn eentje aan de macht, maar hij had de massel dat de Rijksdag in brand werd gestoken.
Oud 06-05-2002, 22:13
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Topic is beetje instabiel en onoverzichtelijk --> dicht

u kunt allen verder gaan in deel 2
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waar was jij 6 mei 2002 rond 18.00 uur?
Mr.Oizo
125 27-02-2008 06:52
De Kantine Waar was jij op 6-5-2002?
Mr.Oizo
106 10-05-2006 11:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 18!
Verwijderd
253 23-04-2003 15:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ik heb begrip voor Volkert (deel II)
Kubstudent
272 09-04-2003 10:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dijkstal bezorgd over bedreigingen kopstukken PvdA en Groenlinks
Verwijderd
2 08-05-2002 17:49
De Kantine pim fortuyn is in zijn hoofd geschoten...
Tahval
7 06-05-2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.