Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 15:58
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Advertentie
Oud 02-11-2004, 15:59
Verwijderd
2 rozen voor je nickname
Massaal condoleren op websites
Elk televisieprogramma in teken van Theo.
Overal discussie's
Speeches over hoe goed Theo wel niet was.
En uiteindelijk een stille tocht.

Maar dit hebben we allemaal eerder gezien, en zoals nu blijkt heeft dit niet geholpen. Waarom vallen we dan weer in de herhaling?

Wanneer beseffen we dat het anders moet? Waarschijnlijk nog steeds niet.
Oud 02-11-2004, 16:00
FreeZzze
FreeZzze is offline
Quote deel II:

Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 16:39 :
Als in: als je ergens woont moet je je daar aanpassen aan de heersende cultuur.
Zo ongeveer wél! Je mag je mening hebben maar niet iemand zomaar killen... Dat ze dat in hun eigen land doen oké. Maar niet hier in Nederland. Maar ik vind ook echt dat de regering sucks! Ze moeten eens zorgen dat Nederland veilig wordt en dat mensen die echt fout zitten niet zo'n slap afhaalstrafje krijgen!
Oud 02-11-2004, 16:00
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Dukko schreef op 02-11-2004 @ 16:59 :
2 rozen voor je nickname
Massaal condoleren op websites
Elk televisieprogramma in teken van Theo.
Overal discussie's
Speeches over hoe goed Theo wel niet was.
En uiteindelijk een stille tocht.

Maar dit hebben we allemaal eerder gezien, en zoals nu blijkt heeft dit niet geholpen. Waarom vallen we dan weer in de herhaling?

Wanneer beseffen we dat het anders moet? Waarschijnlijk nog steeds niet.
het gaat ook anders. eindelijk geen 1 minuut stilte. maar alles gaat gewoon door. hij zou vanavond een conferentie geven in de Melkweg. gaat ook gewoon door.
Oud 02-11-2004, 16:00
Splodge
Avatar van Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Floris82 schreef op 02-11-2004 @ 16:47 :
Wat ik niet begrijp is wat mij in godsnaam verbind aan die mafkees. Ik heb geen hekel aan alle moslims, Hitler wel aan alle joden. Hij wou ze allemaal doodhebben. Ik wil alleen dat geloof eruit hebben. (ok onmmogelijke missie)

En weet je wat de intergatie tegenwerkt, een achterlijke Marokaan die Theo van Gogh vermoord. Misschien moet je daar maar eens bij stil staan. In plaats van eerst weer de normale mensen erop te wijzen dat ze ook zo politiek correct moeten blijven tegenover moslims.
Je zegt eerst zelf dat je alle moslims uit wilt roeien....

Natuurlijk helpt zo'n moord de integratie niet, maar in plaats van de schade beperken en in debat gaan met moslims is er een hele groep mensen die maar in het wilde weg rare dingen gaat roepen.

Bovendien, als die Marokkaan achterlijk is, waar praten we dan over. Dan is de man ontoerekeningsvatbaar en hoeven we ons nergens druk over te maken. Was het maar zo'n feest.
__________________
Leave... But don't leave me
Oud 02-11-2004, 16:01
Verwijderd
ik vind het nu jammer dat alle marokkanen weer een stempel krijgen van 'oh ja, jullie zijn weer slecht'
het ligt niet aan de islam maar aan de lak aan respect van hun kant voor hoe de NL'se samenleving werkt (iig in zijn geval dan waarschijnlijk)
Oud 02-11-2004, 16:01
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Dukko schreef op 02-11-2004 @ 16:59 :
2 rozen voor je nickname
Massaal condoleren op websites
Elk televisieprogramma in teken van Theo.
Overal discussie's
Speeches over hoe goed Theo wel niet was.
En uiteindelijk een stille tocht.

Maar dit hebben we allemaal eerder gezien, en zoals nu blijkt heeft dit niet geholpen. Waarom vallen we dan weer in de herhaling?

Wanneer beseffen we dat het anders moet? Waarschijnlijk nog steeds niet.
dit blijft, het is namelijk niet bedoeld om te voorkomen dat in de toekomst weer een bekend persoon wordt doodgeschoten maar gewoon om ons allemaal eens even te verbazen hoe dit kon gebeuren in ons mooie landje.. ofzo
Oud 02-11-2004, 16:02
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 17:01 :
ik vind het nu jammer dat alle marokkanen weer een stempel krijgen van 'oh ja, jullie zijn weer slecht'
het ligt niet aan de islam maar aan de lak aan respect van hun kant voor hoe de NL'se samenleving werkt (iig in zijn geval dan waarschijnlijk)
hoezo lak? hij gaf zijn mening!!!
Oud 02-11-2004, 16:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 17:01 :
ik vind het nu jammer dat alle marokkanen weer een stempel krijgen van 'oh ja, jullie zijn weer slecht'
het ligt niet aan de islam maar aan de lak aan respect van hun kant voor hoe de NL'se samenleving werkt (iig in zijn geval dan waarschijnlijk)
en die mensen worden helemaal niet zo gediscrimineerd. en anders maken ze het er zelf van. Vrijdag weer. Ik fietste langs een groepje, en werd bijna van mij fiets af geduwd. waarom? geen idee. weet jij het?
Oud 02-11-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:02 :
hoezo lak? hij gaf zijn mening!!!

ik had het over de dader
niet over Theo van Gogh

de dader heeft er lak aan dat er vrijheid van meningsuiting heerst hier? niet dat 'die mening van Theo' wel even uit de weg geruimt moet worden
Oud 02-11-2004, 16:04
boer
Avatar van boer
boer is offline


het is gewoon zo dat er steeds minder mensen voor hun eigen mening uit durven komen, en dat is precies de bedoeling van de moordenaar.
__________________
ik zeg maar wat
Oud 02-11-2004, 16:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 17:03 :
ik had het over de dader
niet over Theo van Gogh

de dader heeft er lak aan dat er vrijheid van meningsuiting heerst hier? niet dat 'die mening van Theo' wel even uit de weg geruimt moet worden
okee, ik las hem verkeerd
Oud 02-11-2004, 16:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
boer schreef op 02-11-2004 @ 17:04 :
[afbeelding]

Oud 02-11-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:03 :
en die mensen worden helemaal niet zo gediscrimineerd. en anders maken ze het er zelf van. Vrijdag weer. Ik fietste langs een groepje, en werd bijna van mij fiets af geduwd. waarom? geen idee. weet jij het?

wat een kutmarrokanen ook.
Oud 02-11-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:03 :
en die mensen worden helemaal niet zo gediscrimineerd. en anders maken ze het er zelf van. Vrijdag weer. Ik fietste langs een groepje, en werd bijna van mij fiets af geduwd. waarom? geen idee. weet jij het?

ik weet het ik weet het, het is hier ook zo, maar ja dan heb ik ook weer medelijden met degenen die dan wel bij mij in de klas zitten en dit net zo erg vinden als wij

maar goed, ik geef de opvoeding de schuld
Oud 02-11-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:00 :
het gaat ook anders. eindelijk geen 1 minuut stilte. maar alles gaat gewoon door. hij zou vanavond een conferentie geven in de Melkweg. gaat ook gewoon door.
Onze minister-president staat geheel emotieloos te speechen over hoe het onze democratie schaadt.

Wanneer krijgen we een president die met tranende ogen, zonder een papiertje, woedend een speech kan geven over hoe het land zich voelt? Dat is wat ons land nodig heeft.
Oud 02-11-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 17:05 :
ik weet het ik weet het, het is hier ook zo, maar ja dan heb ik ook weer medelijden met degenen die dan wel bij mij in de klas zitten en dit net zo erg vinden als wij

maar goed, ik geef de opvoeding de schuld
Ik geef alle marrokanen de schuld, en de religie. Want Islam zegt dat je mensen van de fiets moet afduwen. En genetisch gezien zijn alle turken en marrokanen heel agressief. laten we ze allemaal uitroeien
Oud 02-11-2004, 16:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-11-2004 @ 17:04 :
wat een kutmarrokanen ook.
kap is met die sarcasme. Ik wil er mee zeggen dat ze is voor een keer niet zo moeten zeiken dat ze gediscrimineerd worden
Ads door Google
Oud 02-11-2004, 16:06
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Dukko schreef op 02-11-2004 @ 17:06 :
Onze minister-president staat geheel emotieloos te speechen over hoe het onze democratie schaadt.

Wanneer krijgen we een president die met tranende ogen, zonder een papiertje, woedend een speech kan geven over hoe het land zich voelt? Dat is wat ons land nodig heeft.
oh ja? wat heeft het land daaraan dan?
Oud 02-11-2004, 16:06
Dolby Surreal
Avatar van Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
oh nee, alweer een volksheld vermoord. potverdikke. jeetje. nouja, gelukkig hebben we nog een miljoen te dikke, alcoholistische asocialen met een grote bek over. (en of De Dader ons ook even van hen af wil helpen, graag, dankjewel)
__________________
Yes, it does kill brain cells - but only the weak ones
Oud 02-11-2004, 16:07
boer
Avatar van boer
boer is offline
het is ook duidelijk de opvoeding, heel veel moslims denken nog steeds dat ze door dit soort acties een goed plekje bij allah krijgen of zoiets, en al krijg je die gedachtes er niet uit, blijven zulke dingen gebeuren.
__________________
ik zeg maar wat
Oud 02-11-2004, 16:07
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-11-2004 @ 17:06 :
Ik geef alle marrokanen de schuld, en de religie. Want Islam zegt dat je mensen van de fiets moet afduwen. En genetisch gezien zijn alle turken en marrokanen heel agressief. laten we ze allemaal uitroeien
jij haalt dingen uit de context. het ging er mij om dat ze constant te zitten zeiken dat ze gediscrimineerd worden, wat NIET zo is.
Oud 02-11-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:06 :
kap is met die sarcasme. Ik wil er mee zeggen dat ze is voor een keer niet zo moeten zeiken dat ze gediscrimineerd worden
O. omdat jij van je fiets bent afgeduwd, moet de rest niet zeiken, dat ze gediscrimineerd worden
Oud 02-11-2004, 16:08
Splodge
Avatar van Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Dukko schreef op 02-11-2004 @ 17:06 :
Onze minister-president staat geheel emotieloos te speechen over hoe het onze democratie schaadt.

Wanneer krijgen we een president die met tranende ogen, zonder een papiertje, woedend een speech kan geven over hoe het land zich voelt? Dat is wat ons land nodig heeft.
Inderdaad erg komisch! Wat me wel enorm stoorde was dat die politici stuk voor stuk zeiden dat het nog te vroeg was om conclusies te trekken en dat vervolgens wel stuk voor stuk deden. Als je vindt dat het nog te vroeg is voor conclusies, houd dan gewoon je mond!
__________________
Leave... But don't leave me
Oud 02-11-2004, 16:08
Caligula
Avatar van Caligula
Caligula is offline
Iemand doodschieten om zijn/haar mening is barbaars en moet niet getolereerd worden.

Hoewel theo v gogh onnodig provoceerde en mensen zelfs doelbewust beledigde zonder volledige kennis van zaken vind ik het een schandelijke zaak.

Maar men moet nu niet 1/6e van de wereldbevolking het aanrekenen dat er een paar rotte appels in de fruitmand zitten, ook al zijn ze soms heel erg rot.
Advertentie
Oud 02-11-2004, 16:08
Verwijderd
Degenen die over christenen hadden:

Moslims zijn hier geen meerderheid... dus die argumentatie gaat niet op.
Verder: Er zullen vast christenen zijn vandaag de dag die morgen.. maar dat is een enkeling. Van Gogh werd door meer dan een moslim bedreigd. Je kan er vanuit gaan dat als je wat tegen de islam zegt dat je dan een dozijn bedreigingen krijgt...
Dat zegt wel iets!
Oud 02-11-2004, 16:08
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
boer schreef op 02-11-2004 @ 17:07 :
het is ook duidelijk de opvoeding, heel veel moslims denken nog steeds dat ze door dit soort acties een goed plekje bij allah krijgen of zoiets, en al krijg je die gedachtes er niet uit, blijven zulke dingen gebeuren.
zo waren christenen vroeger ook..
Oud 02-11-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-11-2004 @ 17:06 :
Ik geef alle marrokanen de schuld, en de religie. Want Islam zegt dat je mensen van de fiets moet afduwen. En genetisch gezien zijn alle turken en marrokanen heel agressief. laten we ze allemaal uitroeien

de religie heeft er geen zak mee te maken, hoogstens het verschil in sociale positie van man en vrouw
maar omdat 'al deze kutmarokkanen' wel de islam als religie hebben lijkt het wel zo ja


opvoeding dus
Oud 02-11-2004, 16:08
Verwijderd
en al dat samenzweerderige gedoe van die mensen
Oud 02-11-2004, 16:09
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:04 :
okee, ik las hem verkeerd
Dat probleem hebben wel meer mensen...
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Oud 02-11-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:07 :
jij haalt dingen uit de context. het ging er mij om dat ze constant te zitten zeiken dat ze gediscrimineerd worden, wat NIET zo is.
Als ik een dubbeltje zou krijgen, voor elke keer datk voor kut turk werd uitgescholden, wask nu miljonair
Oud 02-11-2004, 16:09
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-11-2004 @ 17:07 :
O. omdat jij van je fiets bent afgeduwd, moet de rest niet zeiken, dat ze gediscrimineerd worden
omdat dat niet zo is. Ze zeuren er altijd over, je hoeft ze maar aan te kijken en zo worden gediscrimineerd.
Oud 02-11-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:09 :
omdat dat niet zo is. Ze zeuren er altijd over, je hoeft ze maar aan te kijken en zo worden gediscrimineerd.
de opvoeding dus
en dat samenzweren
tegen de Nederlanders
Oud 02-11-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:09 :
omdat dat niet zo is. Ze zeuren er altijd over, je hoeft ze maar aan te kijken en zo worden gediscrimineerd.
Hoezo generaliseren?
Oud 02-11-2004, 16:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-11-2004 @ 17:09 :
Als ik een dubbeltje zou krijgen, voor elke keer datk voor kut turk werd uitgescholden, wask nu miljonair
voor elke keer dat ik voor kutnederlander, werd uitgescholden was ik ook miljonair. kortom je zeikt.
Oud 02-11-2004, 16:10
boer
Avatar van boer
boer is offline
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 17:08 :
de religie heeft er geen zak mee te maken, hoogstens het verschil in sociale positie van man en vrouw
maar omdat 'al deze kutmarokkanen' wel de islam als religie hebben lijkt het wel zo ja


opvoeding dus
het is denk zo dat de religie in de opvoeding verkeerd uitgelegd wordt, feit is dat dit soort acties gemaakt worden voor allah, en dus voor de religie
__________________
ik zeg maar wat
Ads door Google
Oud 02-11-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 02-11-2004 @ 17:06 :
Onze minister-president staat geheel emotieloos te speechen over hoe het onze democratie schaadt.

Wanneer krijgen we een president die met tranende ogen, zonder een papiertje, woedend een speech kan geven over hoe het land zich voelt? Dat is wat ons land nodig heeft.
Heeft dat nut?
JP is sowieso een lappenpop als het op emoties aankomt. Cohen kon er btw wel wat van
Oud 02-11-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:10 :
voor elke keer dat ik voor kutnederlander, werd uitgescholden was ik ook miljonair. kortom je zeikt.
ik ben half nederlands, en dat hebben ze nog nooit tegen mij zegt
Oud 02-11-2004, 16:11
Splodge
Avatar van Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Caligula schreef op 02-11-2004 @ 17:08 :
Iemand doodschieten om zijn/haar mening is barbaars en moet niet getolereerd worden.

Hoewel theo v gogh onnodig provoceerde en mensen zelfs doelbewust beledigde zonder volledige kennis van zaken vind ik het een schandelijke zaak.

Maar men moet nu niet 1/6e van de wereldbevolking het aanrekenen dat er een paar rotte appels in de fruitmand zitten, ook al zijn ze soms heel erg rot.
Precies, mensen doen alsof de dader (en overigens ook al die terroristen) uit een gemeenschap komen die helemaal niet bestaat. Het geloof van, in ieder geval terroristen, is zo pervers dat een 'normale' moslim (voor zover je van normale mensen kunt spreken) zich daar net zo weinig in kan vinden als wij.
__________________
Leave... But don't leave me
Oud 02-11-2004, 16:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-11-2004 @ 17:10 :
Hoezo generaliseren?
helaas is dat hier wel zo. ik weet niet waar jij woont, maar hier is dat wel zo. gelukkig ben ik dan ook weer blij met de turken en marokkanen waar ik mee omga. gek he, die heb ik ook nooit horen zeiken dat ze gedicrimineerd werden.
Oud 02-11-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Dolby Surreal schreef op 02-11-2004 @ 17:06 :
oh nee, alweer een volksheld vermoord. potverdikke. jeetje. nouja, gelukkig hebben we nog een miljoen te dikke, alcoholistische asocialen met een grote bek over. (en of De Dader ons ook even van hen af wil helpen, graag, dankjewel)
Jij snapt er echt niets van he?
Oud 02-11-2004, 16:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:09 :
omdat dat niet zo is. Ze zeuren er altijd over, je hoeft ze maar aan te kijken en zo worden gediscrimineerd.
Heb je het nu over negers of Marokkanen?
Oud 02-11-2004, 16:12
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:10 :
voor elke keer dat ik voor kutnederlander, werd uitgescholden was ik ook miljonair. kortom je zeikt.
Een echte allochtoon zou kaaskop zeggen en niet kutnederlander, dus jij bent degene die zeikt, mijn vriend.
Oud 02-11-2004, 16:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-11-2004 @ 17:11 :
ik ben half nederlands, en dat hebben ze nog nooit tegen mij zegt
dan was je wel meer dan een miljonair...
Oud 02-11-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
boer schreef op 02-11-2004 @ 17:10 :
het is denk zo dat de religie in de opvoeding verkeerd uitgelegd wordt, feit is dat dit soort acties gemaakt worden voor allah, en dus voor de religie

komt door de opvoeding, die ouders, met al dat religie gedoe van hun hebben er ingestampt dat Allah (etc) bij alles moet worden nagestreefd, in Turkije worden toch ook geen mensen doodgeschoten of wel? (moslims of christenen...) daar zijn ze nog 'tolerant' ook! en toch zijn de mensen daar moslim....
Oud 02-11-2004, 16:13
Verwijderd
ja ok, af en toe stenigen ze eens iemand in de moslim landen...hmm slecht voorbeeld dus
Oud 02-11-2004, 16:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
aniki schreef op 02-11-2004 @ 17:12 :
Een echte allochtoon zou kaaskop zeggen en niet kutnederlander, dus jij bent degene die zeikt, mijn vriend.
nee, ik zeik niet, ik zeik erover dat sommige constant half zitten te janken dat ze gediscrimineerd worden.
Oud 02-11-2004, 16:13
Verwijderd
Wanneer zou de inhoud van dat briefje bekend gemaakt worden?
Oud 02-11-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
aniki schreef op 02-11-2004 @ 17:12 :
Een echte allochtoon zou kaaskop zeggen en niet kutnederlander, dus jij bent degene die zeikt, mijn vriend.
argumentatie van het jaar
Oud 02-11-2004, 16:14
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 17:13 :
nee, ik zeik niet, ik zeik erover dat sommige constant half zitten te janken dat ze gediscrimineerd worden.
waar kom jij die mensen tegen dan?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.