Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2004, 09:51
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
tja, erg dat er een persoon dood is ,maar zoals hier maar weer eens blijkt zijn de moslims en joden zo overtuigd van hun eigen gelijk dat er in Israel helaas geen vrede zal komen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Advertentie
Oud 11-11-2004, 09:52
Verwijderd
[QUOTE]Gatara schreef op 11-11-2004 @ 10:16 :
[B]
Citaat:
Precies een week later als de moord op Rabin.
Goh.
WAAROM btw zie je Palestijnen in groepen met geweren door de straten gaan om te rouwen? Ik weet wel dat er wat schoten gelost worden om de dood van iemand erm.. aan te kondigen ofzo, maar dit was alleen maar een manier om bedreigend over te komen ofzo. Het zag er imo niet gezond uit
Gewoonte is gewoonte

Ik vind die klaagmuur bijv. ook belachelijk

Citaat:
En dan...die sukkels van Al Aqsa martelaren brigade en Hamas........
Ach ja dat is toch recht op zelfverdeding waar jij je zo vaak op benoemd bij isrealische wandaden

Citaat:
Al-Aqsa wil 'zionistische moord' Arafat vergeldenp
De militante Palestijnse bewegingen al-Aqsa Martelaren Brigades en Hamas hebben gezegd door te gaan met aanslagen op Israëlische doelen na het overlijden van Yasser Arafat.


Zelfmoordaanslagen
De al-Aqsa Martelaren Brigades, gelieerd aan Arafats partij al-Fatah, heeft militanten opgeroepen om Israël aan te vallen om de 'zionistische moord' op Arafat te vergelden.

Hamas
Een andere radicale islamitische beweging, Hamas, betuigde medeleven met Arafats overlijden. Hamas zegt echter vastbesloten te zijn om door te gaan met aanslagen tegen Israël: "Het verlies van de grote leider zal onze vastbeslotenheid versterken om door te gaan met de jihad en het verzet tegen de zionistische vijand totdat de overwinning en vrijheid is bereikt."
RTL
En verder:

Citaat:
Persoonlijk bezit Arafat 900 miljoen euro

Dat heeft een woordvoerster van de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, woensdagmiddag meegedeeld.

Investeringsfonds
In de genoemde periode heeft de Europese Unie geen directe steun verleend aan de Palestijnse Autoriteit. Het geld is dan ook niet afkomstig uit Europa.

Het bedrag van 900 miljoen euro is inmiddels opgenomen in een investeringsfonds. De opbrengsten daarvan vloeien volgens de woordvoerster rechtstreeks in de kas van de Palestijnse Autoriteit en zullen niet worden opgenomen in de toekomstige persoonlijke erfenis van Arafat.
Dat zal de palestijnen deugd doen

Citaat:
Ok. De gevers zijn waarschijnlijk wat Arabische groeperingen of staten. Als je dit ziet (en dat Arafat het verzamelt is echt geen zionistisch complot ) dan word je toch boos? Zeg er dan toch wat van. Dat geld is bedoeld voor de Palestijnen en niet voor die kut van een Suha (pardon my language).
Die laatste heeft overigens 11 miljoen dollar gekregen van manlief voor de opvoeding van haar dochter (ja dat moet wel lukken met 11 miljoen hoor, tenzij ze weer alles wegkoopt ).
Ja dat vind ik ook belachelijk ik hoop slechts dat hames en of andere organisaties er een stokje voor steken.
Anders ga ik die trut persoonlijk het leven zuur maken
Oud 11-11-2004, 09:53
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
jezus tering, mensen doen net alsof arafat een heilige is.. die kerel had meer geld dan onze koningin, al het europse ontwikkelingsgeld stak hij in zijn eigen zak, weet je hoe veel palestijnse kindertjes daar van konden eten..

Nu Sharon nog en ze kunnen daar met een schone lei beginnen..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Oud 11-11-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 10:41 :

Rabin wel, Sharon niet

Maar ga nu eens in op wat ik zei. Ik weet wel dat je niks kwaads zal zeggen over Arafat en dan valt er inderdaad weinig te zeggen over Arafat ueberhaupt, maar ik had toch graag dat je erop ingaat ipv alleen maar israeli-bashen.
Hoezo rabin wel alsof dat zo'n koosjer persoon was

Dat is geen isreal bashen maar gewoon de pijnlijke waarheid
Oud 11-11-2004, 09:58
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 10:55 :
Hoezo rabin wel alsof dat zo'n koosjer persoon was

Dat is geen isreal bashen maar gewoon de pijnlijke waarheid
Nee sharon trekt volle zalen! Dat is wel een factor x 10 erger
__________________
Hetzij zo...
Oud 11-11-2004, 09:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 10:52 :
Gewoonte is gewoonte

Ik vind die klaagmuur bijv. ook belachelijk


Zoals je wel merkt heb ik de gewoonte zelf niet afgekeurd, maar wel het zogenaamde machtsvertoon waarbij het duidelijk om groeperingen gaat en niet om mensen die rouwen.


Citaat:

Ach ja dat is toch recht op zelfverdeding waar jij je zo vaak op benoemd bij isrealische wandaden


wat? De Al Aqsa dudes beschuldigen de zionisten ervan Arafat vermoord te hebben. Je gaat me toch niet vertellen dat je die nonsense gelooft, he? Die man was oud en ziek. Dan kun je wel es doodgaan, ja.

En de Hamas wilt niet dat Israel bestaat. Dat is geen verdediging. Dat is een aanval.

Citaat:

Dat zal de palestijnen deugd doen


Ja, eindelijk.

Citaat:

Ja dat vind ik ook belachelijk ik hoop slechts dat hames en of andere organisaties er een stokje voor steken.
Anders ga ik die trut persoonlijk het leven zuur maken
De Hamas ?
Die gasten moeten zelf geen cent krijgen van al die dollars.
Dan liever aan de kooplustige Suha.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 09:59
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 10:00 :
En als ik je nou 100 euro geef om "Arafat was een sukkel" te zeggen?
er zijn ook mensen die niet te koop zijn
Oud 11-11-2004, 10:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cheops schreef op 11-11-2004 @ 10:53 :
jezus tering, mensen doen net alsof arafat een heilige is.. die kerel had meer geld dan onze koningin, al het europse ontwikkelingsgeld stak hij in zijn eigen zak, weet je hoe veel palestijnse kindertjes daar van konden eten..

Nu Sharon nog en ze kunnen daar met een schone lei beginnen..
Me agrees.
Oud 11-11-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 10:58 :

wat? De Al Aqsa dudes beschuldigen de zionisten ervan Arafat vermoord te hebben. Je gaat me toch niet vertellen dat je die nonsense gelooft, he? Die man was oud en ziek. Dan kun je wel es doodgaan, ja.

En de Hamas wilt niet dat Israel bestaat. Dat is geen verdediging. Dat is een aanval.

De Hamas ?
Die gasten moeten zelf geen cent krijgen van al die dollars.
Dan liever aan de kooplustige Suha.
Nee zij zien hier slechts een geweldige kans om de palestijnen achter zich te krijgen

Dat hangt ervan af van welke kant je het bekijkt die isrealiers gaan anders niet bepaald zachtzinnige met de palestijnse om he?

Het isrealische leger is geen haar beter. En daarbij vind ik de Hamas zo erg nog niet vergeleken met die isrealische soldaten.
Oud 11-11-2004, 10:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
[QUOTE]makelville schreef op 11-11-2004 @ 11:04 :
Citaat:

Het isrealische leger is geen haar beter. En daarbij vind ik de Hamas zo erg nog niet vergeleken met die isrealische soldaten.
ik nodig je bij deze uit om bij beide "legers" eens een kijkje te gaan nemen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je kunt ook tever gaan bij het verdedigen van de Palestijnen, zoals het verdedigen van Hamas.
Oud 11-11-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:11 :
ik nodig je bij deze uit om bij beide "legers" eens een kijkje te gaan nemen.
En ik nodig je bij deze uit om een maand in de gaza oever bij de palestijnen te gaan kijken
Oud 11-11-2004, 10:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 11:13 :
En ik nodig je bij deze uit om een maand in de gaza oever bij de palestijnen te gaan kijken
meid
als je al ziet wat er met opbouwgeld gebeurd is (in eigen zak gestoken of gegeven aan terroristische organisaties), als je weet hoe palestijnen gedomineerd worden door extremisten die het daar voor het zeggen hebben ipv de gewone vredelievende burger, dan is het NATUURLIJK een grote chaos in Gaza.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:14 :
meid
als je al ziet wat er met opbouwgeld gebeurd is (in eigen zak gestoken of gegeven aan terroristische organisaties), als je weet hoe palestijnen gedomineerd worden door extremisten die het daar voor het zeggen hebben ipv de gewone vredelievende burger, dan is het NATUURLIJK een grote chaos in Gaza.
Als je ziet dat de isrealiers hen in de handen drijven van zulke extreminsten....................
Oud 11-11-2004, 10:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 11:16 :
Als je ziet dat de isrealiers hen in de handen drijven van zulke extreminsten....................
ooo jaaaaaaa natuurlijk

de zionisten weer

hoe stom kon ik zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 11-11-2004 @ 10:59 :
er zijn ook mensen die niet te koop zijn
Er zijn ook mensen met te veel ongefundeerde principes.
Oud 11-11-2004, 10:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:16 :
ooo jaaaaaaa natuurlijk

de zionisten weer

hoe stom kon ik zijn
De palestijnen zijn van nature extremistisch!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-11-2004, 10:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 11:18 :
De palestijnen zijn van nature extremistisch!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:16 :
Er zijn ook mensen met te veel ongefundeerde principes.
Oud 11-11-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:16 :
ooo jaaaaaaa natuurlijk

de zionisten weer

hoe stom kon ik zijn
Je haalt 'oorzaak' en 'rechtvaardiging' door elkaar.
Oud 11-11-2004, 10:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:19 :
Je haalt 'oorzaak' en 'rechtvaardiging' door elkaar.
leg uit
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:19 :
het recente politieke conflict heeft geen effect gehad op de politieke orientatie van de palestijnen

(lijk jij te zeggen)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-11-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:19 :
leg uit
De oorzaak van het extrimisme in Palestina ligt voornamelijk bij de agressie van Israëlische kant, maar dat is geen rechtvaardiging van extremisme. Makelville stelt echter wel terecht dat het extremisme voornamelijk veroorzaakt wordt door Israëlische terreur.
Oud 11-11-2004, 10:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:22 :
De oorzaak van het extrimisme in Palestina ligt voornamelijk bij de agressie van Israëlische kant, maar dat is geen rechtvaardiging van extremisme. Makelville stelt echter wel terecht dat het extremisme voornamelijk veroorzaakt wordt door Israëlische terreur.
Israelische terreur wordt ook weer veroorzaakt door Palestijnse terreur.
Geweldsspiraal he
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-11-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 11:23 :
Israelische terreur wordt ook weer veroorzaakt door Palestijnse terreur.
Geweldsspiraal he
Niet direct, want de Israëlische terreur wordt geregeld door de Israëlische overheid, en die hoeft er niet voor te kiezen om aanslagen te vergelden, ook al wil een meerderheid van de Israëlische bevolking dat. Voor een organisatie als Hamas geldt echter dat ze wel aanslagen moeten plegen, omdat daar hun hele bestaansrecht (in de ogen van Palestijnen) op is gebaseerd. De oplossing van het conflict ligt dus wel degelijk aan Israëlische zijde.
Oud 11-11-2004, 10:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:26 :
Niet direct, want de Israëlische terreur wordt geregeld door de Israëlische overheid, en die hoeft er niet voor te kiezen om aanslagen te vergelden, ook al wil een meerderheid van de Israëlische bevolking dat. Voor een organisatie als Hamas geldt echter dat ze wel aanslagen moeten plegen, omdat daar hun hele bestaansrecht (in de ogen van Palestijnen) op is gebaseerd. De oplossing van het conflict ligt dus wel degelijk aan Israëlische zijde.
wtf

waarom zou in godsnaam de hamas wel aanslagen moeten plegen

meten met twee maten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:26 :
Niet direct, want de Israëlische terreur wordt geregeld door de Israëlische overheid, en die hoeft er niet voor te kiezen om aanslagen te vergelden, ook al wil een meerderheid van de Israëlische bevolking dat. Voor een organisatie als Hamas geldt echter dat ze wel aanslagen moeten plegen, omdat daar hun hele bestaansrecht (in de ogen van Palestijnen) op is gebaseerd. De oplossing van het conflict ligt dus wel degelijk aan Israëlische zijde.
Een democratie kan niet al te lang overleven als ze de wensen van de bevolking totaal negeert
Een democratie kan ook niet al te lang overleven als ze in oorlog is
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-11-2004, 10:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:27 :
wtf

waarom zou in godsnaam de hamas wel aanslagen moeten plegen

meten met twee maten
Nouja, het lijkt me duidelijk dat er fundamentele verschillen tussen een overheid en een onafhankelijke organisatie.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-11-2004, 10:29
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
hebben we in ieder geval duidelijkheid

Citaat:
Geweldsspiraal he
lijkt nederland wel
Oud 11-11-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 11:28 :
Een democratie kan niet al te lang overleven als ze de wensen van de bevolking totaal negeert
Een democratie kan ook niet al te lang overleven als ze in oorlog is
Nu ja, 'totaal negeren' is overdreven. Ik geloof dat de meeste aanhangers van de Arbeiderspartij voor een vreedzame oplossing zijn, om maar wat te noemen. Ik vermoed dat toch wel zo'n 30 à 40 procent tegen vergeldingsacties is (kan ook minder zijn, ik ben niet zo op de hoogte van de publieke opinie in Israël), of in ieder geval in de mate waarin ze nu plaatsvinden. Je kunt het vergelijken met de doodstraf: in Nederland is een meerderheid van de bevolking voor de doodstraf, maar toch wordt de doodstraf niet ingevoerd.

Soms is het zeer terecht dat de wens van de bevolking in een democratie wordt genegeerd, als daarmee het belang van het volk wordt gediend. Zowel in het geval van vergeldingsacties als de doodstraf is daar sprake van. Dat het niet gebeurt is voornamelijk het gevolg van ideologische opvattingen en eigenbelang (electoraal belang) bij de Israëlische politici.
Oud 11-11-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:27 :
wtf

waarom zou in godsnaam de hamas wel aanslagen moeten plegen

meten met twee maten
Dat mogen ze niet evenmin als de het leger

maar dat ze zoveel steun onder de bevolking genieten hebben ze aan Isreal te danken
Oud 11-11-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:27 :
wtf

waarom zou in godsnaam de hamas wel aanslagen moeten plegen

meten met twee maten
Omdat de Hamas veel directer afhankelijk is van steun van Palestijnen dan de Israëlische regering van steun van de Israëli's.
Oud 11-11-2004, 10:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 11:34 :
Dat mogen ze niet evenmin als de het leger

maar dat ze zoveel steun onder de bevolking genieten hebben ze aan Isreal te danken
en dat Israel een dergelijk beleid hanteert als ze nu doet, hebben de Palestijnen aan zichzelf te danken

houdt toch eens op met het vingerwijzen.

Wijs naar jezelf en bouw es wat op.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:34 :
Nu ja, 'totaal negeren' is overdreven. Ik geloof dat de meeste aanhangers van de Arbeiderspartij voor een vreedzame oplossing zijn, om maar wat te noemen. Ik vermoed dat toch wel zo'n 30 à 40 procent tegen vergeldingsacties is (kan ook minder zijn, ik ben niet zo op de hoogte van de publieke opinie in Israël), of in ieder geval in de mate waarin ze nu plaatsvinden. Je kunt het vergelijken met de doodstraf: in Nederland is een meerderheid van de bevolking voor de doodstraf, maar toch wordt de doodstraf niet ingevoerd.

een minder heid is hier voor de doodstraf.
En bij democratie gaat het natuurlijk om de wil van de meerderheid (waarbij de grondrechten van minderheden niet geschonden moeten worden)

Citaat:
Soms is het zeer terecht dat de wens van de bevolking in een democratie wordt genegeerd, als daarmee het belang van het volk wordt gediend. Zowel in het geval van vergeldingsacties als de doodstraf is daar sprake van. Dat het niet gebeurt is voornamelijk het gevolg van ideologische opvattingen en eigenbelang (electoraal belang) bij de Israëlische politici.
'het belang van het volk' is nogal een ERG vage conditie, die ovral voor aangewend kan worden.
En ja, de verkieziingen zijn een van die instituten die ervoor zorgen dat het negeren van de wil van de meerderheid vd bevolking niet genegeerd kan worden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-11-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:35 :
en dat Israel een dergelijk beleid hanteert als ze nu doet, hebben de Palestijnen aan zichzelf te danken

houdt toch eens op met het vingerwijzen.

Wijs naar jezelf en bouw es wat op.
Ze maken het slechts zichzelf onmogelijk

vingerwijzen?Jij kunt gewoon geen kritiek op je dierbare Isreal verdragen

Dat doe ik dat jij het niet wil zien is wat anders
Oud 11-11-2004, 10:40
pleeboy
pleeboy is offline
respect Yasser Arafat
respect Palestina
scheinheilige Israel
__________________
goede werken maakt je geen goed mens. een goed mens doet goede werken
Oud 11-11-2004, 10:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 11:38 :
Ze maken het slechts zichzelf onmogelijk

vingerwijzen?Jij kunt gewoon geen kritiek op je dierbare Isreal verdragen

Dat doe ik dat jij het niet wil zien is wat anders
je kritiek is enigzins eenzijdig
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-11-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 11:37 :

een minder heid is hier voor de doodstraf.
En bij democratie gaat het natuurlijk om de wil van de meerderheid (waarbij de grondrechten van minderheden niet geschonden moeten worden)
Nou goed, het is niet relevant of er nu een meerderheid of minderheid is voor de doodstraf, na het afschaffen van de doodstraf in 1870 was er in ieder geval een meerderheid. Het was als voorbeeld bedoeld, ik neem aan dat er nog vele andere voorbeelden te noemen zijn. Belastingen zijn daarvan een vrij eenvoudig voorbeeld: een meerderheid is voor belastingverlagingingen, terwijl dit niet in hun eigen belang is.
Citaat:
'het belang van het volk' is nogal een ERG vage conditie, die ovral voor aangewend kan worden.
En ja, de verkieziingen zijn een van die instituten die ervoor zorgen dat het negeren van de wil van de meerderheid vd bevolking niet genegeerd kan worden.
Het negeren van de wil van het volk is in dit geval gewenst. Democratie is niet heilig - het is een noodzakelijk kwaad, zeker vanuit mijn persoonlijke opvatting dat de meerderheid van de bevolking dom is en dus geen goede inschatting kan maken van wat in het belang van hunzelf is.

Bovendien spelen emoties een grote rol in de publieke opinie, terwijl emoties geen rol zouden moeten spelen (of in ieder geval zo min mogelijk) in politieke beslissingen.
Oud 11-11-2004, 10:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 11:38 :
Ze maken het slechts zichzelf onmogelijk

vingerwijzen?Jij kunt gewoon geen kritiek op je dierbare Isreal verdragen

Dat doe ik dat jij het niet wil zien is wat anders
dacht je dat ik geen kritiek heb op Israel?
ik heb t ook vaker geuit in dit forum hoor
mijn kritiek

itt jij mbt die gestoorde gasten als hamas
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 11-11-2004 @ 11:43 :
je kritiek is enigzins eenzijdig
Ik verkeer niet in de illusie dat arafat en de zijnen niet op eigen gewin uit zijn maar wat een land doet dat geacht word een democratie te zijn stuit mij tegen de borst.

En daarbij gaat dit ook voor gatara op
Oud 11-11-2004, 10:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
pleeboy schreef op 11-11-2004 @ 11:40 :
respect Yasser Arafat
respect Palestina
scheinheilige Israel
lol
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:43 :
[B]Nou goed, het is niet relevant of er nu een meerderheid of minderheid is voor de doodstraf, na het afschaffen van de doodstraf in 1870 was er in ieder geval een meerderheid. Het was als voorbeeld bedoeld, ik neem aan dat er nog vele andere voorbeelden te noemen zijn. Belastingen zijn daarvan een vrij eenvoudig voorbeeld: een meerderheid is voor belastingverlagingingen, terwijl dit niet in hun eigen belang is.Het negeren van de wil van het volk is in dit geval gewenst. Democratie is niet heilig - het is een noodzakelijk kwaad, zeker vanuit mijn persoonlijke opvatting dat de meerderheid van de bevolking dom is en dus geen goede inschatting kan maken van wat in het belang van hunzelf is.

Bovendien spelen emoties een grote rol in de publieke opinie, terwijl emoties geen rol zouden moeten spelen (of in ieder geval zo min mogelijk) in politieke beslissingen.
ik kom er wel later op terug, nu even een essay schrijven over democratie in Israel
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-11-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:46 :
lol
Offtopic: In je sig moet het "Gaat" zijn: meervoud gebiedende wijs.
Oud 11-11-2004, 10:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:48 :
Offtopic: In je sig moet het "Gaat" zijn: meervoud gebiedende wijs.
volgens mij zou het sowieso niet meervoud zijn, maar enkelvoud en zou in principe allebei kunnen. Daarnaast is dit een quote van El Nour
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:51 :
volgens mij zou het sowieso niet meervoud zijn, maar enkelvoud en zou in principe allebei kunnen. Daarnaast is dit een quote van El Nour
'Allemaal' is meervoud. Er is dus maar één optie. Verder is er niets mis met grammaticale fouten verbeteren in quotes, dacht ik zo.
Oud 11-11-2004, 10:58
pleeboy
pleeboy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-11-2004 @ 11:53 :
'Allemaal' is meervoud. Er is dus maar één optie. Verder is er niets mis met grammaticale fouten verbeteren in quotes, dacht ik zo.
''allemaal'' is geen meervoud
het woord zelf is geen meervoud
net zoals ''een groep'' ook geen meervoud is
__________________
goede werken maakt je geen goed mens. een goed mens doet goede werken
Oud 11-11-2004, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 11:51 :
(...) Daarnaast is dit een quote van El Nour
Nooit klakkeloos een zin overnemen van een allochtoon
Oud 11-11-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 12:00 :
Nooit klakkeloos een zin overnemen van een allochtoon
*Voelt zich aangesproken*
Oud 11-11-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 12:02 :
*Voelt zich aangesproken*
Kom op, als jij kaaskoppengrappen maakt kan ik daar ook wel om lachen
Oud 11-11-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 12:08 :
Kom op, als jij kaaskoppengrappen maakt kan ik daar ook wel om lachen
Ik ken geen kaaskopgrappen maar I get the point
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel/Palestina deel 8
T_ID
500 26-10-2006 16:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Midden-Oosten]Ontruiming van de Gazastrook #2
Hydrogen
181 16-09-2005 09:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel/Palestina topic 2
dingokoning
312 05-03-2005 23:35
De Kantine Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Briseïs
500 09-11-2004 16:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.