Oud 30-11-2004, 20:31
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:31 :
De grote schrifgeleerde die claimt de ware Islam te kennen
Ok fy
Advertentie
Oud 30-11-2004, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:31 :
Ok fy
Kun je niet beter?
Oud 30-11-2004, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:31 :
Doe nou niet alsof je neus bloedt. Jij, als "moslima", zou dat toch moeten weten.
Ik denk over alles na en laat alle wegen open
Oud 30-11-2004, 20:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:33 :
Kun je niet beter?
Ja, jij, half Marokkaanse sloerie, die elke week in een disco haar billen laat drillen, weet het beter.
Oud 30-11-2004, 20:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:31 :
De grote schrifgeleerde die claimt de ware Islam te kennen
dat claimen zou niet echt slim zijn, dat doe ik dus ook niet.

maar ja, als mujahideen een visioen van welke god of profeet ook heeft gehad zou ik dat graag weten, blame me.


ik had trouwens niet verwacht dat de verwensingen van mujahideen al binnen een pagina zouden gaan vliegen....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:35 :
Ja, jij, half Marokkaanse sloerie, die elke week in een disco haar billen laat drillen, weet het beter.
Genoeg is genoeg jij weet duidelijk niet waarover je het hebt en jou respect voor de medemens laat je hier maar weer duidelijk blijken. Ik vind je triest en kortzichtig
Oud 30-11-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-11-2004 @ 20:36 :
dat claimen zou niet echt slim zijn, dat doe ik dus ook niet.

maar ja, als mujahideen een visioen van welke god of profeet ook heeft gehad zou ik dat graag weten, blame me.


ik had trouwens niet verwacht dat de verwensingen van mujahideen al binnen een pagina zouden gaan vliegen....
Verbale zwakzinnigen gaan maar wat al te graag over op schelden
Oud 30-11-2004, 20:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:37 :
Genoeg is genoeg jij weet duidelijk niet waarover je het hebt en jou respect voor de medemens laat je hier maar weer duidelijk blijken. Ik vind je triest en kortzichtig
Jij beschuldigt mij van kortzichtigheid, echt de omgedraaide wereld bij jou. Jij zet mij hier neer als diehard fundo. Schuld ligt bij jou.
Oud 30-11-2004, 20:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:39 :
Jij beschuldigt mij van kortzichtigheid, echt de omgedraaide wereld bij jou. Jij zet mij hier neer als diehard fundo. Schuld ligt bij jou.
*herrinnert zich wie als eerste claimde 'de ware islam' aan te hangen*

uhm....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:39 :
Jij beschuldigt mij van kortzichtigheid, echt de omgedraaide wereld bij jou. Jij zet mij hier neer als diehard fundo. Schuld ligt bij jou.
Aha nu is het opeens mijn schuld?Ik was het niet die op ordinair schelden over ging. Ik vroeg jou naar argumenten maar die heb je blijkbaar niet. Ik kan geen slecht beeld van jou neerzetten dat doe jij zelf maar al te goed
Oud 30-11-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:43 :
Vriend, ga je aftrekken bij di smerige films waar je pc er vol van staat.
Voor een gelovigen sla je wel smerige taal uitzeg
Oud 30-11-2004, 20:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ben je maar half marokkaans? wat is je andere helft dan? nederlands?
Oud 30-11-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 20:44 :
Ben je maar half marokkaans? wat is je andere helft dan? nederlands?
Doet er niet toe als muhadeen geen excuses aanbiedt kan hij het vergeten
Oud 30-11-2004, 20:54
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:39 :
Jij beschuldigt mij van kortzichtigheid, echt de omgedraaide wereld bij jou. Jij zet mij hier neer als diehard fundo.
Wat wil je dan ook met die naam
Oud 30-11-2004, 20:56
peace58
peace58 is offline
als hirsi ali met een vervolg op submission komt vind ik haar wel erg zielig hoor,Is ze al maar ja!!!!..
Oud 30-11-2004, 20:59
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
peace58 schreef op 30-11-2004 @ 20:56 :
als hirsi ali met een vervolg op submission komt vind ik haar wel erg zielig hoor,Is ze al maar ja!!!!..
Want?
Oud 30-11-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:27 :
Dat het in strijd is met de wetten van God.
Dus jij bent wel een aanhanger van Huntington's visie dat de christelijk-westerse en islamitische culturen zo fundamenteel verschillen dat ze elkaar uitsluiten?
Oud 30-11-2004, 21:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 21:04 :
Dus jij bent wel een aanhanger van Huntington's visie dat de christelijk-westerse en islamitische culturen zo fundamenteel verschillen dat ze elkaar uitsluiten?
Ik weet niet wat zijn visie is maar zal er wat over lezen. En er bestaat niet zoiets als Christelijk-westers. Het is of Christelijk of het is westers.
Oud 30-11-2004, 21:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 21:12 :
Ik weet niet wat zijn visie is maar zal er wat over lezen. En er bestaat niet zoiets als Christelijk-westers. Het is of Christelijk of het is westers.
en christenen kunnen niet westers zijn? wat kraam je voor onzin uit?
Oud 30-11-2004, 21:18
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 21:12 :
Ik weet niet wat zijn visie is maar zal er wat over lezen. En er bestaat niet zoiets als Christelijk-westers. Het is of Christelijk of het is westers.
ehh nee
Oud 30-11-2004, 21:27
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 21:14 :
en christenen kunnen niet westers zijn? wat kraam je voor onzin uit?
Een echte fundamentalistische christen zal toch echt merken dat sommige ideeen uit de bijbel neit overeenkomen met de westersche ideeen.
Oud 30-11-2004, 22:12
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 19:57 :
Evenzo geldt voor de bijbel.
Dit zijn verzen die volledig uit hun verband zijn gerukt en door veel mensen voor hen doelen aangewend word zowel door hirsi als door radicalen

natuurlijk ook de bijbel, begrijp me niet verkeerd, in mijn ogen als atheist is de bijbel net zo verkeerd als de quran..maar de bijbel is in nederland een stuk minder gevaarlijk dan de islam..ten eerste wortelt de bijbel zich al jaren in de nederlandse cultuur ten tweede (nogmaals) 99% van de in Nederland wonende christenen interpeteren de bijbel aan de maatstaven van de huidige samenleving..Veel moslims interpeteren de quran nog altijd aan de maatstaven van eeuwen geleden of misbruiken het boek gewoon..Volgens mij is dat eerder de boodschap van submission(je moet m eens kijken joh)
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Oud 30-11-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 21:12 :
Ik weet niet wat zijn visie is maar zal er wat over lezen. En er bestaat niet zoiets als Christelijk-westers. Het is of Christelijk of het is westers.
Westers is niet per definitie hetzelfde als kapitalistisch en meedogenloos, wat jij schijnt te denken.
Oud 30-11-2004, 22:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 22:14 :
Westers is niet per definitie hetzelfde als kapitalistisch en meedogenloos, wat jij schijnt te denken.
Ik spuug niet op het westen.
Oud 30-11-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 22:19 :
Ik spuug niet op het westen.
Nee, maar je scheen te willen beweren dat christelijk en westers niet samengaan. Dat zou alleen hebben gekund als je had bedoeld dat westers gelijk staat aan meedogenloosheid en kapitalisme, want dat zijn dingen die m.i. niet zo goed te verenigen zijn met het christendom in pure vorm.
Oud 30-11-2004, 22:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
wat is m.i.
Oud 30-11-2004, 22:26
Verwijderd
Mijns inziens.
Oud 30-11-2004, 22:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 22:24 :
Nee, maar je scheen te willen beweren dat christelijk en westers niet samengaan. Dat zou alleen hebben gekund als je had bedoeld dat westers gelijk staat aan meedogenloosheid en kapitalisme, want dat zijn dingen die m.i. niet zo goed te verenigen zijn met het christendom in pure vorm.
Kapitalisme is niet iets slechts.
Oud 30-11-2004, 22:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 22:28 :
Kapitalisme is niet iets slechts.
Oud 30-11-2004, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 22:28 :
Kapitalisme is niet iets slechts.
Er zijn flink wat discussies gevoerd over de vraag of een christen een goed ondernemer kan zijn, omdat goed ondernemerschap zou eisen dat je hard bent en soms geen aandacht besteedt aan de belangen van anderen. Mijn opa heeft over die vraag heel wat gediscussiëerd in zijn jeugd
Oud 30-11-2004, 22:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 22:30 :
Er zijn flink wat discussies gevoerd over de vraag of een christen een goed ondernemer kan zijn, omdat goed ondernemerschap zou eisen dat je hard bent en soms geen aandacht besteedt aan de belangen van anderen.
Nu zeg je als je een goed ondernemer wilt zijn dat dat automatisch betekent dat je hard moet zijn. Dat hoeft helemaal niet.

Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 22:30 :
Mijn opa heeft over die vraag heel wat gediscussiëerd in zijn jeugd
Zo opa, zo zoon.
Oud 30-11-2004, 22:45
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 19:59 :
Wat is schompes nou weer.
Dat ik je vervelend vind (zacht uitgedrukt).
Oud 30-11-2004, 22:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 22:32 :
Zo opa, zo zoon.
kleinzoon*
Oud 30-11-2004, 22:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-11-2004 @ 22:45 :
Dat ik je vervelend vind (zacht uitgedrukt).
Oh okay, jij bent ook schompes.
Oud 01-12-2004, 00:50
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:09 :
Progressieven willen nog weleens verder kijken dan hun neus lang is he dit in tegenstelling tot conservatiefen
Er is maar één ware islam, en geen islam voor de jaren '90 ofzo. Als echte 'moslima'zou je zoiets moeten weten en neit zoiets onzinnigs zeggen.

Ontopic: Vind het heel dom van Hirsi dat ze zich zo laat gebruiken door anderen die neit zo 'moedig'om het zelf in het openbaar te zeggen. Ik vind dat ze als politica niet zoveel haat moet zaaien door leugens en eigen nare ervaringen in SOMALIE zo in het openbaar te kondigen.
Oud 01-12-2004, 01:48
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Eraser schreef op 01-12-2004 @ 00:50 :
Er is maar één ware islam, en geen islam voor de jaren '90 ofzo. Als echte 'moslima'zou je zoiets moeten weten en neit zoiets onzinnigs zeggen.

Dat is wel zo. Er is al menigmaal besproken dat er meerdere interpretaties van een Heilig Schrift kunnen zijn. Dit schrift, zoals de Koran of de Bijbel, zul je altijd in de context van de huidige samenleving moeten plaatsen. Als een cultuur, een taal, of een geloofsgemeenschap niet in de tijd kan meegaan, is het dood.


Citaat:
Vind het heel dom van Hirsi dat ze zich zo laat gebruiken door anderen die neit zo 'moedig'om het zelf in het openbaar te zeggen. Ik vind dat ze als politica niet zoveel haat moet zaaien door leugens en eigen nare ervaringen in SOMALIE zo in het openbaar te kondigen.
Een scherp gekante mening. Nu nog een onderbouwing, graag.


ps: Dat puberale gescheld had ik niet van je verwacht, Mujahideen.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 01-12-2004, 08:46
Verwijderd
Jongens, natuurlijk zijn er verschillende interpretaties van Heilige Boeken, maar naast de Koran hangen (de meeste) moslims ook de Sunnah aan.
De Sunnah = de Overleveringen van de Profeet (vzmh).

Hierin wordt de Koran uitgelegd. Dus dan houd je geen verschillende interpretaties meer over. (de Overleveringen worden zodanig uitgelegd, dat je gewoonweg géén andere interpretatie kunt hebben) Dus is er wel zoiets als een ware Islam.

Ook ik zie geen enkele "Islamitische" land, volgens die ware Islamitische wetten leven. Helaas.
Oud 01-12-2004, 10:06
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Mujahideen, gelieve anderen niet uit te schelden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 01-12-2004, 10:10
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-12-2004 @ 08:46 :
(...)

Hierin wordt de Koran uitgelegd. Dus dan houd je geen verschillende interpretaties meer over. (de Overleveringen worden zodanig uitgelegd, dat je gewoonweg géén andere interpretatie kunt hebben) Dus is er wel zoiets als een ware Islam.
Met alle respect, maar ook dat is onzin. Het is onlogisch wel aan te nemen dat er verschillende interpretaties kunnen zijn van de tekst van de Koran zelf, maar niet dat er ook verschillende interpretaties kunnen zijn van de teksten van de Sunnah. Want hoe duidelijk de profeet daar ook is geweest, je kunt altijd van mening verschillen over wat hij nou heeft willen bedoelen, al is het alleen maar omdat jij nu gewoon met een heel andere blik naar die teksten kijkt dan degene die ze eeuwen geleden geschreven heeft.
Oud 01-12-2004, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Eraser schreef op 01-12-2004 @ 00:50 :
Er is maar één ware islam, en geen islam voor de jaren '90 ofzo. Als echte 'moslima'zou je zoiets moeten weten en neit zoiets onzinnigs zeggen.

Ontopic: Vind het heel dom van Hirsi dat ze zich zo laat gebruiken door anderen die neit zo 'moedig'om het zelf in het openbaar te zeggen. Ik vind dat ze als politica niet zoveel haat moet zaaien door leugens en eigen nare ervaringen in SOMALIE zo in het openbaar te kondigen.
Dat is pas echt dom er bestaat nou eenmaal geen enkele interpretatie van de koran. Zoveel gelovigen betekend evenzo veel interpretaties. Dat ik een moslim ben wil nog niet zeggen dat ik niet in staat ben tot logisch nadenken
Oud 01-12-2004, 10:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 10:10 :
Met alle respect, maar ook dat is onzin. Het is onlogisch wel aan te nemen dat er verschillende interpretaties kunnen zijn van de tekst van de Koran zelf, maar niet dat er ook verschillende interpretaties kunnen zijn van de teksten van de Sunnah. Want hoe duidelijk de profeet daar ook is geweest, je kunt altijd van mening verschillen over wat hij nou heeft willen bedoelen, al is het alleen maar omdat jij nu gewoon met een heel andere blik naar die teksten kijkt dan degene die ze eeuwen geleden geschreven heeft.
De profeet heeft ook duidelijk aangegeven hoe we de Koran moeten interpreteren over de eeuwen heen. Dat maakt de Koran juist zo universeel.

Ik kijk vaak naar Arabische zenders, daar discussieren regelmatig allerlei Islam- geleerden over verschillende issues binnen de Islam. Zij zijn het vaak niet met elkaar eens, aan het begin van de programma dan. Totdat iemand met een citaat komt, uit de Ahadieth. (de ene citaat legt de andere weer uit)
En aan het eind zijn ze het gewoon met elkaar eens, omdat de Ahadieth gewoon duidelijk is. Hierdoor kun je geen verschillende interpretaties hebben.
Oud 01-12-2004, 10:21
Verwijderd
Even goede vrienden hoor, maar als je het niet wilt of kunt snappen, dan zijn we uitgepraat. Ik wil je best uitleggen waarom er niet zoiets kan bestaan als een tekst die niet voor meerderlei uitleg vatbaar is, maar als je vantevoren al meteen beweert dat de Ahadieth dat wel is, dan kan ik wel ophouden. Niet lullig bedoeld hoor. Maar het is gewoon noodzakelijk dat je dat inziet.
Oud 01-12-2004, 10:30
Verwijderd
Ja ok. ik begrijp ook wel wat je bedoelt. Zo dacht ik er een hele tijd ook over.
Ik ben van mening dat men moet blijven discussieren over de verschillende "interpretaties" zodat ze toch tot één "oplossing" kunnen komen.
Oud 01-12-2004, 10:36
Verwijderd
Kijk, elk mens heeft gewoon een eigen begrippenstelsel in zijn hoofd. Zelfs over wat iets heel simpels als een 'boom' of een 'tafel' nou precies is verschillen mensen nog enorm van mening. Wat jij een struikje of een loot vindt, kan ik een boom vinden, of een stronk. Mensen hanteren gewoon verschillende concepten bij verschillende woorden.

Alleen al daarom is het onmogelijk een tekst te schrijven die universeel en niet multi-interpretabel is. Want als in een geloofsboek staat bijvoorbeeld het woord 'gehoorzaam' of 'nuttig', dan is dat natuurlijk ongelooflijk vaag en kun je daar helemaal invullen wat je zelf wilt.

Zélfs al zou nader omschreven worden wát 'gehoorzaam' precies is, dan zou die omschrijving geschreven zijn met het begrippenstelsel van de schrijver, terwijl jij het nu leest met jóuw begrippenstelsel. Taalwetenschappelijk gezegd: je kunt niet met zekerheid de zenderbetekenis van die teksten achterhalen.

Ook in mijn vakgebied, de juristerij, bestaat er niet zoiets als 'de' opvatting over een wettekst. Er zijn verschillende methoden om zo'n wet te lezen. Ook wij hebben een 'Sunnah' voor bij de wetten, namelijk een toelichting waarin de regering en het parlement zeggen wat ze met die wet bedoeld hebben. Maar dat is slechts een aanwijzing. Ook die tekst kun je op meerdere manieren uitleggen.
Oud 01-12-2004, 10:46
Verwijderd
Precies, maar daardoor werkt dit stelsel wel, ondanks de verschillende interpretaties van de wetten, vooral omdat men blijft discussieren. Dit is dan ook, naar mijn mening, noodzakelijk.

Bijv. het strafrecht > als je je schuldig maakt aan een delict, wordt je daarvoor gestraft. Je kunt dan moeilijk zeggen:
,,Nou, ik interpreteer het strafrecht anders, dus jullie kunnen me niet straffen, ik verstond namelijk dat ik wel mocht beroven''.
Zo werkt het natuurlijk niet, we hebben hier in Nederland duidelijke afspraken gemaakt, die door elke Nederlander nageleefd gedient te worden. Dus is men tot één oplossing gekomen. Zo kun je het ook zien met de Islam.
Oud 01-12-2004, 10:52
Verwijderd
Dat is inderdaad hartstikke noodzakelijk. Het recht bijvoorbeeld, is geen stilstaand, autonoom geheel. Het staat in verbinding met de maatschappij, wordt beïnvloed door de maatschappij en beïnvloedt op zijn beurt ook zelf weer de maatschappij. Het verandert dus ook mee. Ons Wetboek van Strafrecht is behoorlijk veranderd sinds de invoering ervan in 1838. Daar is geen letter meer van te herkennen (behoudens een enkel artikel dan).

Voor die interpretatieproblemen hebben we dan ook de rechter. In het overgrote deel van de rechtszaken is namelijk helemaal niet iemand die 'gelijk' heeft. Vrijwel altijd hebben beide partijen 'een beetje gelijk' en is het vooral de taak van de rechter om de knoop door te hakken.

Uitspraken van rechters vormen dan ook recht. Wat zij hebben gezegd, is van belang in de toekomst. Daarom worden rechtszaken uiteindelijk ook altijd door één allerhoogste rechter berecht, om te voorkomen dat er verschillen bestaan in de uitleg. Want misschien vindt de rechtbank in Groningen wel iets heel anders dan de rechtbank in Maastricht.

In de Islam is er bij mijn weten niet zoiets als een uiteindelijke hoogste rechter, die altijd het laatste woord heeft. Dat zou wel bevorderlijk zijn. Bijvoorbeeld als er ergens een universiteit was in een islamitisch land waar de allerbeste hoogleraren koranuitleg zouden zitten, en iedereen zou vinden dat wat zíj zeggen, waar is.
Oud 01-12-2004, 10:56
Verwijderd
Dat er uberhaubt mensen zijn die alleereerst beweren dat er een op een mens gelijkend persoon alles in de wereld bestiert en vervolgens ook nog beweren de wil van dat wezen te kennen

Dat gaat toch echt `onder mn pet
Oud 01-12-2004, 21:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 01-12-2004 @ 10:56 :
Dat gaat toch echt `onder mn pet
Boven je pet, Einstein, bóven.
Oud 01-12-2004, 23:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
THC1 schreef op 29-11-2004 @ 18:39 :
Hirsi Ali komt met vervolg op Submission
--------------------------------------------------------------------------------

Ayaan Hirsi Ali werkt aan een vervolg op de omstreden korte film Submission dat eind augustus in VPRO-programma Zomergasten werd uitgezonden. Het VVD-Tweede-Kamerlid is na de moord op Theo van Gogh niet meer in het openbaar verschenen en staat onder zeer strenge bewaking.

Hirsi Ali zegt in een interview met NRC Handelsblad dat Submission II, met als ondertitel Shortcut to enlightenment, zal ingaan op de manier waarop de islam het individu onderdrukt. Ze stelt daarin de positie van de vrouw centraal. Ook zal ze duidelijk maken dat het islamitisch onderwijs moet worden afgeschaft. "Niet afbranden dus! Dat is iets heel anders", aldus Hirsi Ali. Ze ziet het vervolg van Submission als een soort handleiding: "Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting".
Bron: nu.nl
ik had dat wel verwacht van haar
hmm

ik dacht dat het tweede deel over de man zou gaan.
njah
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 00:00
Pakistaan
Pakistaan is offline
'Bekeerde moslims beleven geloof intenser'
Bron: Rotterdams Dagblad

Steeds vaker bekeren autochtone Nederlanders zich tot de islam. Met name bij jongeren leggen er steeds meer hun geloofsbelijdenis af, waardoor ze vanaf dat moment moslim zijn. Een deel van hen hangt een radicale vorm van de islam aan, op zoek naar de 'ware islam'. Sommigen zijn nog geen zeventien jaar.

Op internet schieten ze als paddestoelen uit de grond. Websites met verhalen over bekeerde jongeren, speciale msn-groepen voor bekeerde moslims en sites voor ouders met kinderen die kiezen voor de islam. Zo ook de site van moslima.nl, waar volgens webmaster Karima, ook een bekeerde moslima, met de week meer bekeringsverhalen binnenstromen.

Veel autochtone jongeren bekeren zich omdat hun vrienden, vriendinnen of partner moslim zijn. Vaak vinden ouders dit verschrikkelijk. Desondanks laten de jongeren zich hier niet door tegenhouden.

De meeste bekeerde moslims beleven de islam intensers dan de traditionele moslims. Een deel van hen radicaliseert en zet zich af tegen de Nederlandse samenleving. Meest bekende voorbeeld zijn de gebroeders W. en Abdul-Jabbar van de Ven. De laatste was ooit een Brabantse katholiek, maar noemt Nederland nu 'de kanker'.

Tegenover het Rotterdams Dagblad bekennen een aantal bekeerden dat de Eindhovense Fourqaan moskee een belangrijke rol speelde op hun weg naar het leven volgens de 'ware islam'. Deze moskee in Eindhoven raakte in het verleden in opspraak, omdat er jonge mensen voor de jihad zouden worden gerekruteerd. Daarbij gaat het onder meer om de recrutering van twee Nederlandse Marokkanen, die in december 2001 om het leven kwamen in de Indiase deelstaat Kashmir.

In het artikel van het Rotterdams Dagblad zijn enkele getuigenissen van bekeringen te lezen, zie hier :

http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modu...=Archiefpagina

Het gaat de goede kant op.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 20:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.