Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-01-2005 @ 00:59 :
Ja, maar nu wordt heel vaak - misplaatst - het verband gelegd tussen islam < - > vrouwenbesnijdenis
Dat is ook stom. Maar als blijkt dat er een correlatie tussen zit moet je niet bang zijn die te kwalificeren en te normeren.
Advertentie
Oud 11-01-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
arie_kanarie schreef op 11-01-2005 @ 00:19 :
Que? Als het hier om vrouwen zou gaan die zichzelf moedwillig verminken of laten verminken zou de discussie er niet zijn. Het gaat om meisjes die geen keuze hebben; en een recent onderzoek dat in ongeveer alle nationale kranten is verschenen toonde aan dat ook in Nederland dit een groot issue is. Mensen reizen naar een land waar besnijdenissen in klinisch verantwoorde omstandigheden legaal mogen plaatsvinden; aangezien het in ons land (bij mijn weten) nog altijd illegaal is. Bovendien is mevrouw Hirsi Ali naar mijn mening enkel een voorvechtster van aanpassingen (wat fundamenteel verschilt afschaffen) van islamitische waarden die strijdig zijn met de Europese wetten en/of normen. Dat zij tegen de Islam is, is een wijd verspreid misverstand; ze is tegen de mannen (want het zijn eigenlijk alleen maar mannen) die de Koran op een bepaalde manier interpreteren, zodat ze hun vrouw(en) mogen slaan etc. etc. en er een autocrate gezins-structuur op nahouden. Uit alle onderzoeken blijkt steeds weer dat er wel degelijk een verhoogde hoeveelheid huiselijk geweld plaats vind bij moslim-gezinnen t.o.v. Nederlandse gezinnen. Dit is een heel reëel probleem, en vooralsnog is het enige wat Hirsi Ali doet deze problemen aan de kaak stellen. En ja, dat doet ze op een ietwat provocerende manier, maar anders luistert er niemand meer in Nederland. Wat me wel tegenvalt is dat ze geen constructieve plannen te berde brengt (in ieder geval geen die ik heb opgemerkt) om deze problemen op te lossen. En natuurlijk gaat ze alleen maar voor d'r ikje. Ze is geen politica alla het poldermodel. Maar dat hoeft toch ook niet? Als zij haar persoonlijke plan kan trekken bij de VVD zie ik daar geen enkel probleem in. Voor de rest lijkt het me een moedige vrouw met een loffelijk streven.
Nee, het is de culturele achtergrond, en vrouwenbesnijdenis is in al die culturen een vrouwenzaak. Dat is gewoon een vaststaand feit. De opvatting vanuit de cultuur doet die mensen denken dat het zo behoord te zijn.
Verder is vrouwenbesnijdenis in nederland zeer, en dan ook zeer kleinschalig. Het betreft enkele honderden gevallen, als ik me goed herriner rond de 250a 300, per jaar. Ik vind dat absoluut geen big issue, maar ben het er wel mee eens dat het bestreden moet worden. Maar ik geloof niet dat hirsi ali op deze manier daarin enig succes boekt.
Het gaat ook niet om het feit dat hirsi ali tegen de islam zou zijn, maar om het feit dat zij de normale huis tuin en keuken moslims in een maatschappelijke benarde positie brengt. En dat is haar zeer kwalijk te nemen. Zij zorgt voor een enorme polarisatie in de samenleving, en dat is zeer slecht. Dat zij zich graag wil inzetten voor vrouwen vind ik goed en nobel, maar doe dat dan ook ipv tirades te houden over de islamitsche wereld. Steun organisaties die huiselijk geweld bestrijden, die opkomen voor de rechten van onderdrukten en hulp bieden. Doe daarvoor voorstellen in de kamer, maar die het aub niet zo, want deze weg is fout.

Over haar politieke carriere kan men ook heel kort zijn, want die is er niet, en ik raad je aan het gewoon even allemaal na te lezen op internet.
Oud 11-01-2005, 00:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2005 @ 01:00 :
Dat is ook stom. Maar als blijkt dat er een correlatie tussen zit moet je niet bang zijn die te kwalificeren en te normeren.
maar die is er niet aangezien t ook voorkomt bij niet-moslims
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-01-2005, 07:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-01-2005 @ 16:54 :

Verder is het een achtelijk mens omdat het geen verschil kan maken tussen de Islam en bepaalde culturele gewoontes in de minder bedeelde gebieden.
Verder kan ze ook niet argumenteren, en is ze er puur opuit om zichzelf in beeld te brengen.


Maar dat is ook het enige kritiek dat je op haar kunt hebben. Maar zo erg is dat eigenlijk niet.

En dat ze de profeet een binnen de huidige maatstaven perverse man noemt, is alleen om aandacht te trekken. Ze zegt eigenlijk zelf al met "binnen de huidige maatstaven" dat het eigenlijk nergens opslaat. En door deze uitspraak heeft ze mijn aandacht weten te trekken.

Ik denk dat als je over zulke opmerkingen heen kijkt, ze met iets heel nobels bezig is. Vrouwenbesnijdenissen, en mishandeling is idd een probleem, en zij stelt dit op deze manier aan de kaak. In tegenstelling tot Islamofoben, zoals die Wilders, komt zei met concrete problemen. Vooral dat vind ik heel goed. Oplossingen heeft ze niet echt, maar dat ze het pobleem openbaart is al heel wat.

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 07:50.
Oud 11-01-2005, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-01-2005 @ 01:01 :
maar die is er niet aangezien t ook voorkomt bij niet-moslims
Dat een verschijnsel dat relatief veel voorkomt in groep A ook voorkomt in groep B, wil niet zeggen dat er tussen het verschijnsel en de leden van groep A geen correlatie of zelfs een causaal verband kan bestaan.
Oud 11-01-2005, 10:57
arie_kanarie
arie_kanarie is offline
Citaat:
Nee, het is de culturele achtergrond, en vrouwenbesnijdenis is in al die culturen een vrouwenzaak. Dat is gewoon een vaststaand feit. De opvatting vanuit de cultuur doet die mensen denken dat het zo behoord te zijn.
Het is geen 'vrouwenzaak'. Mannen (onder andere mannelijke artsen) voeren de operatie dikwijls uit in het bijzijn van, soms vele familieleden.
Het is zo dat veel vrouwen zich eerst vernederd en verraden voelen nadat ze de ingreep hebben doorstaan. Even zovaak echter ontlenen ze een gedeelte van hun identiteit en hun vrouwelijkheid eraan, enkele jaren na de besnijdenis te hebben doorstaan. Het geeft een mosdlimvrouw de status die wenselijk is binnen de gemeenschap. De medische complicaties (na de besnijdenis, ligt ook aan het type besnijdenis) die bijna altijd optreden, ervaren ze als een pijn die bij het leven hoort.
Hieruit kan je concluderen dat vrouwen vaak niet 'geholpen' willen worden (ondanks het feit dat vrouwen wel degelijk gedwongen worden tot het ondergaan van besnijdenis) door de fantastische westerse standaard. Dat neemt niet weg dat het in Nederland nog altijd een kwestie is die aandacht behoeft die er niet aan wordt gegeven. Aangezien ik, en vele Nederlanders met mij, niet wil dat er hier vrouwen besneden worden (wellicht de 'lichtste' vorm waarbij alleen een inkeping wordt gemaakt in de clitoris/schaamlippen die verder geen effect heeft op het functioneren van de organen en de seksuele beleving)

Citaat:
Het gaat ook niet om het feit dat hirsi ali tegen de islam zou zijn, maar om het feit dat zij de normale huis tuin en keuken moslims in een maatschappelijke benarde positie brengt. En dat is haar zeer kwalijk te nemen.
Door aan te tonen dat er in die gezinnen in een verhoogde mate kans is op een gezinssituatie die niet wenselijk, en voor mij ook niet acceptabel, is in de Nederlandse maatschappij? Dat noem ik het benoemen van een probleem; dat dit met wat meer tact gedaan zou mogen worden gedaan ben ik met je eens.

Citaat:
Zij zorgt voor een enorme polarisatie in de samenleving, en dat is zeer slecht. Dat zij zich graag wil inzetten voor vrouwen vind ik goed en nobel, maar doe dat dan ook ipv tirades te houden over de islamitsche wereld.
Ik denk dat dit de basis van ons meningsverschil is; ik vind de manier waarop Hirsi Ali zich uitdrukt absoluut acceptabel; wat ik van de paus of een willekeurige imam af en toe voorbij hoor komen vind ik persoonlijk wat schokkender. Maar dat is vrijheid van geloofsbelijdenis en meningsuiting. Zo ook geldt dit voor mevr. Hirsi Ali. Over haar methode kunnen we twisten, maar haar doel is nobel. En daar schort het wat mij betreft nogal pijnlijk aan in Nederland.

Citaat:
Dat een verschijnsel dat relatief veel voorkomt in groep A ook voorkomt in groep B, wil niet zeggen dat er tussen het verschijnsel en de leden van groep A geen correlatie of zelfs een causaal verband kan bestaan.
Dat is een mooi abstract verhaaltje, (dat overigens weinig aantoont) maar wat ik hieruit moet halen is dat er een verband, misschien zelfs causaal verband bestaat tussen moslims en besnijdenis? Dat lijkt me het spreekwoordelijke intrappen van de open deur. Volgens sommige moslims dient besnijdenis plaats te vinden, dus worden er vrouwen besneden. Als dat niet causaal is weet ik het ook niet meer.
__________________
It is our choices, far more than our abilities, that show us what we truly are. | If your god is dead try mine.
Oud 11-01-2005, 12:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 20:17 :
Hirsi ali is een getraumatiseerde doos die proffensionele hulp nodigt heeft
spelvaud
Oud 11-01-2005, 12:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-01-2005 @ 08:35 :
En dat ze de profeet een binnen de huidige maatstaven perverse man noemt, is alleen om aandacht te trekken. Ze zegt eigenlijk zelf al met "binnen de huidige maatstaven" dat het eigenlijk nergens opslaat. En door deze uitspraak heeft ze mijn aandacht weten te trekken.

Ik denk dat als je over zulke opmerkingen heen kijkt, ze met iets heel nobels bezig is. Vrouwenbesnijdenissen, en mishandeling is idd een probleem, en zij stelt dit op deze manier aan de kaak. In tegenstelling tot Islamofoben, zoals die Wilders, komt zei met concrete problemen. Vooral dat vind ik heel goed. Oplossingen heeft ze niet echt, maar dat ze het pobleem openbaart is al heel wat.
Jij hebt door wat er werkelijk aan de hand is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-01-2005, 12:52
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 20:25 :
Op zich wel goed dat ze religie bekritiseert. Nu nog zo iemand voor het gristendom.
het christendom heeft zijn bevechters al gehad
Oud 11-01-2005, 12:59
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-01-2005 @ 18:08 :

Ga maar ergens anders de taalpurist uithangen als je niks inhoudelijks weet toe te voegen.
kwa hypocriet doen versla je iedereen inderdaad
Oud 11-01-2005, 13:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2005 @ 00:12 :

Ik vraag me dan ook af wat een Nederlandse politica, met standpunten die de Nederlandse interne politiek regarderen, moet met een kruistocht tegen misstanden in andere landen. Kan ze zich niet beter bij Amnesty International aansluiten?
mischien maar nederland zit op dit moment wel emt een probleem omdat door moslims vaak probelemen uit andere landen naar nederland word verplaatst
Oud 11-01-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 11-01-2005 @ 13:49 :
spelvaud
Oud 11-01-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 11-01-2005 @ 13:59 :
kwa hypocriet doen versla je iedereen inderdaad
Ach kom je had me toch al vergeven?
Oud 11-01-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 11-01-2005 @ 14:02 :
mischien maar nederland zit op dit moment wel emt een probleem omdat door moslims vaak probelemen uit andere landen naar nederland word verplaatst
Verklaar je nader
Oud 12-01-2005, 08:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Plan was Hirsi Ali tijdens jaarwisseling te vermoorden'

Uitgegeven: 12 januari 2005 08:28
Laatst gewijzigd: 12 januari 2005 08:35
AMSTERDAM - Terroristen van de Hofstadgroep zijn van plan geweest VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali tijdens de afgelopen jaarwisseling om te brengen. Zij wilden toeslaan om middernacht, op het moment dat veel vuurwerk zou worden afgestoken. Dat blijkt uit een brief die de nationale recherche heeft gevonden op het adres van verdachte Jermaine W., waaruit De Telegraaf bericht. Justitie spreekt volgens de krant van een 'beramingsbrief'.

In de brief wordt nauwkeurig beschreven waar Hirsi Ali ondergedoken zou zitten. Justitie onderzoekt of de parlementariër op enig moment inderdaad op dat adres was ondergebracht.

Jermaine W. werd op 10 november vorig jaar in Amersfoort aangehouden. Zijn broer Jason W. werd die zelfde dag samen met medeverdachte Ismail A. aangehouden na een belegering van het Haagse Laakkwartier. Jason W. en Ismail A. hadden volgens justitie aanslagen voorbereid op Hirsi Ali en Kamerlid Geert Wilders.

Hirsi Ali neemt, na ruim twee maanden ondergedoken te hebben gezeten, volgende week weer zitting in de Tweede Kamer.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=467201&c=13
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-01-2005, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-01-2005 @ 09:13 :
'Plan was Hirsi Ali tijdens jaarwisseling te vermoorden'

Uitgegeven: 12 januari 2005 08:28
Laatst gewijzigd: 12 januari 2005 08:35
AMSTERDAM - Terroristen van de Hofstadgroep zijn van plan geweest VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali tijdens de afgelopen jaarwisseling om te brengen. Zij wilden toeslaan om middernacht, op het moment dat veel vuurwerk zou worden afgestoken. Dat blijkt uit een brief die de nationale recherche heeft gevonden op het adres van verdachte Jermaine W., waaruit De Telegraaf bericht. Justitie spreekt volgens de krant van een 'beramingsbrief'.

In de brief wordt nauwkeurig beschreven waar Hirsi Ali ondergedoken zou zitten. Justitie onderzoekt of de parlementariër op enig moment inderdaad op dat adres was ondergebracht.

Jermaine W. werd op 10 november vorig jaar in Amersfoort aangehouden. Zijn broer Jason W. werd die zelfde dag samen met medeverdachte Ismail A. aangehouden na een belegering van het Haagse Laakkwartier. Jason W. en Ismail A. hadden volgens justitie aanslagen voorbereid op Hirsi Ali en Kamerlid Geert Wilders.

Hirsi Ali neemt, na ruim twee maanden ondergedoken te hebben gezeten, volgende week weer zitting in de Tweede Kamer.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=467201&c=13
Dit is gewoon stemmingsmakerij ze weten nog niet eens zeker of ze op dat moment ook daadwerkelijk daar was ondergedoken.

Dat Hirsi met de dood word bedreigt word weten we al langer vandaag wat is je punt?
Oud 12-01-2005, 09:14
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 12-01-2005 @ 10:13 :
Dit is gewoon stemmingsmakerij ze weten nog niet eens zeker of ze op dat moment ook daadwerkelijk daar was ondergedoken.

Dat Hirsi met de dood word bedreigt word weten we al langer vandaag wat is je punt?
Dit is een topic over Hirsi Ali, en het bericht gaat over Hirsi Ali. Wat zeur je nou?
Oud 12-01-2005, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2005 @ 10:14 :
Dit is een topic over Hirsi Ali, en het bericht gaat over Hirsi Ali. Wat zeur je nou?
Ging het bericht niet over haar politieke carriere? Het leek me stemmingsmakerij.
Oud 12-01-2005, 09:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-01-2005 @ 10:20 :
Ging het bericht niet over haar politieke carriere? Het leek me stemmingsmakerij.
Stemmingmakerij waarvoor?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-01-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-01-2005 @ 10:24 :
Stemmingmakerij waarvoor?
Van goh kijk eens hoe zielig en belemmerd ze in haar functie niet word
Oud 12-01-2005, 09:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-01-2005 @ 10:25 :
Van goh kijk eens hoe zielig en belemmerd ze in haar functie niet word
ok, tot zover de berichtgeving over feiten.

En dan nu aub het stuk dat niet waar is en slechts uit stemmingmakerij bestaat...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-01-2005, 09:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hoezo stemmingmakerij?

Iemand wordt in haar werk belemmerd.

Of moet ik vanaf nu het dan terechte protest van Palestijnen die ook in hun werk belemmerd worden door de omstandigheden afdoen met "stemmingmakerij"?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-01-2005, 10:17
Verwijderd
Ze wordt wel degelijk in haar werk belemmerd. Nog geen vijf jaar geleden was het volstrekt ondenkbaar dat iemand een politicus met de dood zou bedreigen om die persoon te dwingen haar toon te matigen. Nu ineens worden dergelijke bedreiging afgedaan als 'stemmingmakerij' en stelt ze zich aan.

Ik vraag me af of wij in zo korte tijd gewoon afgestompt zijn, of dat er mensen zijn die het eigenlijk stiekem helemaal niet zo erg vinden dat Hirsi Ali monddood wordt gemaakt.
Oud 12-01-2005, 10:38
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 11:17 :
Ze wordt wel degelijk in haar werk belemmerd. Nog geen vijf jaar geleden was het volstrekt ondenkbaar dat iemand een politicus met de dood zou bedreigen om die persoon te dwingen haar toon te matigen. Nu ineens worden dergelijke bedreiging afgedaan als 'stemmingmakerij' en stelt ze zich aan.

Ik vraag me af of wij in zo korte tijd gewoon afgestompt zijn, of dat er mensen zijn die het eigenlijk stiekem helemaal niet zo erg vinden dat Hirsi Ali monddood wordt gemaakt.
Balkende werd ook bedreigd ( tot 2 maal toe), Wilders en nog een paar andere politici. Maar ik heb hen niet 2 maanden zien wegblijven. Schandalig dat iemand die als Kamerlid gekozen is,een dikke vette salaris krijgt en beveiliging om zich heen heeft, niet eens het lef heeft om op haar werk te verschijnen. Terwijl ze wel films kan maken en boeken schrijft. En op staatskosten het land uit gevolgen wordt ( waar was dit nou weer goed voor?).
Oud 12-01-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 12-01-2005 @ 11:38 :
Balkende werd ook bedreigd ( tot 2 maal toe), Wilders en nog een paar andere politici. Maar ik heb hen niet 2 maanden zien wegblijven. Schandalig dat iemand die als Kamerlid gekozen is,een dikke vette salaris krijgt en beveiliging om zich heen heeft, niet eens het lef heeft om op haar werk te verschijnen. Terwijl ze wel films kan maken en boeken schrijft. En op staatskosten het land uit gevolgen wordt ( waar was dit nou weer goed voor?).
De dreiging die Hirsi Ali ervaart is wel een andere dan die Balkenende doormaakt. Balkenende is nog niet met de dood bedreigd, hooguit een keer met 'een ongelooflijk pak slaag' (die zaak is nu onder de rechter). Hirsi Ali daarentegen is veelvuldig zeer expliciet met de dood bedreigd. Met name is ze met de dood bedreigd voor Submission. Nu Theo van Gogh doodgeschoten is, kun je niet zeggen dat dat dezelfde bedreiging is als Balkenende ervaart. Thom de Graaff of Gerrit Zalm zijn nog niet doodgeschoten omdat ze Balkenende niet konden krijgen.

Wilders is trouwens ook wekenlang weggebleven uit de Kamer en heeft permanente beveiliging gehad. Elke avond sliep hij in een ander safehouse. Maar ook voor hem geldt dat het wel iets andere bedreigingen waren dan aan Hirsi Ali. Om het kort te zeggen, nu Theo inderdaad door een gestoorde moslim is doodgeknald weet Hirsi Ali dat zij daadwerkelijk als volgende 'aan de beurt' kan zijn. Het effect daarvan moet je niet onderschatten. Te zeggen dat ze een beetje van de staatskas profiteert vind ik eigenlijk een zeer groffe en kwalijke insinuatie.
Oud 12-01-2005, 11:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 11:43 :
Thom de Graaff of Gerrit Zalm zijn nog niet doodgeschoten omdat ze Balkenende niet konden krijgen.
Die zin begrijp ik niet helemaal.

Je heb wel gelijk dat Hirsi Ali meer wordt bedreigd dan bijvoorbeeld Balkenende, maar zou ze voor alsnog niet gewoon in de kamer kunnen zitten, met al die beveiliging?
Oud 12-01-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 11:17 :
Ze wordt wel degelijk in haar werk belemmerd. Nog geen vijf jaar geleden was het volstrekt ondenkbaar dat iemand een politicus met de dood zou bedreigen om die persoon te dwingen haar toon te matigen. Nu ineens worden dergelijke bedreiging afgedaan als 'stemmingmakerij' en stelt ze zich aan.

Ik vraag me af of wij in zo korte tijd gewoon afgestompt zijn, of dat er mensen zijn die het eigenlijk stiekem helemaal niet zo erg vinden dat Hirsi Ali monddood wordt gemaakt.
Ik me nog herinneren dat een zekere LPF lid een dreigbrief naar zijn eigen partij stuurde, stemmingmakerij of niet?

Maar ok het geval Hirsi is anders en zij word echt bedreigd maar ik vraag me af in hoeverre ze belemmerd word in haar functie. Ze kunnen haar hoe dan ook niet de mond snoeren nog een aanslag plegen op haar werk aangezien ze continu beveiligd word.
Ze ervaart dezelfde dreigingen die top politici ook ervaren en zij zijn wel degelijk in staat om hun werk gewoon te doen.

Ik vind niet dat ze haar aansteld maar dat haar uitspraken en gedrag er wel toe doen.Ze kan zich beter wat diplomatieker opstellen en proberen meer op haar werk dan op haar kruistocht tegen de Islam te richten
Oud 12-01-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-01-2005 @ 12:01 :
Die zin begrijp ik niet helemaal.
Het plan van Mohammed B. was om Ayaan Hirsi Ali om te leggen. De brief die in Theo was geprikt was ook aan haar gericht. Maar het lukte hem niet haar te bereiken, dus heeft hij haar kompaan omgelegd. Dat is hetzelfde als dat iemand Gerrit Zalm of Thom de Graaff (beide vice-premier) om zou leggen omdat men Jan-Peter Balkenende niet te pakken kan krijgen.

Citaat:
Je heb wel gelijk dat Hirsi Ali meer wordt bedreigd dan bijvoorbeeld Balkenende, maar zou ze voor alsnog niet gewoon in de kamer kunnen zitten, met al die beveiliging?
Ja, dat weet ik niet. Ik ben geen beveiligingsexpert. Ik ga er natuurlijk vanuit dat het zekere voor het onzekere wordt genomen en dat men niet een bedreigd Kamerlid plaats laat nemen op een plek waar ze misschien niet helemaal veilig is.

Citaat:
makelville schreef:
Ik me nog herinneren dat een zekere LPF lid een dreigbrief naar zijn eigen partij stuurde, stemmingmakerij of niet?
Wat heeft dat met Hirsi Ali te maken? Dat de LPF een zielig zootje is wisten we allang.

Citaat:
Maar ok het geval Hirsi is anders en zij word echt bedreigd maar ik vraag me af in hoeverre ze belemmerd word in haar functie. Ze kunnen haar hoe dan ook niet de mond snoeren nog een aanslag plegen op haar werk aangezien ze continu beveiligd word.
In hoeverre ze belemmerd wordt kunnen we niet beoordelen. We kunnen niet in haar hoofd kijken of haar emoties beoordelen. Ik ga ervan uit dat ze flink geschokt is. Zoals ik zei, ze was vrij close met Theo van Gogh. Als degene waarmee je samen je mening ventileert doodgeschoten wordt, dan is dat toch wel even slikken en dan druk ik me nog zacht uit.

Citaat:
Ze ervaart dezelfde dreigingen die top politici ook ervaren en zij zijn wel degelijk in staat om hun werk gewoon te doen.
Dat is gewoon niet waar, zie mijn opmerking hierboven.

Citaat:
Ik vind niet dat ze haar aansteld maar dat haar uitspraken en gedrag er wel toe doen.Ze kan zich beter wat diplomatieker opstellen en proberen meer op haar werk dan op haar kruistocht tegen de Islam te richten
Ja, maar dat heeft niets te maken met de vraag of ze wel of niet in haar werk belemmerd wordt. Ik vind dat Hirsi Ali ook wat gematigder moet spreken over de islam want op haar manier schop je veel mensen tegen het zere been. Maar dat mag nou eenmaal in een democratie. Ik heb mijn standpunt t.a.v. Hirsi Ali dan ook enigszins bijgesteld. Ik heb in het verleden wel gepleit dat ze inderdaad haar toon moet matigen, maar dat is niet de kern van het probleem.

Je kunt niet zeggen dat ze mensen nodeloos kwetst. Zij ziet dat als nodig. Het is haar manier van debatteren en mensen wakker schudden. Dat ze haar toon beter kan matigen is wellicht waar, maar dat mag nooit bepalend zijn voor de vraag of ze wel of niet terecht onder is gedoken.
Oud 12-01-2005, 11:48
Verwijderd
[QUOTE]nare man schreef op 12-01-2005 @ 12:30 :
Citaat:


In hoeverre ze belemmerd wordt kunnen we niet beoordelen. We kunnen niet in haar hoofd kijken of haar emoties beoordelen. Ik ga ervan uit dat ze flink geschokt is. Zoals ik zei, ze was vrij close met Theo van Gogh. Als degene waarmee je samen je mening ventileert doodgeschoten wordt, dan is dat toch wel even slikken en dan druk ik me nog zacht uit.
Ja dat is te begrijpen maar het filmpje dat ze met hem maakte stond volledig los van haar werk en doet hier dan ook niet ter zake. Dat hij om zijn mening is doodgeschoten die zij deelt zal inderdaad wel moeilijk te verkroppen zijn maar enige profensionaliteit is op zijn plaats.


Citaat:
Ja, maar dat heeft niets te maken met de vraag of ze wel of niet in haar werk belemmerd wordt. Ik vind dat Hirsi Ali ook wat gematigder moet spreken over de islam want op haar manier schop je veel mensen tegen het zere been. Maar dat mag nou eenmaal in een democratie. Ik heb mijn standpunt t.a.v. Hirsi Ali dan ook enigszins bijgesteld. Ik heb in het verleden wel gepleit dat ze inderdaad haar toon moet matigen, maar dat is niet de kern van het probleem.

Je kunt niet zeggen dat ze mensen nodeloos kwetst. Zij ziet dat als nodig. Het is haar manier van debatteren en mensen wakker schudden. Dat ze haar toon beter kan matigen is wellicht waar, maar dat mag nooit bepalend zijn voor de vraag of ze wel of niet terecht onder is gedoken.
Dat ben ik met je eens
Oud 12-01-2005, 12:18
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 12:30 :
Ja, dat weet ik niet. Ik ben geen beveiligingsexpert. Ik ga er natuurlijk vanuit dat het zekere voor het onzekere wordt genomen en dat men niet een bedreigd Kamerlid plaats laat nemen op een plek waar ze misschien niet helemaal veilig is.
Volgens het interview dat ze gaf aan het NRC kan ze wel naar de Tweede Kamer, maar ze heeft ervoor gekozen dat nog niet te doen:

Gezegd wordt dat uw parlementaire werk onmogelijk wordt gemaakt.

,,Dat is niet waar. Ik word niet ergens tegen mijn eigen wil vastgehouden. De dreigingsanalyse die voor mij is gemaakt is hoog. Zolang dat zo blijft, is een aantal manieren van bescherming mogelijk. Ik kies op dit moment voor deze oplossing: helemaal afgeschermd. Zo kan ik me bezinnen, tot rust komen en een boek schrijven.

,,Ik kan nú naar de Tweede Kamer, als ik wil. Maar dat gaat op een manier die voor mij zo onrustig is dat ik gekozen heb voor dit alternatief. Ik ken dit al. Vóór de moord op Van Gogh heb ik ook al onder dit soort abnormale omstandigheden gefunctioneerd. Toch is dit alles nu, na de moord op Theo, niet helemaal te vatten.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 12-01-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 12-01-2005 @ 12:48 :
Ja dat is te begrijpen maar het filmpje dat ze met hem maakte stond volledig los van haar werk en doet hier dan ook niet ter zake. Dat hij om zijn mening is doodgeschoten die zij deelt zal inderdaad wel moeilijk te verkroppen zijn maar enige profensionaliteit is op zijn plaats.
De grens is moeilijk te trekken. Hirsi Ali ziet het 'verlichten' van moslimvrouwen en andere onderdrukten (immers, besnijdenis is niet iets dat onverbrekelijk verbonden is met de islam) als haar taak, zowel als politica als privé. Dan ligt het in de rede dat ze daar ook in haar vrije tijd een film over maakt. Ik zie dus niet in hoe die film niet relevant kan zijn voor haar bedreiging als Kamerlid.

Het enige dat over Submission kan worden opgemerkt is dat ze, aangezien ze de film gebruikt als vehikel om haar politieke mening te ventileren, natuurlijk niet moet gaan mekkeren over artistieke vrijheid. Maar dat was al bekend.

Rollo: dank je.
Oud 12-01-2005, 12:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 13:21 :
Het enige dat over Submission kan worden opgemerkt is dat ze, aangezien ze de film gebruikt als vehikel om haar politieke mening te ventileren, natuurlijk niet moet gaan mekkeren over artistieke vrijheid. Maar dat was al bekend.
Ook dat is een discutabel punt aangezien we andere kunstenaars wel politiek getint werk laten maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-01-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-01-2005 @ 13:37 :
Ook dat is een discutabel punt aangezien we andere kunstenaars wel politiek getint werk laten maken.
Dat zijn geen Kamerleden.
Oud 12-01-2005, 12:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 13:42 :
Dat zijn geen Kamerleden.
uhm... dus? behalve commerciele belangenverstrengeling zie ik niet waarom een kamerlid opeens geen (politieke) meningen mag uiten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-01-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-01-2005 @ 13:45 :
uhm... dus? behalve commerciele belangenverstrengeling zie ik niet waarom een kamerlid opeens geen (politieke) meningen mag uiten.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Het gaat mij er alleen maar om dat wanneer een Kamerlid kiest voor een bepaald medium om een zuiver politieke mening te ventileren (in dit geval het medium film) dat Kamerlid niet ineens een beroep kan gaan doen op (grond)rechten die voortvloeien uit de keuze voor dat medium en die zouden hebben bestaan als de gebruiker van het medium géén Kamerlid was.
Oud 12-01-2005, 16:08
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-01-2005 @ 16:19 :
...Nadat haar clit verloren ging
Daarom is ze altijd zo pissed
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 12-01-2005, 16:29
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-01-2005 @ 12:48 :


profensionaliteit

Doe je het weer
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 12-01-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
O'malley schreef op 12-01-2005 @ 17:29 :
Doe je het weer
Aan de lopende band ja
Oud 12-01-2005, 18:03
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 20:17 :
Hirsi ali is een getraumatiseerde doos die proffensionele hulp nodigt heeft
Dat zou jij ook zijn als ze een cruciaal stuk uit je doos gesneden hadden en de boel weer dichtgenaaid op een miniem plasgaatje na toen je nog een klein kind was, terwijl je moeder en drie tantes je in bedwang moesten houden terwijl je lag te gillen en te spartelen omdat het zo vreselijk pijn deed.

In tegenstelling tot wat men denkt, gebeurt het in de meerderheid van de gevallen niet in een ziekenhuis, dat is te duur en te ver weg, maar gewoon boven een kuiltje in de grond om het bloed op te vangen. De wond infecteert altijd, er zijn altijd complicaties als de ingreep door traditionele besnijdsters word uitgevoerd. Veel meisjes overlijden er ook aan. (99 % van de gevallen in noordoostafrika zijn trouwens de meest ingrijpende vorm. In westafrika word minder weefsel weggehaald en hoeft er minder ver dichtgenaaid te worden.)

Tijdens de eerste keer sex, na de bruiloft, moet alles opengescheurd of gesneden worden, bij de bevalling scheurt het nog verder uit. Daarna wordt het weer dichtgenaaid, en begint het hele feest opnieuw. Na een kind of vijf is er niet meer genoeg weefsel over om nog te kunnen hechten, maar dan wordt de vrouw meestal ingeruild voor een tweede vrouw, meestal weer een meisje van dertien jaar.

Laatst gewijzigd op 12-01-2005 om 18:14.
Oud 12-01-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-01-2005 @ 19:03 :
Dat zou jij ook zijn als ze een cruciaal stuk uit je doos gesneden hadden en de boel weer dichtgenaaid op een miniem plasgaatje na toen je nog een klein kind was, terwijl je moeder en drie tantes je in bedwang moesten houden terwijl je lag te gillen en te spartelen omdat het zo vreselijk pijn deed.
Het zou goed zijn als ze het eens ging verwerken
Oud 12-01-2005, 18:17
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-01-2005 @ 19:07 :
Het zou goed zijn als ze het eens ging verwerken
Ik zal jouw piemel eens onverdoofd amputeren en je ballen opensnijden en dichtnaaien en weer openscheuren en dichtnaaien enzovoort en dan vinden dat je het eens moet verwerken en er niet meer over moet zeuren en het vooral niet mag proberen tegen te gaan zodat het niet nog ontelbare kinderen overkomt..
Oud 12-01-2005, 18:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
juno schreef op 12-01-2005 @ 19:17 :
Ik zal jouw piemel eens onverdoofd amputeren en je ballen opensnijden en dichtnaaien en weer openscheuren en dichtnaaien enzovoort en dan vinden dat je het eens moet verwerken en er niet meer over moet zeuren en het vooral niet mag proberen tegen te gaan zodat het niet nog ontelbare kinderen overkomt..
Ze is een meisje.
Oud 12-01-2005, 18:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
meisje schreef op 12-01-2005 @ 19:18 :
Ze is een meisje.
Dan is de zusterlijke solidariteit ver te zoeken.
Oud 12-01-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-01-2005 @ 19:19 :
Dan is de zusterlijke solidariteit ver te zoeken.
Wel nee als je een trauma hebt is het dan niet slechts bevordelijk voorjezelf als je dat op een goede manier ging verwerken?Volgens mij heeft zij daar nooit de kans toe gehad als je haar zo hoort praten.
Oud 12-01-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-01-2005 @ 19:03 :
Dat zou jij ook zijn als ze een cruciaal stuk uit je doos gesneden hadden en de boel weer dichtgenaaid op een miniem plasgaatje na toen je nog een klein kind was, terwijl je moeder en drie tantes je in bedwang moesten houden terwijl je lag te gillen en te spartelen omdat het zo vreselijk pijn deed.

In tegenstelling tot wat men denkt, gebeurt het in de meerderheid van de gevallen niet in een ziekenhuis, dat is te duur en te ver weg, maar gewoon boven een kuiltje in de grond om het bloed op te vangen. De wond infecteert altijd, er zijn altijd complicaties als de ingreep door traditionele besnijdsters word uitgevoerd. Veel meisjes overlijden er ook aan. (99 % van de gevallen in noordoostafrika zijn trouwens de meest ingrijpende vorm. In westafrika word minder weefsel weggehaald en hoeft er minder ver dichtgenaaid te worden.)

Tijdens de eerste keer sex, na de bruiloft, moet alles opengescheurd of gesneden worden, bij de bevalling scheurt het nog verder uit. Daarna wordt het weer dichtgenaaid, en begint het hele feest opnieuw. Na een kind of vijf is er niet meer genoeg weefsel over om nog te kunnen hechten, maar dan wordt de vrouw meestal ingeruild voor een tweede vrouw, meestal weer een meisje van dertien jaar.
Ja ik weet ik ben in somalie geweest en heb genoeg verhalen erover gehoord, maar het is zo als gezegd de vrouwen die het elkaar aandoen.
Oud 12-01-2005, 18:25
Freak Myself
Freak Myself is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 20:29 :
Ja, dat gldet ook voor dzee zin, maar erg fjin leset het neit, of wel smos?
volgens onderzoek van een amerikaanse universiteit, maakt het aantal spelfouten in een woord niet uit maakt voor de leesbaarheid, zolang het woord maar de zelfde begin en eindletter heeft als wanneer het goed geschreven is, en hetzelfde aantal letters telt
__________________
"Nietzsche is dood."-God
Oud 12-01-2005, 18:26
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-01-2005 @ 19:24 :
Ja ik weet ik ben in somalie geweest en heb genoeg verhalen erover gehoord, maar het is zo als gezegd de vrouwen die het elkaar aandoen.
Mag je dat even voor een onwetende domme ziel als ik beargumenteren, alsjeblieft.
Oud 12-01-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 12-01-2005 @ 19:26 :
Mag je dat even voor een onwetende domme ziel als ik beargumenteren, alsjeblieft.
Lees dit topic goed en zorgvuldig door vooral de repleys van gauloises, nare man en juno maken er al melding van.
Oud 12-01-2005, 18:29
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-01-2005 @ 19:28 :
Lees dit topic goed en zorgvuldig door vooral de repleys van gauloises, nare man en juno maken er al melding van.
Vat het even samen, om mij wat te leren
Oud 12-01-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 12-01-2005 @ 19:29 :
Vat het even samen, om mij wat te leren
Als ik ook maar even dacht dat je serieus geinterreseerd was zou ik daartoe wel de moeite nemen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Denkwijze Ayaan Hirsi Ali
Kastanje
2 18-05-2006 11:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.