Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 21:35
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 22:31 :
De familie leden van een suicide bomber zijn de klos, na de zelfmoordactie? . Hoezo je kop in de zand steken?
Ik bedoel in de zin van doodschieten, zoals hij zei. Bulldozeren van huizen is niet doodschieten.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Oud 12-07-2005, 21:37
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
stel jeruzalem was volledig islamitisch, denk je dat joden daar hun vrijheid kregen?

In het "joodse gedeelte" vond ik iig alle religies terug.

Soryr, maar als het omgekeerd is, verwacht ik niet een dergelijke respect.
dat is echt dikke onzin. je gaat er nu vanuit dat alle Palestijnen wrede jodenhaters zijn.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 12-07-2005, 21:37
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-07-2005 @ 22:35 :
Ik bedoel in de zin van doodschieten, zoals hij zei. Bulldozeren van huizen is niet doodschieten.
Doodschieten of platrijden, whats the difference?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 12-07-2005, 21:39
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 22:37 :
Doodschieten of platrijden, whats the difference?
Nogal wat als je claimt dat de Israëli's mensen gaan doodschieten. Huizen bulldozen sloopt huizen, niet mensen. Maakt toch wel een gradatie uit.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 12-07-2005, 21:40
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-07-2005 @ 22:39 :
Nogal wat als je claimt dat de Israëli's mensen gaan doodschieten. Huizen bulldozen sloopt huizen, niet mensen. Maakt toch wel een gradatie uit.
Net alsof daar niet de nodige slachtoffers vallen. Je leest overigens genoeg artikelen over kinderen die door de Israelis worden doodgeschoten.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 12-07-2005, 21:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 22:37 :
dat is echt dikke onzin. je gaat er nu vanuit dat alle Palestijnen wrede jodenhaters zijn.
Neen, dat zij ze alleen maar om mijn vraag te ontwijken, die ik tot dan aan toe tweemaal gesteld had, en twee keer met een niet toedoende wedervraag beantwoord kreeg.
Want is het nu bij de bouw van deze muur aan de orde of Moslims of Joden over Israel moeten regeren ? Neen.

Daarom stel ik mijn vraag nog een keer, in de hoop dat drie keer idd scheepsrecht is: Welk effect heeft nu de bouw van de muur voor de relaties tussen de Palestijnen en de Israeli's, nu men net in een stadium zit waarin men toenadering tot elkaar zoekt, en er door beide kanten grote concessies zijn gedaan/gepland ?
Oud 12-07-2005, 21:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 22:40 :
Net alsof daar niet de nodige slachtoffers vallen. Je leest overigens genoeg artikelen over kinderen die door de Israelis worden doodgeschoten.
Jawel, maar dat is niet in retaliatie. Dat kun je iig niet bewijzen.

En wat dat bulldozen betreft, ik heb niet gehoord dat daarbij iemand doodging, behalve die ene activiste (en daarover was net een rechtszaak immers).
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 12-07-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-07-2005 @ 22:43 :
Neen, dat zij ze alleen maar om mijn vraag te ontwijken, die ik tot dan aan toe tweemaal gesteld had, en twee keer met een niet toedoende wedervraag beantwoord kreeg.
Want is het nu bij de bouw van deze muur aan de orde of Moslims of Joden over Israel moeten regeren ? Neen.

Daarom stel ik mijn vraag nog een keer, in de hoop dat drie keer idd scheepsrecht is: Welk effect heeft nu de bouw van de muur voor de relaties tussen de Palestijnen en de Israeli's, nu men net in een stadium zit waarin men toenadering tot elkaar zoekt, en er door beide kanten grote concessies zijn gedaan/gepland ?
Toenadering? Hmm. Hamas heeft zich volledig afgewend van dhr. Abbas, wil niet meedoen aan de regering en kondigt samen met andere organisaties aanslagen aan de lopende band aan (zie vanmiddag, al was dat Islamitische Jihad), dhr. Sharon is ondanks zijn Gaza-plan niet te misselijk om daar 'adequaat' op te reageren (strike Zuid-Libanon, bulldozers). Toenadering? Het hek is slechts een 'teken aan de wand' IMO.
Oud 12-07-2005, 22:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 22:37 :
dat is echt dikke onzin. je gaat er nu vanuit dat alle Palestijnen wrede jodenhaters zijn.
Na 30 jaar haat-propaganda, zal dat een stelling zien die niet zo gek ver van de waarheid zit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 22:35
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 23:33 :
Na 30 jaar haat-propaganda, zal dat een stelling zien die niet zo gek ver van de waarheid zit.
Wat dacht je van, complete slachting van de autochtone bevolking? Sharon lijkt me daar wel het mannetje voor.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 12-07-2005, 22:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 23:35 :
Wat dacht je van, complete slachting van de autochtone bevolking? Sharon lijkt me daar wel het mannetje voor.
Sharon? Mischien een twintig/dertig jaar terug, nu niet meer. Gewoonweg out of the question dat iemand er een motief voor zou hebben.

Ondanks de partij waar hij uit komt zetten heeft hij zeker met de ontruimingen van nederzettingen flink pragmatische oplossingen gebracht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2005, 22:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik zou zeggen: zo snel mogelijk een Palestijnse staat.
Oud 13-07-2005, 00:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 22:37 :
dat is echt dikke onzin. je gaat er nu vanuit dat alle Palestijnen wrede jodenhaters zijn.
nee hoor! Alleen dat het ze weinig interesseert

Uitzonderingen daargelaten, of course.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-07-2005, 00:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 22:40 :
Net alsof daar niet de nodige slachtoffers vallen. Je leest overigens genoeg artikelen over kinderen die door de Israelis worden doodgeschoten.
ja en als ik beelden zie van palestijnen met kalashnikovs in hun handen en daarom 10 kids rondrennen, vind ik dat niet vreemd.

Wat die kids op straat rond die gare gasten doen, is mij een raadsel. Ik zou mijn kind nooit toestemming hiervoor geven iig.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-07-2005, 00:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-07-2005 @ 22:43 :
Daarom stel ik mijn vraag nog een keer, in de hoop dat drie keer idd scheepsrecht is: Welk effect heeft nu de bouw van de muur voor de relaties tussen de Palestijnen en de Israeli's, nu men net in een stadium zit waarin men toenadering tot elkaar zoekt, en er door beide kanten grote concessies zijn gedaan/gepland ?
het zal degenen die vrede willen een worst wezen als het tot vrede leidt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-07-2005, 00:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hamas! Hamas! Hamas!...

Oh, dat mag zeker niet hè?
Oud 13-07-2005, 00:59
Verwijderd
Mag best hoor, je maakt jezelf alleen lichtelijk belachelijk.
Oud 13-07-2005, 01:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2005 @ 01:59 :
Mag best hoor, je maakt jezelf alleen lichtelijk belachelijk.
Oud 13-07-2005, 01:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Snees schreef op 12-07-2005 @ 23:16 :
Toenadering? Hmm. Hamas heeft zich volledig afgewend van dhr. Abbas, wil niet meedoen aan de regering en kondigt samen met andere organisaties aanslagen aan de lopende band aan (zie vanmiddag, al was dat Islamitische Jihad), dhr. Sharon is ondanks zijn Gaza-plan niet te misselijk om daar 'adequaat' op te reageren (strike Zuid-Libanon, bulldozers). Toenadering? Het hek is slechts een 'teken aan de wand' IMO.
Ik had het meer over de relatie tussen de beide staatshoofden, Abbas en Sharon. Die was wel aan het verbeteren, en lange tijd wist Abbas de terreurgroepen in zijn land er van te overtuigen dat er vreedzaam tot een oplossing kon gekomen worden. Er werd dan ook lange tijd geen aanslag gepleegd. Misschien is die muur wel de reden geweest voor de Islamitische Jihad om een aanslag te plegen?
Oud 13-07-2005, 01:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-07-2005 @ 01:47 :
het zal degenen die vrede willen een worst wezen als het tot vrede leidt.
Oud 13-07-2005, 11:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-07-2005 @ 02:52 :
muur => geen kans voor zelfmoordenaars => geen acties in bezette gebieden tegen terreurorganisaties => minder geweld beide zijden.

Ondanks dat ik het een korte termijnoplossing vind ik vind dat de manier waarop de muur wordt gebouwt fatsoenlijker kan (zoals compensatie voor onteigende bezittingen) ben ik er op zich niet tegen, alles dat de geweldspiraal stop kan zetten is meegenomen.


Dat fanaten in de Israelische politiek er voorstander van zijn is hun probleem, ze hebben niet door dat hun aanhang wanneer het geweld afneemt zal slinken, en ze dus met die muur indirect hun eigen politieke voortbestaan bedreigen. Maar da's alleen maar mooi.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-07-2005, 11:57
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-07-2005 @ 12:48 :
muur => geen kans voor zelfmoordenaars => geen acties in bezette gebieden tegen terreurorganisaties => minder geweld beide zijden.

Ondanks dat ik het een korte termijnoplossing vind ik vind dat de manier waarop de muur wordt gebouwt fatsoenlijker kan (zoals compensatie voor onteigende bezittingen) ben ik er op zich niet tegen, alles dat de geweldspiraal stop kan zetten is meegenomen.


Dat fanaten in de Israelische politiek er voorstander van zijn is hun probleem, ze hebben niet door dat hun aanhang wanneer het geweld afneemt zal slinken, en ze dus met die muur indirect hun eigen politieke voortbestaan bedreigen. Maar da's alleen maar mooi.
Jij redeneert op een wel heel eenvoudige manier dat als gevolg van de muur er geen aanslagen meer plaatsvinden. Hoewel in Hamas en andere dergelijke organisaties niet bepaald van harte steun, zijn ze toch net helemaal gek. Wat dacht je bijvoorbeeld van beschietingen, met raketten of machinegeweren? Of aanslagen van binnenuit Israël? Of in de toekomst aanvallen van andere Arabische landen, die op lange termijn logischerwijs de overhand zullen hebben?

Zolang Israël delen bezet houdt die zij niet bezet mag houden zullen er genoeg groeperingen zijn die Israël zullen bestrijden op een manier die ondanks de muur wel mogelijk is. Natuurlijk zijn er altijd groeperingen die de staat Israël per definitie afwijzen, maar als Israël redelijke politiek bedrijft tegenover de Palestijnen, hen niet op allerlei manier onrecht aandoet en de Palestijnen weer hoop hebben op een betere toekomst, zal de steun voor deze groeperingen steeds kleiner en kleiner worden en steun onder de eigen bevolking verliezen, met de uiteindelijke macht van nul of vrijwel nul tot gevolg.
Oud 13-07-2005, 12:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Maar ja, met een muur betekend het dat het ook een lijn betreft die beide staten behoorlijk definitief heeft gescheiden.

Eventuele settlers daarbuiten krijgen een enorme beeldvorming tegen zich wanneer ze buiten het ommuurde deel gaan wonen.


Verder maakt zo'n muur aanslagen niet onmogelijk, maar minder waarschijnlijk, wanneer nederzettingen ontmanteld zijn krijgen mortieraanvallen veel minder kans. Op plekken waar achter de muur een stadje ligt moet je dan maar anti-raket systemen opstellen, de hoofdzaak is dat geweld op een lager pitje komt te staan doordat het mensen die geweld willen veroorzaken fysiek onmogelijk wordt gemaakt de confrontatie te zoeken.

De hamas mag mischien met mortieren en raketten over die muur kunnen schieten, ik zie dat de geiddelde stenengooier nog niet doen. En wanneer dat niet meer kan gaan ze mischien iets constructiefs doen met hun leven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-07-2005, 12:18
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-07-2005 @ 13:09 :
Maar ja, met een muur betekend het dat het ook een lijn betreft die beide staten behoorlijk definitief heeft gescheiden.

Eventuele settlers daarbuiten krijgen een enorme beeldvorming tegen zich wanneer ze buiten het ommuurde deel gaan wonen.


Verder maakt zo'n muur aanslagen niet onmogelijk, maar minder waarschijnlijk, wanneer nederzettingen ontmanteld zijn krijgen mortieraanvallen veel minder kans. Op plekken waar achter de muur een stadje ligt moet je dan maar anti-raket systemen opstellen, de hoofdzaak is dat geweld op een lager pitje komt te staan doordat het mensen die geweld willen veroorzaken fysiek onmogelijk wordt gemaakt de confrontatie te zoeken.

De hamas mag mischien met mortieren en raketten over die muur kunnen schieten, ik zie dat de geiddelde stenengooier nog niet doen. En wanneer dat niet meer kan gaan ze mischien iets constructiefs doen met hun leven.
En dat is nou juist het probleem. De Palestijnen krijgen alleen maar minder hoop in een goede toekomst, natuurlijk omdat een stuk van hun land geannexeerd wordt en omdat het leven in praktische zin de Palestijnen behoorlijk moeilijk gemaakt wordt. Zo creëer je alleen maar een nog grotere voedingsbodem voor diepgewortelde haat jegens Israël, met alle gevolgen van dien. Dit uit zich natuurlijk in een stem op radicalere politieke partijen in Palestijns gebied en het zal de Arabische landen in de buurt ook niet onberoerd laten.
Oud 13-07-2005, 12:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Als Israel en de Palestijnen nou eens wat gebieden uitruilen met elkaar. Kunnen bepaalde nederzettingen bij Israel blijven. In ruill daarvoor krijgen de Palestijnen bepaalde andere gebieden.
Oud 13-07-2005, 12:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-07-2005 @ 13:18 :
Als Israel en de Palestijnen nou eens wat gebieden uitruilen met elkaar. Kunnen bepaalde nederzettingen bij Israel blijven. In ruill daarvoor krijgen de Palestijnen bepaalde andere gebieden.
Handjeklap
Oud 13-07-2005, 12:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Wat ik oprecht niet snap: als je die muur dan wilt, zet 'em dan precies op de grens! Toch?
Oud 13-07-2005, 12:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-07-2005 @ 13:27 :
Wat ik oprecht niet snap: als je die muur dan wilt, zet 'em dan precies op de grens! Toch?
Zo denk ik dus ook, maar Israël kennelijk niet. Als je hem op de grens zet, wetende dat Israël veel nederzettingen in bezet gebied heeft, moet Israèl behoorlijk wat gebied opzeggen. Maar ja, dat lijkt mij toch al het beste idee
Oud 13-07-2005, 12:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Israel heeft die gebieden bezet. Wel na een oorlog, idd. Maar in de huidige tijd lijkt me veroverd gebied houden niet meer iets wat moreel goed is. En verder zit je met het praktische probleem dat daar miljoenen Palestijnen wonen. Wat doe je daar dan mee?

Snel een Palestijnse staat. Dat lijkt me echt het beste. Ook voor Israel!!!
Oud 13-07-2005, 12:54
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-07-2005 @ 13:27 :
Wat ik oprecht niet snap: als je die muur dan wilt, zet 'em dan precies op de grens! Toch?
Ja, maar die grens is niet zo helder. Er zijn allerlei nederzettingen die ze graag willen beschermen, maar die zich ver buiten het anderszins Israelisch gebied bevinden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-07-2005, 13:02
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-07-2005 @ 13:54 :
Ja, maar die grens is niet zo helder. Er zijn allerlei nederzettingen die ze graag willen beschermen, maar die zich ver buiten het anderszins Israelisch gebied bevinden.
Die nederzettingen zou je niet moeten willen beschermen, weg die die zooi! Ik weet dat het niet zo makkelijk is, maar het is op de langere termijn wel de beste oplossing!

En wat betreft die grenzen, die zijn door de VN in 1967 vastgesteld.
Oud 13-07-2005, 13:24
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Israëlische vergelding na aanslag

JERUZALEM Israël heeft de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever afgesloten. Palestijnen kunnen zo Israël niet meer in, bijvoorbeeld om er te werken.

De maatregel is een eerste reactie op de zelfmoordaanslag van gisteren in de badplaats Netanya,waarbij vijf mensen om het leven kwamen.Later volgde in de plaats Tulkarm een inval.Daarbij werd een Palestijnse agent doodgeschoten, volgens ooggetuigen zonder reden, maar volgens het leger uit zelfverdediging. Een andere Palestijn raakte gewond.

De aanslag in Netanya is de tweede sinds het bestand van februari en is het werk van de Islamitische Jihad.


Terreurstaat vs terreurgroep.
Oud 13-07-2005, 13:47
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 22:37 :
Doodschieten of platrijden, whats the difference?
Het buldozeren van het huis van een zelfmoordenaar gebeurt om het financieel minder aantrekkelijk te maken voor de familie.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 13-07-2005, 13:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
IDD! Nederzettingen weg OF bepaalde gebieden uitruilen. Een echt zelfstandige Palestijnse staat. En dan denk ik toch op termijn een soort Benelux verband tussen Israel, Palestina en misschien Jordanie. Die landen zijn zo klein. Die grens loopt zo bizar... samenwerken MOET wel....

Moeilijk, maar nog 40 jaar zo doorgaan lijkt me ook geen optie.

En misschien beschermt die muur idd tegen zelfmoordaanslagen. Maar er zijn ook nederzettingen die buiten de muur liggen. Die kunnen ook nog aangevallen worden.
Bovendien maakt dit het leven voor de Palestijnen alleen maar moeilijker, dus weer meer voedingsbodem voor allerlein ellendige acties.
Oud 13-07-2005, 13:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het buldozeren van het huis van een zelfmoordenaar gebeurt om het financieel minder aantrekkelijk te maken voor de familie.
Hoe kan een democratie zoiets doen!!!
Oud 13-07-2005, 13:50
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 19:32 :
Ok, foto's van de kraters van die artillerie dan aub?
Doelde je met "grof geschut" op artilleriebombardementen? Ik dacht meer aan echte kogels ipv plastic kogels.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 13-07-2005, 13:54
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 13-07-2005 @ 14:47 :
Het buldozeren van het huis van een zelfmoordenaar gebeurt om het financieel minder aantrekkelijk te maken voor de familie.
De familie zijn ook zo de schuldigen he.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 13-07-2005, 14:04
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-07-2005 @ 14:49 :
Hoe kan een democratie zoiets doen!!!
Tja, ze verkeren voortdurend in staat van oorlog en deze methode is blijkbaar efficient gebleken om het aantal zelfmoordenaars terug te dringen.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 13-07-2005, 14:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Misschien had Israel direct na 1973 moeten proberen beginnen met de Palestijnen een eigen staat te geven. En al die nederzettingen nooit moeten bouwen....
Oud 13-07-2005, 14:07
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 13-07-2005 @ 14:54 :
De familie zijn ook zo de schuldigen he.
Een van de aanleidingen waarom zelfmoordenaars tot de daad overgaan is dat ze hun familie zo voorzien van een riante (voor plaatselijke begrippen) uitkering voor de rest van hun leven. En vaak gebeurt het ook met medeweten van de familie.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 13-07-2005, 14:10
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-07-2005 @ 12:48 :
muur => geen kans voor zelfmoordenaars => geen acties in bezette gebieden tegen terreurorganisaties => minder geweld beide zijden.
muur --> moeilijker om aanslagen te plegen + meer animo voor aanslag.

Want je moet niet vergeten dat die muur nu de Palestijnen scheidt van familie/vrienden/werk/school/etc.

De beste oplossing om aanslagen tegen te gaan is het terug geven van alle gebieden, en netjes aan de Palestijnen vragen of de Joden ook een stuk grond mogen + excuses aanbieden voor eerdere barbaarse daden.
Oud 13-07-2005, 14:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-07-2005 @ 15:10 :
De beste oplossing om aanslagen tegen te gaan is het terug geven van alle gebieden, en netjes aan de Palestijnen vragen of de Joden ook een stuk grond mogen + excuses aanbieden voor eerdere barbaarse daden.
Belachelijk, dat zou betekenen dat het dus loont om eerst ergens om te vechten, en als je verliest het dan alsnog op redelijkheid te spelen.

de Palestijnen hebben namelijk net zo goed oorlog gevoerd tegen Israel als alle andere partijen, voor zover ze al een claim konden leggen op land hebben ze die vergooit door in de jaren '50 naar de wapens te grijpen.


Dan ga je uit van een compromis tussen de aanwezige partijen, en dat is Israel in zijn huidige vorm, en Palestina in de huidige Palestijnse gebieden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 14:33.
Oud 13-07-2005, 14:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 13-07-2005 @ 14:50 :
Doelde je met "grof geschut" op artilleriebombardementen? Ik dacht meer aan echte kogels ipv plastic kogels.
Als dat grof geschut is, hoe moet ik raketten, mortieren, klashnikovs en bommen dan noemen?

massavernietingswpaens ofzo?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-07-2005, 14:40
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-07-2005 @ 15:34 :
Als dat grof geschut is, hoe moet ik raketten, mortieren, klashnikovs en bommen dan noemen?

massavernietingswpaens ofzo?
Dan heeft Bush gelijk een excuus om zijn vriend Sharon te hulp te schieten
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 13-07-2005, 14:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 13-07-2005 @ 15:40 :
Dan heeft Bush gelijk een excuus om zijn vriend Sharon te hulp te schieten
Maar we zijn het er dus over eens dat er geen sprake is van excessief geweld tegen Palestijnen. Mooi.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-07-2005, 14:44
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 13-07-2005 @ 15:07 :
Een van de aanleidingen waarom zelfmoordenaars tot de daad overgaan is dat ze hun familie zo voorzien van een riante (voor plaatselijke begrippen) uitkering voor de rest van hun leven. En vaak gebeurt het ook met medeweten van de familie.
Ja ja ja, vrouw kinderen, opa en oma, zijn verdienen het allemaal. Probeer zulke daden nog niet te rechtvaardigen
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 13-07-2005, 14:48
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-07-2005 @ 15:10 :
De beste oplossing om aanslagen tegen te gaan is het terug geven van alle gebieden, en netjes aan de Palestijnen vragen of de Joden ook een stuk grond mogen
Hahahahaha
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-07-2005, 14:49
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-07-2005 @ 15:43 :
Maar we zijn het er dus over eens dat er geen sprake is van excessief geweld tegen Palestijnen. Mooi.
Ik vrees van niet, ik vind het gepaster om stenen met traangas of plastic kogels te beantwoorden dan met echte kogels.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 13-07-2005, 14:50
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 13-07-2005 @ 15:44 :
Ja ja ja, vrouw kinderen, opa en oma, zijn verdienen het allemaal. Probeer zulke daden nog niet te rechtvaardigen
Dat doe ik ook niet, il leg slechts uit waarom die methode wordt toegepast. Een feite is dat als de familie ervan op de hoogte is en er niks tegen onderneemt medeplichtig is.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 13-07-2005, 14:54
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 13-07-2005 @ 15:50 :
Dat doe ik ook niet, il leg slechts uit waarom die methode wordt toegepast. Een feite is dat als de familie ervan op de hoogte is en er niks tegen onderneemt medeplichtig is.
Nee ze zijn te gefrusteerd, omdat ze nu niet zelfmoordenaar kunnen straffen. En daarom zijn vrouwen en kinderen de klos
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie huidig mensbeeld
=zwart wit=
223 07-02-2007 22:30
Levensbeschouwing & Filosofie Psalmen
nathan
18 06-11-2006 11:35
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus Christus
Verwijderd
225 13-11-2004 15:52
Levensbeschouwing & Filosofie Israël: Wat te doen met andersdenkenden?
Rabbi Daniel
186 29-03-2004 17:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces in Den Haag over vredesmuur Israel
Quantes
5 24-02-2004 09:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel topic - ik ben de tel kwijt
Gatara
83 14-12-2003 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.