Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2006, 09:03
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
eigenlijk ben ik bijna het hele jaar door wel verkouden.
Daardoor kan ik slecht (of helemaal niet) door mijn neus ademen.
Wanneer ik neusspray gebruik, is dit over! Maar na een halve dag zit mijn neus weer "verstopt".

Nu wil ik hiermee naar de dokter gaan, omdat ik denk dat dit wel te verhelpen is. Door een operatie misschien?

Wie heeft hier ook ervaring mee?
Wat hebben ze dan bij jou gedaan?









p.s. titel van deze topic geeft ook aan waar ik last van heb.
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 09:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Heb je veel van die neusspray gebruikt? Je neus kan namelijk ook verslaafd raken aan neusspray, waardoor je zonder niet meer vrij kunt ademen. Op de verpakking of in de bijsluiter staat hoe lang je het eigenlijk mag gebruiken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 10:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Verkouden of alleen een verstopte/ snotterneus? Kan namelijk ook zo zijn dat je ergens allergisch voor bent.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:05
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
ik was ook altijd verkouden. vooral 's nachts ging mijn neus dicht zitten. hierdoor gebruikte ik veel neusspray. op een gegeven moment heb ik het laten onderzoeken en uit dat onderzoek is gebleken dat ik overgevoelig ben voor stof, vandaar de neusklachten. ik ben overgestapt op een andere neusspray (op doktersrecept) die niet schadelijk is. hij komt namelijk niet verder dan het neusslijmvlies. normale neusspray's die je bij de drogist kunt kopen doen dit wel. nu ik dit gebruik heb ik nergens meer last van.

misschien heb jij ook wel zoiets? ik zou in ieder geval naar de dokter gaan. en eventueel naar de kno-arts. het kan in ieder geval nooit kwaad er eens naar te laten kijken!

succes ermee
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:29
Verwijderd
Mijn moeder heeft altijd een verstopte neus, dat komt doordat ze een bepaalde holte niet heeft, geloof ik. Als ze neusspray gebruikt, gaat het weg, maar 't komt ook gewoon weer terug. Met een operatie kan die worden opgelost.

Als je altijd last hebt van een verstopte neus, ga dan eens naar de dokter. Misschien heb je een allergie of wat mijn moeder heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 08:58
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij mij zelfde situatie als hartje_juliet. laat eens een allergietest doen of vraag wat de dokter van jouw situatie denkt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben allergisch voor huisstofmijt en heb ook heel vaak een snotneus. Het kan dus ook best zoiets zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:56
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-11-2006 @ 13:12 :
Ik ben allergisch voor huisstofmijt en heb ook heel vaak een snotneus. Het kan dus ook best zoiets zijn.
Heb dit ook. Kan al m'n leven niet door m'n neus ademen. Maar als ik bijv ga sporten, of er veel adrenaline door m'n lijf stroomt dan gaat het opeens open. Lijkt me dus niet dat er iets verkeerd zit, maar dat het door de allergie komt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik heb hetzelfde als TS en vraag me ook af wat ik eraan kan doen.
het enige is dat ik niet zoveel neusspray gebruik. Ik ben ooit getest op allergieen en ben ook idd allergisch voor een aantal dingen. Toch ben ik nu sinds een halfjaar aan één stuk door verkouden (sinds eind april ongeveer) waardoor ik slecht slaap door de benauwdheid en droge mond die ik krijg van het door mijn mond ademen e.d. dus ik ben ook weer moe als ik opsta ed...
anyway, ik hou het topic even in de gaten
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:09
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
ik heb er ook last van. ik gebruik al 2 jaar neusspray. 1 jaar terug ben ik naar de dokter gegaan, die gaf mij een speciale spray mee. die hielp niet. daarna allergie onderzoek gedaan. kwam uit dat ik geen alergieen had en half jaar terug ben ik naar de kno-arts geweest die zei dat mijn neusslijmvlies weggehaald moest worden omdat hij inmiddels te opgezwollen was. vandaag de dag sit ik op 3 sprays per dag. ik ga me wel laten opereren als ik van school af ben. heb geen zin om nu al onder het mes te gaan
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:10
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-11-2006 @ 19:00 :
ik heb hetzelfde als TS en vraag me ook af wat ik eraan kan doen.
het enige is dat ik niet zoveel neusspray gebruik. Ik ben ooit getest op allergieen en ben ook idd allergisch voor een aantal dingen. Toch ben ik nu sinds een halfjaar aan één stuk door verkouden (sinds eind april ongeveer) waardoor ik slecht slaap door de benauwdheid en droge mond die ik krijg van het door mijn mond ademen e.d. dus ik ben ook weer moe als ik opsta ed...
anyway, ik hou het topic even in de gaten
als je dan eens ff naar de huisarts gaat mutsch anders trap ik je er heen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-11-2006 @ 19:00 :
ik heb hetzelfde als TS en vraag me ook af wat ik eraan kan doen.
het enige is dat ik niet zoveel neusspray gebruik. Ik ben ooit getest op allergieen en ben ook idd allergisch voor een aantal dingen. Toch ben ik nu sinds een halfjaar aan één stuk door verkouden (sinds eind april ongeveer) waardoor ik slecht slaap door de benauwdheid en droge mond die ik krijg van het door mijn mond ademen e.d. dus ik ben ook weer moe als ik opsta ed...
anyway, ik hou het topic even in de gaten
Hoelang is het geleden dat je een allergietest gehad hebt? Allergieen kan je ontwikkelen dus zo'n test blijft ook geen jaren betrouwbaar (alleen bij een positieve uitslag).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:17
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
afijn, een operatie duurt een hele dag. daarna moet je 2 dagen met tampons in je nizza lopen om een bloedbad tegen te gaan. dat hindert mij tevens om deze desbetreffende stap te nemen


ook een manier om er van af te komen (werkt bij sommigen) is: 1. gewone druppels gebruiken, 2. babydruppels gebruiken, 3. bepaalde druppels van de dokter--> laat neusslymvlies slinken, 4. homeopatisch (dit moet je dus in stappen doen) na deze stappen zou je er af kunnen komen. ik heb het getracht zo te doen maar dit lukte niet.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan en zoutoplossing-neusspray (wordt vaak verkocht als neusspray voor baby's en kleine kinderen) gebruiken of een ontstekingsremmende neusspray op recept waardoor je slijmvlies idd slinkt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 20:07
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
ik ben blij met jullie reacties..ik heb echter nog nooit aan een allergie gedacht..behalve dan die hooikoorts die mij voorgeschreven is zonder dat ik daarop getest ben

afgelopen mei ben ik naar de huisarts gegaan met deze klacht. Ik was toen ook al ruim 5 maanden aan een stuk door verkouden.
Mijn dokter heeft mij niet onderzocht en niet naar mij gekeken, hij zei direct: "het is hooikoorts" (zeker vanwege de maand mei )
Maar die neusspray helpt helemaal niet bij mij.

Mijn huisarts heeft gezegd dat wanneer deze neusspray niet werkt, ik terug moet komen omdat dan waarschijnlijk mijn schotje scheef zou zitten..
Maar ik durf niet, omdat ik bang ben dat ik geopereerd moet worden..spuiten!!!! whaaa daar ben ik zo bang voor!

Maar ik word ook gek van mijn "dichte" neus..

als je getest wil worden op allergieen, moet je dan ook geprikt worden?
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 20:08
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-11-2006 @ 19:00 :
ik heb hetzelfde als TS en vraag me ook af wat ik eraan kan doen.
het enige is dat ik niet zoveel neusspray gebruik. Ik ben ooit getest op allergieen en ben ook idd allergisch voor een aantal dingen. Toch ben ik nu sinds een halfjaar aan één stuk door verkouden (sinds eind april ongeveer) waardoor ik slecht slaap door de benauwdheid en droge mond die ik krijg van het door mijn mond ademen e.d. dus ik ben ook weer moe als ik opsta ed...
anyway, ik hou het topic even in de gaten

ja, dit herken ik dus helemaal!
Al helemaal van het wakker worden en dan nog moe zijn!
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 20:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er zijn twee verschillende soorten allergietesten: een huidtest en een bloedtest. Bij een huidtest worden er allemaal stofjes op je huid gedruppeld en er even doorheen geprikt. Het schijnt niet echt pijnlijk te zijn maar ik heb er geen ervaring mee. Ik heb een bloedtest gehad. Hierbij wordt een buisje bloed afgenomen wat onderzocht wordt op oa huisstofmijt, schimmels, pollen, honden en katten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 21:40
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-11-2006 @ 21:38 :
Er zijn twee verschillende soorten allergietesten: een huidtest en een bloedtest. Bij een huidtest worden er allemaal stofjes op je huid gedruppeld en er even doorheen geprikt. Het schijnt niet echt pijnlijk te zijn maar ik heb er geen ervaring mee. Ik heb een bloedtest gehad. Hierbij wordt een buisje bloed afgenomen wat onderzocht wordt op oa huisstofmijt, schimmels, pollen, honden en katten.
ik val al flauw bij de het lezen van "hierbij wordt een buisje bloed afgenomen"...ieuw
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 22:04
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik moest ook eerst een spray voor hooikoorts proberen, dat hielp dus niet echt. tijdelijk even weg, maar daarna komt het weer terug. ook een buisje bloed afgenomen en positief voor huisstofmijt. ik zou zeggen: google even en als je het herkent je huisarts om raad vragen. ik weet niet wat er aan zelftests op de markt is?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 22:48
June bug
June bug is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-11-2006 @ 21:38 :
Er zijn twee verschillende soorten allergietesten: een huidtest en een bloedtest. Bij een huidtest worden er allemaal stofjes op je huid gedruppeld en er even doorheen geprikt. Het schijnt niet echt pijnlijk te zijn maar ik heb er geen ervaring mee. Ik heb een bloedtest gehad. Hierbij wordt een buisje bloed afgenomen wat onderzocht wordt op oa huisstofmijt, schimmels, pollen, honden en katten.
Hm, ik heb ook een allergietest gehad, maar bij mij werden er gewoon kleine rondjes met stofjes erin met stickers op mijn rug geplakt. Dat bleef dan 2 dagen zitten en dan gingen ze kijken of er iets reageerde. Die plakkers zijn wel wat vervelend maar lijkt me minder rot dan stofjes door je huid laten prikken ieh.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 09:44
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
ik heb de huidpriktest gehad. daarbij wordt onderzocht of je allergisch bent voor pollen, huisstofmijt, katten, honden enz. ik weet niet wat het verschil dus is met die bloedtest. maar bij de huidpriktest hoeft er geen bloed afgenomen te worden. er worden minuscule prikjes in je huid gemaakt, waar je overigens niks van voelt. vervolgens wordt er een druppeltje van het te onderzoeken stofje bijgebracht. als je dan allergisch bent gaat het reageren. niks engs aan.
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nivava schreef op 02-11-2006 @ 22:40 :
ik val al flauw bij de het lezen van "hierbij wordt een buisje bloed afgenomen"...ieuw
Tis maar één buisje he

Een huidtest schijnt soms wat gevoeliger te zijn maar als je al medicijnen gebruikt is een bloedtest beter omdat medicijnen een huidtest kunnen beinvloeden en een bloedtest minder. Ik vermoed dat ik daarom een bloedtest kreeg.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 20:37
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
ik ga aankomende week een afspraak maken bij de dokter!
Moet toch maar weer eens actie ondernemen..
en nu ik jullie reacties zo heb gelezen, kan het best zijn dat het een allergie is!?
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:47
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
morgen tien over 9 bij de dokter zijn!
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:50
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
sterkte .
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 08:56
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
zo, ben er geweest!
de dokter heeft nergens naar gekeken, ik moest alleen veel praten, zodat hij kon horen hoe ik praat...
conclusie: door mijn neus! (maar dat wist ik zelf al!)

Nu heb ik prednisolon gekregen (1x daags 6 tabletten) en Flixonase neusdruppels. Van die nusules die je in je neusgat moet stoppen, op de kop moet liggen en dan erin druppelen. Daarna nog een minuut op je zij liggen.

Heb een kuur gekregen voor een week..daarna moet ik terugkomen om te kijken wat het effect hiervan is..

Stel dat het helpt..zit ik dan mijn hele leven hieraan vast?
Ik geloof nooit dat dit voor altijd helpt..
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:36
scoutgirl15
scoutgirl15 is offline
hey

het kan zijn dat je een allergie hebt maar het kan ook zijn dat je buiholtens helemaal vol zitten. als het na een week nog niet helpt kun je een verwijzing naar de kno-arts vragen. die kan dan een ct-scan laten maken of je eerst een neusspray geven en daarna in je neus kijken.

de operatie is nog te doen bij mij hebben ze alleen de twee bijholtens boven meaak leeggemaakt
ik kreeg gewoon een doekje boven me lip waar dan het bloed op viel. dat zit beter denk ik dan een tapon in je neus.

als je flixonase helpt heb je inderdaad kans dat je ze voor een hele lange tijd moet gebruiken. ik heb zelf na die operatie aan me buihotens flixonase neusspray gekregen. het helpt wel maar niet als ze steeds de boel veranderen naar merkloos wat bij mij totaal niet meer werkte heb nu weer het merk. ik gebruikt het volgens mij nu ruim 2 jaar. ik hoop dat het bij jouw ook helpt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 18:25
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
Citaat:
scoutgirl15 schreef op 07-11-2006 @ 10:36 :
hey

het kan zijn dat je een allergie hebt maar het kan ook zijn dat je buiholtens helemaal vol zitten. als het na een week nog niet helpt kun je een verwijzing naar de kno-arts vragen. die kan dan een ct-scan laten maken of je eerst een neusspray geven en daarna in je neus kijken.

de operatie is nog te doen bij mij hebben ze alleen de twee bijholtens boven meaak leeggemaakt
ik kreeg gewoon een doekje boven me lip waar dan het bloed op viel. dat zit beter denk ik dan een tapon in je neus.

als je flixonase helpt heb je inderdaad kans dat je ze voor een hele lange tijd moet gebruiken. ik heb zelf na die operatie aan me buihotens flixonase neusspray gekregen. het helpt wel maar niet als ze steeds de boel veranderen naar merkloos wat bij mij totaal niet meer werkte heb nu weer het merk. ik gebruikt het volgens mij nu ruim 2 jaar. ik hoop dat het bij jouw ook helpt.
Uit jouw verhaal maak ik op dat jij dus ook dezelfde verschijnselen hebt gehad dan die ik nu heb?
Hoe gaat het nu met je? Na de operatie?
Is deze operatie al lang geleden?
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 06:34
scoutgirl15
scoutgirl15 is offline
ik heb de operatie nu ruim 2 jaar geleden gehad daarna kreeg ik de flixonase. het gaat redelijk met me ze zeggen nu dat het me longen zijn maar ik ben blij dat ik de operatie heb gedaan want ik kan nu gewoon weer door me neus ademen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 18:31
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
Citaat:
scoutgirl15 schreef op 08-11-2006 @ 07:34 :
ik heb de operatie nu ruim 2 jaar geleden gehad daarna kreeg ik de flixonase. het gaat redelijk met me ze zeggen nu dat het me longen zijn maar ik ben blij dat ik de operatie heb gedaan want ik kan nu gewoon weer door me neus ademen
maar jouw klachten zijn zo te horen nog niet helemaal opgelost?
Maar wel fijn dat je door je neus kunt ademen!
Daar zit ik ook te wachten!!!
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:50
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
en morgen om tien over 8 moet ik weer bij de dokter zijn..
heb nu de prednisolon kuur afgemaakt en morgenvroeg moet ik de laatste nucules van flixonase innemen!

maar ik ben al 2 weken niet meer verkouden geweest!!!
alleen ik kan nog niet rustig door mijn neus ademen!
krijg ik voor mijn gevoel echt lucht te kort..

en de bobbel in/op mijn neus doet nog steeds pijn
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 07:47
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
5 dec. naar de KNO-arts
dokter heeft vandaag voor het eerst in mijn neus gekeken..

volgens hem ik heb vernauwde neuspassages en een slinger in mijn tussenschot zitten..
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 08:47
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-11-2006 @ 10:45 :
Heb je veel van die neusspray gebruikt? Je neus kan namelijk ook verslaafd raken aan neusspray, waardoor je zonder niet meer vrij kunt ademen. Op de verpakking of in de bijsluiter staat hoe lang je het eigenlijk mag gebruiken.
dat is meestal 1 week gebruiken en dan 1 week zonder. en dan mag je het nog maximaal 1 week gebruiken en daarna moet je stoppen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 08:48
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
nivava schreef op 21-11-2006 @ 08:47 :
5 dec. naar de KNO-arts
dokter heeft vandaag voor het eerst in mijn neus gekeken..

volgens hem ik heb vernauwde neuspassages en een slinger in mijn tussenschot zitten..
lol een slinger?
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 11:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, ik heb daar ook wel last van. Ik heb daardoor (vermoed ik) ook vaak hoofdpijn of een raar gevoel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 12:19
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
pyres schreef op 21-11-2006 @ 09:48 :
lol een slinger?
parteh
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 14:11
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
Citaat:
pyres schreef op 21-11-2006 @ 09:48 :
lol een slinger?

tja, praat ook de dokter maar na
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.