Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2010, 20:38
Leerling205
Avatar van Leerling205
Leerling205 is offline
Ik zit de laatste tijd te veel achter de laptop, meestal 3 á 4 uurtjes uitgerekend. Ik verdeel het meestal, maar soms meer uurtjes. Nu heb ik al een tijdje last van me ogen, ik zie minder scherp, na het knipperen zie ik flitsen voorbij gaan, wat moet ik hier tegen doen?
Ik ben het echt niet gewend.

Help
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 20:44
Leerling205
Avatar van Leerling205
Leerling205 is offline
Niemand die helpen kan ?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 20:54
Picidae
Picidae is offline
Installeer eens F.lux ik vind het echt een verademing.
http://www.stereopsis.com/flux/

De helderheid flink omlaagschroeven wil ook wel eens fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 21:06
Verwijderd
Als je echt wazig ziet, dan is het tijd voor een bezoekje aan de opticien. Die kan dan je ogen meten, en kijken of je misschien een bril nodig hebt.

Zelf heb eigenlijk nooit last van mijn ogen na het werken met een laptop. Sterker nog, ik zit minsten 8 uur per dag achter een computerschermpje voor mijn werk, en thuis nog achter mijn laptop. Maar goed, mijn ogen zijn ook al slecht, en ik draag lenzen. Mijn lenzen schijnen toch een soort van beschermend te werken voor vliegjes en dergelijke, dus misschien ook wel hiervoor .
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 21:30
Verwijderd
Inderdaad, als je wazig ziet dan kan je beter naar de opticien gaan. Misschien is het sowieso wel slim om even langs te gaan, aangezien je zelf merkt dat het minder met je ogen gaat dan normaal.

Zit je achter de laptop in een donkere omgeving? Of ben je misschien erg moe? Ik krijg meestal met die combinatie last van flitsen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 08:21
Verwijderd
Als je achter een laptop of pc zit (of tv), zorg dan altijd dat de ruimte waarin je zit ook goed verlicht is, dat kan echt al heel veel schelen. Verder idd misschien je monitor wat minder helder zetten, is ook rustiger aan je ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 18:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een kleine plussterkte kan al zorgen voor vermoeide ogen als je veel computert. Had dat zelf ook jaren en heb nu een bril en het is sterk verbetert. Wat bij mij ook goed helpt is het scherm donkerder zetten en de kamer goed verlichten maar geen lamp vlak achter je scherm zetten en aandoen want dan kijk je de hele tijd in dat felle licht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ogen veranderen snel?
Daantje_0705
8 20-09-2008 12:47
Lichaam & Gezondheid Vraagje over een lui oog
vosje16
8 25-08-2006 15:20
Verhalen & Gedichten tranen in je ogen
nestosyl
3 09-10-2004 14:57
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Ogen
Ieke
0 31-01-2004 15:01
Verhalen & Gedichten tranen in m'n ogen
moenbase
6 16-10-2002 13:50
Verhalen & Gedichten Oogjes dicht, oogjes open..
star9
1 26-12-2001 23:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.