Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2010, 16:53
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Hallo,

Vanmiddag kreeg ik enkele druppels kaliumdichromaat op m'n handen, hoe serieus zou dit zijn? Het bevat wel giftige chroom6+ verbindingen. Het waren enkele kleine druppeltjes (in combinatie met waterstofperoxide), Ik heb het goed schoongemaakt met zeep maar ik vraag me toch af wat ik er verder mee moet.
kaliumdichromaat is wel kankerverwekkend.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 17:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waar heb je met deze stof gewerkt? Op je werk, op school? Op alle plaatsen waar je met chemicaliën werkt waarop een gevarenteken staat moeten werkplekkaarten aanwezig zijn waarop staat wat je moet doen als je met die stof in contact komt. Daar zou je dan eens naar moeten vragen en op moeten kijken. Heb je anders misschien een Binas? Daar staat ook een tabel in met wat dingen die je moet doen als je in contact komt met gevaarlijke stoffen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 17:43
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Waar heb je met deze stof gewerkt? Op je werk, op school? Op alle plaatsen waar je met chemicaliën werkt waarop een gevarenteken staat moeten werkplekkaarten aanwezig zijn waarop staat wat je moet doen als je met die stof in contact komt. Daar zou je dan eens naar moeten vragen en op moeten kijken. Heb je anders misschien een Binas? Daar staat ook een tabel in met wat dingen die je moet doen als je in contact komt met gevaarlijke stoffen.
Op school. Ik had de stof in water opgelost en daarna in een erlenmeyer met een dop gedaan. Dat label zal dan wel op de plastic pot (ik weet zo niet even een ander woord ervoor) staan. Ik zal morgen nog wel even kijken.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 20:05
Verwijderd
Volgens mij kan het niet zo veel kwaad, je hebt het maar eventjes op je huid gehad. Ik denk ook niet dat school jullie met zeer giftige stoffen laat werken.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 21:34
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Scholen kunnen dat wel doen. Maar de concentratie maakt ook uit. De stof zal wel niet in een gevaarlijke concentratie geweest zijn, en hij heeft het zelf ook nog verdunt...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je met deze stof gewerkt? Op je werk, op school? Op alle plaatsen waar je met chemicaliën werkt waarop een gevarenteken staat moeten werkplekkaarten aanwezig zijn waarop staat wat je moet doen als je met die stof in contact komt. Daar zou je dan eens naar moeten vragen en op moeten kijken. Heb je anders misschien een Binas? Daar staat ook een tabel in met wat dingen die je moet doen als je in contact komt met gevaarlijke stoffen.
Naast die kaarten, moeten er ook begeleiders of iig mensen met verstand hiervan zijn. Zij moeten je verder helpen, je TOA's of je weetikveelwat, labmensen, niet een forum dat zegt 'ik denk dat het wel meevalt'.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 22:28
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
http://chemicalland21.com/industrial...DICHROMATE.htm

Probeer deze op te zoeken:

Hazard Symbols: T+ N, Risk Phrases: 46-49-46-21-25-26-37/38-41-43-50/53, Safety Phrases: 53-45-60-61
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 08:55
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik denk dat je huid dit wel tegen houdt. Het is sowieso verstandig om van te voren alvast te kijken hoe schadelijk een bepaalde stof is, en wat je moet doen mocht je het op je handen/ogen krijgen. Als het gevaarlijk is voor de huid kun je dan handschoenen (let wel op dat het handschoenen zijn die bestendig zijn voor de stof) dragen. Je moet vaak vooral oppassen voor het in ademen van stoffen etc.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 16:28
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Bedankt voor jullie reacties!
Volgens mij valt het ook wel mee, in ieder geval geen rare plekken op m'n huid (afgezien van één maar die houd ik nog wel in de gaten).

We werken op school sowieso niet met deze stof maar ik had hem nodig voor m'n profielwerkstuk dus vandaar. Handschoenen waren er niet meer... (best erg eigenlijk, maar goed).

Ook denk ik dat het wel meevalt omdat de blootstelling heel erg kort was en ik ben ook niet bang voor inademing of inslikken want het was verder gewoon een oplossing en de stof zelf heeft een smeltpunt van 398°C dus het kookpunt ligt nog wel veel hoger (zeker omdat het een zout is).

Voor de informatie, het was een oplossing van 0,1M.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 18:56
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Volgende keer sowiso ook handschoenen dragen als je gaat gieten met schadelijke stoffen?
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 19:17
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Volgende keer sowiso ook handschoenen dragen als je gaat gieten met schadelijke stoffen?
Ja Marrel...
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 20:11
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Volgende keer sowiso ook handschoenen dragen als je gaat gieten met schadelijke stoffen?
Als ik handschoenen aan heb dan word ik juist onvoorzichtiger (het zijn vaak van die onhandig dikke handschoenen, dat je gewoon geen gevoel meer hebt). Maar in principe heb je wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 20:15
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Als ik handschoenen aan heb dan word ik juist onvoorzichtiger (het zijn vaak van die onhandig dikke handschoenen, dat je gewoon geen gevoel meer hebt). Maar in principe heb je wel gelijk.
Handschoenen moet je idd alleen dragen op het moment dat het echt nodig is om te voorkomen dat je onnodig besmet/risico loopt maar als je met kankerverwekkende stoffen werkt is dat zeker wel nodig, neem aan dat het ook in de veiligheidssheet staat. Daarnaast vind ik dat school/werk/watdanook verplicht zou moeten zijn fatsoenlijke handschoenen ter beschikking te stellen. (is dat een zin?) Zo niet zou ik weigeren te werken met hetgeen want hoe klein de besmetting ook je weet nooit wat het gevolg is, vooral op lange termijn.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.