Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2010, 19:33
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Nou ik heb een vraag,
mijn vriendin is vrijdagavond ongesteld geworden en vanmiddag (anderhalve dag na begin menstruatie) hebben we seks gehad zonder condoom(ze is ook niet aan de pil) Maar ik ben niet in haar klaargekomen en ze had een tampon in(dus ik ging niet diep) is er nu nog kans dat ze zwanger kan raken?(ik las op meerdere sites dat het niet kon maar wil zekerheid) we hebben het gedaan terwijl ze ongesteld was!
Alvast bedankt!
Oud 05-12-2010, 20:07
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ze zal wss niet zwanger zijn, maar echt serieus ga die gok nou niet nemen en de grenzen opzoeken!? Gebruik een condoom als ze niet aan de pil is, ook tegen eventuele SOAs. De volgende keer is ze net een dag niet meer ongesteld of ben je niet klaargekomen maar wel voorvocht met sperma ofzo en dan gaat het wel net fout.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 05-12-2010, 21:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Geen voorbehoedsmiddel + penetratie = kans op zwangerschap
Zelfs al is het een heel kleine kans. Hé, ik had kans op seks opgeschreven, da's natuurlijk niet zo snugger. Zo, nu staat er weer zwangerschap.

Want ook al was het in haar menstruatie, je kunt nooit echt helemaal zeker weten dat het op dag X veilig is. Misschien wel als elk meisje precies op de zoveelste dag ovuleerde en meer van die dingen, maar mensen wijken altijd een beetje af, en voor je het weet kan je vriendin wel zwanger worden van seks tijdens haar menstruatie omdat een paar zaadcellen een paar dagen overleven en ze dan juist ovuleert of weet ik veel wat.

Als er zaadcellen zijn, inderdaad. Wat ook niet gehéél is uitgesloten, denk ik, ook al kwam je niet klaar - en een tampon is volgens mij niet bedoeld als voorbehoedsmiddel. Ik denk dat de kans maar heel klein is trouwens, maar toch, ook een kleine kans is een kans (anders kochten mensen vast geen staatsloten! )

Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk een morning after pil halen. Hoe eerder hoe beter (en dan met een max. van 3 dagen nadat je seks hebt gehad). En het voortaan wél veilig doen, of het gewoon niet doen, want ik kan me niet echt iets prettigs voorstellen bij seks met tampon en zonder voorbehoedsmiddel en met ongesteldheid, oh, en ook nog zonder klaarkomen.
Oud 05-12-2010, 21:27
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Nou, ik ga geen morning after pil halen, want een vrouw ovuleert rond de 14de dag in haar cyclus en dit was de tweede dag, als ze nou eerder ovuleert(wat natuurlijk kan) is de kans nog steeds héél klein want zaadcellen overleven hooguit 7dagen(in de beste omstandigheden: dus in klontjes vocht en voeding wat niet in voorvocht zit) en aangezien ik niet ben klaargekomen en er bloed in de vagina zit zijn de omstandigheden niet optimaal dus is 7dagen overleven ook al uitgesloten.
Dus de kans is eingelijk nihiel en daar ga ik geen morning after pil voor kopen omdat het praktisch gewoon onmogelijk is.

en zeggen geen voorbehoedsmiddel+penetratie= niet altijd kans op zwangerschap
Oud 05-12-2010, 21:34
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
en zeggen geen voorbehoedsmiddel+penetratie= niet altijd kans op zwangerschap
Oké, oké, als je homo bent wordt je inderdaad niet zwanger van penetratie.

Maar verder, een superkleine kans is ook een kans. Best dat je het risico neemt, maar zeg dan ook áls het gebeurd (dus die nihiele kans toch uitkomt) dat je wel gewoon voor papa gaat spelen. Want als één op de miljoen zwanger wordt, dan is dat nog steeds één iemand met een baby in haar buik.

Maar goed, dat geldt natuurlijk ook voor pilgebruik en condooms die scheuren - maar als je én geen voorbehoedsmiddel gebruikt én geen MAP haalt, dan vind ik het wel een beetje eigen schuld, dikke bult als het toch gebeurd. Wat - inderdaad - helemaal niet waarschijnlijk is, maar daarom niet ónmogelijk.
Oud 05-12-2010, 21:37
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Klopt het is niet onmogelijk, heb ik ook niet gezegd trouwens, maar ik neem het risico omdat ze een vrij regelmatige cyclus heeft en ik nu een biologische studie volg en er best veel vanaf weet
Oud 05-12-2010, 21:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Als je een biologische studie volgt zou je júist toch moeten weten dat...? Maar goed, laat maar. Ik hoop maar voor je vriendin dat ze een regelmatige cyclus heeft.
Oud 05-12-2010, 21:42
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Ik zei toch dat ik het weet maar dat ik het risico neem, omdat de kans nihiel is en ja, ze heeft een regelmatige cyclus
Nja biologische studie(5atheneum biologie profiel)
Oud 05-12-2010, 21:45
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Biologische studie... Oké, dan doe ik ook een biologische studie! En regelmatig ongesteld worden is iets ánders dan ook in het midden van je cyclus ovuleren, weet je wel. Het maakt naar mijn weten niet uit of je al dan niet regelmatig ongesteld wordt, als je wilt weten hoe groot de kans is dat iemand zwanger wordt van seks tijdens haar ongesteldheid.

Trouwens, de enige methode waarmee je het een beetje makkelijk kan weten, is met een thermometer. Ná de ovulatie is de themperatuur licht verhoogd (1 graad oid) en als je dat een paar maanden op een vast tijdstip meet... Anyway, dat is nog niet erg betrouwbaar, want één griepje, en je meetresultaat klopt niet meer. Dat was trouwens 2e klas stof, bij mij.
Oud 05-12-2010, 21:49
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Stel je nou eens voor, 2de dag in cyclus het kan alleen ALS het eitje eerder vrijkomt, ALS het sperma zo lang overleeft(al uitgesloten) ,ALS het sperma het tot te eierstokken haalt, ALS het sperma genoeg voedingstoffen heeft, ALS het sperma niet aangetast wordt door de osmotische waarde van bloed en sperma(sperma heeft een hoge osmotische waarde maar dat weet je denk ik wel) en ALS het eitje uberhaupt bevrucht wordt
Dat klinkt heel erg nihiel in mijn oren
Oud 05-12-2010, 23:29
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Nou, ik ga geen morning after pil halen, want een vrouw ovuleert rond de 14de dag in haar cyclus en dit was de tweede dag, als ze nou eerder ovuleert(wat natuurlijk kan) is de kans nog steeds héél klein want zaadcellen overleven hooguit 7dagen(in de beste omstandigheden: dus in klontjes vocht en voeding wat niet in voorvocht zit) en aangezien ik niet ben klaargekomen en er bloed in de vagina zit zijn de omstandigheden niet optimaal dus is 7dagen overleven ook al uitgesloten.
Dus de kans is eingelijk nihiel en daar ga ik geen morning after pil voor kopen omdat het praktisch gewoon onmogelijk is.

en zeggen geen voorbehoedsmiddel+penetratie= niet altijd kans op zwangerschap
Ehm... waarom open je überhaupt een topic om een vraag te stellen over dit onderwerp, als je het blijkbaar toch allemaal al zo goed weet (blijkens de post die ik zojuist geciteerd heb) en je er stellig van overtuigd bent dat ze niet zwanger is? Wou je soms geruststellende antwoorden horen (als in: antwoorden die je graag wilt horen), om je eigen geweten te sussen (om het zo maar te zeggen)?

Verder vind ik persoonlijk dit soort situaties altijd oerstom. Waarom? Omdat je bij seks precies moet weten waar je aan begint, en precies moet weten wat je doet en wat voor gevolgen het kan hebben. Dus als je bijvoorbeeld van tevoren niet zeker weet of je vriendin zwanger kan raken als je het op die en die manier doet (zoals de door jou beschreven manier), dan moet je het dan ook NIET doen. Waarom het wél doen en dan pas achteraf je gaan afvragen of ze niet misschien zwanger kan zijn? Dat is wel de omgekeerde wereld; zoiets moet je je altijd van tevoren afvragen!

Mensen die dat niet doen en gewoon maar het risico nemen, zijn niet alleen slordig bezig, maar ook nog eens onverantwoordelijk (en als je nog niet eens verantwoordelijk met seks om kunt gaan, ben je in mijn ogen nog niet geschikt om daadwerkelijk met seks bezig te zijn). Het feit dat je weigert een morning-afterpil te kopen vind ik daar ook een teken van: blijkbaar vind je het zonde van het geld, maar als ik in jouw schoenen had gestaan, had ik liever die paar euro's uitgegeven inplaats van dat bijvoorbeeld later je vriendin een abortus moet ondergaan (of nog erger, dat ze het kind houdt en jullie 9 maanden later ouders zijn), want dat is voor geen enkele vrouw een pretje.

Dus, wat mij betreft: wees niet zo gierig en egoïstisch, ben verstandig (en verantwoordelijk!) en volg het advies om een morning-afterpil te kopen op. En hopelijk is dit de laatste keer dat je zulke risico's neemt met je vriendin, want als je achteloos zo door blijft gaan, zul je ooit nog eens tegen de lamp lopen en dan zit je met de gevolgen. Of denk je soms dat je vriendin dan wel zo 'even' een abortus ondergaat, zodat je dan zo de dans kan ontspringen? Als je dat echt denkt, dan kijk je je daar lelijk op mis.

Verder: biologie op 5 VWO is vergeleken met een volwaardige studie Biologie op universitair niveau net zoiets als 'kinderbiologie' - jouw opgedane kennis tot nu toe is meer 'amateuristisch' dan het professioneel is, en om te claimen dat je met miezerig 5-VWO-biologie goed denkt te weten hoe dit alles in elkaar steekt en zelfs denkt te weten hoe groot de kans op zwangerschap is, vind ik op zijn zachtst gezegd arrogant en lachwekkend. Je bent geen universitair geschoolde bioloog, dus in feite weet je nog niks. Valt me toch tegen van een VWO'er, daar verwacht men over het algemeen toch wat meer intelligent gedrag van. Daarnaast brengt het me ook terug tot de vraag: als je toch oh zo veel expertise hebt van dit onderwerp, waarom dan een topic openen en hier een vraag over stellen?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 06-12-2010, 06:44
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Ik HEB het me ook van tevoren afgevraagd, en ik wist waar ik aan begon. en ik heb erbij stilgestaan maar mijn vriendin zei dat het geen kwaad kon ik ik vertrouw mn vriendin(is natuurlijk de basis van een relatie).
Ik dacht dat het geen risico was dus heb ik het gedaan maar nadarhand begon ik te twijfelen...
maar wat ik nou wil weten van andere mensen is is de kans groot of juist niet?
Oud 06-12-2010, 08:35
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je weet zelf blijkbaar al dat de kans nihil is. Dus ja.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 06-12-2010, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Ik HEB het me ook van tevoren afgevraagd, en ik wist waar ik aan begon. en ik heb erbij stilgestaan maar mijn vriendin zei dat het geen kwaad kon ik ik vertrouw mn vriendin(is natuurlijk de basis van een relatie).
Ik dacht dat het geen risico was dus heb ik het gedaan maar nadarhand begon ik te twijfelen...
maar wat ik nou wil weten van andere mensen is is de kans groot of juist niet?
'nee hoor schat, ik heb geen aids, vertrouw me maar gewoon.'
Je vriendin kan zoveel zeggen, je bent er toch zelf ook bij? Onveilig is onveilig en dus is er een kans op zwangerschap.
Oud 06-12-2010, 10:45
Verwijderd
Gemiddeld ovuleren vrouwen op de 14e dag van hun cyclus, maar dat zegt niets over de spreiding. De meerderheid van de vrouwen ovuleert namelijk alsnog op een andere dag en dat kan heel ver van die 14e dag vandaan zijn. Sommige vrouwen ovuleren, bijvoorbeeld, op de 5e dag van hun cyclus. 't Zal maar net jouw vriendin zijn. Zo veel moeite is een morning after pil halen toch niet?
Oud 06-12-2010, 11:59
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vind het altijd belachelijk als mensen het de moeite niet waard vinden om een MAP te halen terwijl er een kans is dat hun vriendin zwanger is. Zo'n pilletje halen is blijkbaar meer moeite dan hun vriendin waar ze zogenaamd zo veel van houden door een abortus of zwangerschap+bevalling+verloren jeugd+tienermoederschap te laten gaan.

Blijkbaar heb je niet goed opgelet bij je "biologische studie" anders had je wel geweten dat je het altijd veilig moet doen. En ook dat een regelmatige cyclus niet inhoudt dat ze volgens het boekje ovuleert.
Oud 06-12-2010, 14:04
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Citaat:
Ik vind het altijd belachelijk als mensen het de moeite niet waard vinden om een MAP te halen terwijl er een kans is dat hun vriendin zwanger is. Zo'n pilletje halen is blijkbaar meer moeite dan hun vriendin waar ze zogenaamd zo veel van houden door een abortus of zwangerschap+bevalling+verloren jeugd+tienermoederschap te laten gaan.

Blijkbaar heb je niet goed opgelet bij je "biologische studie" anders had je wel geweten dat je het altijd veilig moet doen. En ook dat een regelmatige cyclus niet inhoudt dat ze volgens het boekje ovuleert.
nja je hebt blijkbaar nog nooit gehoord van een overtijdsbehandeling en aangezien ik er hooguit 5cm in ben geweest en er misschien niet eens voorvocht in haar is gekomen neem ik dat risico.
Oud 06-12-2010, 14:07
Verwijderd
Citaat:
nja je hebt blijkbaar nog nooit gehoord van een overtijdsbehandeling en aangezien ik er hooguit 5cm in ben geweest en er misschien niet eens voorvocht in haar is gekomen neem ik dat risico.
Ja een overtijdsbehandeling is vast een pretje....en als je toch dat risico wil nemen waarom kom je dan hier om advies vragen?
Oud 06-12-2010, 14:21
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Ik vroeg niet om advies ik vroeg of er een grote of kleine kans was en het enige nuttige antwoord wat ik kreeg was: Je weet zelf blijkbaar al dat de kans nihil is. Dus ja.
Oud 06-12-2010, 14:38
Verwijderd
Je vroeg of er een kans is, en die is er. Waarom dan het risico lopen?
Oud 06-12-2010, 14:41
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Omdat de kans heel klein is ik bedoel hoevaak win je de lotto? daarom koop ik ook geen lot omdat die kans gewoon tè klein is, ik heb net ook op een site berekend wanneer haar ovulatie is(gegevens waren hoelang menstruatie,luteale fase, wanneer eerste dag menstrueren etc) en kwam uit op dag 15 dus de kans bestaat echt niet

Laatst gewijzigd op 06-12-2010 om 14:46.
Oud 06-12-2010, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Omdat de kans heel klein is ik bedoel hoevaak win je de lotto? daarom koop ik ook geen lot omdat die kans gewoon tè klein is, ik heb net ook op een site berekend wanneer haar ovulatie is(gegevens waren hoelang menstruatie,luteale fase, wanneer eerste dag menstrueren etc) en kwam uit op dag 15 dus de kans bestaat echt niet
Prima, dan hoop ik voor jullie dat jullie deze keer niet de loterij hebben gewonnen
Maar doe het in de toekomst gewoon veilig met pil en/of condoom bijvoorbeeld, dan heb je al dat gedoe helemaal niet.
Oud 06-12-2010, 15:08
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
doe ik ook zonder twijfel, want je leert van je fouten.
Want ik vind de kans gewoon tè klein voor een MAP
Oud 06-12-2010, 15:09
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh, ik ben zo vreselijk verbaasd! Niet omdat je onveilige seks hebt gehad - dat hebben zoveel mensen- of omdat je risico loopt op een ongewenste zwangerschap - dat doen zoveel mensen-.
For god's sake, waarom open je dit topic? Je bent alleen maar bezig met je eigen gelijk halen..

Inhoudelijk is iedereen al op in gegaan. Ik denk niet dat je vriendin zwanger is. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Maar er is een hele kleine kans. En als je geen risico wil lopen op een zwangerschap, dan moet je een MAP halen. Vinden jullie het niet erg om dit risico te lopen, dan kunnen jullie in het vervolg zo door gaan .
__________________
never get old
Oud 06-12-2010, 15:12
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Het leven is niet leuk als je geen risico's neemt.
En nee ik ben niet bezig met mijn eigen gelijk te halen ik ontkracht andermans argumenten die niet kloppen.
Oud 06-12-2010, 15:20
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
najaa, ik moet eigenlijk keihard lachen, maar ben wel enigszins verontwaardigd. Je vraagt ons toch om advies?


en oooh.. over die risico's ...het leven met veilige seks is best leuk - al zeg ik het zelf -. .
__________________
never get old
Oud 06-12-2010, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Het leven is niet leuk als je geen risico's neemt.
En nee ik ben niet bezig met mijn eigen gelijk te halen ik ontkracht andermans argumenten die niet kloppen.
Er een een kans op zwangerschap, dat heeft weinig met argumenten te maken, dat is gewoon een feit. Als zij vervolgens geen MAP wil; prima, haar keuze, maar dan moet ze (en jij ook) zich wel realiseren dat die kans er is. Een kleine kans betekent niet dat het onmogelijk is. MAP maakt van een kleine kans een onmogelijkheid.
Oud 06-12-2010, 15:21
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Omdat de kans heel klein is ik bedoel hoevaak win je de lotto? daarom koop ik ook geen lot omdat die kans gewoon tè klein is, ik heb net ook op een site berekend wanneer haar ovulatie is(gegevens waren hoelang menstruatie,luteale fase, wanneer eerste dag menstrueren etc) en kwam uit op dag 15 dus de kans bestaat echt niet
hà, als ik op websites met zo'n berekeningen moest tellen wanneer ik seks moest hebben om zwanger te worden en alleen dàn seks hebben, dan was ik nu nog niet zwanger geweest hoor!
ik heb een heel regelmatige cyclus van 28 dagen, en ik heb mijn eisprong pas op de twintigste dag, dus als je denkt dat je bij een regelmatige cyclus van 28 dagen op de veertiende dag moet seksen om een baby te verwekken (en dat is wat zo'n internettooltje doet: het berekent de eisprong op basis van het gemiddelde van 14 dagen tussen eisprong en menstruatie en de lengte van de cyclus) en als je alleen dàn sekst, dan had bij mij telkens praktisch elke zaadcel al afgestorven geweest als m'n eitje sprong.
sommige vrouwen krijgen hun regels ook pas 18 dagen na hun eisprong, en aangezien zaadcellen tot een week kunnen overleven in de baarmoeder, is het echt niet onmogelijk om zwanger te worden als je één keer seks hebt precies 25 dagen vooraleer je je regels krijgt.
maar wat andijvie zegt: ik hoop ook dat je de lotto niet gewonnen hebt


natuurlijk zijn de tampon en het feit dat je niet bent klaargekomen wel argumenten om te zeggen dat de kans ERG klein is, daarin ga ik je niet tegenspreken, maar ik wil dus maar zeggen: het vrouwelijk lichaam en hoe het allemaal werkt valt niet te voorspellen adhv internettooltjes, dus DOE DAT DAN OOK NIET
Oud 06-12-2010, 15:28
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Klopt klopt iedereen is anders maar ja gewoon het feit dat ik niet ben klaargekomen heeft me ervan overtuigd dat ik geen MAP ging halen.
Oud 06-12-2010, 15:29
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Citaat:
Er een een kans op zwangerschap, dat heeft weinig met argumenten te maken, dat is gewoon een feit. Als zij vervolgens geen MAP wil; prima, haar keuze, maar dan moet ze (en jij ook) zich wel realiseren dat die kans er is. Een kleine kans betekent niet dat het onmogelijk is. MAP maakt van een kleine kans een onmogelijkheid.
Er is ook een kans dat er binnen 24 uur een supergrote komeet op de aarde knalt en we allemaal vergaan.
Oud 06-12-2010, 15:48
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Er is ook een kans dat er binnen 24 uur een supergrote komeet op de aarde knalt en we allemaal vergaan.
Maar dat risico valt niet te verhelpen met 1 pilletje , anders hadden we dat vast gedaan.

Edit:
En achja, om je toch maar gerust te stellen. Ze is vast niet zwanger dus het komt allemaal goed.
__________________
never get old
Oud 06-12-2010, 16:45
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik HEB het me ook van tevoren afgevraagd, en ik wist waar ik aan begon. en ik heb erbij stilgestaan maar mijn vriendin zei dat het geen kwaad kon ik ik vertrouw mn vriendin(is natuurlijk de basis van een relatie).
Ik dacht dat het geen risico was dus heb ik het gedaan maar nadarhand begon ik te twijfelen...
Vertrouwen is heel zeker belangrijk in een relatie, alleen heeft deze hele kwestie niets met vertrouwen te maken: mijns inziens gaat het om kennis en kunde. Aannemende dat je vriendin ongeveer van jouw leeftijd is, zal ze net als jij geen geschoolde deskundige op dit gebied zijn of heel erg veel ervaring hebben om echt goed te weten waar ze het over heeft. Integendeel zelfs: als ze écht deskundig of goed ervaren was geweest, had ze heel goed geweten dat er een risico was en dat ze die maar beter niet kon lopen.

Maar wat ik wil zeggen, is: vraagtekens plaatsen bij haar kennis en kunde wilt helemaal niet zeggen dat je haar niet vertrouwt, of dat je alles wat ze zegt maar klakkeloos moet aannemen. Veel van de grootste fouten en het grootste leed uit de geschiedenis komen in den beginne door het klakkeloos aannemen van zaken (zonder zelf de juistheid ervan te controleren), dus je moet altijd zélf blijven nadenken, óók bij je vriendin - dit om erger te voorkomen (zoals bijvoorbeeld een ongewenste zwangerschap). Vertrouwen in relaties draait om altijd op elkaar te kunnen rekenen, dat je trouw bent aan elkaar en niet vreemdgaat, dat je elkaar niet willens en wetens kwetst voor het eigen plezier, etc. - kortom, dat je geen afbreuk doet aan je partners integriteit of identiteit als persoon. Twijfels hebben bij de feitelijke kennis van de partner kwetst de partner niet (je trekt immers niet de integriteit van die persoon in twijfel); sterker nog, men doet de partner daar uiteindelijk een plezier mee. Het zou de partner namelijk juist moeten stimuleren om zijn kennis bij te spijkeren en zichzelf dus zo verder te ontwikkelen. Door alles klakkeloos over te nemen ontneem je zowel haar als jezelf de kans om verder te groeien bij dit soort zaken. Dus altijd tot op zekere hoogte kritisch blijven, zelf blijven nadenken en tegengas geven - als niemand nieuwsgierig was, vragen stelde (of vraagtekens plaatste) en altijd alles maar klakkeloos overnam, waren heel veel dingen nog niet uitgevonden en hadden we bijvoorbeeld niet de medische faciliteiten die we vandaag de dag hebben.

Citaat:
nja je hebt blijkbaar nog nooit gehoord van een overtijdsbehandeling en aangezien ik er hooguit 5cm in ben geweest en er misschien niet eens voorvocht in haar is gekomen neem ik dat risico.
Zie het onderstreepte gedeelte uit jouw post: je weet het dus niet 100% zeker, helaas. Daarnaast is het algemeen bekend dat voorvocht ook al zaadcellen kan bevatten. Dus het is best mogelijk dat je wat voorvocht (met zaadcellen er in) hebt verloren, maar dat niet gemerkt of gevoeld hebt. Verder maakt het helemaal niet uit hoe diep je bent gegaan - al was het maar 1 cm, ook daarvan kan ze zwanger raken. Het sperma moet dan wellicht een iets langere weg afleggen (vergeleken met wanneer je helemaal tot aan haar baarmoedermond was gegaan), maar het kan nog altijd aankomen op de plaats waar het geprogrammeerd is om te komen. Onderschat de kracht en "koppigheid" van het sperma niet: de natuur heeft namelijk overal aan gedacht en op ingespeeld, het voortplantingsmechanisme zit geraffineerder in elkaar dan je op het eerste oog zou denken.

Verder: ik persoonlijk vind het storend hoe nonchalant jij over een overtijds-behandeling praat. Je hebt als man maar makkelijk praten - een beetje inlevingsvermogen in wat zoiets voor je vriendin zou betekenen, zou wel op zijn plaats zijn. Als je dat beetje inlevingsvermogen nog niet eens kan opbrengen, kan ik helaas niet anders dan vraagtekens stellen bij jouw liefde voor haar, want onbegrensde en onvoorwaardelijke liefde is het dan in ieder geval alvast niet.

Citaat:
Het leven is niet leuk als je geen risico's neemt.
En nee ik ben niet bezig met mijn eigen gelijk te halen ik ontkracht andermans argumenten die niet kloppen.
Het is zeker waar dat het nemen van risico's het leven wat interessanter maakt, maar ik vind persoonlijk dat je dit toch wel enigszins moet nuanceren. Risico's moeten wel weloverwogen en ingecalculeerd zijn, zodat je heel goed weet wat de eventuele consequenties zullen zijn - dus je moet niet als een kip zonder kop zomaar wat doen en maar hopen dat je geluk hebt. Daarnaast bedoelt men over het algemeen niet met risico's nemen in het leven dat je maar moet gokken met je eigen leven, laat staan met dat van anderen (in jouw geval: dat van je vriendin en van een eventuele ongeboren vrucht). De risicovolle daden waar men het dan vaak over heeft, zijn dan dingen in de trant van aandelen kopen op de beurs - het soort risico dat het leven wat minder kleurloos maakt, maar die niet meteen je hele leven op je kop zet als het fout gaat. Met andere woorden, de 'risicovolle daad' staat daarbij meer in verhouding met de omvang van de eventuele negatieve uitkomst, als je begrijpt wat ik bedoel. In jouw geval echter, is de 'risicovolle daad' qua omvang compleet uit evenwicht met de eventuele negatieve uitkomst, wat dus betekent dat het risico niet zinnig is om te nemen. Ik weet niet of ik dat helemaal goed verwoord heb, maar hopelijk begrijp je een beetje waar ik naartoe wil. Het is simpelweg niet logisch om iets kleins te doen (of te laten) als je weet dat daar een heel groot negatief iets uit kan komen, als de kortdurende pret die je had bij het nemen van dat risico compleet verbleekt bij het negatieve gevolg. Ik vind dat je wat duurzamer moet zijn in je denken, dat je wat meer aan de lange termijn moet denken (zoals levenslang ouderschap, of levenslang emotioneel trauma na een abortus) inplaats van alleen maar aan de korte termijn (zoals een lekkere vrijpartij van maar enkele minuten).

Maar waarom hebben jullie dit risico eigenlijk nou genomen? Gaat het er voor jou puur om dat je zonder condoom seks kan hebben, omdat seks zonder condoom lekkerder voelt? Zo ja, waarom slikt je vriendin dan de pil niet? Als ze om medische of persoonlijke redenen de pil niet wil slikken: oké, dat kan ik wel begrijpen. Maar dat is geen excuus om dan maar zonder bescherming seks te hebben: er zijn namelijk meer anticonceptiemiddelen op de wereld dan alleen de pil of een condoom (zoals een spiraaltje of een pessarium), dus het qua anticonceptiemiddelen meteen maar opgeven als jullie de pil en het condoom niet zien zitten, is niet alleen oliedom maar ook lui. Als jullie persé seks zonder condoom willen hebben, verken dan jullie mogelijkheden. Het zou namelijk wel heel erg triest zijn als jullie door continu onveilig vrijen bereid zijn om jullie hele leven te verkloten voor een dom orgasme van een paar seconden.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 06-12-2010, 16:52
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Citaat:


Verder: ik persoonlijk vind het storend hoe nonchalant jij over een overtijdsbehandeling praat. Je hebt als man maar makkelijk praten - een beetje inlevingsvermogen in wat zoiets voor je vriendin zou betekenen, zou wel op zijn plaats zijn. Als je dat beetje inlevingsvermogen nog niet eens kan opbrengen, kan ik helaas niet anders dan vraagtekens stellen bij jouw liefde voor haar, want onbegrensde en onvoorwaardelijke liefde is het dan in ieder geval alvast niet.
En dat gaat me te ver vraagtekens bij mij liefde voor haar? hou je bij je eigen zaken idioot je weet niet hoeveel ik van haar hou en als je zoiets zegt begin ik te koken ik hou het nu nog netjes maar als je dat in het echt tegen me had gezegd had je n stoot op je neus gehad.
Oud 06-12-2010, 17:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou, hij benadrukt nou nét iets waarvan ik ook zoiets had als 'huh?' Dit omdat jij best wel een risico op zwangerschap wilt meenemen, want 'de kans is toch maar heel klein' en je te lui bent om de MAP te halen (of zoiets dan). En voor mijn gevoel doe je toch wel heel nonchalant over (klein risico op) een zwangerschap op deze leeftijd - want een zwangerschap is niet niets, ook een zeer klein risico zwangerschap is niet niets. Als jij van je vriendin hield als in onvoorwaardelijk en eeuwig, dan verwacht ik toch dat je haar wilt beschermen voor alle gevolgen die zwanger worden op deze leeftijd, heeft. En zeker als het om zoiets relatiefs eenvoudig als het halen van de MAP gaat.

En je had het íets minder agressief mogen verwoorden.
Oud 06-12-2010, 17:56
Verwijderd
Idd, en natuurlijk is een MAP niet de enige optie, maar hoe langer je wacht, hoe ingrijpender de opties. Dus ik zou zelf altijd voor een MAP gaan ipv langer te wachten dan noodzakelijk en bv voor een overtijdsbehandeling moeten gaan.
Oud 06-12-2010, 18:16
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Citaat:
Nou, hij benadrukt nou nét iets waarvan ik ook zoiets had als 'huh?' Dit omdat jij best wel een risico op zwangerschap wilt meenemen, want 'de kans is toch maar heel klein' en je te lui bent om de MAP te halen (of zoiets dan). En voor mijn gevoel doe je toch wel heel nonchalant over (klein risico op) een zwangerschap op deze leeftijd - want een zwangerschap is niet niets, ook een zeer klein risico zwangerschap is niet niets. Als jij van je vriendin hield als in onvoorwaardelijk en eeuwig, dan verwacht ik toch dat je haar wilt beschermen voor alle gevolgen die zwanger worden op deze leeftijd, heeft. En zeker als het om zoiets relatiefs eenvoudig als het halen van de MAP gaat.

En je had het íets minder agressief mogen verwoorden.
Ik ben niet te lui om een MAP te halen, ik vind de kans ervoor te klein(en nog een paar privé redenen)
En wat betreft:"Als jij van je vriendin hield als in onvoorwaardelijk en eeuwig, dan verwacht ik toch dat je haar wilt beschermen voor alle gevolgen die zwanger worden op deze leeftijd,"
Ik bescherm haar ook, maar wij als stel vinden dit de beste keuze en zien de gevolgen ook onder ogen als het uit de hand loopt. We hebben er dan ook uitgebreid over gesproken.
Oud 06-12-2010, 18:20
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ehm. Sorry, maar in de tijd dat je het er uitgebreid over hebt gehad, kon je waarschijnlijk prima de MAP halen. En volgens mij wordt ie nog mooi vergoed ook, dus eigenlijk snap ik niet waarom je überhaupt één risico wilt lopen, als je gewoon geen risico kan lopen. Maar goed, als jij (en zij) dat risico wilt lopen... ik kan je moeilijk tegenhouden, maar helemaal begrijpen kan ik het niet.
Oud 06-12-2010, 18:23
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Citaat:
Ehm. Sorry, maar in de tijd dat je het er uitgebreid over hebt gehad, kon je waarschijnlijk prima de MAP halen. En volgens mij wordt ie nog mooi vergoed ook, dus eigenlijk snap ik niet waarom je überhaupt één risico wilt lopen, als je gewoon geen risico kan lopen. Maar goed, als jij (en zij) dat risico wilt lopen... ik kan je moeilijk tegenhouden, maar helemaal begrijpen kan ik het niet.
Nee wordt niet vergoed dat als eerste, een MAP nemen is niet niks je kunt er goed ziek van worden etc, en aangezien de kans op zwanger worden net zo groot is als dat ik de lotto win neem ik het risico.
Oud 06-12-2010, 18:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
De morning after pil is, vanaf half januari 2005, zonder recept te koop bij de drogist en de apotheek en zal ongeveer 12 euro gaan kosten. Voor jongeren tot 21 jaar is het mogelijk de morning after pil, mits op recept, door hun verzekering vergoed te krijgen
Bron

En zoiets heb ik wel eerder gelezen, op een andere website, onder de 21 wordt het sowieso vergoed (maar dan moet je wel even langs je huisarts voor een recept) en vanaf 21 hangt het een beetje van je verzekering af.
Oud 06-12-2010, 18:31
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Geloof me nou maar voor ons is er geen mogelijkheid om de MAP vergoed te krijgen maar daar draait het ook niet om want mijn besluit staat vast
Oud 06-12-2010, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Geloof me nou maar voor ons is er geen mogelijkheid om de MAP vergoed te krijgen maar daar draait het ook niet om want mijn besluit staat vast
12 euro is een enorm kleine uitgave in vergelijking met een baby En als je het bv geheim wil houden, dan is een MAP ook de optie, want je kan 'm gewoon zelf gaan kopen. Een overtijdsbehandeling geheim houden wordt een stuk lastiger.

Maar soit, je bent toch overtuigd van je eigen gelijk, dus ik hoop voor je dat je nooit meer in deze situatie komt, want het zal je toch overkomen dat ze ineens wel zwanger blijkt en jullie ervan overtuigd waren dat een MAP niet nodig was....
Oud 06-12-2010, 18:44
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Ik zei: ik zie de gevolgen onder ogen(MAP is 15euro ).
Oud 07-12-2010, 11:05
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Klopt klopt iedereen is anders maar ja gewoon het feit dat ik niet ben klaargekomen heeft me ervan overtuigd dat ik geen MAP ging halen.
Ignorance is bliss. (Had je beter toch niet dit topic kunnen openen he)

Iedereen is anders, een calculator op een website kan NIET je cylcus voorspellen. Ik heb 5 maanden aan 1 stuk elke ochtend mn temp op moeten meten voordat ik met 'enige' zekerheid kon zeggen wanneer ik ovuleerde, en dan zat ik er nog steeds vaak 1 dag naast.

Dat je niet bent klaargekomen is wel de allerallerallerslechtste graadmeter voor het besluiten tot wel/geen MAP. Ik kan zo al 4 mensen opnoemen die zeker ( ! ) door voorvocht zwanger zijn geraakt, en ook 1 die zwanger is geraakt dankzij het zogenaamd 'weten' van de cyclus, (en die temperatuurde zelfs op een correcte wijze!)

Wat mij nogal tegen het hoofd stoot is dat je vraagt om de kans, die wordt je gegeven, en vervolgens sla je hem in de wind. Ik ben dan zeker 1 van die 'slechte' weinige mensen die dan dus stiekem hoopt dat je de lotto WEL wint.


PS: van een MAP wordt je heus niet ziek, het is slechts een hogere dosis van de normale anticonceptie pil. teer popje als ze daar doodziek van wordt. En dan nog; consequenties dragen heet dat. Als je dat al niet aankan, kan je het ZEKER niet aan om ouder te worden....
__________________
*Signature*
Oud 07-12-2010, 14:50
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Citaat:
Ignorance is bliss. (Had je beter toch niet dit topic kunnen openen he)

Iedereen is anders, een calculator op een website kan NIET je cylcus voorspellen. Ik heb 5 maanden aan 1 stuk elke ochtend mn temp op moeten meten voordat ik met 'enige' zekerheid kon zeggen wanneer ik ovuleerde, en dan zat ik er nog steeds vaak 1 dag naast.

Dat je niet bent klaargekomen is wel de allerallerallerslechtste graadmeter voor het besluiten tot wel/geen MAP. Ik kan zo al 4 mensen opnoemen die zeker ( ! ) door voorvocht zwanger zijn geraakt, en ook 1 die zwanger is geraakt dankzij het zogenaamd 'weten' van de cyclus, (en die temperatuurde zelfs op een correcte wijze!)

Wat mij nogal tegen het hoofd stoot is dat je vraagt om de kans, die wordt je gegeven, en vervolgens sla je hem in de wind. Ik ben dan zeker 1 van die 'slechte' weinige mensen die dan dus stiekem hoopt dat je de lotto WEL wint.


PS: van een MAP wordt je heus niet ziek, het is slechts een hogere dosis van de normale anticonceptie pil. teer popje als ze daar doodziek van wordt. En dan nog; consequenties dragen heet dat. Als je dat al niet aankan, kan je het ZEKER niet aan om ouder te worden....

.
Heb je ook zo pessimistisch naar je vrienden gedaan die zwanger werden door voorvocht? nou dan heb je volgens mij geen vrienden meer over en btw van al1 voorvocht duh kun je zwanger van raken goh? maar tijdens menstruatie+alleen voorvocht en al de andere shit wat er aan de hand was... nja hoop maar een eind weg aint gonna happen

Laatst gewijzigd op 07-12-2010 om 21:34. Reden: flame verwijderd
Oud 07-12-2010, 15:03
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Heb je ook zo pessimistisch naar je vrienden gedaan die zwanger werden door voorvocht? nou dan heb je volgens mij geen vrienden meer over en btw van al1 voorvocht duh kun je zwanger van raken goh? maar tijdens menstruatie+alleen voorvocht en al de andere shit wat er aan de hand was... nja hoop maar een eind weg aint gonna happen
Lieve jongen, je vergeet 1 ding; het kan mij echt NIET rotten of jij over negen maanden vader wordt of niet....

Niet dat het je wat aangaat maar de mensen waar ik het over had, hadden al kinderen OF waren al aan het plannen om zwanger te worden. Ik ben veelal geen vrienden met mensen die domme beslissingen willen maken en ze nog niet goed kunnen onderbouwen ook .
En met een naief persoontje als jezelf zou ik bij voorbaat al geen vriendschap willen, dus me dunkt dat mijn berichtje pessimistisch is.
Je mag blij wezen dat alle bovenstaande mensen je proberen te adviseren, en die plaat voor je hoofd proberen te doordringen. Als jij in alle situaties zo reageert op advies, zal het je nog eens duur komen te staan. Count your blessings, door schade en schande wijs worden is niet iets wat je moet ambieren.
__________________
*Signature*
Oud 07-12-2010, 15:10
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Haha :') mij kan het ook niet rotten als jij nu kapot neervalt..
met mij vrienden worden? Ik ga niet om met nakkertjes zoals jij.
Oud 07-12-2010, 15:17
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
(En hierom moeten kinderen dus geen seks hebben)


Oke ik geef toe dat ik mn mening moet bijstellen:
Ik mag niet hopen dat je vader wordt, dat kunnen we dat arme kindje echt niet aandoen

Hmm, misschien kan je maar beter helemaal geen kinderen krijgen....
__________________
*Signature*
Oud 07-12-2010, 15:17
Verwijderd
Als je geen advies wil van mensen hier, dan moet je niet posten, wat jij vervolgens met advies doet, dat is jouw zaak, maar ga hier dan niet klagen over dat mensen op jouw post(s) reageren.

Misschien een mooi moment voor een slotje? Want ik denk dat alles wel gezegd is en dat er nu alleen nog maar dingen herhaald gaan worden. Balance naamzoek
Oud 07-12-2010, 15:19
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Nog geen slotje ik wil over een maand hier posten dat er niks is gebeurd zodat Kaa kan gaan huilen.
Oud 07-12-2010, 15:26
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Je maakt me nu ook al aan het huilen om je ondoordachte en domme posts hoor
Wat een treurige bedoening. Tranen met tuiten.
__________________
*Signature*
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet
meisjes 1
9 29-08-2012 11:04
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid snap er geen drol meer van, zwanger of niet?
Anoniems.
8 03-12-2011 21:51
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
hahahaha159
8 16-07-2007 14:21
Lichaam & Gezondheid Vriendin twijfelt? Zwanger of niet?
MeKKeR
9 15-03-2005 16:36
Seksualiteit Abortus of niet??????
verlegenmeisje
34 26-01-2002 00:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.