Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2010, 06:03
Verwijderd
Hoi,

Ik slik tegen een ontsteking sinds vrijdag Ciproflaxicine (antibioticum) en sinds gisteren heb ik lichte keelpijn (je kent het wel) ontwikkeld en was nogal vermoeid, maar nu misschien minder vermoeid (?). In ieder geval, ik las het volgende:
Citaat:
Bloedafwijkingen. Als u onverklaarbare koorts, keelpijn of blaasjes in de mond en keel, plotselinge blauwe plekken of extreme vermoeidheid krijgt, kan dat duiden op bloedafwijkingen. Waarschuw dan uw arts.
En nou vraag ik me af of het bij lichte keelpijn ook ernstig is. Moet ik de Dokterswacht bellen of is het niet zo ernstig en kan ik de medicatie ook gewoon blijven nemen?

Ik heb bijv. geen koorts voorzover ik weet (geen koude rillingen enzo) en de keelpijn is niet als 'heftig' te classificeren. Verder heb ik ook geen blaasjes in de mond of keel, of blauwe plekken (voorzover ik weet).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 11:01
Verwijderd
Er staat in de bijsluiter keelpijn. En je hebt keelpijn . Lijkt me logisch, ik zou sowieso even contact opnemen met je huisarts/dokterswacht. Gewoon om even te vragen. Vragen kan nooit kwaad .
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Er staat in de bijsluiter keelpijn. En je hebt keelpijn . Lijkt me logisch, ik zou sowieso even contact opnemen met je huisarts/dokterswacht. Gewoon om even te vragen. Vragen kan nooit kwaad .
Idd, ik zou ook even bellen, ze noemen het expliciet in de bijsluiter, dus het is zeker niet overdreven als je even je huisarts belt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 19:02
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Misschien ist niks, het is natuurlijk ook het seizoen van de virussen, maar zou voor de zekerheid toch even bellen. Beter een keer te veel dan te weinig, en er staat letterlijk keelpijn dus.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 22:00
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Ten eerste is het Ciprofloxacine.

Deze kan een tekort aan witte bloedlichaampjes veroorzaken en dat uit zich in eerste instantie in een (ernstige) keelpijn. De kans hierop is zeer klein tot nihil. Voor je eigen geruststelling kan je even contact opnemen met je huisartsenpraktijk

Voorts vraag ik me af waarom je dit antibioticum hebt gekregen aangezien deze pas laatste keus is.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.