Oud 30-05-2011, 07:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wie heeft er ervaring met een konijnenhok met een vaste ren eronder (zoals op het plaatje)? Hoe houd je het onderste gedeelte (de ren) schoon? Is zo'n hok aan te raden, of kan ik beter een 'gewoon' hok nemen en een losse ren? Wat is jouw ervaring?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2011, 08:27
Verwijderd
Ik ken iemand met een konijn in zo'n hok. De ren houden ze schoon doordat er een plat bord met kattenbakkorrels staat waar het konijn gebruik van maakt.
Dit is op zich wel aan te raden omdat de konijnen zo zelf kunnen kiezen wanneer ze vinden dat ze binnen of buiten moeten zijn, en vooral als je ze niet uit het hok gaat laten is het trappetje ook goede beweging voor ze plus dat ze dan wat meer ruimte hebben. Ik neem aan dat je er wel twee neemt, konijnen zijn sowieso liever met z'n tweeën maar bij buitenkonijnen is het echt nodig omdat ze dan ook al weinig aanspraak van hun mensen hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 12:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet dat het beter is om konijn niet alleen te zetten, dus als ik inderdaad een diertje neem, dan worden het er twee. Ik heb een goed omheinde tuin, dus ik ben sowieso van plan om ze (los) in de tuin te laten lopen. Een hok als hierboven leek me ook wel leuk voor een konijn, omdat ze dan inderdaad zelf kunnen kiezen, maar die onderste ren leek me zo onpraktisch voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 14:55
Verwijderd
Mjah, dat hangt er denk ik vanaf hoe goed je het konijn kunt trainen om op de bak te gaan. Helaas is dat niet helemaal voorspelbaar - de meeste konijnen willen daar best aan meewerken, ze kiezen sowieso zelf een hoek om te bevuilen en als je daar voortaan een bak neerzet zullen ze die gebruiken. Maar het ene konijn is daar wat consequenter in dan het andere.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 05:32
Verwijderd
Je kan ook gewoon om een gewoon konijnenhok een ren maken. Het is wel even werk - zeker als je konijnen nogal op het graven zijn moet je onder de bodem stenen leggen en het hekwerk diep ingraven - maar het werkt prima en is goed schoon te houden.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 07:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik "vroeger" bij mijn ouders konijnen had, maakten we de ren juist expres niet altijd op dezelfde plek, zodat de grond weer tijd had om schoon te worden en te herstellen nadat de konijnen er een poosje op gelopen hadden.

En een konijnenhok als hierboven kunnen we waarschijnlijk voor weinig op de kop tikken, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 14:04
Verwijderd
Ik had mijn tuin gewoon konijnenveilig gemaakt, dus ik kan je helaas niet helpen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 15:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@Darwin: zelfs al is mijn tuin "konijnveilig", dan nog wil ik een hok wat ook schoon te houden is. Konijnen mogen bij mij echt niet 24 uur per dag loslopen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 19:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Weet iemand wat voor beits diervriendelijk is? Ik heb m'n hok, maar moet er nog wel wat mee en ik wil natuurlijk geen ziek konijn als die aan het hout knaagt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 14:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Inmiddels is het konijnenhok overgekocht, opgeknapt, in de beits gezet en is er nog een ren aan gemaakt, zodat de twee konijntjes die binnenkort gaan komen, fijn kunnen wonen.
Nu alleen nog afwachten of het koppelen bij de konijnenopvang lukt; dan kan ik ze binnenkort ophalen!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 18:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Helaas niet gelukt, dus op zoek naar andere konijntjes...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 16:27
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Misschien moet je eens op BunnyBunch.nl kijken. Daar zitten veel konijnenliefhebbers en hebben ook wel van de hokken verstand!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ dianaotten:
Citaat:
Inmiddels is het konijnenhok overgekocht, opgeknapt, in de beits gezet en is er nog een ren aan gemaakt, zodat de twee konijntjes die binnenkort gaan komen, fijn kunnen wonen.!
En morgen ga ik weer kijken bij de konijnenopvang, nu voor een ander stelletje.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 19:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb m'n konijntjes! Ze moeten nog wennen hier, maar ze zijn zo lief!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 14:42
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
foto?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 09:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Voor m'n privacy op internet doe ik niet aan foto's, sorry!

't zijn echte dwergkonijntjes. Aangezien ik die nog nooit heb gehad, vind ik ze zo klein... De ene is bruin met wit en de andere is abrikoos/creme met wit.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 13:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Grote up, maar aangezien het wel over zo'n konijnenhok gaat, lijkt het me het beste hier in passen:

In mijn hok met twee verdiepingen zit bovenin een metalen lade, die je eruit kunt halen om schoon te maken. Ik leg op het metaal kranten (en daar bovenop zaagsel en dan stro), omdat het anders zou koud is aan de pootjes van mijn konijntjes.
Nou doen mijn konijntjes soms nogal wild en schuiven die kranten weg. Ook trekken ze de kranten in stukken, als de bovenlaag aan de kant is geschoven. Ik vind dan vaak stukken krant op de benedenverdieping.

Heeft iemand tips, is er een tactiek om de kranten zodanig neer te leggen, dat ze die niet kunnen pakken? Wat kan ik nog meer op de bodem leggen, wat konijnbestendiger is en toch dat koude gevoel weghaalt?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 16:06
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Misschien een houten plankje?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2011, 21:22
Nickmans
Nickmans is offline
Citaat:
Je kan ook gewoon om een gewoon konijnenhok een ren maken. Het is wel even werk - zeker als je konijnen nogal op het graven zijn moet je onder de bodem stenen leggen en het hekwerk diep ingraven - maar het werkt prima en is goed schoon te houden.
Kippengaas gewoon een stuk ingraven werkt ook gaat wat makkelijker
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 09:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Misschien een houten plankje?
Ik zit er inderdaad aan te denken om een dun houten plankje op maat te zagen om te testen of dat wat is.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2011, 09:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb inmiddels een op maat gezaagd multiplex plaatje gebeitst en in de la gelegd, en dat werkt prima. Hoe duurzaam het is, zal de tijd uit moeten wijzen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Goatsaai.cx #1623
Verwijderd
500 27-02-2012 20:09
Flora & Fauna Konijn & begeleid kamerwonen?
Devil-Eye
32 15-04-2004 10:38
De Kantine hoeveel konijnen kunnen er in een konijnenhok?
de communiceerbeer
6 05-12-2002 05:48
Flora & Fauna waarom gaan katten altijd op je krant liggen
meastrecks
34 30-11-2002 18:58
Flora & Fauna Namen??
Forumtalker
4 27-07-2002 10:36
ARTistiek Until angels close my eyes
Internationalist
8 22-02-2002 09:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.