Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2011, 00:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
huh? Mijn Dierenarts vindt zacht voedsel prima, het moet gewoon gevarieerd zijn.

Bovendien: zacht voer maakt het makkelijk om pillen te prakken, en erdoor te mengen. Mijn kat houdt niet van pillen, en laat dat duidelijk merken met zijn nagels. In een stukje worst stoppen zou werken, ware het niet dat hij die pil toch echt weigert te eten. Dus prak ik die pillen, meng ze door het blikvoer, en geen probleem
Dit zeiden ze bij het asiel, en daar zit ook een dierenarts.
Ook heb ik het op diverse internetsites gelezen, toen ik ging opzoeken hoe ik een kat moet verzorgen. Er staat dat het slecht is voor de tanden.

En mijn kat hoeft gelukkig geen pillen, zodra dat wel het geval is zal ik inderdaad misschien wel over moeten gaan zo nu en dan.


Ik heb nog een vraag trouwens. Mijn kat raakt nu heerlijk gewend bij mij thuis en komt ook bijna elke avond wel even tegen me aan liggen. Verder loopt ze vaak langs me en komt dan even een kopje geven. Soms, als ze tegen mijn hand aan loopt en haar kopje zo er tegen aan duwt dat ik opmaak dat ze wil dat ik d'r aai, kan ze ineens (zachtjes!) bijten. Terwijl ze dat kroelen zelf helemaal uitlokt op dat moment.
Moet ik dat dan opvatten als speelsheid? Want ze oogt niet gestresst en bijt maar heel zachtjes. Of zal ze dan toch geschrokken zijn van de aanraking?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2011, 00:30
Verwijderd
Nee. Onze katten doen het ook, maar het is absoluut niet uit angst. Ze doen het bij ons vaak tijdens het spelen, en soms als ze eten willen en daarom lopen te flikflooien. Als ze echt bang zijn dan slaan ze met nagels uit en bijten ze flink door hoor dat verschil merk je wel
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 11:01
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Over dat eten nog even: zacht eten (natvoer, blikvoer, vlees, whatever) is inderdaad niet geweldig voor de tanden en moet dus zeker niet het enige voer zijn, maar het zorgt wel dat ze lekker veel vocht binnenkrijgen (zeker omdat katten relatief vatbaar zijn voor blaas- en nierproblemen, meen ik). Wij geven onze katten elke paar dagen een zakje natvoer en dan kan het prima.

Dat bijten doen die van ons ook, zo zachtjes is het uit plezier/genieten. Wat Apate zegt, het verschil merk je wel
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 17:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Als je je kat toch zacht voer wilt geven (paté of brokjes in saus bijvoorbeeld), kun je dat het beste één keer per dag of twee dagen geven, en voor de rest gewoon zorgen dat er harde brokjes staan voor als ze trek krijgt.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 21:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Als je je kat toch zacht voer wilt geven (paté of brokjes in saus bijvoorbeeld), kun je dat het beste één keer per dag of twee dagen geven, en voor de rest gewoon zorgen dat er harde brokjes staan voor als ze trek krijgt.
Mijn kat eet steeds alle brokjes op die ik in haar bakje doe, terwijl ze volgens de verpakking slechts 55 gram mag hebben. Dus ik vind dat voeden sowieso al lastig.
Als ik me netjes aan die 55 gram houdt, dan loopt ze wel 20x op een dag langs haar bakje, om vervolgens teleurgesteld af te druipen omdat hij leeg was. En zodra ik opsta en richting keuken loop, drentelt ze direct mee in de hoop eten te krijgen.
Ik geef d'r momenteel dus maar ietsje meer, maar weet niet of ik daar goed aan doe. Wil ook geen vet beest kweken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 09:28
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik voer hier zelf 2x per dag, dus niet het bakje laten staan. Dan leren ze ook dat als het bakje er staat dat ze ongestoord kunnen eten, en dat daarna ze niet hoeven te mauwen of zeuren omdat het bakje er niet is en ze dus geen voer hebben. In het begin vonden ze dat niet prettig, waren ze ook steeds aan het zeuren om eten. Maar tegenwoordig zijn ze het allemaal gewend.
En als je kat genoeg beweging krijgt (dus niet alleen van gewoon in huis zijn, maar ook van spelen) is een klein beetje meer geven helemaal niet zo erg.

Dat zachtjes bijten zijn gewoon liefdesbeetjes. Hier onder de katten zie je ook dat ze het naar elkaar doen als ze elkaar aan het aflikken zijn. Als het speels is, dan bijten ze wat harder en dan willen ze nog wel eens pootjes om je arm heen slaan en uitdagen. En als ze bang zijn, merk je dat echt wel. Dan zullen ze ook eerder wegrennen dan naar je uithalen, dus geen zorgen. Waarschijnlijk vind ze je gewoon heel erg lief.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier is geschikt?
Verwijderd
7 21-09-2011 18:48
De Kantine het grote gegevenstopic...
Krugdinho
101 26-09-2002 04:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.