Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 15:51
girly89
girly89 is offline
ik heb een probleem al vanaf mijn geboorte heb ik al last van eczeem het is een hele tijd weg geweest maar het komt telkens weer terug zijn er nog meer mensen die dit hebben of die er wat tegen weten waar door het sneller weg gaat alvast bedankt doegies
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:55
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik heb ook heel lang last gehad van eczeem. Gek genoeg is het weggegaan nadat ik een waterwratje dat er ook altijd zat kapot gekrapt heb. Toen ging het overal, achter mijn knieen en in mijn armen ineens weg

Mijn zusje heeft het ook en die heeft van de docter een zalfje gekregen. Ik zal wel ff een keer opzoeken hoe het heet. Die bijt als het ware het eczeem weg, vrij ageressief en je huid word er dun van maar het verdwijnt. Het komt na een tijdje wel weer terug. Verder helpt droog houden. Nu in de zomer werd het bij ons altijd erger omdat je zweet. Talgpoeder of babyzalf helpt best goed om het te verminderen...
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:50
Deej
Avatar van Deej
Deej is offline
Heyhey,

ik heb ook last van eczeem.. irritant! vroeger had ik het vooral aan de binnenkant van mn ellebogen, volgens de dokter kwam dat door een lactose allergie, dus mocht ik geen melkproducten meer.. toen is het overgewaaid.. later toen het terugkwam bleek het niet door lactose te komen (oorzaak onbekend ), maar de dokter had nog wel een (hormoon)zalfje, dat is dus echt ongewoon sterk spul, er zit nu een lichte plek op de plaats waar ooit dat eczeem dus zat.. maar goed, het ging wel over..
Toen kwam het weeeeeeeeer terug en ben ik naar de homeopaat gegaan, die gaf pilletjes en toen bleef het toch minstens 5 jaar weg..
Nu is het dus weer terug, op een andere plek: op mn hoofd, in de vorm van seborroisch eczeem, het jeukt onwijs! en krab mn hoofd helemaal kapot *schaam*... volgens de homeopaat komt het door een vitamine B6 tekort (als in meer melk drinken! en bananen en vlees eten) en door stress.. das wel raar want dan zou ik nu al minstens twee jaar gestressed moeten zijn..
Ik heb echter al zoveel geprobeerd dat ik het ook niet meer weer... sommige mensen zweren trouwens bij Prefenac een zalfje dat erg goed schijnt te werken en geeen hormonen bevat. Misschien is dat wat voor jou en anders toch maar naar de huisarts of homeopaat?

Okee lekker lang verhaal geworden, maar misschien heb je er wat aan
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 23:38
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
*steekt hand op* ik heb er ook last van, vooral op me polsen, handen en enkels. Bij mij werkt zon en zout zeewater (hoog pijngrens voor nodig als je huid opligt ) het beste. Maarja het ziekenfonds vergoed dat niet, maar betamason (ofzo) werk ook goed bij mij.
Ik heb het al vanaf mij geboorte en heb ongeveer elke zalf al geprobeerd ook de hormonen zalfjes. Ik ben ook op elke allergie ongeveer getest, maar ze hebben niets kunnen vinden.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 07:42
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
JCG schreef op 26-05-2004 @ 00:38 :
Maarja het ziekenfonds vergoed dat niet, maar betamason (ofzo) werk ook goed bij mij.
Betamethason?

Ik heb zolang ik me herinner (behoorlijk) last van eczeem en
(erg) veel jeuk, over is het niet, maar het is wel minder dan
een jaar of twee terug, gelukkig.

Nu probeer ik zo goed mogelijk te eten (en zo min mogelijk
dingen waar ik niet tegen kan), genoeg te drinken, stress en
andere (geestelijke) spanning te verminderen, stoffen waar
ik niet tegen kan te vermijden (contactallergie), hou m'n kamer
zo schoon mogelijk ivm huisstofmijt ed en zorg (vooral in de
winter) dat de lucht niet heel droog is. (ook ivm bloedneuzen )

Verder slik ik Atarax tegen de jeuk, smeer ik verschillende
hormoon-, onderhouds- en koelzalfjes, wordt de eczeem op
m'n hoofdhuid met Locoïd (oid) behandeld, en kom ik eens in
de zes weken klagen bij de dermatoloog. (de werking van
medicijnen neemt nl na verloop van tijd vaak af, of ik kan er
niet goed meer tegen, is vaak nogal wat gerommel.)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 09:42
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ik heb vanaf mijn derde last van eczeem, maar t zit nu alleen nog maar op mijn voeten. Ik heb er een zalf voor van de dokter, triamcinolon. Het werkt redelijk, maar je moet het wel echt dagelijks gebruiken.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:14
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Parfenac! Voor 7,95 bij drogist en apotheek, en het werkt gewoon
(zonder hormonen, het werkt alleen jeukstillend, vochtinbrengend en ontstekingremmend)
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:55
glossie
Avatar van glossie
glossie is offline
Ik heb het ook heel erg gehad in m'n hals, en heb er van de huisarts een hormoonzalf voor gekregen (cremor triamcinoloni)
en bij mij heeft het wel geholpen, het is voor het grootste gedeelte nu weg.
__________________
Blijf jezelf, er zijn al anderen genoeg!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Mijn vriend heeft er heel erg veel last van. Hij heeft van de dokter protopic gekregen. Dit helpt heel goed. Het wordt alleen tot 18 jaar niet vergoed, volgens mij... Maar het fijne hiervan is dat het geen hormoonzalf is en dat het dus niet zo is dat je lichaam eraan went, ofzo...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 02:31
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Quiana schreef op 26-05-2004 @ 08:42 :
Betamethason?


Verder slik ik Atarax tegen de jeuk, smeer ik verschillende
hormoon-, onderhouds- en koelzalfjes, wordt de eczeem op
m'n hoofdhuid met Locoïd (oid) behandeld, en kom ik eens in
de zes weken klagen bij de dermatoloog. (de werking van
medicijnen neemt nl na verloop van tijd vaak af, of ik kan er
niet goed meer tegen, is vaak nogal wat gerommel.)
Daar heb ik ook last van, heb ik eindelijk wat gevonden wat werkt, werkt het na een maandje of 2 niet meer
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 12:49
Verwijderd
ik heb ook erg last van eczeem op dit moment, komt vooral doordat het lente is enz. ik ben ook allergisch voor honden en stoffen.
sinds kort ga ik naar de homeopaath voor mijn eczeem, het is bij mij nu wel minder vurig. Ik neem nu elke week 1 klein mini pilletje. Bij de dokter ben ik ook veel geweest, maar daar krijg je altijd van die standaard zalfjes enzo, van die hormoonzalfen.

Meestal is het eczeem ook droog, moet je soort vasaline of creme erop doen, dat helpt meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 13:45
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik lees dat sommigen eczeem hebben en dan extra op hun voeding letten. Hoe weet je dat je allergisch bent? Hebben jullie een volledig allergie-onderzoek gehad en kun je dat ook aanvragen bij de huisarts of moet je weer speciaal naar een dermatoloog?
Vanwege mijn bronchitus ben ik wel eens op allergien getest maar volgens mij waren dat er maar een paar (zoveel als er in een rijtje op mijn onderarm pasten). Maar ik heb de laatste tijd zoveel last van vlekjes, jeukjes en wat al niet (ik denk deels eczeem, deels galbulten of netelroos oid) dat ik nu wel eens wil weten of er zalfjes of speciale dieeten of zo voor zijn, maar ja moet je eerst weten waarvan het komt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:28
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 29-05-2004 @ 14:45 :
Ik lees dat sommigen eczeem hebben en dan extra op hun voeding letten. Hoe weet je dat je allergisch bent? Hebben jullie een volledig allergie-onderzoek gehad en kun je dat ook aanvragen bij de huisarts of moet je weer speciaal naar een dermatoloog?
Vanwege mijn bronchitus ben ik wel eens op allergien getest maar volgens mij waren dat er maar een paar (zoveel als er in een rijtje op mijn onderarm pasten). Maar ik heb de laatste tijd zoveel last van vlekjes, jeukjes en wat al niet (ik denk deels eczeem, deels galbulten of netelroos oid) dat ik nu wel eens wil weten of er zalfjes of speciale dieeten of zo voor zijn, maar ja moet je eerst weten waarvan het komt.
Ik heb een fullsize allergie test gehad, dus om de paar dagen bloed laten prikken. Het enige wat ze hebben kunnen vinden is dat ik allergische ben voor grassen en sommige langharige dieren.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.