Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 13:08
Catootjuh
Avatar van Catootjuh
Catootjuh is offline
Even weer een kort vraagje.

Deze keer heb ik mijn brief engels zelf geschreven alleen nu heb ik een probleem met de alinea-indeling. Bij ons het boek staat vermeld dat je bij elke alinea een stukje moet inspringen, maar nu doet zich dit probleem voor :

I wish to thank you for your letter received on May 8th and the friendly invitation.
Personally I would like to accept the invitation, but I naturally will have to discuss this with the other members of the team.

hmm, beetje moeilijk uitleggen, want de ruimt hier is iets kleiner dan in een word-document. Maar I wish t/m invitation gaat op één zin. Je begint dus met een inspringetje en dan I wish....
Maar de volgende zin moet je ook met een inspringetje beginnen, want dat is de volgende alinea (staat in het boek). Dat staat echt raar!!

Hoe los ik dit op? Weet iemand een iets langere zin bijvoorbeeld, zodat de eerste alinea op 2 zinnen komen te staan? Of weet iemand hoe dat officieel gaat dan in een engelse brief?

Alvast ontzettend bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 16:21
kate_temp
kate_temp is offline
Je kan in plaats van inspringen ook een regel wit laten. Dit is nog veel netter en overzichtelijker. En het mag ook (tenminste van mijn engels leraar, ik had toen hetzelfde probleempje!)

__________________
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:19
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ehh.. die twee zinnen kunnen toch gewoon in 1 alinea?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.