Oud 31-03-2004, 16:41
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Tijdens 't lezen van de PCZone van april 2004 stootte ik op het volgende artikel:

Citaat:
PCZone Benelux april 2004:
Op de valreep bereikte ons het nieuws dat de Europese Commissie voor Veiligheid in 2007 eeb wet wil uitvaardigen die gamen verbiedt. Dit blijkt uit een nog geheim document, dat door een zogenaamde 'klokkenluider' is uitgelekt. In het document staat ook beschreven dat bloed in games, in navolging van de Duitse wetgeving al in 2005 in heel Europa wordt verboden.

Met het verbieden van games wil de commissie tegelijkertijd inhaken op de 'normen en waardendiscussie' en op de uitkomst van verschillende onderzoeken, die aantonen dat games tot geweldadigheden leiden.
Het gaat vooralsnog om een voorstel, maar het Europarlement zal volgens insiders met grote meerderheid instemmen met een gamesverbod. Bovendien zijn de plannen om de Duitse gameswetgeving overal in te voeren al langer onderwerp van discussie. Het gamesverbod zou overigens samengaan met de instelling van zogenaamde 'gamer-rooms', waar onder toezicht toch bepaalde games gespeeld mogen worden. Gamen in deze ruimtes wordt slechts toegestaan voor personen vanaf 18 jaar, die in het bezit zijn van een gamespasje, dat wordt verstrekt aan gamers die een verklaring van goed gedrag (wat zoveel wil zeggen als: geen strafblad hebben) kunnen overleggen.
Bij de plannen is niet beschreven welke games wel en nieuw gespeeld mogen worden in de gamer-rooms. Wel is duidelijk, dat als het Europees Parlement de wet in 2005 aanneemt, het in 2007 verboden zal zijn om nog thuis te gamen. Het voorstel betreft daarbij zowel PC als console gaming. Hoe de overheid dit gaat controleren en welke sancties er op overtreding staan is nog niet verder uitgewerkt. De Europese Commissie wilde geen commentaar geven op onze vragen en ontkende in eerste instantie zelfs het bestaan van het wetsvoorstel. Een Belgische Europarlementariër vertelde ons onder voorwaarde van anonimiteit echter dat dit wel degelijk een serieus plan is, waar op wordt gestudeerd. Volgens hem mogen we ervan uitgaan dat 'het over 3 jaar gedaan is met de lol'.

Reacties
We hebben verschillende mensen uit de game-industrie gepolst en om een reactie gevraagd. Geruchten rond de plannen blijken inderdaad al langer bekend, maar dat ze in zo'n vergevorderd stadium verkeren blijkt men niet te weten. Reacties van Nederlandse en Belgische distributeurs variëren van gelaten en 'we zien wel waar het schip strandt' tot furieus. 'Wat denken ze wel in de Europese politiek. Hebben ze enig benul hoeveel banen er op het spel komen te staan door dit soort plannen?', zo stelde een van hen. Een uitgever van games stelde zelfs voor om eenmalig als gehele industrie samen met gamers de handen ineen te slaan en een 'krachtig' protest te laten horen richting Europarlement. Wij steunen die oproep van harte. Ben je het niet eens met de plannen van de Commissie, stuur dan je protestmail naar redactie@pczone.nl. Wij zullen over een maand alle protestmails aanbieden in Brussel. Onze eigen brief is al geschreven.

Als dit echt waar is, hebben we als gamefanaten wel een probleem rond die tijd. Wat dan? Moeten we allemaal als illegale stiekumerds in een donker kamertje met de gordijnen dicht in het geniep gedownloade Amerikaanse versies van games gaan spelen?
Aan de andere kant vraag ik me af of ze zo'n plan zo makkelijk van de grond krijgen. Helemaal aangezien de gamesgiganten toch wel een redelijke invloed hebben. En er tegenwoordig meer geld omgaat in de gamesindustrie van bijvoorbeeld in de filmindustrie. Er werken erg veel mensen in de gamesindustrie, etc.

Ik ga iig zeker ff naar PCZone mailen. For what it's worth.

Wat denken jullie van dit plan van 't Europarlement?
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2004, 16:44
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Wahaha ja ik had het ook gelezen, ze mogen plannen wat ze willen.. het is gewoon gekkenwerk wat nooit stand zou houden als het er al niet van komt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:55
Myris
Avatar van Myris
Myris is offline
Onzin! Dit plan komt nooit van de grond. Er zijn zo ontzettend veel mensen die gamen op de pc en op consoles, dat het onmogelijk is om dit tegen te gaan, laat staan te controleren.

Ook is het onmogelijk om een grens te trekken tussen schadelijke en niet schadelijke games. Tetris is bijvoorbeeld helemaal niet gevaarlijk, net als Patience of Mijneveger. En op de meeste spellen staat tegenwoordig al een soort kijkwijzer. Dat lijkt me meer dan genoeg.
__________________
No trees were killed in the creation of this message. However, many electrons were terrible inconvenienced.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:59
Verwijderd
Dit is één van de vele ideeen die het europarlement verzint. Ik denk niet dat het veel kans maakt. Anders zal de immigratie in de VS stukken groeien.......
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:37
Verwijderd
Er zal vast wel een mongool zijn die zoiets verzint, net zoals er vast wel een idioot is geweest die wilde dat elke Europeaan verplicht Christen moet zijn. Zulke onzin als dit zal niet snel doorkomen. De gamemaatschappijen zullen massaal iets organiseren, want dit scheelt hun miljarden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:43
GinnyPig
GinnyPig is offline
1 april...
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:50
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 31-03-2004 @ 17:43 :
1 april...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:04
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 31-03-2004 @ 17:43 :
1 april...
ja idd. Iets TE toevallig
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:17
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 31-03-2004 @ 17:43 :
1 april...
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:21
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Ach ja, je moet toch iets als europarlementariër he. Maar dit lijkt me idd gewoon een 1 april grap.
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:47
Sadistik_Fukk
Avatar van Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Alsof ze deze wet ooit door krijgen, ga toch weg!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:18
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
marlies schreef op 31-03-2004 @ 18:04 :
ja idd. Iets TE toevallig
Vond ik zelf ook al. Geloof er dus niets van.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:55
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
duurde vrij lang voordat iemand daar aan d8 (het 1 april gedoe dus)
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:24
Cloud
Avatar van Cloud
Cloud is offline
wat een bullshit van die knakkers..laat ze zich bezig gaan houden met belangrijke dingen..
__________________
Those who live by the sword get shot by those who don't
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:34
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Hehe ja. 1 april grap. Dacht ik ook aan, aangezien 't net een beetje te onwaarschijnlijk is.
Alhoewel 't blad al ver voor 1 april in de winkel ligt.

Maar desalniettemin vond ik 't wel een leuk scenario als discussiepunt.

Want wát als zo'n wet wel ingevoerd zou worden, of al ingevoerd zou zijn? Want ik durf te wedden dat sommige politici maar wat graag zo'n regel zou willen invoeren.
__________________
yupyup.

Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 21:03
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
1 april grappen in de gameswereld.....*Sigh* ik denk met weemoed terug aan de tijden van de bloedcode voor Mortal Kombat 1 op de Super Nintendo.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-03-2004 @ 21:03 :
1 april grappen in de gameswereld.....*Sigh* ik denk met weemoed terug aan de tijden van de bloedcode voor Mortal Kombat 1 op de Super Nintendo.
Voor zover ik weet was dat geen grap. Op de megadrive in elk geval niet
Ikdenk vooral aan het uitbrengen door Blizzard van de 1.10 patch op 1 april... van Starcraft wel te verstaan
Rechtstreeks een grap over de patch uithalen hadden ze denk ik niet gedurfd
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:33
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
lets own those n00bs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2004, 23:11
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik denk dat als ik niet meer mag gamen ik even bij het europese parlement wat headshots ga maken....

Even serieus, ik denk dat dan helemaal de hel losbreek want ik weet 100% zeker dat er hele volksstammen gamers zijn die het doen om te ontstressen en af te reageren en ik moet er niet aan denken als die ineens IRL allemaal gaan schieten.
Maar ja, daar denken de 'kop in het zand en roepen wat de grootste massa en ouders willen horen'-politici natuurlijk niet bij na.

overigens hoop ik nu verder maar gewoon dat dit een enorme hoax is...
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 00:30
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2004 @ 23:11 :
...en ik moet er niet aan denken als die ineens IRL allemaal gaan schieten....
Doen ze al. Lineage I (in Azie) zorgde voor duizenden RL-kills, afpersingen etc.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 07:37
Lionheart
Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 08:32
Verwijderd
Nee hoor kijk maar

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 08:39.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 11:50
Verwijderd
ik dacht ik trek het even snel na...en alle hits hebben als bron de pc-zone... het zou toch ook best krantnieuws moeten zijn dus ik denk dat we in het ootje zijn genomen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 12:45
ThePinkFlamingo
Avatar van ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Hmmm, dit is brak hopen dat het een 1 april grap is, alleen tis een maandblad
Krijgen ze er nooit door, smerige pennelikkers
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 13:36
Shai-Hulud
Avatar van Shai-Hulud
Shai-Hulud is offline
Ja, laten we hopen dat het een 1 april grap is, anders hebben we een probleem. Dan zal de import van illegale games waarschijnlijk groter worden dan de import van 'illegale' drugs (duh). Het schept natuurlijk wel veel werkgelegenheid bij de politie, dus er zitten toch goede kanten aan.
__________________
Shai-Hulud heerst over het zand
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2004, 14:44
metallicpatrick
Avatar van metallicpatrick
metallicpatrick is offline
hahahaha grappig om te zien waar mensen zich druk om maken zeg


denk je echt dat er ook maar the slighttest chance is dat ze dat door kunnen voeren? hahaha
__________________
zware symphonische kracht metaal
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 15:21
robbzooi
Avatar van robbzooi
robbzooi is offline
als dit doorkomt ga ik met een m42 uit mohaa die lui overhoop knallen om vervolges de overlevende met een kick uit streetfighter af te maken
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
space master X schreef op 01-04-2004 @ 15:21 :
als dit doorkomt ga ik met een m42 uit mohaa die lui overhoop knallen om vervolges de overlevende met een kick uit streetfighter af te maken
mijn splinter cell versie bevat al een redeemer
edit: en met mafia heb ik mijn NFSU skyline geimporteerd

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 16:38.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 17:12
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
superduck schreef op 01-04-2004 @ 08:32 :
Nee hoor kijk maar
Euh ik zie het bewijs nog nie? jij beweert in die thread gewoon het zelfde...
en ja er wordt gezegd dat er dooien vallen, maar geen duizenden... dat zetten we maar ff in het hoekje MEGA OVERDREVEN!
er zullen vast wel een aantal doden zijn gevallen maar het zullen dr mss een tiental zijn...
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 18:07
Below_Zero
Avatar van Below_Zero
Below_Zero is offline
Er gamen té veel mensen om deze wet goedgekeurd te laten worden. Als het op de een of andere manier toch doorgaat, zal dat niet zonder slag of stoot gaan, denk ik...
__________________
Biting my tongue, tryin' not to schoot back!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 20:12
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Ik hoop dat ze het er door gaan krijgen!!
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 01-04-2004 @ 17:12 :
Euh ik zie het bewijs nog nie? jij beweert in die thread gewoon het zelfde...
en ja er wordt gezegd dat er dooien vallen, maar geen duizenden... dat zetten we maar ff in het hoekje MEGA OVERDREVEN!
er zullen vast wel een aantal doden zijn gevallen maar het zullen dr mss een tiental zijn...
Daar beweert ©ha0$ het, en ik herriner me weer een of ander artikel. Die duizenden is niet het aantal doden alleen, maar alle serieuze illegale activiteiten eromheen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 04:53
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm, als ze dat al zouden doen, zou ook de speelfilms met bloed verboden moeten worden, dat valt namelijk onder dezelfde categorie meen ik.

Ik zou vooral aandacht richten op ouders, hoe zij om moeten gaan met hun gamende zoon of dochter. Wat zijn verstandige afspraken om te maken, en waarin kun je ze vrij laten? Dat zijn nog steeds maatschappelijke kwesties waar veel over gediscussieerd is waar men een handje geholpen kan worden.

Er zijn veel onderzoeken, maar niet alle onderzoeken zijn even objectief en breed genomen; ook daar dient rekening mee gehouden te worden. De maatschappelijk-negatieve effekten van gamen met mate door een redelijk evenwichtig persoon lijken mij te verwaarlozen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 11:26
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Ik denk dat er mensen van rls groups bij dat soort cafés gaan werken, die games rippen en verspreiden over internet.

Logisch toch?

Kdenk alleen wel dat de game industrie er niet zoveel voor voelt nog nieuwe games te maken.

Then again, het is 1 april geweest.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 13:28
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Het zou wel c00l zijn als gamen echt een onderwereld zou meebrengen waar gamen die nieuwe soort dope zou zijn

Maareuhm nee dit lukt ze niet.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 15:50
Verwijderd
krijgen ze er niet door.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2004, 16:04
the spongeman
Avatar van the spongeman
the spongeman is offline
neej kdenk niet dat het verboden word
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 16:54
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
lukt ze niet.
downloaden van kazaa en cd's branden wouden ze ook al verbieden en is ze ook niet gelukt
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:32
faan
Avatar van faan
faan is offline
mja als ze games zouden verbieden dan was er veel meer ruimte nodig omdat je dan veel meer buiten moet gaan doen om je tijd te dooien
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 23:50
Verwijderd
hehe, zou wel grappig zijn als ze het echt zouden doen. Krijg je meteen véél meer hangjongeren die overlast plegen, je moet toch wat doen tenslotte. Dus denk dat ze er dan snel weer vanaf stappen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:44
ThePinkFlamingo
Avatar van ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 02-04-2004 @ 13:28 :
Het zou wel c00l zijn als gamen echt een onderwereld zou meebrengen waar gamen die nieuwe soort dope zou zijn

Maareuhm nee dit lukt ze niet.
Haha, games underground, zie het al voor me

Donker steegje, man loopt onzeker om zich heen te kijken
Staat een nerd , met een zwarte jas en zonnebril op, man vraagt aan nerd
"U bent .:[BSE]:.>>4p0CaLyP$3<<?"
"Yeah Whats the password"
"Ken sent me"
-nerd overhandigt sleazy leasure suit larry 1 op diskette, voor €500-
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 03-04-2004 @ 10:44 :
Haha, games underground, zie het al voor me

Donker steegje, man loopt onzeker om zich heen te kijken
Staat een nerd , met een zwarte jas en zonnebril op, man vraagt aan nerd
"U bent .:[BSE]:.>>4p0CaLyP$3<<?"
"Yeah Whats the password"
"Ken sent me "
-nerd overhandigt sleazy leasure suit larry 1 op diskette, voor €500-
Schitterend
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:50
Verwijderd
Yup

Tis gewoon een 1 april grap. Trouwens dan zullen ook films moeten worden verbannen. Daar is ook bijzonder veel grafische geweld in. Iemand Hannibal gezien gister?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film(s) heb je gezien en wat vond je ervan?
Verwijderd
500 24-08-2013 22:25
Muziek [TEKNO] TK07 Promo (Arnhem) Mendeaz vs IdealCrash Mix
ShadowX
2 02-03-2008 12:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
Verwijderd
500 11-01-2007 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.