Oud 01-09-2009, 01:57
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
woot +120 uur gewerkt ben benieuwd op mijn loon
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2009, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Wat veel, hoe ben je zo rijk geworden?
Door hard gewerkt te hebben en geen bijna geen geld uit te geven.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 23:21
Verwijderd
Citaat:
uilenen van iemand anders, maar dat zal wel geen goed nederlands zijn dan
Iemand kon zijn gasrekening niet meer betalen, dus ja. Toen heb ik dat maar effe uitgeleend. Het betreft een kassencomplex, vandaar dat de gasrekening wat hoog was. Het was, met uitzondering van het Westen en Noorden van Nederland een tamelijk strenge winter, vandaar de hoge gasrekening. Het bedrag is echter nog bescheiden voor een gasrekening. Normaal bedraagt zo'n rekening op jaarbasis 1.000.000 euro. Maar goed, dit ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 23:30
Verwijderd
Citaat:
19.000 = 2.000 euro bijverdiend in 4 weken tijd

350 euro door te werken en bijna 1.500 euro dankzij de beurs
Dat doe je zeer goed! Ik heb het één of andere talent door aandelen duur te kopen en goedkoop te verkopen. Laat ik het over mijn resultaten maar niet hebben. Uiteraard wel alles met winst verkocht. Speculeren daar stop ik daarom ook maar mee. Mijn broertje is ook begonnnen met beleggen en die heeft ook leuke winsten gemaakt op Beursplein 5.

Heb jij die aandelen Nexity nog steeds? Die gaan wel heel erg goed! Mijn aandelen Wereldhave heb ik verkocht, staan (naar mijn mening) te duur genoteerd. Wereldhave Belgium heb ik overwogen om te kopen, die koop ik ooit nog eens voor 48 euro per aandeel; het aandeel is dan 33% ondergewaardeerd.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 14:33
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Nee, mijn aandelen van nexity heb ik een tijdje geleden aan 24 euro verkocht :-)

Maar ik heb nog steeds mijn Telenet en Peugeot aandelen. Telenet gestegen van 12,53 naar 16 en Peugeot van 13,55 naar 20 ongeveer. Eind mei ook nog RHJ International gekocht op aanraden van mijn vriend (van 4,35 naar 5,1) en Punch op aanraden van mijn broer (van 18 naar 10 :-s) Hij kent de zoon van de ceo en zei dat het heel hard ging stijgen...niet dus! Dat is dan ook de eerste en laatste keer dat ik naar mijn broer luister :-p

Vandaag nog Roularta en Kinepolis gekocht.

En om ontopic te blijven: Ik heb ondertussen 20.000 euro :-)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Nee, mijn aandelen van nexity heb ik een tijdje geleden aan 24 euro verkocht :-)

Maar ik heb nog steeds mijn Telenet en Peugeot aandelen. Telenet gestegen van 12,53 naar 16 en Peugeot van 13,55 naar 20 ongeveer. Eind mei ook nog RHJ International gekocht op aanraden van mijn vriend (van 4,35 naar 5,1) en Punch op aanraden van mijn broer (van 18 naar 10 :-s) Hij kent de zoon van de ceo en zei dat het heel hard ging stijgen...niet dus! Dat is dan ook de eerste en laatste keer dat ik naar mijn broer luister :-p

Vandaag nog Roularta en Kinepolis gekocht.

En om ontopic te blijven: Ik heb ondertussen 20.000 euro :-)
Heb jij je volledige 20.000 belegd in aandelen (of op je beleggersrekening staan?) Hoeveel van je totale vermogen gebruik je om te beleggen?

Enkele bedrijven die nu nog koopwaardig zijn: Accell Group voor 30 euro; de intrinsieke waarde is iets boven de 40 euro en het bedrijf heeft totaal geen last van de kredietcrisis.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 16:19
Verwijderd
Jongens,voor dit soort praat is het aandelen en beleg-topic uitgevonden
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 15:17
Rationeel
Rationeel is offline
normaal word je juist op de vingers getikt als je een topic van een jaar oud upt

ik ga vanaf volgende week ook eens beginnen met beleggen. hebben vosje16/commando behoefte aan een nieuw aandelen-topic?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 15:33
Leyannah
Leyannah is offline
Niet veel, haha maar ik mag ook nog niet werken... Over een halfjaar wel!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 16:32
Verwijderd
Citaat:
normaal word je juist op de vingers getikt als je een topic van een jaar oud upt

ik ga vanaf volgende week ook eens beginnen met beleggen. hebben vosje16/commando behoefte aan een nieuw aandelen-topic?
En ook wanneer je een nieuw topic compleet offtopic stuurt
In dit geval had het prima geüpt kunnen worden, want het hoort gewoon in dat topic. Dus vosje, als je je afvraagt waar je post is gebleven: Ik heb 'm verwijderd want hij hoort hier niet, maar in het aandelen en belegtopic.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 11:02
Verwijderd
Citaat:
normaal word je juist op de vingers getikt als je een topic van een jaar oud upt

ik ga vanaf volgende week ook eens beginnen met beleggen. hebben vosje16/commando behoefte aan een nieuw aandelen-topic?
Mwa, als er iemand naar mijn gewauwel over aandelen wil luisteren, wel, anders hoeft er geen geopend te worden. Uiteraard wil ik wel naar de tips van mensen luisteren en kijken. Ben wel benieuwd wat voor aandelen mensen in hun portefeuille hebben en hoe hun beleggen, met hoeveel, waarom en hoe gespreid. Ik kijk en wil beleggen in vastgoedfondsen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 17:27
pieterku
Avatar van pieterku
pieterku is offline
Klinkt wel aantrekkelijk die aandelenhandel, ga me daar maar eens in verdiepen! Iemand een goede uitleg?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 19:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
pieterku & rationeel: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1771519
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 22:52
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Mensen weten wie ik ben, dus ben niet annoniem genoeg. Gaat mensen niet zo heel veel aan hoeveel geld ik heb.
Bestaal wel uit meer dan 3 cijfers, waarmee ik dus tot de wat hogere bedragen kom dan de gemiddelde post hier .

Voorral geen dure hobbies, en door behoorlijke gehoorschade vrijwel geen uitgaansleven dat me nog es zovele euro's per week zou kunnen kosten. (En niet roker, Gogo 15 euro per week)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 18:47
Verwijderd
1550 bruto per maand en ik geef alles uit, ik kan niet sparen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 13:42
Verwijderd
rekening 1 : 2.44
rekening 2 : -3.46
morgen en donderdag weer salaris

iets van 5000 euro schuld bij verschillende mensen/instanties/bedrijven.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 15:21
Verwijderd
25.000 euro studieschuld (laatste jaar maximaal geleend)
Verder ongeveer 150 euro nu, nog over van mijn buffer nu ik nog niets uitbetaald krijg van mijn werk. Maar dat geld komt er binnenkort aan.
En mijn opa en oma schijnen nog voor me gespaard te hebben, ik heb dus nog ergens een rekening met iets van 2000 euro, misschien leuk om eens te gaan rijlessen ofzo.
En nog een groeirekening met 500 euro.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 17:32
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Citaat:
25.000 euro studieschuld (laatste jaar maximaal geleend)Verder ongeveer 150 euro nu, nog over van mijn buffer nu ik nog niets uitbetaald krijg van mijn werk. Maar dat geld komt er binnenkort aan.
En mijn opa en oma schijnen nog voor me gespaard te hebben, ik heb dus nog ergens een rekening met iets van 2000 euro, misschien leuk om eens te gaan rijlessen ofzo.
En nog een groeirekening met 500 euro.
Of je zou kunnen beginnen met het aflossen van die schuld.
Een schuld is een extra kostenpost i.v.m. rente.
Maar dat wist je waarschijnlijk al...
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 20:41
Ivo
Ivo is offline
M'n betaalrekening staat €7,87 op. Morgen nadat ik getankt heb gaat ie wel weer in de min.
Maar daarmee sta ik wel 4 dagen later rood als vorige maand, terwijl mijn overige schulden ook al met ruim €220,- per maand krimpen (en ja, daarbij is al rekening gehouden met rente)! Over 2 maanden blijft het saldo op mijn betaalrekening zelf weer helemaal positief als het goed is
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 13:27
kristof30
kristof30 is offline
Lol
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Of je zou kunnen beginnen met het aflossen van die schuld.
Een schuld is een extra kostenpost i.v.m. rente.
Maar dat wist je waarschijnlijk al...
Het snel aflossen van je studieschuld is helemaal niet voordelig omdat de rente ongeveer 3% bedraagt en dat is lager dan de rente die jij kan krijgen bij een bank.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 18:27
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
25.000 euro studieschuld (laatste jaar maximaal geleend)
.

Vraag mij eigenlijk af waar je als student zoveel geld aan kan uitgeven. Een opleiding en studieboeken zullen echt niet zoveel kosten!

Er zijn maar weinig banen na je studietijd waar je meteen zo'n salaris vedient, tenzij je je eigen ''DSB'' bank gaat beginnen en aan naieve klanten woekerpolissen verkoopt, dan is je winst al snel 7 ton of meer.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 19:23
Verwijderd
Op 2 rekeningen samen zo'n 20.000, en nog ietsje meer. Zal wel 25.000 ofzo zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 19:45
Skater13
Skater13 is offline
Citaat:
Vraag mij eigenlijk af waar je als student zoveel geld aan kan uitgeven. Een opleiding en studieboeken zullen echt niet zoveel kosten!

Er zijn maar weinig banen na je studietijd waar je meteen zo'n salaris vedient, tenzij je je eigen ''DSB'' bank gaat beginnen en aan naieve klanten woekerpolissen verkoopt, dan is je winst al snel 7 ton of meer.
Collegeld is bij mij per jaar 1620 euro. Verder kosten boeken bij mij zo'n 1000 euro per jaar. Daarnaast komt dan evt. nog je huisvesting e.d. Als je bijvoorbeeld 6 jaar studeert kom je wel aan een flinke schuld
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 20:02
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Vraag mij eigenlijk af waar je als student zoveel geld aan kan uitgeven. Een opleiding en studieboeken zullen echt niet zoveel kosten!

Er zijn maar weinig banen na je studietijd waar je meteen zo'n salaris vedient, tenzij je je eigen ''DSB'' bank gaat beginnen en aan naieve klanten woekerpolissen verkoopt, dan is je winst al snel 7 ton of meer.
Als je een uitwonende student bent en je studeert een paar jaar dan kan dat makkelijk hoor:

per maand:

ziektekostenverzekering 100
kamer 295
telefoon 25
collegegeld 135

ik heb elke maand al 550 euro kosten aan verplichte vaste lasten. Dan moet ik nog eten, nog kleren aan en abonnementen betalen (pathé, sportschool).

550 x 12 x 4 en voila je zit al over de 25000...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 08:43
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Als je een uitwonende student bent en je studeert een paar jaar dan kan dat makkelijk hoor:

per maand:

ziektekostenverzekering 100
kamer 295
telefoon 25
collegegeld 135

ik heb elke maand al 550 euro kosten aan verplichte vaste lasten. Dan moet ik nog eten, nog kleren aan en abonnementen betalen (pathé, sportschool).

550 x 12 x 4 en voila je zit al over de 25000...
daar mag je de helft weer vanaf trekken, want je krijgt stufi. als je als student 1 dag per week zou werken, heb je helemaal geen schuld.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 17:13
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
daar mag je de helft weer vanaf trekken, want je krijgt stufi. als je als student 1 dag per week zou werken, heb je helemaal geen schuld.
Ik krijg geen stufi meer

Heb trouwens ook wel een lange tijd 1 dag per week gewerkt maar heb het nu te druk met scriptie e.d.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 22:26
Verwijderd
Ik ben 15, maar heb al veel geld, door erfenissen enzo. dus eigenlijk is dat niet eerlijk. maartoch:

erfenis 1: 20.000€
erfenis 2: 35.000€
betaalrekening: 1078€
spaarrekening: 1500€

ik krijg 25 euro zakgeld. geen kleedgeld, want dat wil ik niet.
ik heb ook bijbaantje bij ah. vakkenvullen. maar dat is nog maar pas.
ik heb dus helemaal niks te klagen. ik denk ook niet dat ik snel schulden zal krijgen.
geef namelijk niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 00:15
_aloha90
_aloha90 is offline
€96,13 en op mn spaarrekening €153,37 + €0,21 opgebouwde rente xD
k krijg per maand zo'n €500, maar het meeste gaat op aan boodschappen
in de winkel lijkt alles goedkoop, maar als je die boodschappen in je keuken ziet liggen,
is het zo weer op (daarvoor dank ik mn broertjes en moeder )
maarja, boeiend! ik ben zo ongeveer tevreden met wat ik binnenkrijg
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 14:40
UvantesV
Avatar van UvantesV
UvantesV is offline
Zo'n 1200 euro =)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 17:29
Verwijderd
haha euh, effectief gezien -60 euro op de betaalrekening en 450 op de spaarrekening.
Wat zich compenseert rond de 22ste tot 700 op de betaalrekening(alles eraf) en 600 op de spaarrekening.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 12:39
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Betaalrekening; €250 nog ofzo voor de komende 2 weken. Ik ben altijd vele geld kwijt aan ons huis en ik werk niet fulltime, dus tja. ...

Spaarrekening; ongeveer €2000. We sparen iedere maand 200 euro en geven dat uit aan vakantie's, of als er iets in huis stuk gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 04:09
mooi_boy
mooi_boy is offline
23 jaar €135.586,65
goed gespaard en goede zakken gedaan
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 23:23
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Citaat:
23 jaar €135.586,65
goed gespaard en goede zakken gedaan
Nou heb ik nieuwsgierig....... vertel....
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 11:56
P2
Avatar van P2
P2 is offline
Ouders overleden, samen met 1 broer samen wonend van 24 en hij heeft een vriendin. genoeg erfenis om niet meer te hoeven werken eigenlijk.. maar ben toch bezig met mijn diploma halen want ik wil m'n eigen brood verdienen, en dan later als ik kindjes heb kan ik hun helpen met een eigen huisje kopen en hun studie betalen
__________________
"Het enige verschil tussen mijzelf en een krankzinnige is dat ik niet krankzinnig ben."
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Nou heb ik nieuwsgierig....... vertel....
Ja, ik ook! Vertel! Ik wil ook veel geld (wie niet?)!

Zo'n bedrag KUN je NIET bij elkaar sparen.

Ik denk dat jij het heb verdiend met...(in volgorde van mijn waarschijnlijkheid, wat ik denk)

...1 DJ zijn (met eventueel geluidsinstallatie verhuur)
...2 Internetpagina die veel wordt bezocht verkocht aan een grote multinational o.i.d.
...3 Drugs.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 17:31
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Zo'n bedrag KUN je NIET bij elkaar sparen.
Misschien krijgt hij veel geld van ouders en familie voor verjaardagen/kerst/nieuwjaar/... en heeft hij dat gespaard (in de zin van nooit uitgegeven). Dan kan het wel ;-)

Ik weet in ieder geval dat mijn ex-vriend op die manier toch een dikke 50.000 euro bij elkaar had gespaard omdat verschillende familieleden erg rijk waren geworden door hun eigen bedrijf op te starten...

Trouwens, het grootste deel van mijn geld is ook gekregen. Ik geef gewoon niet veel uit...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 02:09
Verwijderd
Citaat:
Misschien krijgt hij veel geld van ouders en familie voor verjaardagen/kerst/nieuwjaar/... en heeft hij dat gespaard (in de zin van nooit uitgegeven). Dan kan het wel ;-)

Ik weet in ieder geval dat mijn ex-vriend op die manier toch een dikke 50.000 euro bij elkaar had gespaard omdat verschillende familieleden erg rijk waren geworden door hun eigen bedrijf op te starten...

Trouwens, het grootste deel van mijn geld is ook gekregen. Ik geef gewoon niet veel uit...
1- Betwijffel het. Ik geef ook niet veel uit, maar 100.000 euro heb ik nog niet. Bovendien loopt de inflatie en belasting (box 3; 1,2% effectief over je vermogen) je op een geven moment harder dan dat je bij kunt sparen. Ik bedoel daarmee te zeggen: 'die 100.000 euro wordt steeds minder magisch om te halen' 'Echt' rijk zijn gaat met steeds hogere bedragen gepaard. Bovendien wordt er vermeld dat hij het uit zakendoen heeft bekomen.

2- Je exvriend --> zaken, bedrijven --> eventuele schenking.

3- Heb jij meer dan 100.000?

ps: Flinke verliezen geleden op de beurs vandaag?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 10:46
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Citaat:
Misschien krijgt hij veel geld van ouders en familie voor verjaardagen/kerst/nieuwjaar/... en heeft hij dat gespaard (in de zin van nooit uitgegeven). Dan kan het wel ;-)

Ik weet in ieder geval dat mijn ex-vriend op die manier toch een dikke 50.000 euro bij elkaar had gespaard omdat verschillende familieleden erg rijk waren geworden door hun eigen bedrijf op te starten...

Trouwens, het grootste deel van mijn geld is ook gekregen. Ik geef gewoon niet veel uit...
Ik geef anders amper geld uit. En het merendeel van mijn salaris eindigt op mijn spaarrekening. Maar toch kom ik ook niet aan de €100.000,-. En geloof me, ik spaar graag. (Reden: Ik wil na mijn studie een leuk huis kopen in Scandinavië)
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 18:41
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
1- Betwijffel het. Ik geef ook niet veel uit, maar 100.000 euro heb ik nog niet. Bovendien loopt de inflatie en belasting (box 3; 1,2% effectief over je vermogen) je op een geven moment harder dan dat je bij kunt sparen. Ik bedoel daarmee te zeggen: 'die 100.000 euro wordt steeds minder magisch om te halen' 'Echt' rijk zijn gaat met steeds hogere bedragen gepaard. Bovendien wordt er vermeld dat hij het uit zakendoen heeft bekomen.

2- Je exvriend --> zaken, bedrijven --> eventuele schenking.

3- Heb jij meer dan 100.000?

ps: Flinke verliezen geleden op de beurs vandaag?
2) Nee, hij kreeg gewoon veel geld van zijn familie (grootouders, ooms, tantes,...) op zijn verjaardagen en kerstmis enzo...

3) Nee, maar ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die nog meer krijgen dan mij voor verjaardagen/kerst/... en die misschien zo wel aan 100.000 euro geraken.

4) Mja, maar over de hele week valt het nog mee: maar 300 euro "verloren".
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 16:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ja, ik ook! Vertel! Ik wil ook veel geld (wie niet?)!

Zo'n bedrag KUN je NIET bij elkaar sparen.

Ik denk dat jij het heb verdiend met...(in volgorde van mijn waarschijnlijkheid, wat ik denk)

...1 DJ zijn (met eventueel geluidsinstallatie verhuur)
...2 Internetpagina die veel wordt bezocht verkocht aan een grote multinational o.i.d.
...3 Drugs.
Erfenis zou heel goed kunnen. Als opa/oma het bedrag in de afgelopen 10/15 jaar in kleine stukjes aan de kinderen en kleinkinderen heeft overgemaakt kun je zeker wel op dat bedrag komen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 16:43
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Te laat
Er is iemand je voor geweest! 29-04-2010
Kortom: Weg spaargeld

OT: Niet zo gek veel. Slechts zo'n 300 op lopende rekening en 700 op spaarrekening. Zal nog even moeten werken voor mijn rijbewijs
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 15:32
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Erfenis zou heel goed kunnen. Als opa/oma het bedrag in de afgelopen 10/15 jaar in kleine stukjes aan de kinderen en kleinkinderen heeft overgemaakt kun je zeker wel op dat bedrag komen.
Maar of hij dat bedoelt met "goede zaken gedaan" is nog de vraag...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Maar of hij dat bedoelt met "goede zaken gedaan" is nog de vraag...
Huurmoord.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 18:31
Goldinates
Avatar van Goldinates
Goldinates is offline
i'm 16
Op zichtrekening: 1000 euro (door mijn vakantiejob)
op spaarrekening (sta vast tot 18e) 2250 euro
Ja ik weet het , ik spaar te veel whaha Ma ik vind geld uitgeve op een of andere manier pijnlijk ... (vooral voor elektronica ofzo, dan voel ik da geld echt wegstrome, voor kleren en schoenen heb ik hier totaaaal geen last van whahaha)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 21:13
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
i'm 16
Op zichtrekening: 1000 euro (door mijn vakantiejob)
Kun je van die €1000,- niet wat overstorten naar een spaarrekening? Aangezien het wel veel is voor op een rekening van een 16 jarige. Vind ik (persoonlijk)!
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 14:23
Verwijderd
Zo'n twintigduizend euro schuld.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 00:58
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Hopelijk binnenkort 4200 euro meer zodra ik het geld van mijn DSB rekening terugkrijg
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 02:40
Verwijderd
Een beetje offtopic: de meesten hier vinden lenen voor de studie wel redelijk verantwoord. Maar wat vinden jullie het max bedrag dat je aan studieschuld moet hebben? Ik krijg vanaf volgend collejaar geen stufi meer en moet dan denk ik wel wat gaan lenen, als ik er ook nog een beetje een leven op na wil houden.

Ik heb in het verleden al wel wat van de IBG geleend, maar daar staat weer een bedrag op mn spaarrekening tegenover dat ongeveer even groot is. Mn vermogen op het moment is dus +- 0.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 14:23
Ivo
Ivo is offline
Wat verantwoord is als studieschuld ligt heel erg aan het (verwachte) financiële plaatje de eerst pakweg 5 jaar na de studie. Ook al mag je je studieschuld verspreid over 15 jaar terugbetalen, als je een gezin wilt met een voldoende groot huis dan kun je maar beter zo snel mogelijk van je studieschuld af zijn.
Als bij je studierichting een relatief hoog startsalaris hoort en er ook voldoende werkgelegenheid is, dan is het een stuk makkelijker om in een paar jaar €20.000 terug te betalen dan wanneer je nog maar moet afwachten of je na je studie ook in je studierichting een baan zult vinden, of als je een relatief slecht betaalde sector in gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoeveel tassen heb jij wel niet?!?!
G.T.C.
72 02-03-2019 19:33
Games Hoeveel uur game jij gemiddeld per week?
Issun
23 28-09-2009 15:28
Werk, Geld & Recht Hoeveel geld geef jij uit aan kleding en zo?
Nancy77
50 24-03-2008 18:15
Werk, Geld & Recht Enquête over armoede en schulden onder jongeren
poedelzzzz
42 27-11-2006 11:12
Werk, Geld & Recht hoeveel geld heb jij vandaag uitgegeven ?
L1
282 24-03-2006 20:33
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.