Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 22:05
#6
Avatar van #6
#6 is offline
Ik vroeg me dus af of je met lenzen kan zwemmen, want in een ander topic hier (bril of lenzen?) staat een paar keer dat sommige mensen met lenzen in zwemmen.
Ik heb sinds een half jaar lezen en heb sindsdien alleen nog maar gezwommen zonder lenzen, maar nu ga ik bijna op vakantie en ga ik dus vaak zwemmem...het zou wel handig zijn als ik dan mijn lenzen ik kan houden..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:13
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey
dit vroeg k me nou laatst ook af, heb ook sinds een half jaar lenzen, maar k geloof dat het niet kan, de lenzen worden dan heel droog(zachte lenzen) en dan krijg je ze dus moeilijk uit, ook met douchen worden ze droog.. maar jah. k weet het eigenlijk ook niet zeker...
kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:47
Southraider
Southraider is offline
ik kan met mijn zachte lenzen niet zwemmen, maar misschien dat er speciale lenzen voor zijn.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:48
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
zolang je je ogen onder water niet open gaat doen maakt het niet uit.
ik heb zelf harde lezen en zachte gehad en daar kon het ook mee.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 00:53
Verwijderd
Ik zwem altijd met mijn lenzen in. Dat was me daar een wonder toen ik dat voor het eerst deed - voor de eerste keer in misschien wel 5 jaar kon ik scherp zien in het zwembad!
Je moet inderdaad niet onderwater kijken, want dan kunnen ze wegspoelen, en je moet niet in je ogen wrijven, maar verder kan het niet echt problemen opleveren. Wel is het raadzaam oude lenzen te gebruiken, voor het geval er toch iets wegspoelt. Die van de vorige maand of het vorige halfjaar. Hoe het bij harde lenzen zit, weet ik niet, maar het lijkt me dat je die nog sneller kwijtraakt en die zijn nog duurder ook...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 01:15
poesiefox
poesiefox is offline
Ik kan zwemmen en douchen met mijn zachte lenzen. Wat een verrukking, om eens meer te zien van de blote jongens in het zwembad dan vleeskleurige dingesen!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 01:31
Verwijderd
Het kan makkelijk, met zachte lenzen iig wel...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:31
Snow
Avatar van Snow
Snow is offline
Citaat:
N00dles schreef op 28-06-2003 @ 02:31:
Het kan makkelijk, met zachte lenzen iig wel...
Harde lenzen weet ik niet, ze schijnen tijdens zwemmen makkelijker uit te gaan dan zachte, maar pin me er niet op vast.
Niet je ogen open doen onder water, niet teveel in je ogen wrijven, naja what they said ...
__________________
I vote maybe.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:32
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Yup. Ik zwem ook met zachte lenzen. Ook onderwater en dan zelfs een beetje met ogen open.

Nog nooit een kwijtgeraakt. Je moet niet vergeten dat zachte lenzen zich aan je oog vastzuigen. Alleen als je echt tekeer gaat onderwater, kunnen ze eruit vliegen. (Maar dat heb ik dus nog nooit meegemaakt.)

Van dat uitdrogen heb ik nog nooit last van gehad. Lijkt me ook een beetje moeilijk, onderwater, dat je lenzen uitdrogen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:34
#6
Avatar van #6
#6 is offline
Bedankt allemaal, ik zal het dan toch maar eens uitproberen ja, lijkt me wel cool ja, opeens scherp zien in een zwembad!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:42
Verwijderd
Ik heb het met zachte (en een brilletje <- het was tijdens een wedstrijdtraining, dus dan heb je sowieso een brilletje op (ik iig )) wel eens geprobeerd, dat ging goed. Met harde zou ik het idd niet doen, ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar die 'drijven' meer op je oog, één golfje en ze spoelen er uit...en dan ben je wel rond de 150 euro kwijt...toch zonde. Bij zachte valt het wat dat betreft mee en je kunt idd ook prima oude gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:17
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
ok maar ik ging laatst (ok ookal 2 jaar terug) naar het strand en ik had mn lenzen nog in toen in de zee in ging...


EN DAT DEED PIJN

was echt geen fijn gevoel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:36
Caelis
Caelis is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 28-06-2003 @ 14:17:
ok maar ik ging laatst (ok ookal 2 jaar terug) naar het strand en ik had mn lenzen nog in toen in de zee in ging...


EN DAT DEED PIJN

was echt geen fijn gevoel
Doet zeewater in je ogen niet altijd pijn Ik heb daar tenminste zonder lenzen net zo goed last van...

Maar als je niet teveel in je ogen wrijft en onder water je ogen open doet kan zwemmen in een zwembad prima Bij mij gaat dat in ieder geval goed
__________________
Nee dank u, ik hoef geen applaus.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:40
Verwijderd
Ik gebruik dan daglenzen die ik voor dat soort dingen (zwemmen/logeren/kamperen/etc.) aangeschaft, hoef ik me ook geen zorgen te maken als ik een lens kwijtraak die er net 2 dagen inzit.

Dus
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:14
knuffelke
knuffelke is offline
ik zwem ook altijd met mijn lenzen in...maar ik zet wel altijd een zwembrilletje op voor de zekerheid. ik vind ze net iets te duur om zomaar door het water te laten wegspoelen.
maar met een brilletje heb ik dus nog nooit last gehad...het kan geen kwaad en je ziet stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:23
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Ik doe alles met mijn (zachte) lenzen in..
Maar je kunt ze als je gezwommen/gedouched hebt inderdaad niet meteen uitdoen, dan zitten ze vastgezogen..
Das juist handig vind ik..En één kwijtraken lijkt mij niet zo een probleem, ik krijg dan gewoon nieuwe van de opticien.

Ik heb al 6 jaar lenzen en ik ben er nog nooit een bij het zwemmen of iets verloren.. (Wel keer per ongeluk door gootsteen gespoelt en zo, maar das wat anders).
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:39
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Met harde lenzen kan het best, als je maar
voorzichtig bent. Onder water zwemmen kan,
maar zorg dan dat je je ogen echt goed dicht houdt.
Contact met water in je ogen vermijden is sowieso
wel goed, aangezien die dingen er best snel uitgaan.
En ja, als de lens nou eenmaal weg is,
is 'ie ook ècht weg. (ervaring )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:44
Anijs
Anijs is offline
Ik heb zachte lenzen enk zwem er ook mee

Makkelijk hoor

Soms als je duikt schieten ze wel eens weg.. maar dan zijn ze zo weer terug

Veel suc6 en een fijne vakantie
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 23:57
GinnyPig
GinnyPig is offline
Gewoon ogen dichthouden als je onder water gaat.

En anders een duikbrilletje opdoen. Moet lukken

Met harde lenzen moet je toch beter uitkijken (en dus gewoon uitdoen tijdens het zwemmen).
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:39
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Jaa kan zeker wel, met zachte lenzen kan ik bijna alles.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:00
Lieverd17
Avatar van Lieverd17
Lieverd17 is offline
jaah dt kan wel ik heb zelf ook hlf jaar lenzen maar als je onder water gaat swemmen met ogen open krijg je wel een vervelend gvoel in je ogen...beetje branderig en je zit ook even niet super goed meer maar dat gaan wel weer over.
mar je kan beter niet onder water met je ogen open gaan

kusss
__________________
Walk a little Slower..And open-up youre eyes!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:07
Gutterflower
Avatar van Gutterflower
Gutterflower is offline
Ik heb harde lenzen en ik houd ze altijd gewoon in als ik ga zwemmen. Als ik onder water ga houd ik mijn ogen natuurlijk wel dicht.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:01
Verwijderd
Ik heb harde lenzen en zwem daar niet mee! Lijkt me dat je ze snel verliest in het water!! Maar ja ik ken wel iemand die het wel deed, en gewoon heel voorzichtig deed dan, maar ja 1 keer was ze ze toch verloren, maar ja

Mijn vriendje heeft zachte lenzen en zwemt daar wel altijd mee! Hij zit zelfs op wedstrijd zwemmen, en doet nooit zijn lenzen uit. Maar ja met wedstrijd zwemmen heb je ook zo'n leuk brilletje op Volgens hem kan je met zachte lenzen wel gewoon onderwater zwemmen met je ogen open, als je maar echt met je ogen naar voren blijft kijken, dan worden ze door de druk van het water op je ogen gehouden ofzo toch lijkt het me eng om te doen want tsjaa je kan ze wel kwijt raken natuurlijk. Met harde lenzen moet je dat sowieso niet proberen hoor onderwater!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 16:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
HArde lenzen? Niet doen. Die dingen drijven zo je oog uit.
Zachte lezen: kan wel, ik doe het zelf niet. Ze gaan scheef zitten, het zit niet lekker.

Je kunt het ook testen: in een teiltje water
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:18
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb zachte lenzen en ik zwem altijd met mijn lenzen in, simpelweg omdat ik zo'n slechte ogen heb dat ik zonder lenzen geen hand voor ogen zie (bij wijze van spreken). Ik zorg gewoon dat ik niet onder water ga en anders mijn ogen heel hard dichthoud
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Zwemtopic.
Verwijderd
13 17-02-2011 18:14
Lichaam & Gezondheid Zonnebril: 'gewone' of op sterkte?
Daantje_0705
21 20-05-2008 11:33
Lichaam & Gezondheid Nachtlenzen
Verwijderd
13 29-12-2006 12:29
Lichaam & Gezondheid Lenzen kwijtraken
Stefanie
44 04-05-2005 11:58
Lichaam & Gezondheid Lenzen
*** Sido ***
34 05-04-2004 06:57
Lichaam & Gezondheid Hoe zit het precies met zachte lenzen en zwemmen?
telluriet
11 05-08-2003 20:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.