Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2008, 13:00
Verwijderd
Gisteravond vierde ik mijn verjaardag en na een avond gezellig in de binnenstad van Amsterdam te hebben gefeest wilden mijn vrienden en ik met een taxi naar huis. We waren met zijn zessen en namen daarom een taxi busje. Ik ging voorin naast de taxi chauffeur zitten omdat we naar mijn huis gingen en de rest niet uit Amsterdam komt. De meter stond direct al €12,20. Ik weet dat het normale starttarief €7,50 is, maar ga ervan uit dat dit wel klopt omdat het een busje was. We reden weg en na een heel stuk liep de meter nog niet. Ik had dit al gemerkt en de taxichauffeur zei op gegeven moment "Oh de meter loopt nog niet", ik grapte dat ik het niet erg vond, maar hij zei dat ie al had moeten lopen. Ik heb hem toen nog gevraagd of we wel echt al over de eerste kilometers heen zaten maar dat was volgens hem echt zo. Toen drukte hij op wat knoppen en opeens stond de meter op 0. Hij zei toen dat de meter stuk was en dat ie wel wist wat het moest kosten naar mijn woning. Ik vroeg hoeveel dat dan was en zei eerst dat ik normaal altijd tussen de 20 en de 25€ betaal. Hij zei dat het 40€ was omdat hij een busje was. Ik heb nog gezegd dat ik liever de meter aan had omdat ik het gevoel had dat hij ons probeerde af te zetten, maar hij weigerde dat. We waren inmiddels iets uit het centrum, het regende heel hard en er was geen taxi standplaats dus ik besloot om toch in de taxi te blijven ook al zouden we dan iets teveel betalen.
Vervolgens reden we op de snelweg en ik zei dat de afslag bijna was, maar hij miste die en ook de volgende afslag. Vervolgens nam hij de derde afslag na mijn afslag en verdwaalde compleet. Ik ken de buurt daar niet goed en de aanwijzingen die ik gaf om te komen waar ik woon sloeg hij in de wind. Na lang aandringen ging hij de snelweg weer op en kwamen we toen heel snel thuis. Mijn vriendin vroeg hoeveel het was dus ik zei: €40, want dat hadden we afgesproken. De taxi chauffeur werd direct heel kwaad want hij zei dat deze rit minstens 80€ waard was. Hij begon direct te schelden. Ik heb gezegd dat als hij meer dan €40 euro had gewild hij de weg niet kwijt had moeten raken en zijn meter aan had moeten laten staan. Hij werd op dat moment echt agressief, gaf mij de schuld dat hij de weg niet wist en toen wij (na het overhandigen van 40€) uitstapten, stapte hij ook uit, schold ons uit en rende ons achterna. Hij was ook lichamelijk dreigend (opgeheven handen e.d., wilde ons beetpakken) en pas toen hij hoorde dat we de politie belden ging hij er scheldend vandoor.

Mijn vragen zijn de volgende:
De taxichauffeur reed waarschijnlijk particulier (iig niet bij TCA o.i.d.), waar kunnen we een klacht indienen? Ik heb gezocht op internet maar geen goed nummer kunnen vinden. (Maar misschien heb ik niet goed gezocht...)

Is er een mogelijkheid om die 40€ terug te krijgen? Ik vind het eigenlijk belachelijk om zoveel te betalen voor een taxi chauffeur die ons bedreigd heeft, verdwaald is en teveel heeft gevraagd.

We hebben de politie gebeld en die hebben gezegd een auto achter hem aan te sturen, ze hebben het nummer van een vriend van me. Is er een kans dat we daar nog wat van horen?

Alvast bedankt voor jullie nuttige replies
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2008, 13:10
Verwijderd
Ik heb trouwens wel zijn kenteken genoteerd.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 14:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, maar je bent ook wel verschrikkelijk naief als je in wat voor taxi dan ook stapt met de verwachting om niet opgelicht te worden. En of dat nu door de georganiseerde taximaffia of door een eenmanszaak is maakt weinig uit.

Je kunt proberen om aangifte te doen van bedreiging, maar toen ik dat deed voor een taxichauffeur, overigens georganiseerd via Taxi Salders uit Almere, die me klemreed en met me ging vechten is er vervolgens nooit meer wat mee gedaan. Kennelijk is het legaal om medeweggebruikers aan te vallen als je taxichauffeur bent.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 16:08
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Hoezo ben je nou weer naief als je een taxi instapt zonder te denken dat je wordt opgelicht. Wat een onzin. Taxi's hebben starttarief en normaal gesproken een lopende teller. Tuurlijk is het duurder dan zelf rijden, ma dat iedereen je oplicht vind ik wel erg overdreven.
Ik denk niet dat je die 40 euro terugkrijgt, want je bent uiteindelijk wel van A naar B vervoerd door hem. Denk niet dat je veel respons krijgt op je klacht.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 16:21
Verwijderd
Ik ga praktisch wekelijks met een taxi van Amsterdam centrum naar mijn huis en ben nog nooit opgelicht of bedreigd, dus dat is een onzin verhaal.
Ik hoop eigenlijk dat ik een klacht kan indienen en hij dan een boete krijgt voor een illegale taxirit, want rijden met de meter uit is niet veroorloofd. Maar ik vraag me vooral af of er een algemeen nummer is waar ik kan klagen over een taxichauffeur.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 16:52
Verwijderd
http://www.minvenw.nl/dgp/taxiklacht/ ?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 18:16
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
had je die 40 euro niet moeten geven als je het er niet mee eens was. ''hij rende ons achterna'' boeie jullie waren toch met meer neem ik aan. Wat zeggen die anderen ervan?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 19:08
Verwijderd
Dun Hout, bedankt!

ja alsof als er geen direct gevaar was een bedreiging opeens wel normaal is . En de anderen zijn
er vanzelfsprekend ook boos over. Ik wil sowieso een klacht indienen maar ik wist niet waar ik dat kon doen en wat daarin het beste was. Dat ik dat geld hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zie dat snap ik ook wel, maar het valt op z'n minst te proberen. En "had je dat geld maar niet moeten geven" is ook een lekkere loze kreet. Maar superbedankt voor je hulp hoor verder.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 10:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En "had je dat geld maar niet moeten geven" is ook een lekkere loze kreet. Maar superbedankt voor je hulp hoor verder.
Mja, maar nu zit jij met je kloten voor de mast. Had je dat geld niet gegeven dan had hij het je in het slechtste geval met geweld afhandig gemaakt. Dan had de chauffeur een beroving gepleegd, en was hij de sjaak geweest. Nu is het gewoon de zoveelste taximaffioso die met een beetje brullen en vuisten zwaaien alsnog zijn geld heeft gekregen, en ben jij degene die je achteraf af zit te vragen wat je eraan kunt doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 10:57
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Mja, maar nu zit jij met je kloten voor de mast. Had je dat geld niet gegeven dan had hij het je in het slechtste geval met geweld afhandig gemaakt. Dan had de chauffeur een beroving gepleegd, en was hij de sjaak geweest. Nu is het gewoon de zoveelste taximaffioso die met een beetje brullen en vuisten zwaaien alsnog zijn geld heeft gekregen, en ben jij degene die je achteraf af zit te vragen wat je eraan kunt doen.
Ja, en het 'met geweld' deel is uiteraard geen nadeel aan dit geheel. Liever 40 euro kwijt dan dat een of andere agressieve gek je neermept ervoor. En daarbij is zij nog eens een meisje, wat in het algemeen betekent dat ze zich wat minder goed kan verdedigen.

Goed plan, hoor.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 19:11
Verwijderd
Echt wat een fantastische tips jongens.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 12:51
Verwijderd
dun hout, je had de perfecte website, ik heb nu al een brief gekregen van het klachtenmeldpunt met daarin aangegeven bij welk taxi bedrijf de chauffeur hoort en allemaal handige informatie, nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 12:51
Verwijderd
Citaat:
dun hout, je had de perfecte website, ik heb nu al een brief gekregen van het klachtenmeldpunt met daarin aangegeven bij welk taxi bedrijf de chauffeur hoort en allemaal handige informatie, nogmaals bedankt
Graag gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Taxi-wereld
Gatara
66 25-08-2009 16:42
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Taxi
Verwijderd
2 01-05-2007 22:00
Werk, Geld & Recht Mag een taxichauffeur een klant weigeren?
Surfplank
16 08-07-2004 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Met een hond krijg je een witte taxichauffeur
Pakist trots
2 15-11-2003 17:21
Werk, Geld & Recht Taxichauffeur / Koerier
Athlon
6 15-05-2003 15:40
Algemene schoolzaken Vragen over taxichauffeur
forum.scholieren.com
7 11-08-2002 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.