Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2011, 01:27
<3voetbal
<3voetbal is offline
Hallo,

ik word volgende week geopereerd aan m'n knie.
Maar ik zit nu met een ingegroeide nagel, en die teen is hartstikke rood.(ontsteking?)
Die ingegroeide nagel zit aan m'n linker voet, en moet ook aan m'n linker knie worden geopereerd.

Kan de operatie nou wel door gaan want het is denk ik wel een ontsteking.
En wat kan ik er aan doen dat die ingegroeide nagel er zo snel mogelijk uit is?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 08:31
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ik denk dat je hier beter ff t ziekenhuis over kan bellen, zij zullen het vast wel weten

de ingegroeide nagel kun je weghalen door met je teen in een bak met warm water en soda of badedas te gaan zitten, goed te laten weken en vervolgens met bijvoorbeeld n nagelschaartje of vijl de nagel proberen te ''liften''
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 12:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
warm water met soda is prima, maar ik zou dat liften van de nagel achterwege laten. gewoon elke avond een kwartier in een badje laten weken, en dan betadinezalf met een pleister erop voor de nacht. dat doe je net zo lang tot de nagel is uitgegroeid, en daarna je nagels niet te kort knippen. Daar groeien ze nl juist van in. Over de operatie zou ik gewoon even overleggen met het ziekenhuis.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 15:49
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik weet niet hoe ingegroeid de nagel is en hoe lang je er al last van hebt, maar als hij echt goed erin zit kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat laten weken in soda en afdekken met betadine hoogstens de ontsteking in bedwang houdt. Misschien moet je er sowieso even mee langs de huisarts, die kan je adviseren en eventueel het ingegroeide deel verwijderen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 16:07
chiara_
Avatar van chiara_
chiara_ is offline
Jup, gewoon even bellen; als het goed is hebben ze je een nummer meegegeven voor dit soort dingen...
Ik denk zelf dat het niet zo'n probleem is, zolang het niet open is, maar daarin is ieder ziekenhuis weer anders, dus even bellen voor de zekerheid kan geen kwaad. Beter dat je nu voor niets belt, dan dat ze je terug naar huis sturen als het zover is

Succes met de operatie!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 17:11
<3voetbal
<3voetbal is offline
Ik heb er nog maar een paar dagen last van, maar had afgelopen nacht pas inde gaten dat er ook vocht uit kwam.

Maar ben vanmiddag even met m'n voeten in soda water gegaan, en het voelt al wat beter aan.
Als er maandag nog vocht uitkomt ga ik wel even naar m'n huisarts, kijken wat hij er van zegt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 17:38
xPien
Avatar van xPien
xPien is offline
Ik heb ook wel eens een ingegroeide teennagel gehad, en eindelijk is ie weg. Ik ben een soort van operatie ondergaan, waarbij ik 2 spuiten kreeg in mijn teen en dat was een verdoving. Dat deed wel even pijn, maar als je het hebt gehad dan voel je je teen niet meer en dan komt het allemaal goed. Ga gewoon naar de pedicure, en als die er niet wat aan kan doen, dan moet je gewoon naar het ziekenhuis gaan en dan zo snel mogelijk een afspraak maken want het doet echt zeer, succes!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Meniscus van knie
sukkelaartje
3 30-12-2008 23:07
Lichaam & Gezondheid Nieuwe voorste kruisband (DEEL 2)
Gerard316
92 04-10-2007 21:39
Lichaam & Gezondheid Nieuwe voorste kruisband
Anno 1986
500 13-03-2007 16:19
Flora & Fauna Ik heb mn aangereden kat moeten afstaan omdat ik geen 600 euro voor zijn operatie heb
Verwijderd
75 03-11-2004 11:37
Lichaam & Gezondheid knie operatie
Ssanneke
1 26-09-2004 17:37
Lichaam & Gezondheid !De Operatie!
Purgatori
14 14-05-2003 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.