Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2013, 02:38
Verwijderd
The Master

Er zijn zeer goede acteurs aan het werk, het verhaal heeft potentie boeiend te zijn, maar op een of andere manier is het ontzettend afstandelijk allemaal. De hoofdpersoon is een rare snuiter waar je verder maar weinig van te weten komt, en dat geldt eigenlijk voor iedereen en alles wat er gebeurd.

Het is jammer, want sektes is een onderwerp waar ik normaal gesproken erg in geinteresseerd ben, maar het mist daarvoor nu echt aan inhoud en achtergrond. Het verzandt af en toe teveel in slechts mal vertoon.

Acteerprestaties zijn wel erg goed. Moet vooral van Joaquin Phoenix een hoop gevraagd hebben, en Philip S. Hoffman blijft een held.

Geen echt slechte film verder, ik zal hem vast ook wel niet 100% begrepen hebben. Hij nodigt in ieder geval niet uit tot herkijk, daarvoor vond ik het toch allemaal lang niet interessant genoeg.

5,5/10
Advertentie
Oud 13-02-2013, 11:31
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Een rare snuiter is hij zeker!
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-02-2013, 11:41
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Ik vond die geslotenheid van de personages trouwens juist fijn. Je weet niet eens zeker of de twee hoofdpersonen wel geloven in The Cause. Ik vond 't daardoor wel een zware zit, maar heb genoten van het tevergeefs proberen te begrijpen van de personages. Met zo'n grote lens zulk intiem spel filmen, en dan nog een heleboel mysterie overlaten: goed werk van PTA, zeg ik.

De laatste films die ik zag waren Movie 43 en A Haunted House.

Movie 43 vond ik lang niet zo slecht als de reputatie doet vermoeden, en ik heb zelfs een keer of drie gelachen, vooral om de betere acteurs als J. B. Smoove en Patrick Warburton. Helaas zijn er ook heel veel pijnlijke momenten waarbij ik niet eens wist waar de lach verwacht werd.

3/10

A Haunted House is, en ik heb er even over nagedacht, écht de slechtste film die ik ooit gezien heb. Het is al zo'n pseudoparodie à la Epic Movie, en dan ook nog eens found footage: de twee irritantste genres van het moment in één film, en niemand lijkt ook maar te proberen er iets van te maken. Ik heb er geen woorden voor.

0/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-02-2013, 14:28
Verwijderd
Django Unchained voor een 2e keer en ik blijf bij de 7. Erg vermakelijk maar soms langdradig en het voelt hier en daar wat geforceerd aan.

En die tupac remix kon echt niet. De soundtrack was voor de rest weer spot on maar dat nummer voelde zo zwaar out of place. Het zal me niets verbazen als Foxx erachter zat.
Oud 13-02-2013, 15:18
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Master

Het onderwerp (sektes en de manier waarop sekteleiders werken) is fascinerend, en in combinatie met de naam P.T. Anderson zou dat iets moois moeten opleveren.

Mooi is de film zeker; de strakke close-ups van Joaquin Phoenix en Philip Seymour Hoffman zijn mooi gefilmd, en de hele film ademt een fijne 50's setting uit.
Ook het acteerwerk is subliem. Het is overal overtuigend. Wat dat betreft zijn de Oscar-nominaties terecht.

Maar qua film is het soms erg moeilijk te behappen. Het lijkt voornamelijk te focussen op de band tussen The Master en Freddie, maar nergens is me duidelijk geworden waardoor die band zo sterk wordt. De film begint boeiend, maar zakt halverwege nogal in omdat er gewoon niet zoveel plot ontwikkelt. Wat een verschil ten opzichte van vorige films van de regisseur.
Zeker dus geen film voor de doorsnee popcorn-happer, en ik zal wel iets gemist hebben, maar voorlopig kan ik er niet heel enthousiast over zijn.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 13-02-2013, 15:47
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het lijkt voornamelijk te focussen op de band tussen The Master en Freddie, maar nergens is me duidelijk geworden waardoor die band zo sterk wordt.
Ik denk omdat Freddie de eerste de beste persoon aangrijpt die zegt hem te begrijpen (in die tijd had men in Amerika nul begrip voor oorlogstrauma's) en hulp zegt te bieden, en The Master nu eindelijk een 'zoon' heeft die hem wel respecteert.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-02-2013, 17:05
Verwijderd
Punch-Drunk Love

Raar dat dit beschreven wordt als deels komedie, want ik heb hem zelf eigenlijk grotendeels beleefd als een soort thriller. Vanaf de eerste minuten word je meteen in een vervreemdende situatie geplaatst, met dat rare auto-ongeluk waarvan je je afvraagt of het wel echt plaatsvindt, en vervolgens de piano die aan de straat wordt gezet.

Het bijzondere aan de film is, in mijn ogen, dat het door zijn vorm (de bijzondere belichting, het camerawerk, de soundtrack) een bepaalde richting opgaat, en eigenlijk niet zozeer door de inhoud zelf.
Bijvoorbeeld de scènes op zijn werk, als er vanalles om hem heen gebeurd. Zou de opzwepende en zenuwachtige soundtrack ontbreken, dan zit je eigenlijk naar een totaal andere film te kijken.

Het is mysterieus op een best fijne manier, je ziet niet vaak een personage dat zoveel spanning oproept. Eigenlijk is dit nog niet eens alleen de verdienste van Adam Sandler (hoewel prima gecast), maar vooral door de vorm en context van de film.

Wat telkens duidelijk naar voren komt is eigenlijk hoe zijn omgeving het hem moeilijk maakt. Het wordt heel goed inzichtelijk gemaakt hoe onbetrouwbaar de wereld voor hem is. Waarschijnlijk Asperger, is wat ik op een gegeven moment ging denken.

Ik vond het eigenlijk geen ontspannen zit, maar wel erg goed gedaan. Vond dit de beste PT Anderson die ik heb gezien.

8,5/10
Oud 13-02-2013, 18:52
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Flight

Leuke film, niets meer en niets minder dan dat. Ik heb me 2 uur lang prima vermaakt, maar de film heeft niets gedenkwaardigs.

6/10
__________________
En dat meen ik!
Oud 14-02-2013, 10:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Mama - 5/10

Slappe hap met een oninteressant en ongeloofwaardig scenario. Met een einde dat alles nog net een graadje meer stommerder maakt dan het toch al was. Nice going there, buddeh. Maar gelukkig is Andro-snol Jessica Chastain er nog om de boel op te peppen!

Compliance - 7/10

Boeiende thrama over de zogeheten strip search prank call scam, waar ik tot voor kort eerlijk gezegd nog nooit van gehoord had. Maar het basisgegeven en de doorwrochte uitvoering leveren in ieder geval een memorabele, goed geacteerde film op, vooral ook omdat het zo onbegrijpelijk en onwaarschijnlijk is. Maar ja, truth is stranger than fiction en mensen zijn mongolen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 14-02-2013, 10:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh en vorige draad:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1863646
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 20-02-2013, 01:17
Verwijderd
Les Misérables

Het is een lange zit, en lang niet alles is even indrukwekkend, maar ik weet niet of ik de film daarop kan afrekenen.
Het is de eerste keer dat ik iets zie van Les Miserables, dus hoe er omgegaan is met het bronmateriaal kan ik niet beoordelen.

Ik heb nooit een probleem met musicals en met liedjes, maar dat alle tekst gezongen is is altijd even doorbijten voor me. Omdat je geen duidelijke melodielijn kan herkennen krijgt het al snel iets overdreven pathetisch (en bijna lachwekkends als je niet in het moment zit).

Los daarvan is het natuurlijk bewonderingswaardig wat er mee gedaan is. De kostuums, de decors, de sfeer. Alleen al daarom is het een film die het waard is om te zien. Er zitten erg mooie stukken bij, vooral de bekendere nummers, en de groter opgezette scènes zijn toch wel vrij indrukwekkend.

Maar wel te lang dus, ik zat toch wel regelmatig te kijken hoe lang ik nog moest. Een hoop pathetische tussenstukjes, waarin ze minutenlang tot aan vervelens aan toe nóg eens hun dromen en angsten en verlangens uitzingen, die wat mij betreft een stuk bondiger gekund hadden.

8,2/10
Oud 20-02-2013, 01:54
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Les Miserables

Nou, het was wel een tantoelange zit, dat moet gezegd worden. De cast doet het allemaal wel goed, en zelfs qua zang zijn ze niet slecht, voor mensen die normaliter niet aan zingen doen.

Het verhaal had ik wat gelaagder verwacht (boek nooit gelezen), maar het was vrij oppervlakkig en rechtlijnig. Wel aardig hoor, daar niet van.
Sommige scenes waren wel indrukwekkend, net als sommige liedjes, maar andere waren weer tergend langzaam of saai. Daarnaast is het bronmateriaal ook übersentimenteel. Soms werkt het in het voordeel, soms ook niet en dan denk je alleen: "jankbal, get on with it!"

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-02-2013, 22:28
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Wreck-It Ralph

Vooral in het begin een paar leuke verwijzingen naar (retro) games, zoals Pacman, SFII en Q-Bert. Later worden de verwijzingen wat minder, maar de film blijft nog steeds aandoenlijk en leuk om te zien. Wreck-It Ralph was een sympathieke dude. Weer een toffe Disney, met een Pixar-smaakje.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-02-2013, 22:33
Verwijderd
Wreck-it Ralph

Het is er weer een hoor, een ouderwetse Disney/(Pixar) die erin slaagt om "op z'n Toy Story's'' een wereld te scheppen. Hebben we toch alweer een tijdje niet gezien.
Pixar tussen haakjes, omdat het wel apart is dat deze film meer Pixareske is dan Pixar de laatste tijd zelf is, getuige het bijvoorbeeld zeer matige (op origineel/creatief vlak) Brave. Maar goed, de scheiding tussen de twee zal ook wel steeds meer vervagen.

Een uiterst creatieve film die het echt van zijn vondsten moet hebben. Nu is de gameswereld natuurlijk ook een vrij onuitputtelijke bron van grapjes en creatieve invalshoeken, waar dan ook naar hartelust gebruik van gemaakt is.

Het is wel jammer dat ik zelf nooit zo'n spelletjesspeler geweest ben, en dus helaas een hele hoop bekende karakters langs me heen gingen.
Afgezien daarvan heb ik er wel erg van genoten, hoewel het naar het einde toe misschien wat sneller afgerond had kunnen worden.

8,2/10
Oud 23-02-2013, 11:36
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Shutter Island

Een goede, mysterieuze film die je flink aan het denken zet, vooral na afloop ervan. Wanneer je de film kijk denk je dat het het allemaal prima kan volgend, maar het wordt, naarmate de film vordert, steeds vager en ingewikkelder. Je wordt als het ware gedwongen een eigen interpretatie bij de film te hebben. Het concept is, gebaseerd op de films die ik gezien heb en ken, vrij origineel, en dat maakte 'm aangenaam om te kijken.

Ik heb genoten, vooral bij het achteraf nadenken hoe de film uiteindelijk nou in elkaar stak.

8,5/10
Oud 24-02-2013, 01:00
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Death Proof 10/10

Misschien wel Tarantino's beste film. Wat begint als een eenvoudige ode aan grindhousefilms (maar dan met meer visuele zeggingskracht) blijkt uiteindelijk veel meer een variatie op Godard. Een briljant vormgegeven stuk deconstructivistische filmkritiek vol feministische propaganda.

Eén of twee dialogen gaan wat te lang door, maar over het algemeen is er nauwelijks een woord overbodig: alles staat in dienst van (de moraal van) 't verhaal.

En ook nog de beste auto-achtervolging sinds The French Connection.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 24-02-2013 om 01:19.
Oud 24-02-2013, 07:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bruce Almighty
Meestal hou ik niet zo van Jim Carrey, ik vind hem in deze toevallig wel grappig. En Morgan Freeman, hallo, awesomeness. Het is gewoon een goede slechte film waarbij je niet hoeft na te denken als je dat niet wil en gewoon lekker kunt lachen.

Evan Almighty
Ik herinnerde me deze als veel grappiger dan Bruce Almighty, maar dat was toch niet zo. Ik heb wel gelachen, maar naar mijn idee was de ondertoon veel serieuzer. Wel gewoon ook een leuke film.

Role Models
Volgens mij ben ik hier een keer mee begonnen of heb ik een trailer gezien of wat dan ook, want in het begin dacht ik gelijk dat ik hem al gezien had. Maar /care, het was laat in de nacht/vroeg in de ochtend, het plan was om ermee in slaap te vallen en dan boeit het niet zo of je iets al gezien hebt. Deze film bleek echter teringgrappig te zijn en van slapen is dan ook niks gekomen. Ik vond Paul Rudd en Stifler een beetje een vreemde combi, maar het werkte voor mij wel. En Jane Lynch <3
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-02-2013, 15:42
Verwijderd
Silver Linings Playbook

Ik weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet. Het acteerwerk is prima, het is boeiend en spannend om te kijken naar mensen die psychisch gezien wat uitdagingen hebben, maar vanaf het laatste half uur wist ik in ieder geval niet meer helemaal wat de film precies wilde.

Die weddenschap en het football zorgt ervoor dat de film een ontzettend saai straatje inschiet, en bovendien eindigt het ontzettend mainstream, terwijl het best rauw en interessant begint.
Er worden soms wat rare keuzes gemaakt wat betreft muziek en camerawerk.

Verder wel een aardige film, het zijn uiteraard Pat en Tiffanny die de boel interessant weten te houden, hoewel de Oscarnominatie me wat overdreven lijkt. Daardoor is het toch net allemaal wat te betekenisloos.

7/10
Ads door Google
Oud 26-02-2013, 00:35
Verwijderd
Hugo

Maar eens bekeken, omdat ik me de discussie van een tijd geleden hier nog kon herinneren.

Vooral visueel een erg mooie film. De achtergronden van Parijs zien er vrij nep uit, maar eigenlijk vind ik die stijl juist wel bijdragen aan de sprookjesachtige sfeer.

Over het geheel genomen is het gewoon een heel mooie film om te zien, de interieurs, hoe scenes geschoten zijn, de sfeer en het kleurgebruik.

Ik wist tijdens het kijken niet zeker of dit een boekverfilming was, maar ik vermoedde het wel. Je voelt gewoon aan dat er een boek achter zit, en dat het er in filmvorm niet 100% uitkomt. Zo komt de (hoewel interessante) ommezwaai naar het onderwerp film vrij plotseling, maar misschien lag dat puur aan mezelf of aan mijn verwachtingspatroon ofzo.
Verder wel gewoon een prima verhaal, dat zich zeer leent voor verfilming. Sommige dingen zijn erg mooi gedaan.

Jammer zijn de vele slordige montagefoutjes, van continuiteit en vooral geluid. Soms zo opvallend dat je niet snapt dat ze erin zitten. Het heeft me niet zo gestoord dat ik het meteen een waardeloze film vind, maar ik vind dat ik er wel een halve punt aftrek voor moet geven, helaas.

7,8/10
Oud 26-02-2013, 00:45
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
en vooral geluid.
Wat voor geluidsmontagefouten?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 26-02-2013, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Wat voor geluidsmontagefouten?
Je hoort Hugo op een gegeven moment iets zeggen terwijl zijn mond helemaal niet beweegt.
Ook zijn er wat scenes die gewoon raar gesneden zijn, bijna alsof ze nog middenin een zin zitten.
Oud 26-02-2013, 21:08
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Babe: Pig in the City 8/10

Het vervolg op Babe. Een verrassend duistere, fantasierijke en stijlvolle film met mooie decors en leuke personages.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 26-02-2013, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Babe: Pig in the City 8/10

Het vervolg op Babe. Een verrassend duistere, fantasierijke en stijlvolle film met mooie decors en leuke personages.
Oud 27-02-2013, 01:28
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Flight

Boeiende film over een vlucht die rampzalig misgaat en het gezeik wat je daarna aan je kop krijgt als je de piloot bent die van een borreltje houdt.
De ramp zelf is mooi in beeld gebracht en de nasleep ook.
Enig minpuntje was het wat zoetsappige, Amerikaanse einde.

Absolute hoogtepunt daarentegen was comic relief John Goodman, die een Dudesque hippie speelt met verstand van genotsmiddelen. Elke scene met hem was geweldig, ook al paste het misschien niet in de verder nogal serieuze film.


7,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 27-02-2013, 01:30
Verwijderd
Flight

Een van de weinige films van langer dan 2 uur die ik de laatste tijd zonder moeite heb weten uit te kijken. Dat heeft de film alvast mee. Een aantal sappige scènes en personages, waaronder uiteraard Goodman, die het af en toe net even wat extra's geven. Prima balans tussen luchtig en drama.

Jammer is de uiteindelijke clue, die gewoon niet zo heel erg geloofwaardig is, en de film maar gezapig en soft laat eindigen. Ik weet niet precies hoe ik het dan had willen zien, maar de bijna Morgan Freeman-achtige eindscene van een getroubleerde maar wijzer geworden man, had voor mij niet gehoeven. Doet toch wel een klein beetje afbreuk aan een voor de rest vrij pittige film.

7,8/10
Advertentie
Oud 27-02-2013, 14:49
Verwijderd
Argo 5,5/10

Mja. Het kijkt lekker weg enzo maar ik had liever een documentaire gekeken over de situatie in de Iran destijds dan deze poging om er flink geld aan te verdienen. Acteurs doen het redelijk (zelfs affleck) maar springen er ook nergens uit en weten de kwaliteit niet naar nieuwe hoogtes te brengen.

Al met al vind ik het vooral een overbodige film.
Oud 27-02-2013, 16:38
Verwijderd
A Midsummer Night's Sex Comedy

Ik had hier minder van verwacht. Vooral hoe sommige scènes opgezet zijn is eigenlijk niet slecht. Inhoudelijk is het weer een film zoals zoveel Woody Allens; relaties, liefde, seks, met een rol van Woody Allen die het voor mij weer het bekijken waard maakt.

Het is wel jammer dat het zo'n 20 minuten te lang doorgaat. Op het laatst was ik er in ieder geval behoorlijk klaar mee.

Verder weer een vrij prima film, inmiddels de 17e die ik van hem zie.

7/10
Oud 27-02-2013, 21:14
Verwijderd
En ik kom net terug van Lincoln 6,5/10

Ongeveer hetzelfde verhaal als Argo maar dan net wat beter. Wel jammer van de overromantisering nu en dan maar het blijven amerikanen.

Hoogtepunt van de avond was toen ik moest pissen en onder het stralen 'fields of gold' van Sting werd afgespeeld.

Laatst gewijzigd op 27-02-2013 om 22:04.
Oud 27-02-2013, 22:30
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Hunchback of the Notre Dame

Ja, beter dan de eerste keer. Wel een goede, familievriendelijke verfilming van het boek. Frollo is een goed vormgegeven slechterik. Esmeralda is soms mooi getekend, soms minder mooi, maar nog altijd doable. De Parijse achtergronden zien er trouwens ook prima uit.

Qua verhaal weinig op aan te merken. Gewoon, een degelijke Disney.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 28-02-2013, 00:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Master - 6/10

Een cinematografisch kunststukje. Dat is eigenlijk het grootste compliment dat ik de film kan geven. Inhoudelijk is het verder niet heel erg interessant, ondanks de meer dan overtuigende interplay van Hoffman en Phoenix. Maar 144 minuten is dan ook veel te lang voor zulk matig scriptmateriaal, verdomme zeg. Arme jongens.

Goed, het is kantje boord, maar een zesje kan denk ik nog wel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-02-2013, 21:46
Pancakes
Avatar van Pancakes
Pancakes is offline
Citaat:
Death Proof 10/10

Misschien wel Tarantino's beste film. Wat begint als een eenvoudige ode aan grindhousefilms (maar dan met meer visuele zeggingskracht) blijkt uiteindelijk veel meer een variatie op Godard. Een briljant vormgegeven stuk deconstructivistische filmkritiek vol feministische propaganda.

Eén of twee dialogen gaan wat te lang door, maar over het algemeen is er nauwelijks een woord overbodig: alles staat in dienst van (de moraal van) 't verhaal.

En ook nog de beste auto-achtervolging sinds The French Connection.
Oei, deze vond ik wel heel gaaf, maar echt de beste?
__________________
Intergalactic proton powered electrical tentical advertising droids!
Oud 02-03-2013, 08:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oei, deze vond ik wel heel gaaf, maar echt de beste?
Heb ze vorige week allemaal gekeken, en: ja.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-03-2013, 17:47
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik had een hele mooie post met wat geblaat over alle films die ik de afgelopen weken gezien had, maar toen faalde mijn internet een beetje, nu maar een verkorte versie

Breakfast at Tiffany's (1961)
De minste film van Audrey Hepburn die ik totnutoe gezien heb. Had hier erg hoge verwachtingen van, maar haalt het niet bij films als Sabrina, Roman Holiday en The Nun's Story.
7.2/10

The Best Exotic Marigold Hotel (2011)
Een film met allemaal belegen acteurs waar het beste inmiddels vanaf is (Judi Dench, Tom Wilkinson, Bill Nighy). Misschien leuk voor een andere doelgroep, maar niet aan mij besteed. Wel prachtige shots van India, die de film nog naar een ruime voldoende tillen.
7.2/10

Moonrise Kingdom (2012)
Ik houd van de films van Wes Anderson. Dit is ook weer een pareltje. Helaas veel te kleine rollen voor helden als Bruce Willis, Bill Murray en Edward Norton.
8.0/10

This Is England (2006)
Interessante film over het Engeland van midden jaren 80. Geeft een beeld van hoe makkelijk jeugd te beïnvloeden is de druk binnen een groep kan werken op mensen.
7.8/10

Gake no ue no Ponyo (2008)
Veruit de minste film van de Ghibli-studio die ik gezien heb. Veel te kinderlijk verhaal met een animatie die gelukkig wel als een huis staat. Prima als tussendoortje maar meer ook niet.
7.0/10

Office Space (1999)
Dit zijn films zoals ik ze graag zie. Prima in orde, heerlijke humor en natuurlijk de 'red stapler' <3
8.2/10

Ray (2004)
Wonderschone film over het leven van Ray Charles. Zeer indrukwekkend neergezet door Jamie Foxx die terecht een oscar heeft ontvangen voor deze rol. Een must-see voor elke filmliefhebber.
9.0/10

170 Hz (2011)
Een verhaal over (verboden) liefde tussen twee dove mensen. Heel interessant concept, jammergenoeg niet heel sterk neergezet. Wanneer dit geen Nederlandse productie geweest was, was deze film zeer waarschijnlijk aan mijn aandacht ontsnapt en had ik op het idee van de film niet heel veel gemist. Wel een film die je aan het denken zet en waar heel boeiend met de aan- en afwezigheid van geluid om is gegaan.
7.2/10

Kung Fu Panda 2 (2011)
Weer een leuk tussendoortje, gelijkwaardig aan deel 1 met onverwacht veel verhaal.
7.0

Zodiac (Director's Cut) (2007)
David Fincher is één van mijn favoriete regisseurs. Zodiac is een film die al erg lang in mijn kast stond en die op onverklaarbare wijze (misschien de lengte) steeds maar bleef liggen. Achteraf gezien had ik hem natuurlijk veel eerder moeten zien, want wat een prachtige film is dit geworden. Je wordt er vanaf minuut één ingezogen en hij laat je niet meer los.
8.5/10

Dark City (Director's Cut) (1998)
Hele goede film die ik eigenlijk wat willekeurig uit had gekozen en die mij daarom misschien nog wel het meest verraste in positieve zin. Een mysterieuze stad waar het altijd nacht is en waar niets is wat het lijkt en alles zomaar anders kan zijn. Een wereld die nog lang in je hoofd rondspookt na het zien van de film.
8.8/10

The Game (1997)
Nog een film van Fincher die ik nog niet gezien had. Weer erg sterk met een prima cast en verhaal.
8.2/10

Picnic at Hanging Rock (1975)
Interessante film over een waargebeurd verhaal van een groep vermiste schoolmeisjes.
7.8/10

Forrest Gump (1994)
Een film die ondanks zijn traagheid en het ontbreken van hele grote gebeurtenissen de volle 2½ uur boeiend blijft. Samen met The Green Mile de beste rol van Tom Hanks
9.2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-03-2013, 21:34
Pancakes
Avatar van Pancakes
Pancakes is offline
Citaat:
Ik had een hele mooie post met wat geblaat over alle films die ik de afgelopen weken gezien had, maar toen faalde mijn internet een beetje, nu maar een verkorte versie

Breakfast at Tiffany's (1961)
De minste film van Audrey Hepburn die ik totnutoe gezien heb. Had hier erg hoge verwachtingen van, maar haalt het niet bij films als Sabrina, Roman Holiday en The Nun's Story.
7.2/10

The Best Exotic Marigold Hotel (2011)
Een film met allemaal belegen acteurs waar het beste inmiddels vanaf is (Judi Dench, Tom Wilkinson, Bill Nighy). Misschien leuk voor een andere doelgroep, maar niet aan mij besteed. Wel prachtige shots van India, die de film nog naar een ruime voldoende tillen.
7.2/10

Moonrise Kingdom (2012)
Ik houd van de films van Wes Anderson. Dit is ook weer een pareltje. Helaas veel te kleine rollen voor helden als Bruce Willis, Bill Murray en Edward Norton.
8.0/10

This Is England (2006)
Interessante film over het Engeland van midden jaren 80. Geeft een beeld van hoe makkelijk jeugd te beïnvloeden is de druk binnen een groep kan werken op mensen.
7.8/10

Gake no ue no Ponyo (2008)
Veruit de minste film van de Ghibli-studio die ik gezien heb. Veel te kinderlijk verhaal met een animatie die gelukkig wel als een huis staat. Prima als tussendoortje maar meer ook niet.
7.0/10

Office Space (1999)
Dit zijn films zoals ik ze graag zie. Prima in orde, heerlijke humor en natuurlijk de 'red stapler' <3
8.2/10

Ray (2004)
Wonderschone film over het leven van Ray Charles. Zeer indrukwekkend neergezet door Jamie Foxx die terecht een oscar heeft ontvangen voor deze rol. Een must-see voor elke filmliefhebber.
9.0/10

170 Hz (2011)
Een verhaal over (verboden) liefde tussen twee dove mensen. Heel interessant concept, jammergenoeg niet heel sterk neergezet. Wanneer dit geen Nederlandse productie geweest was, was deze film zeer waarschijnlijk aan mijn aandacht ontsnapt en had ik op het idee van de film niet heel veel gemist. Wel een film die je aan het denken zet en waar heel boeiend met de aan- en afwezigheid van geluid om is gegaan.
7.2/10

Kung Fu Panda 2 (2011)
Weer een leuk tussendoortje, gelijkwaardig aan deel 1 met onverwacht veel verhaal.
7.0

Zodiac (Director's Cut) (2007)
David Fincher is één van mijn favoriete regisseurs. Zodiac is een film die al erg lang in mijn kast stond en die op onverklaarbare wijze (misschien de lengte) steeds maar bleef liggen. Achteraf gezien had ik hem natuurlijk veel eerder moeten zien, want wat een prachtige film is dit geworden. Je wordt er vanaf minuut één ingezogen en hij laat je niet meer los.
8.5/10

Dark City (Director's Cut) (1998)
Hele goede film die ik eigenlijk wat willekeurig uit had gekozen en die mij daarom misschien nog wel het meest verraste in positieve zin. Een mysterieuze stad waar het altijd nacht is en waar niets is wat het lijkt en alles zomaar anders kan zijn. Een wereld die nog lang in je hoofd rondspookt na het zien van de film.
8.8/10

The Game (1997)
Nog een film van Fincher die ik nog niet gezien had. Weer erg sterk met een prima cast en verhaal.
8.2/10

Picnic at Hanging Rock (1975)
Interessante film over een waargebeurd verhaal van een groep vermiste schoolmeisjes.
7.8/10

Forrest Gump (1994)
Een film die ondanks zijn traagheid en het ontbreken van hele grote gebeurtenissen de volle 2½ uur boeiend blijft. Samen met The Green Mile de beste rol van Tom Hanks
9.2/10
Moonrise Kingdom en This is England allebei heel erg indrukwekkend, vooral het einde. Crash wel eens gezien?
__________________
Intergalactic proton powered electrical tentical advertising droids!
Oud 02-03-2013, 23:46
Verwijderd
Jaws

De suspense-opbouw plus het muziekje is bij deze film zo overbekend (ook bij degenen die de film nooit helemaal gezien hebben, gok ik) dat blasé doen op de loer ligt, maar laten we eerlijk zijn, het werkt over het algemeen aardig.

Ik vrees dat dat vrijwel het enige positieve is dat ik over de film te zeggen heb, want erg onder de indruk ben ik voor de rest niet.

De film had gerust 20 minuten tot een half uur korter kunnen zijn, want het stuk op de boot is echt veel te lang.

Uiteindelijk eindigt het nog redelijk, maar of het zijn status echt verdiend? Ik geloof best dat het destijds een heel ding was, en dat de film een generatie angstige kindertjes achergelaten heeft, maar droog bekeken is het gewoon een wat B-achtige film over het wat langdradige proberen vangen van een haai. Vooruit, de haai zelf was oké.

6/10
Oud 03-03-2013, 03:01
Verwijderd
Fuck you WolterB.
Ads door Google
Oud 03-03-2013, 03:01
Verwijderd
betercore naamzoek btw
Oud 03-03-2013, 06:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Moonrise Kingdom en This is England allebei heel erg indrukwekkend, vooral het einde. Crash wel eens gezien?
Crash heb ik in de bioscoop gezien destijds en de DVD staat hier in de kast
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-03-2013, 12:28
Verwijderd
XD
Oud 03-03-2013, 22:44
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Wreck it Ralph

Best wel leuk, maar ik miste iets. Misschien een andere badguy of een leuker bijfiguur?

7,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 04-03-2013, 09:06
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wreck it Ralph

Best wel leuk, maar ik miste iets. Misschien een andere badguy of een leuker bijfiguur?

7,5/10
Heb ik gister ook gekeken, vond het wel vermakelijk, maar het was een beetje te... vlak ofzo. Maar prima entertainment.

En er was nog een film op tv Wind Chill of zo... was niet zo heel boeiend of goed, maar het eind viel weg door een storing van de zender en nou vind ik het wel heel stom dat ik het eind niet heb gezien
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 05-03-2013, 11:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Heb ik gister ook gekeken, vond het wel vermakelijk, maar het was een beetje te... vlak ofzo. Maar prima entertainment.
Ja, inderdaad. Ik had het idee dat er ook meer wendingen waren dan in de meeste tekenfilms
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 05-03-2013, 20:25
Derezzed
Derezzed is offline
Hansel & Gretel: Witch Hunter (IMAX 3D)
Je hebt slecht, en je hebt goed slecht. Het laatste vat de film wel goed samen voor mij. Heb er van genoten.
Oud 05-03-2013, 21:54
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Alleen Maar Nette Mensen

Wat IS dit? Deze filmbewerking van het gelijknamige boek van Robert Vuijsje is lekker doorspekt met negercliché's en stereotyperingen, maar het acteerwerk is soms ver beneden de maat.

De eerste 45-60 minuten is door die leipe nigga-flava wel leuk om te kijken, maar daarna zakt het keihard in tot een suf einde. Toch het boek maar eens lezen, je weet toch.

6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 05-03-2013, 22:57
Verwijderd
Lievelingstopic <3
Oud 06-03-2013, 19:06
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Alleen Maar Nette Mensen

Wat IS dit? Deze filmbewerking van het gelijknamige boek van Robert Vuijsje is lekker doorspekt met negercliché's en stereotyperingen, maar het acteerwerk is soms ver beneden de maat.

De eerste 45-60 minuten is door die leipe nigga-flava wel leuk om te kijken, maar daarna zakt het keihard in tot een suf einde. Toch het boek maar eens lezen, je weet toch.

6/10
Precies dit. Minus het lezen
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 06-03-2013, 20:38
Verwijderd
Het boek is wel leuker hoor, daarin komt heel de toon veel beter tot zijn recht.
Oud 06-03-2013, 20:42
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Dat geloof ik direct. Alleen ben ik een vakantielezer.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 08-03-2013, 02:49
Verwijderd
Sinister

Oh waarom doe ik dit. Ingegeven door dronken moed wilde ik ineens een horrorfilm kijken. Normaal doe ik dat, wijselijk, nooit, want ik kan er totaal niet tegen.

Ik vond het allemaal heel eng. Wat ik altijd typisch vind aan de horrorfilms die ik gezien heb; zelfs in normale scènes waarin er even niks engs gebeurd, wordt er toch een camerastandpunt ingenomen waardoor je achter de personages nog een deel van de kamer of de gang ziet. Dit trek ik altijd bijzonder slecht, omdat je dan eigenlijk op weer iets engs zit te wachten. Ook dat ze telkens gaan kijken op de zolder enzo en nooit eens een lamp aandoen vind ik eng, maarja, dan heb je het over het grootste horrorcliché wat er is.

Maar goed, eigenlijk geen idee hoe ik dit moet beoordelen, want waarschijnlijk vind ik de meest zwakke in dit genre nog behoorlijk eng. Ook heb ik het geluid erg zacht gezet, mijn player op halve grootte, en mijn hand grotendeels voor mijn ogen gehouden. Sorry, anders kon ik het niet aan! In ieder geval was het verhaal wel aardig, de gevonden filmbeelden waren een goede creepy toevoeging, en ook het acteerwerk van Ethan Hawke was wel prima.

Laat ik het maar op een 7,5/10 houden. NU ga ik echt, écht nooit meer een horror kijken.
Oud 08-03-2013, 17:42
Verwijderd
Of je gaat eens een goede horror kijken
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6
AJMouse
500 22-08-2004 07:25
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5
AJMouse
500 14-07-2004 01:03
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer)
AJMouse
7 26-04-2004 13:11
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.