Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2013, 15:13
Fearion
Fearion is offline
Ben dus zojuist gebeld om op gesprek te komen bij de Mediamarkt, ik heb gesolliciteerd als entertainment verkoper, houdt in dat ik games, muziek en films ga verkopen als ik wordt aangenomen.

Ik wil echt ontzettend graag aangenomen worden voor dit baantje, lijkt me ook echt leuk dus ik wil me goed voorbereiden vandaar dat ik hier om tips kom vragen. Ben tot nu toe voor ieder baantje waar ik ben uitgenodigd voor sollicitatie gesprek aangenomen maar dat was vakkenvullen, bezorger, gewoon niet zo serieus als dit.

Zijn er misschien mensen die toevallig bij de mediamarkt werken of ongeveer het zelfde baantje hebben en mij misschien kunnen vertellen wat voor vragen ik kan verwachten?
Goed kleden, letten op taalgebruik, oogcontact etc. basis dingen heb ik echt onder de knie, verwacht echt hulp met vragen die ik kan verwachten.

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2013, 22:27
Fearion
Fearion is offline
Bedankt voor de tips! Ook die vragen, heb 't gevoel dat ik die inderdaad ga krijgen ja.

Over de CV, ik vroeg meneer nog of ik wat extra's moest meenemen en hij zei nee, bovendien heb ik mijn CV al online ingestuurd met de sollicitatie brief en ik ben niet echt positief weggegaan bij alle baantjes die ik heb gehad. Overigens, al zou dat het geval zijn, ik denk niet dat mijn ex-werkgevers in 't weekend nog even een referentie voor mij willen schrijven dus dat is jammer genoeg geen optie.

Zit te twijfelen aan de CV, ziet er wel mooi uit maar misschien ook wat te hebberig?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 09:45
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Bedankt voor de tips! Ook die vragen, heb 't gevoel dat ik die inderdaad ga krijgen ja.

Over de CV, ik vroeg meneer nog of ik wat extra's moest meenemen en hij zei nee, bovendien heb ik mijn CV al online ingestuurd met de sollicitatie brief en ik ben niet echt positief weggegaan bij alle baantjes die ik heb gehad. Overigens, al zou dat het geval zijn, ik denk niet dat mijn ex-werkgevers in 't weekend nog even een referentie voor mij willen schrijven dus dat is jammer genoeg geen optie.

Zit te twijfelen aan de CV, ziet er wel mooi uit maar misschien ook wat te hebberig?
Ook al zeggen ze nee kan het toch geen kwaad denk ik, dan toon je meteen wat extra initiatief.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 19:15
hanky123
hanky123 is offline
Hang gewoon een zielig verhaal op dat je de zieke hond van je oma wil helpen. Werkte bij mij ook

De zakenwereld is hard en nice guys finish last
Met citaat reageren
Oud 24-06-2013, 08:44
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Je hoeft vorige werkgevers niet iets over je te laten schrijven om mee te kunnen nemen. Ze hebben er meestal niet eens tijd voor of zin in. Bovendien is het niet objectief: degene die de sollictatie afneemt / beslist of jij wordt aangenomen, stelt liever zelf de vragen aan de referenties.
Heb je het gevoel een oude werkgever toch te kunnen strikken als referentie, bel ze dan op en vraag of ze dit willen doen. Zo heb ik dat ook gedaan: ik kreeg toestemming en zij wisten dat er gebeld kon worden. Zo konden ze zich ook eventueel voorbereiden. Jij wil ook niet dat ze kribbig antwoorden (en dat jij daarom de baan niet krijgt), omdat ze tevoren niet op de hoogte waren gebracht.

Over tactieken tijdens de sollicitatie: ik denk dat dat hier wel mee moet vallen. Ineens boos gaan doen tegen je zou ik niet verwachten. Als ze je helemaal willen screenen krijg je daar wel een assessment voor, maar dat zal met deze baan vast niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2013, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Hang gewoon een zielig verhaal op dat je de zieke hond van je oma wil helpen. Werkte bij mij ook
Dit is een slecht advies. Kans is groot dat hier doorheen wordt geprikt, bovendien wekt het de indruk dat je weg bent zodra de hond beter/dood is. Daarnaast is een bedrijf op zoek naar waarom je specifiek voor hun wilt werken. Zeggen dat je je oma wilt helpen heeft niets met mediamarkt of de functie te maken. Ieder baantje zou volstaan. Dat is nu net niet de indruk die je wilt wekken.

Citaat:
De zakenwereld is hard
Ten eerste: het gaat om een verkoopfunctie bij de Mediamarkt. Ik moest hardop lachen dat je dat de zakenwereld noemt

Ten tweede: dat valt heel erg mee, dat harde. Als je gewoon kwaliteiten hebt en gemotiveerd bent en je werk goed doet, heb je geen leugens of rare fratsen nodig en word je gewaardeerd. Het is handig als je kunt onderhandelen en voor jezelf opkomen zodra het om promoties/beoordelingen gaat, maar ook daar zul je altijd bij de werkelijkheid moeten blijven en heeft het geen zin om zaken te verzinnen en te liegen. Maar de TS gaat voor een verkopersfunctie dus hij zal zichzelf wel kunnen verkopen


Citaat:
en nice guys finish last
Wat een bullshit, niemand werkt graag met eikels en leugenaars. Daar prikt men zo doorheen. Nu ben ik wel benieuwd: voor welk bedrijf werk jij en welke functie heb je?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 11:28
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Je hoeft in ieder geval geen kennis van electronica te hebben, althans dat valt me altijd op als ik daar kom en een simpele vraag stel aan een medewerker.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 21:57
Verwijderd
OOOEEEEH BUUUURNNNNNNnnnnnn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.