Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2003, 20:08
Stout meisje
Stout meisje is offline
heej,
ik moet voor biologie een meningenwerkstuk inleveren over hoe jongeren over abortus denken. Dus zou ej antwoord willen geven op:

Ben je voor of tegen abortus?
Zou een meisje/vrouw dat zelfstandig kunnen beslissen?
Is abortus geen moord op een ongeborene?
Vind jij dat er een wet voor abortus mag komen?

Wil je al je antwoorden alsjeblieft argumenten geven voor je mening

Thanx voor je bijdrage
kus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2003, 20:19
Verwijderd
Exacte Vakken?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:23
Stout meisje
Stout meisje is offline
hoe bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:25
Verwijderd
't is voor biologie, schrijf je, vragen over/voor biologie horen op het forum Exacte Vakken thuis.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Stout meisje schreef:
hoe bedoel je?
Dat je bericht hier verkeerd staat en dat 'ie misschien naar Exacte Vakken moet worden verplaatst
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Eerder A&N.
Het is een actueel onderwerp, en voor zover ik weet is daar al lange tijd geen topic over dit onderwerp geweest.


Ik ben ertegen (tegen abortus).
Het is je eigen keuze om het risico te nemen een kindje te krijgen.

Het is het opzettelijk doden van een over enige tijd levensvatbaar wezen, een mens in wording.

Als het onvrijwillig was (verkrachting) heb ik géén bezwaar tegen abortus.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 21:58
fokkie
Avatar van fokkie
fokkie is offline
Je had eigenlijk een weekje terug naar het Jongeren Lagerhuis moeten kijken, over dit onderwerp was namelijk een leuke discussie. Maar goed, even mijn antwoorden:

Ben je voor of tegen abortus?

Voor. Ik vind dat iemand zelf moet kunnen beslissen over zijn eigen lichaam. In slechte medische omstandigheden moet het natuurlijk vanzelfsprekend zijn dat dit mag worden toegepast. Maar wanneer een jong meisje zwanger wordt vind ik ook dat zij over de situatie mag oordelen, en dat ze niet wordt verplicht om het kind daadwerkelijk op de wereld te brengen.

Zou een meisje/vrouw dat zelfstandig kunnen beslissen?

Ja. Wanneer een meisje/vrouw gewoon niet de middelen heeft om een kind op te voeden ontstaat er een probleem. Punt twee is dat een leven van een meisje drastisch veranderd wanneer ze moeder wordt. Natuurlijk komt dan de optie "afstaan" naar voren, maar dit heeft volgens mij alleen nog maar meer emotionele nadelen.

abortus geen moord op een ongeborene?

Feitelijk wel. Ik vind, (misschien dat anderen daar anders over denken) dat het verwijderen van een ongeborene totaal iets anders is dan moord. Wanneer je het leven van een geboren kind beeindigd is het moord. Maar wat wil je dan, dat moeders die hun kind niet willen hebben het kind zelf ergens achterlaten? Nu kun je roepen dat dat nooit voorkomt, maar het komt wel degelijk voor. Nog maar niet te denken wat moeders in andere landen met kun kroost doen..

Vind jij dat er een wet voor abortus mag komen?

Nee, vind ik niet nodig. Mensen die denken dat Abortus een manier van anti-conceptie gaat worden moeten ze ook beter inlichten want een abortus blijft voor een meisje/vrouw een erg ingrijpende gebeurtenis.
__________________
Dit zijn geen fratsen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 14:05
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Exacte Vakken
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 14:13
Taeke
Avatar van Taeke
Taeke is offline
Citaat:
autodropje schreef:
S&S --> Exacte Vakken
Ik vind dit onderwerp meer thuishoren op A&N...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 14:47
Verwijderd
Ben je voor of tegen abortus?
Voor. Een vrouw moet zelf kunnen beslissen of ze het kind wil houden of niet.
Ook als ze onveilig gevreeën heeft, en het dus helemaal haar eigen schuld is. Ze wil dan blijkbaar het kind niet, en voor het kind is het dan beter dat het geaborteerd wordt, dan dat het gewoon geboren wordt, terwijl het kind helemaal niet gewenst is.

Zou een meisje/vrouw dat zelfstandig kunnen beslissen?
Nee, het kind is van 2 personen, dus zijn er ook 2 personen verantwoordelijk voor het kind, dus moeten die 2 personen ook sámen beslissen of ze het kind willen houden
Is abortus geen moord op een ongeborene?
jawel, maar als het kind ongewenst is, krijgt het vast ook geen fijne jeugd enzo. En het kind zelf merkt er denk ik niks van, dat het op zó'n jonge leeftijd al wordt 'vermoordt'
Vind jij dat er een wet voor abortus mag komen?
hoe bedoel je een wet? Dat er in de wet moet komen te staan dat abortus legaal moet worden?
Dat is het toch al?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Stout meisje schreef:

1.Ben je voor of tegen abortus?
2.Zou een meisje/vrouw dat zelfstandig kunnen beslissen?
3.Is abortus geen moord op een ongeborene?
4.Vind jij dat er een wet voor abortus mag komen?
1.Vroeger was ik tegen abortus om de simpele reden dat je verantwoording moet afleggen voor je daden. Als je sex hebt moet je ook de gevolgen ervan dragen. Toch?
Nu ben ik nog steeds niet voor abortus. Maar er spelen meer factoren mee dan verantwoordelijkheid. Stel dat ik nu zwanger raak, zeg ik dan: goed, nu zal dat kind er komen en leven we de rest van ons leven van een minimum of laat ik dit kind weghalen en zorg dat ik mijn leven een beetje op orde krijg voordat ik aan kinderen begin. Maar het beste vind ik preventieve maatregelen.
2. Het ligt aan de situatie. Als je in een redelijke solide relatie zit is het een beslissing van jullie tweeen. Anders is het alleen mijn zaak.
3. Aan de ene kant vind ik het moord, aan de andere kant kan ik het een kind niet aandoen om in armoede te moeten leven. Zowel materieel als geestelijk.
4. ik begrijp het niet. Abortus is toch al legaal?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:13
skifreak
skifreak is offline
Citaat:
Jadie schreef:

4. ik begrijp het niet. Abortus is toch al legaal?
Hier, in België alleszins niet, ik heb geen idee van in Nederland.

Ik ben niet echt voor of tegen abortus. Als je weet dat je zwanger bent en dat je het zou aankunnen, dat alleen het niet het juiste ogenblik is, vind ik dat abortus niet kan. Maar als je verkracht bent en daarvan zwanger bent, vind ik het dan weer absoluut kunnen. Ik denk niet dat ik een kindje zou kunnen opvoeden als haar/zijn vader mij verkracht had. Ook als de levenskansen van het kindje niet groot zijn, vind ik het misschien wel goed. BV.: als het kindje een zware handicap blijkt te hebben.
Ik vind dat als de vrouw een vaste relatie heeft, dat ze er met haar man zou moeten over spreken. Maar de man mag absoluut niet beslissen of de vrouw overgaat tot een abortus of niet. Het is gewoon een feit dat mannen tijdens de zwangerschap niet zo'n band hebben met het kind als de vrouw, dus vind ik het toch nog meer de vrouw die moet beslissen.
Tja, abortus is eigenlijk moord, hoe je het ook bekijkt, je moordt iets levends. Voor de rest weet ik hier eigenlijk niets te schrijven
Ik weet niet of een wet er iets aan veranderd hoe mensen er tegenover staan. De mensen die het nu willen, doen het toch. Misschien zou het moeten toegestaan zijn, verplicht met emotionele begeleiding en de juiste hulp.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:53
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Ben je voor of tegen abortus?
voor

Zou een meisje/vrouw dat zelfstandig kunnen beslissen?
ja, en dat MAG ze ook!

Is abortus geen moord op een ongeborene?
ja en toch vind ik het kunnen, wat ben ik een slecht mens he. dit is seggustieve vraagstelling, die dus niet thuishoort in een objectieve enquête.

Vind jij dat er een wet voor abortus mag komen?
ja, een duidelijke wetgeving helpt de taboe te verlichten, en dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:55
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
skifreak schreef:
Hier, in België alleszins niet, ik heb geen idee van in Nederland.
is toch al wel geregeld? dacht ik. de koning (boudewijn dan) is toch een keer een dag uit z'n ambt ontzet omdat ie die wet niet wou ondertekenen. ja hoor, tis zeker al geregeld hier.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:32
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Ben je voor of tegen abortus?

tegen, onderbouwing zie hieronder

Zou een meisje/vrouw dat zelfstandig kunnen beslissen?

nee, het is een belangrijke beslissing, voor leven en dood. moet zeer goed over worden nagedacht

Is abortus geen moord op een ongeborene?

ja. als je kijkt dat zelfs met 24 weken (dacht ik) nog geaborteerd mag worden, dan is dat compleet ridiculous. het is dan al zo ontwikkeld, zelf na een aantal weken al. alles zit er al op en aan. bovendien is het erg brute moord. met een soort stofzuiger zuigen ze de foetus de baarmoeder uit. Dat ding heeft enorme zuigkracht, waardoor ledematen lett. van het lijfje worden gescheurd (geen onzin!!!!) het hoofdje is te groot, en kan niet zo worden opgezogen. daarom pakt de arts een tang, en knijpt lett. hoofdje fijn. dan past het wel door de slang. beetje nazipraktijken. ik hoop dat je niet moet gaan eten, maar tis echt zo. er is zelfs een video van, sream for life, dacht ik, van www.schreeuwomleven.nl

Vind jij dat er een wet voor abortus mag komen?

nee, niet voor maar tegen zie vorige vraag.

succes!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 23:22
fritz144
fritz144 is offline
Ben je voor of tegen abortus?
tegen (voor onder heel strikte voorwaarden, zoals slachtoffers van verkrachting...)

Zou een meisje/vrouw dat zelfstandig kunnen beslissen?
ja

Is abortus geen moord op een ongeborene?
ja


Vind jij dat er een wet voor abortus mag komen?
ja om de strikte voorwaarden in vraag 1 vast te leggen.
__________________
Positief denker in alle rust en kalmte
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:05
!f@ll3n-flow3r!
!f@ll3n-flow3r! is offline
hoi ik heb me ff nie ingelogd (fallen-flower)

ik ben er absoluut tegen :

ik vind het gewoon brute moord, ok het kind " foetus" beseft het zelf nog niet.
Maar 'het' kan er ook nix aan doen dat ' het' geboren word.
als je logsich nadenk en veilig vrijt , dan krijg je waarschijnlijk nooit met het woord te maken!

Ook als iemand verkracht is ne abortus laat plegen vind ik het nog moord.

Als ik nu een kind zou krijgen zou ik het niet laten abortus.
Maar zelf houden dat weet ik nog niet.
Dat ligt aan de omstandigheden baan ? financien? enz.

Ik zou zelf het kind laten adopteren.
Veel mensen zeggen dan van dan heeft het kind toch ook geen leven.
Maar het kind kan je later altijd nog komen opzoeken als hij / zij daar behoefte aan heeft.

Ik zou het erger vinden om abortus te laten plegen en daar de rest van mijn leven spijt van te hebben dan het kind te laten adopteren en dat je altijd nog de kans hebt hem/haar ooit te zien.

groetjes fallen-flower
__________________
~*~0o0::!f@ll3n-flow3r!::0o0~*~
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:13
!f@ll3n-flow3r!
!f@ll3n-flow3r! is offline
Mensen bedankt voor jullie reacties op dit forum van stout meisje want ik moest dit net voor nederlands mondeling hebben.
Ik had meningen nodig.
Want ik moet discussie mt de meester houden.
__________________
~*~0o0::!f@ll3n-flow3r!::0o0~*~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2003, 21:25
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
dinkie schreef:
Ben je voor of tegen abortus?


ja. als je kijkt dat zelfs met 24 weken (dacht ik) nog geaborteerd mag worden, dan is dat compleet ridiculous. het is dan al zo ontwikkeld, zelf na een aantal weken al. alles zit er al op en aan. bovendien is het erg brute moord. met een soort stofzuiger zuigen ze de foetus de baarmoeder uit. Dat ding heeft enorme zuigkracht, waardoor ledematen lett. van het lijfje worden gescheurd (geen onzin!!!!) het hoofdje is te groot, en kan niet zo worden opgezogen. daarom pakt de arts een tang, en knijpt lett. hoofdje fijn. dan past het wel door de slang. beetje nazipraktijken. ik hoop dat je niet moet gaan eten, maar tis echt zo. er is zelfs een video van, sream for life, dacht ik, van www.schreeuwomleven.nl

succes!!!!
Het is echt zo, durft hij dan nog te zeggen. Die behandeling waar jij het over hebt, met de zogenaamde zuigcurettage vindt niet plaats na de 7 weken zwangerschap. Daarna wordt de embryo operatief verwijderd.

En iedereen hier zal abortus na een zwangerschap door verkrachting ws wel rechtvaardigen, maar nog steeds uitmaken voor een moordenaar. Sorry, ik vind best dat artikel 296 (geloof ik) wat aangescherpt mag worden (dwz van 22 weken naar 12 oid gaan), maar ik zie abortus niet als moord.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:30
Mmmmm
Avatar van Mmmmm
Mmmmm is offline
Ben je voor of tegen abortus? voor
Zou een meisje/vrouw dat zelfstandig kunnen beslissen? ja
Is abortus geen moord op een ongeborene? nee, op het begin van een leven, geen moord
Vind jij dat er een wet voor abortus mag komen?
is er al (D'66)
__________________
I'm a loser baby so why don't you kill me? -BECK-
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Het is echt zo, durft hij dan nog te zeggen. Die behandeling waar jij het over hebt, met de zogenaamde zuigcurettage vindt niet plaats na de 7 weken zwangerschap. Daarna wordt de embryo operatief verwijderd.

En iedereen hier zal abortus na een zwangerschap door verkrachting ws wel rechtvaardigen, maar nog steeds uitmaken voor een moordenaar. Sorry, ik vind best dat artikel 296 (geloof ik) wat aangescherpt mag worden (dwz van 22 weken naar 12 oid gaan), maar ik zie abortus niet als moord.
wat is volgens jou de definitie van moord?
volgens het woordenboek: iem. opzettelijk en met voorbedachte rade v.h. leven beroven.
En daar is bij abortus wel sprake van. Het is dan nog niet volgroeid, maar het is wel leven in wording
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:36
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
wat is volgens jou de definitie van moord?
volgens het woordenboek: iem. opzettelijk en met voorbedachte rade v.h. leven beroven.
En daar is bij abortus wel sprake van. Het is dan nog niet volgroeid, maar het is wel leven in wording
Idd, en waar ik een wezenlijk verschil zie in het opzettelijk doden van een leven of het opzettelijk doden van een potentieel leven zie jij dat niet.

Het embryo ontwikkelt pas hersenen na de derde maand, dus als de abortus voor twaalf weken plaatsvindt heb ik er geen probleem mee.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Idd, en waar ik een wezenlijk verschil zie in het opzettelijk doden van een leven of het opzettelijk doden van een potentieel leven zie jij dat niet.

Het embryo ontwikkelt pas hersenen na de derde maand, dus als de abortus voor twaalf weken plaatsvindt heb ik er geen probleem mee.
zo biologisch ben ik nou ook weer nie
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 07:18
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Nou wij zijn een beetje met het lagerhuis en discussieren enzo bezig, en toen was dus het jongerenlagerhuis op tv met een stelling daarover. En daar kwam dus ventje van de SP en die beweerde dat abortus hartstikke moet worden verboden, in ALLE gevallen ook bij verkrachting en daar gaf ie het volgende argument voor: zo'n meisje/vrouw is al iets heel ergs overkomen (de verkrachting) dan moet ze ook haar kindje laten weghalen dat kan je zo iemand niet aandoen.
IK vind dat zulke onzin, ben je 15 ben je zwanger terwijl je nog nooit vrijwillig met een jongen naar bed ben geweest. Dit is zulke onzin. Sommige willen hun kind dan misschien wel houden, maar ik denk dat de meeste daar op dat moment nie aan toe zijn.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Immanuel Kant over abortus
xxsiimoxx
3 02-03-2010 14:09
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Immanuel Kant over abortus
xxsiimoxx
3 01-03-2010 15:13
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic deel 94 alweer!
Verwijderd
494 21-04-2007 20:18
Levensbeschouwing & Filosofie abortus na prenataal diagnostisch onderzoek
spookaapje
55 19-01-2006 17:39
Levensbeschouwing & Filosofie Abortus na Prenataal diagnostisch onderzoek
xieje
19 01-11-2002 09:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Meisje geboren ná sterilisatie en abortus
Buzzzfuzzz.vs
30 06-08-2002 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.