Oud 08-11-2006, 09:09
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Hallo allemaal!

Na het einde van dit schooljaar wil ik graag naar de kunstacademie. Op het moment volg ik de vooropleiding in Arnhem ( ) en het liefst zou ik daar aangenomen worden. Dat hoor ik daar pas eind januari en daarom ben ik (voor het geval dat ik niet aangenomen word) bezig met het maken van werk voor mijn portfolio (zodat ik naar andere academies kan).
Nu heb ik dit forum al door gebrowsed op zoek naar topics over portfolio's en het is mij best duidelijk wat erin moet.

Alleen het 'waarin' niet. Wat voor map kan ik het beste kopen? En welk formaat, en wáár kan ik zo'n map kopen? Ik weet dat er van die groene/zwarte meeneemmappen zijn in maten zoals A3/A2 etcetera, maar dat lijkt me alleen handig om mee te nemen, en niet om docenten etc. te showen wat ik heb gemaakt.

Dus, heeft er iemand tips? Wat, waar, hoe, hoeveel enzovoort?
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Advertentie
Oud 08-11-2006, 09:33
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Doe wat jou het beste bij je werk lijkt passen.
Oud 08-11-2006, 10:16
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Je kunt alles laten printen in een boekje, of gewoon een kartonnen map A2 style meesjouwen. Meestal maakt het docenten niet uit waar het in zit, zolang wat er in zit maar interessant is en nog belangrijker, zolang jij je werk maar goed kunt 'verkopen'. Bedenk waarom je kunst maakt en wat je precies wilt met je kunst. Bedenk waarom je deze tekening zo maakt, en hoe dat het beste werkt om je idee over te brengen. Bereid jezelf voor op waarom, hoe, wanneer vragen over je werk.
Oud 08-11-2006, 11:19
Verwijderd
Sommige academies (Antwerpen) eisen dat je de originele werken meeneemt, dus printen in een boekje is niet altijd mogelijk. En doeken kun je ook niet echt in een map steken, dus die zul je vanzelf al los moeten meenemen.

In Antwerpen had je gewoon een stapel werk bij en die moest je sowieso nog uitstallen, dus een map was vrij nutteloos.
Oud 08-11-2006, 12:59
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
je kan het ook op een site maken zoals
hier

wat ik persoonlijk een hele goede vind
__________________
I don't want to be an angel. I just want to be God!
Oud 08-11-2006, 16:00
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
RoxX schreef op 08-11-2006 @ 12:59 :
je kan het ook op een site maken zoals
hier

wat ik persoonlijk een hele goede vind
die vind ik echt héél irritant. knap gemaakt, maar beroerde navigatie.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 08-11-2006, 16:11
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ik denk dat het werkelijk heel weinig uitmaakt. Ze letten niet op presentatie ed, gewoon een stapel werk in een zwarte plastic a2 map met zo'n hengsel is goed genoeg. Je moet je werk bij toelatingen toch vaak over een halve vloer/tafel verspreiden. Het gaat in elk geval om je werk, niet om je portfolio. Website's, portfolio's, visitekaartjes ed komen nog helemaal niet aan de orde als je net begint aan een kunstacademie.
Oud 08-11-2006, 16:44
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
RoxX schreef op 08-11-2006 @ 12:59 :
je kan het ook op een site maken zoals
hier

wat ik persoonlijk een hele goede vind
Wel leuk gedaan, maar als je weer wat toe wilt voegen is het verschrikkelijk om bij te werken. En daarbij , belabberde compressie.
Oud 08-11-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
RoxX schreef op 08-11-2006 @ 12:59 :
je kan het ook op een site maken zoals
hier

wat ik persoonlijk een hele goede vind
Ik vind die site echt een heel stuk gaver dan zeg maar al z'n werk dat ik tot nu toe gezien heb, en dat is ongeveer driekwart van wat 'ie er op heeft staan geloof ik.

[edit] Ik gok ook niet dat het praktisch bedoeld was overigens, meer om gewoon stoer te zijn. De navigatie is inderdaad vrij onhandig, hij zou een 'terugknop' moeten inbouwen bij die beschrijvingen oid, voor als je 't niet wil zien. En eventueel nog een dingetje erbij dat al z'n werk bij elkaar heeft, een map op die tafel met 'portfolio' er op oid. Zodat mensen die haast hebben en gewoon snel willen checken of het wat voor hen is, ook daadwerkelijk even snel kunnen gaan kijken en niet afhaken na de eerste minuut omdat ze geen zin hebben in geklooi met navigatie.

Laatst gewijzigd op 08-11-2006 om 17:06.
Oud 08-11-2006, 17:02
Verwijderd
Citaat:
RoxX schreef op 08-11-2006 @ 12:59 :
je kan het ook op een site maken zoals
hier

wat ik persoonlijk een hele goede vind
Het idee is leuk, maar zoals al gezegd: hele lelijke compressie en onoverzichtelijke navigatie. Komt ook een beetje pretentieus over.
Oud 09-11-2006, 08:36
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
je hoeft m niet echt te beoordelen voor mij hoor.. de site is niet van mij .. maar het was maar een idee om te laten zien.. maar alle punten die dus zijn opgenoemd zou je dus kunnen verbeteren als je zoiets eventueel wel zou willen doen gewoon een ideetje om je op weg te helpen..
__________________
I don't want to be an angel. I just want to be God!
Oud 09-11-2006, 20:07
mixtape_machine
Avatar van mixtape_machine
mixtape_machine is offline
Citaat:
Miroir schreef op 08-11-2006 @ 09:09 :
Hallo allemaal!

Na het einde van dit schooljaar wil ik graag naar de kunstacademie. Op het moment volg ik de vooropleiding in Arnhem ( ) en het liefst zou ik daar aangenomen worden. Dat hoor ik daar pas eind januari en daarom ben ik (voor het geval dat ik niet aangenomen word) bezig met het maken van werk voor mijn portfolio (zodat ik naar andere academies kan).
Nu heb ik dit forum al door gebrowsed op zoek naar topics over portfolio's en het is mij best duidelijk wat erin moet.

Alleen het 'waarin' niet. Wat voor map kan ik het beste kopen? En welk formaat, en wáár kan ik zo'n map kopen? Ik weet dat er van die groene/zwarte meeneemmappen zijn in maten zoals A3/A2 etcetera, maar dat lijkt me alleen handig om mee te nemen, en niet om docenten etc. te showen wat ik heb gemaakt.

Dus, heeft er iemand tips? Wat, waar, hoe, hoeveel enzovoort?
Ha,grappig.. ik doe ook de vooropleiding in Arnhem
(ik zit in groep 4)
__________________
Hastalapasta,
Oud 10-11-2006, 08:28
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Hier kan ik wel wat mee

@ mixtape_machine : wat leuk! Ik zit in groep 7, kzal je een pm sturen, ben nieuwsgierig hoe jij de vooropleiding vind
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Oud 10-11-2006, 14:36
brinta
brinta is offline
Bij zo'n toelating kun je beter géén chique zwarte portfolio-map meenemen. Als je je werk 'slordig' presenteert, is men soms meer geïnteresseerd (de docenten willen het gevoel hebben dat zij jou ontdekken).
Het komt maar héél zelden voor dat er bij een toelating werk gepresenteerd wordt dat zo'n perfecte map waard is.

Zo'n zwarte plastic meeneemmap/koffer is wel handig om aan te schaffen.
Oud 16-11-2006, 12:50
MademoiselleX
Avatar van MademoiselleX
MademoiselleX is offline
Hey, ik zit nu op de kunstacademie in Zwolle.
Je moet zoveel mogelijk verschillende dingen laten zien, gewoon van alles wat, tekeningen (portretten, gewoon, enz. enz.), schilderijen, 3d-dingen als je dat hebt, en al het andere dat je maar kan bedenken. En neem VEEL mee

En ik zou gewoon zon hele grote map kopen bij een kunstwinkel ofzo. Dat doen de meeste mensen. Die zijn ongeveer 1 meter bij 75 centimeter ofzo. En dan kan je bij de leraren op de kunstacademie alles uitstallen op de tafel.

Nog een tip: begin zelf met praten over je werk. Als je binnenkomt bij de 'jury' zeg maar, dan moet je gewoon zelf het initiatief nemen.

Waar ga je trouwens toelating voor doen in Arnhem?
Als het grafisch is, kan ik je de toelatingdopdracht alvast vertellen
Oud 04-02-2010, 19:19
Verwijderd
Ik krijg het al op mijn zenuwen als ik dit allemaal lees
vooral één van die laatste commentaren hier; zelf over je werk beginnen. Ik ben nogal ne scheiter en weet nooit waar te beginnen en dan kom ik onwennig over en dan gaat het helemaal in het honderd lopen
't enige waarvoor ik geen schrik heb op het toelatingsexamen is de waarnemingsproef
(ik wil ofwel schilderkunst ofwel tekenkunst studeren. Weet nog niet precies wat. en ik ga waarschijnlijk naar KASK gent)
Oud 04-02-2010, 20:11
Verwijderd
Tip: kijk naar de datum van dit topic. Als je over de toelatingsproeven enzo wilt praten, dan zou ik je aanraden een nieuw topic openen.
Oud 04-02-2010, 20:45
Verwijderd
dat is dan wel het zoveelste in een dozijn.

edit: mssn zalk toch een maken, en metnenen vragen of mijn werk wel geschikt is.
Ads door Google
Oud 04-02-2010, 21:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Nieuw topic dus.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Portfolio opstellen voor vertaalwerk?
Tonight
6 05-01-2013 22:19
ARTistiek portfolio
teutje
2 11-12-2006 16:30
Software & Hardware [PHP] Portfolio maken in PHP
LexCi
7 06-04-2006 09:25
ARTistiek Komt dat zien! [portfolio site]
Verwijderd
25 15-01-2006 21:30
Algemene schoolzaken portfolio's
Verwijderd
10 06-03-2004 19:38
ARTistiek AxaliaN's Nightmare, portfolio
AxaliaN
38 25-02-2004 09:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.