Oud 24-05-2011, 21:42
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Hoppa.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Advertentie
Oud 24-05-2011, 22:03
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Previously on Filmtopic:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1809788
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 25-05-2011, 09:54
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Thor 3D

Ik heb deze film twee keer gezien, omdat het zo uit kwam en omdat ik de eerste keer steeds in slaap viel wilde ik de gemiste stukjes ook wel even zien. Na de eerste keer dacht ik dat die best leuk was en dat was ook zo. Het is een vermakelijke film, maar de tweede keer was toch even te veel. Van de 3D effecten heb ik bar weinig gemerkt, dus dat hadden ze wmb wel mogen skippen.

6/10

Orphan

Ik kan helemaal niet tegen enge films, maar deze was totaal niet eng. Eigenlijk was er niets aan.

4/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 25-05-2011, 23:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Insidious Een serie horrorclichés in een ongeloofwaardig verhaal met domme personages. Maar ontzettend goed uitgevoerd, dus effectief. 7.5/10.

The Hangover 2 Geslaagde remake van het eerste deel. Galifianakis op z'n best, verder oké. 7.5/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-05-2011, 00:27
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
True Grit

Niet het soort western dat ik gewend ben. Maar dat was ook niet te verwachten van de gebroeders Coen. Het moet altijd apart zijn en voor mij is dat ook in deze film niet echt geslaagd. Het 14 jarige meisje is een interessante hoofdpersoon maar zo sterk en welbespraakt dat het ongeloofwaardig werd. Jeff Bridges is gemaakt voor zijn rol maar was vaak onverstaanbaar. Matt Damon was prima. Het geheel voelt een beetje onaf. Er is veel potentie in het hele project maar er gebeurt gewoon niet zo veel.

6/10
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 26-05-2011, 01:50
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
True Grit

Niet het soort western dat ik gewend ben. Maar dat was ook niet te verwachten van de gebroeders Coen. Het moet altijd apart zijn
Het is juist een heel karakteristieke Amerikaanse western. Het enige aparte eraan is de vrouwelijke hoofdrol. Ik weet niet wat voor westerns je gewend bent, maar deze past prima in het straatje van de John Wayne-klassiekers.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-05-2011, 04:05
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
True Grit

Niet het soort western dat ik gewend ben. Maar dat was ook niet te verwachten van de gebroeders Coen.
Het is een remake he.
Oud 26-05-2011, 08:03
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Het is juist een heel karakteristieke Amerikaanse western. Het enige aparte eraan is de vrouwelijke hoofdrol. Ik weet niet wat voor westerns je gewend bent, maar deze past prima in het straatje van de John Wayne-klassiekers.
Ik ben wel wat westerns gewend. Misschien voldoet het origineel meer aan mijn klassieke beeld. John Wayne is wel aardig, maar echte westerns voor mij zijn die van Sergio Leone en alles van of met Clint Eastwood. Zij brengen eervolle doodsverachting op een zoektocht naar wraak tot een nieuw niveau, en dat soort moed is voor mij karakteristiek aan het slagen van een western. Anders is het gewoon een grote knalpartij als The Magnificent Seven.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 26-05-2011, 11:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben wel wat westerns gewend. Misschien voldoet het origineel meer aan mijn klassieke beeld. John Wayne is wel aardig, maar echte westerns voor mij zijn die van Sergio Leone en alles van of met Clint Eastwood.
Dat zijn spaghettiwesterns. Dat is een heel ander genre dan de 'normale' western, waar True Grit onder valt.

Citaat:
Het is een remake he.
Tweede boekverfilming.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-05-2011, 14:29
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Dat zijn spaghettiwesterns. Dat is een heel ander genre dan de 'normale' western, waar True Grit onder valt.
Nee Clint Eastwood's creaties vallen niet onder de spaghettiwesterns. Ach, misschien ben ik dan gewoon fan van alleen dat soort westerns.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 27-05-2011, 14:32
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Up in the Air

Wauw. Zo zie je maar weer dat vooroordelen (Clooney in een romantisch drama ) je kunnen behoeden van een prachtige filmervaring. Alles is goed aan deze film.

9/10
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 28-05-2011, 02:02
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Meet the Parents

Op zich wel grappig opzetje, maar hier en daar extreem stomme en/of flauwe scènes. Robert de Niro en Ben Stiller maken er wel wat leuks van.

6/10
Oud 28-05-2011, 14:24
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
The Reader maar weer eens uit de kast getrokken. Absoluut de moeite waard, vooral goede rollen van Bruno Ganz en Kate Winslet. Niet bijzonder onder de indruk van Ralph Fiennes, maar ach. Ik stoor me wel erg aan het gesproken Engels-met-Duits-accent, erg jammer. Spreek Engels of Duits, niet iets er tussenin.

8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 28-05-2011, 21:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee Clint Eastwood's creaties vallen niet onder de spaghettiwesterns.
De westerns die hij regisseerde zijn in ieder geval sterk door spaghettiwesterns beïnvloed, en hebben daar waarschijnlijk meer mee gemeen dan met de klassieke western.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 29-05-2011, 16:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Pirates 4

Verhaal viel me nogal tegen in vergelijking met de vorige 3 delen. Verhaallijn zaten nogal wat onverklaarbare vaagheden in, delen die beter uitgewerkt hadden moeten worden of anders weggelaten zodat het niet half/half was.
Verder natuurlijk zeer vermakelijk, Johnny Depp is sowieso een heerlijke acteur en zeker in deze rol. Vermakelijkheid wint het in deze film duidelijk van het verhaal.

Grootste minpunt was overigens de 3D, die voegde werkelijk niets toe en de effecten díe er waren, waren onscherp, geforceerd of nergens op slaand.

7,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-05-2011, 01:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pirates 4

Grootste minpunt was overigens de 3D, die voegde werkelijk niets toe en de effecten díe er waren, waren onscherp, geforceerd of nergens op slaand.
Ik heb hem grotendeels zonder bril gekeken, en je merkt inderdaad nauwelijks verschil.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2011, 17:46
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Vond ik ook! Het is dat ik zonder de bril de ondertiteling niet kon lezen, anders had ik hem afgedaan. Want met bril vond ik de ik de ondertiteling een beetje irritant te lezen, want dan zag ik het beeld niet scherp.
Oud 31-05-2011, 18:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ondertiteling bij een 3d-film is sowieso als belachelijk. Hele 3d gevoel weg
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Ads door Google
Oud 31-05-2011, 19:55
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik zou extra betalen om de ondertiteling niet te hoeven zien in de bios; daar zit ik toch niet op te wachten bij iets in het engels (of duits) en ik irriteer me meestal nog aan de kromme vertalingen ook.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 01-06-2011, 12:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ondertiteling bij een 3d-film is sowieso als belachelijk. Hele 3d gevoel weg
Dat 3D-gevoel is, vind ik, sowieso snel weg, omdat je er na tien minuten wel aan gewend bent. Tenzij ze voortdurend dingen richting het scherm gooien, maar dat is alleen maar irritant.

3D-films zie ik trouwens bijna alleen maar in persvoorstellingen, en die hebben doorgaans geen ondertiteling, dus ik zou niet weten hoe storend dat is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-06-2011, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Ondertiteling bij een film is sowieso belachelijk.
Oud 01-06-2011, 16:52
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat 3D-gevoel is, vind ik, sowieso snel weg, omdat je er na tien minuten wel aan gewend bent. Tenzij ze voortdurend dingen richting het scherm gooien, maar dat is alleen maar irritant.
Eens. Ik zie het nut van 3d ook niet. Vind het vooral storend.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 01-06-2011, 20:38
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
3D-films zie ik trouwens bijna alleen maar in persvoorstellingen, en die hebben doorgaans geen ondertiteling, dus ik zou niet weten hoe storend dat is.
Mazzelaar, iets met je baan of?
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 02-06-2011, 01:34
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mazzelaar, iets met je baan of?
Ik schrijf recensies voor op websites.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-06-2011, 10:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zapte toevallig langs De brief voor de koning. Ik was even vergeten wat een slechte verfilming dat was. En hoe vreselijk Tiuri gecast is. Verwend Goois jongetje als dappere middeleeuwer, nee.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Oud 02-06-2011, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Verwend Goois jongetje als dappere middeleeuwer, nee.
Beetje slecht gecast ja. Die jongen zelf is trouwens wel een toffe peer hoor. Had vroeger nog wat sopranos seizoenen van hem geleend. En hij komt uit utrecht, niet t gooi.
Oud 02-06-2011, 16:32
Verwijderd
Meet the Parents

Verwachtte al dat ik er niks aan zou gaan vinden, maar wilde het zeker weten.
En inderdaad, dit soort humor is absoluut niet aan me besteed. Voorspelbaar tot op het bot. Heb niet een keer hoeven lachen. Wat vinden mensen toch grappig aan dingen die aan de lopende band misgaan?
Mager verhaal, uiterst irritante personages.
Ben Stiller is wel oke, is een degelijk acteur voor dit soort films. Hij wekte nog wel sympathie bij me op.

3/10
Oud 02-06-2011, 18:07
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Indiana Jones and the The Last Crusade - 4/10

Bijna-prut. En ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat mensen dit ooit leuk hebben gevonden. De film is snel en langzaam tegelijk en alles wat op het scherm gebeurt is compleet zielloos. Connery kan daar helemaal niets aan veranderen, helaas.

Wel ziet alles er mooi uit, maar wat koop je daar nou voor als de rest hersenkankerverwekkend is?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 02-06-2011, 18:15
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Beetje slecht gecast ja. Die jongen zelf is trouwens wel een toffe peer hoor. Had vroeger nog wat sopranos seizoenen van hem geleend. En hij komt uit utrecht, niet t gooi.
Oh, het zal best een aardige jongen zijn hoor. Hij kan alleen niet acteren. En hij heeft een gooise r, dat past toch niet bij een stoere ridder
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 02-06-2011, 18:41
Verwijderd
In het boek was Tiuri ook niet bepaald een stoere ridder toch. Maar ik heb verder de film niet gezien. Brief voor de koning was mij een beetje te awesome om dat te laten verpesten door de nederlandse filmindustrie.
Oud 02-06-2011, 22:25
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Indiana Jones and the The Last Crusade - 4/10

Bijna-prut. En ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat mensen dit ooit leuk hebben gevonden. De film is snel en langzaam tegelijk en alles wat op het scherm gebeurt is compleet zielloos. Connery kan daar helemaal niets aan veranderen, helaas.

Wel ziet alles er mooi uit, maar wat koop je daar nou voor als de rest hersenkankerverwekkend is?
Indiana Jones and the Last Crusade een beetje zitten afkraken
Oud 03-06-2011, 11:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Indiana Jones and the Last Crusade een beetje zitten afkraken
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 03-06-2011, 13:47
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
In het boek was Tiuri ook niet bepaald een stoere ridder toch. Maar ik heb verder de film niet gezien. Brief voor de koning was mij een beetje te awesome om dat te laten verpesten door de nederlandse filmindustrie.
Daar heb je gelijk in hoor, maar toch stond die acteur voor mij mijlenver af van hoe ik dacht dat het personage Tiuri zou zijn. Misschien juist omdat dinges-die-acteur wel een air van ik-ben-cool over zich had. En ik had die film ook gewoon nooit moeten kijken inderdaad, maar ik hoopte stiekem dat het een heel gave film was, die juist iets bijdroeg aan het geheel. Ik kwam bedrogen uit
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-06-2011, 14:56
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Oud 03-06-2011, 15:31
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Pirates of the Carribean: On Stranger Tides

Wel een erg leuke film hoor maar volgens mij kon de film zoveel langer worden gemaakt zonder dat het minder leuk zou worden. Maar dan zou het wel erg lang worden. Vooral die zeemeermin was geweldig haha.

9/10

Het is trouwens niet de moeite waard om dat stukje na de aftiteling nog te zien. Het zijn 10 seconden ofzo en daarvoor moet je wel ontzettend lang blijven wachten.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Oud 03-06-2011, 19:59
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
X-men: first class. Ik mag dit soort films wel. En ook in normaal 2D, eigenlijk wel zo prettig.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Ads door Google
Oud 03-06-2011, 22:43
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Pirates of the Carribean: On Stranger Tides
9/10
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 04-06-2011, 00:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pirates of the Carribean: On Stranger Tides

Wel een erg leuke film hoor maar volgens mij kon de film zoveel langer worden gemaakt zonder dat het minder leuk zou worden.
Hij was al superlang! Hoewel het waarschijnlijk wel beter was geweest als ze al die miniplotjes wat meer hadden uitgewerkt. Maar het was nog beter geweest als ze die hadden weggelaten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 05-06-2011, 13:01
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Slumdog Millionaire

Prachtig.

10/10
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 05-06-2011, 17:59
Verwijderd
Joe Kidd
7/10

Vermakelijke western.
Oud 06-06-2011, 13:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
X-Men: First Class 8/10

Prima aanvulling op de reeks die zich kan meten met de films van Singer. X3 gewoon even niet meetellen en je bent meteen van een grote continuity-error af . Verder een paar leuke cameo's en flink wat vaart in de film.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-06-2011, 17:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
X3 gewoon even niet meetellen en je bent meteen van een grote continuity-error af
__________________
you're not my demographic
Oud 07-06-2011, 08:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
The hangover 1, 2
Wat een meuk zeg. Niet grappig. Nergens.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 07-06-2011, 11:18
Verwijderd
Harry potter and the deathly hallows

4/10. Zag er allemaal leuk uit maar wist me niet tot het eind wakker te houden.
Oud 07-06-2011, 22:14
Verwijderd
Tangled - Rapunzel

Ik vond 'em echt heel erg leuk. In eerste instantie was ik helemaal niet van plan om deze film te kijken, maar één van mijn beste vriendinnen raadde me aan om het toch te doen. Mooi animatie, op momenten echt heel grappig en het verhaal was, ondanks dat het wel echt een 'sprookjesfilm' is, toch helemaal niet afgezaagd. Zelfs de liedjes waren goed aan te horen.

Oh en die kameleon is echt gewoon te schattig. I want one.

Anyway, heb in tijden niet zo'n leuke animatiefilm gezien en hij is echt aan te raden!

8/10
Oud 08-06-2011, 19:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
<3 Maximus
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 08-06-2011, 20:58
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Little Miss Sunshine: 9/10. Heerlijke film met gave rol van Steve Carrell.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 12-06-2011, 14:19
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Tangled - Rapunzel

Anyway, heb in tijden niet zo'n leuke animatiefilm gezien en hij is echt aan te raden!

8/10
gezien en idd leuk!!
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 13-06-2011, 00:56
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
X-Men First Class
Leuke film, blijft de hele tijd boeien en ik vind dat ze Magneto en Xavier goed neergezet hebben.

Nick and Norah's infinite playlist
Leeeeeukkk, helemaal goed.

Rolemodels
Erg flauw maar toch ook grappig, af en toe hard op moeten lachen.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 13-06-2011, 03:59
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Despicable Me

Saai, niet grappig. En waarom proberen de makers van 3D animatiefilms altijd alles realistisch mogelijk te renderen?

Enige leuke waren sommige character designs, maar daar werd verder echt niks leuks mee gedaan.

3/10
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #148
Verwijderd
500 16-08-2009 12:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.