Oud 25-08-2013, 08:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Nieuwe!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2013, 21:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wreck-It Ralph

Geweldig leuke film! Eigenlijk weinig negatiefs op aan te merken: 9/10.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 22:24
Verwijderd
@Turk vorige topic over Daniel Day Lewis: Precies! Een goed acteur heeft al die onzin toch niet nodig?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 00:17
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
@Turk vorige topic over Daniel Day Lewis: Precies! Een goed acteur heeft al die onzin toch niet nodig?
Dat lijkt me ook, hoewel er aardig wat zijn voor wie het blijkbaar belangrijk is. DeNiro heeft ook als taxichauffeur gewerkt voor Taxi Driver, de mallerd. Maar volgens mij is dat ook een vrij lege man, in wie een personage gegoten moet worden. Die indruk wekt hij althans in interviews.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 00:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Gymkata

Gymnastiek meets martial arts. Haha oké man. Lekker debiel wel.

7/10

You're Next

Het verhaal rammelt een beetje en helaas maakt ie teveel gebruik van overdreven stylistische middelen om scènes kracht bij te zetten die veel sterker waren geweest zonder al die herriemuziek en vervelende shaky cam. Desalniettemin: ik zat vanaf de tweede akte wel op dat puntje van die stoel. Daar valt niet echt mee te discussiëren. Prima slasher.

8/10

Brick

High school neo-noir die steeds dreigt ironisch te worden, maar dat gelukkig nooit doet.

8/10

Black Sabbath

Tering, wat een meesterwerk. Gemaakt van liefde en perfectie.

11/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 10:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Gymkata

Gymnastiek meets martial arts. Haha oké man. Lekker debiel wel.

7/10
Ohja, daar zit die debiele scene toch in dat er opeens uit het wild een (turn)brug aanwezig is waardoor de hoofdrolspeler korte metten maakt van de slechteriken dankzij zijn turn-moves?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 11:20
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ohja, daar zit die debiele scene toch in dat er opeens uit het wild een (turn)brug aanwezig is waardoor de hoofdrolspeler korte metten maakt van de slechteriken dankzij zijn turn-moves?
Ja. Op een gegeven moment doet ie ook een paar backflips naast een schurk, en dan valt die schurk om.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Gymkata

Gymnastiek meets martial arts. Haha oké man.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 20:13
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Disneys Hercules



3/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 20:18
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 22:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja. Op een gegeven moment doet ie ook een paar backflips naast een schurk, en dan valt die schurk om.
shit, moet ik `m toch maar eens kijken. Kende alleen de naam van de film en die scene, volgens mij uit een of andere nacht-van-de-wansmaak-achtig iets.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 13:12
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zombieland

Nog steeds geen idee wat nou het verhaal was, maar toch leuk om te kijken. Met hoe heet hij van de Facebookfilm, Woody en Emma Stone. Gewoon leuk, geen drama.

7/10

Taken

Eindelijk gezien. Die lag al maanden op de stapel, maar ik had er telkens geen bui voor. Wat een goede film, sowieso vind ik Liam enorm gaaf. Heel slim gedaan allemaal en lekker snel ook. Totaal geloofwaardig dat Liam rent en schiet en alles, in tegenstelling tot, laten we zeggen, Steven Seagal (schrijf je dat zo? Nou ja, boeiend). Ja, nu deel 2 nog, al ben ik bang dat die dan weer gaat tegenvallen.

9/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 17:06
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
@Turk vorige topic over Daniel Day Lewis: Precies! Een goed acteur heeft al die onzin toch niet nodig?
Ja oke, een goed acteur acteert gewoon vanuit de flanken.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 17:30
Verwijderd
Ja, zo is het maar net
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 21:05
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Reader

Het begint al vrij irritant, met een cliché 'op een oude fiets moet je het leren'-romance tussen een verlegen jochie (Michael) en een duidelijk verbitterde, wanhopige vrouw (Hannah) die bij gebrek aan affectie in haar leven maar op kleine jongetjes is gaan geilen.
Dat ze er allebei wel pap van lusten blijkt wel uit de vele seks- en naaktscenes, maar de pms-buien van de dominante Hannah maken het nogal een turbulent gedoe. Wat dat jochie bij haar moet terwijl er ondertussen een lekker wijf uit zijn klas op m geilt, is mij een raadsel, maar oke, we kijken stug verder.

Het tweede deel van de film gaat een interessantere weg in, en daar leren we meer over het verleden van Hannah en
Spoiler
.
Toch pakt de film mij niet. Misschien zijn het de personages (Michael is zwaar oninteressant), misschien is het de ongeloofwaardigheid van hun band. Er zitten weinig verrassingen in het tweede deel van de film, we hoeven dan ook geen grote spanning meer te verwachten.

Verder is het allemaal best wel mooi geschoten (al kan ik niet zo goed tegen jonge acteurs die bejaarde mensen spelen; ik geloof dat nooit zo) en het zal best getrouw zijn aan het boek, maar toch deed het me niet zoveel.

5,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 19:01
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Showgirls

Hard, grappig, deprimerend, gestoord, briljant en volledig zelfbewust. Mensen die Showgirls een domme film vinden, vinden Inception intelligent.

8,5/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 21:28
Verwijderd
Blue Jasmine.
Fantastisch, ik hou heel erg van films als deze. Na alle Woody Allens van de afgelopen jaren (en zijn oude heb ik niet gezien) verwachtte ik een aardig, vooral vermakelijk filmpje. Maar het was veel meer dan dat. Cate Blanchett is een heldin <3

8,5/10

Borgman.
Die was dan weer precies wat ik ervan verwachtte; volslagen maf, wreed, beetje luguber, bij vlagen irritant (vooral sommige acteurs) en bij vlagen heel erg grappig.

7,8/10
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 11:56
Slome Kameel
Avatar van Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Showgirls

Hard, grappig, deprimerend, gestoord, briljant en volledig zelfbewust. Mensen die Showgirls een domme film vinden, vinden Inception intelligent.

8,5/10
PREACH
__________________
Yeezy taught me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2013, 16:40
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Borgman.
Die was dan weer precies wat ik ervan verwachtte; volslagen maf, wreed, beetje luguber, bij vlagen irritant (vooral sommige acteurs) en bij vlagen heel erg grappig.

7,8/10
Oeh, daar ga ik vanavond heen
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 00:51
Verwijderd
Hasta la vista.
Gewoon weer heel erg fijn. Beetje vergelijkbare toon als die in Intouchables. Het publiek was bijzonder enthousiast, het ene lachsalvo na het andere. Er werd echt geschaterd.

8,5/10
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 20:09
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Conjuring 7/10

Niets bijzonders, maar doet wat 'r op het etiket staat.

The Omen 7,5/10

Gaat lekker snel van set piece naar set piece. Zou leuk zijn als ze nog steeds dit soort studiohorror maakten. Verder is -ie z'n status als klassieker niet helemaal waard, daarvoor is het allemaal wat te braaf, te conventioneel, te Richard Donner.

Friday the 13th: The Final Chapter 6/10

De beste uit de serie: ronduit competent!

Hostel: part II 8,5/10

Ik ga Eli Roth steeds meer waarderen. Het is ook gewoon een leuke knul, getuige deze film.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 20:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Looper (2012)

Met een heerlijke Bruce Willis en geklooi met continuïteit van het bestaan, dikke prima

8,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 01:46
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Mamma Mia

My my, wat een bak ellende.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 23:23
Verwijderd
Glengarry Glen Ross.

Nice <3
Ik hou hier heel erg veel van. Had het toneelstuk waar de film op gebaseerd is al eens uitgevoerd gezien door TA, en dat was al tof, maar deze cast was natuurlijk echt formidabel, wat een topacteurs Dus dat + een fijn conflict + goeie dialogen maakt...

8,5/10
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 00:06
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
An American Crime

Waargebeurd verhaal over de marteling en moord op een tienermeisje in 1965 door een moeder van zeven kinderen, die in zekere zin lijkt op de zaak Fritzl.

De film lijkt de wreedheid van de martelingen erg te downplayen, en de staat van aftakeling van het tienermeisje (gespeeld door Ellen Page) is weinig overtuigend, vooral door de matige make-up effecten.

De moeder, gespeeld door Catherine Keener, was (ondanks dat ze goed kan acteren) niet goed gecast, omdat de echte Gertrude Baniszewski veel ouder, heksiger en evil oogde dan Keener, die nog een vrij vriendelijk gezicht heeft. Misschien hebben ze het bewust gedaan om het contrast tussen haar voorkomen en haar gestoorde karakter te verhogen, maar op mij kwam het niet altijd even goed over.

Voor de rest voelde het aan als een low-budget waargebeurde woensdagavondfilm.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2013, 10:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Mud 7.5/10

Coming of age jongensavontuur met een, ja, zowaar, sterke Matthew McConaughey (Mud) die voor het grootste deel van de film zijn shirt gewoon aan houdt. Mud wordt gevonden door twee jongens op een eilandje in de Mississipi, maar het is maar de vraag of hij te vertrouwen is! Verder ook mooie beelden van de omgeving en al met al een fijne 'Southern' sfeer.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 13:08
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Matthew McConaughey . Hij is sinds vorig jaar een garantie dat een film het kijken waard is. Hij is de omgekeerde Johnny Depp.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 16:34
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Mamma Mia!

Normaalgesproken hou ik er niet zo van als mensen van middelbare leeftijd 'lekker gek' doen, maar dit werkt wel.

8/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2013, 15:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Funny Games

Een film die me doet verlangen naar de subtiliteit van Last House on the Left, doet iets verkeerd.

5/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2013, 18:39
Verwijderd
Het eerste halfuur van The great gatsby waarin ik zoveel dingen tegenkwam waaraan ik me irriteerde dat ik besloot dat de rest de moeite niet waard was.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2013, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Funny Games

Een film die me doet verlangen naar de subtiliteit van Last House on the Left, doet iets verkeerd.

5/10
Remake of het origineel? Overigens 'deed' het idee het ook niet voor mij.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2013, 21:14
Verwijderd
We're the Millers.

Tja, je moet wat met je Pathé Unlimited. Ik heb me best vermaakt ook nog.

6/10

Kick-ass 2.

Nummer 1 heb ik helemaal niet gezien, maar deze tweede was best leuk.

6,8/10
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 01:28
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Remake of het origineel? Overigens 'deed' het idee het ook niet voor mij.
Origineel.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2013, 21:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Harry Potter and the Philosopher's Stone

Herkijk. Ik vond de HP-films altijd maar middelmatige kinderfilms, vaak erg rommelig en gehaast. Maar nu ik de boeken aan het lezen ben, kan ik de gebeurtenissen in de film veel beter plaatsen, en ook veel beter op waarde schatten.

De boeken zijn iig verrassend leuk, en deze verfilming heeft een hoop dingen wel goed gedaan. Hier en daar oogt het soms wel wat cheap, met name wat betreft de special effects, maar met de boeken in het achterhoofd is alles goed te volgen.

Daniel Radcliffe acteert soms nog wat stijfjes, maar de rest van de cast doet het prima.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 18:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Vorige thread:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874063
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 00:53
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
A Good Day to Die Hard

Zo, ik ben weer bij op Die Hard-gebied. Dit nieuwste deel staat bol van de actie. Het verhaal en de bad guys zijn weliswaar cliché en weinig inspiratievol, maar de film maakt een hoop goed door er een waanzinnige auto-achtervolging in hartje Moskou in te gooien. Ik wil niet weten hoeveel auto's en voorbereiding dat gekost heeft, maar het ziet er weergaloos uit. Ook de ontknoping met de helicopter ("it's a chopper, baby") is spectaculair en heerlijk over the top.
Bruce Willis begint nu stil aan wel een beetje te oud te worden, maar hij is nog steeds one bad-ass motherfucker. De serie zal waarschijnlijk nooit meer deel 1 evenaren, maar dit laatste deel is in ieder geval beter dan 4.

Minpunten waren wel de vrije saaie Jai Courtney (McClane's zoon) en dat McClane iéts te vaak roept dat ie 'on vacation!' is.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2013, 09:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Now You See Me

Goede film! Verhaallijn zat goed in elkaar en was ook best goed te volgen. Aan het einde was niet alles duidelijk, maar wel duidelijk genoeg. Anyway, ik ga hem nog een keer kijken als ik wel mn hoofd erbij kan houden.

7,8/10
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-09-2013, 19:34
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Citaat:
Disneys Hercules

[afbeelding]


3/10

Zou je mij willen uitleggen wat je precies zo slecht van aan Hercules?

Het is namelijk echt een mijn favoriete Disneyfilm. Wat ik zo geweldig aan de film vind is dat er de film allemaal figuren in voor komen uit de Griekse Mythologie maar dat ze er wel een eigen draai aan geven, de muzes als een funky gospelgroep en er zaten echt paar hilarische grappen in voor het oudere publiek:



Lionking’s Scar als de de leeuw van Nemea.

Alleen al voor deze verwijzing verdient de film minaal een 8 in mijn ogen. En vergeet natuurlijk niet Hades, Zeus en Phil.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2013, 19:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hercules is misschien wel de meest afzichtelijk getekende Disneyfilm aller tijden, dat is met geen humor meer goed te maken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2013, 20:09
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Ik zal de film binnenkort maar weer eens kijken dan of hij echt zo slecht is. Ik ben een grote liefhebber van de het Oude Griekenland dus misschien dat ik daarom deze film niets negatiefs over weet te melden.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2013, 20:45
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Zou je mij willen uitleggen wat je precies zo slecht van aan Hercules?
Zoals WolterB al zegt, hij is superlelijk (hoewel ik hem wel minder lelijk vind dan Pocahontas, met name door een paar aardige achtergrond- en personage-ontwerpen).

Citaat:
Ik ben een grote liefhebber van de het Oude Griekenland dus misschien dat ik daarom deze film niets negatiefs over weet te melden.
Júist dan zou je veel negatiefs te melden moeten hebben, want Hercules laat niets heel van de mythe van Heracles. Het is meer een hervertelling van het verhaal van Jezus.

Dat vind ik overigens niet zo'n probleem; het probleem met de film is meer dat Disneys eigen mythologie kant noch wal raakt. Hoe komt Hades bijvoorbeeld aan een drankje waar goden sterfelijk van worden? Waarom heeft hij er maar één flesje van? Waarom moet hij wachten tot de planeten goed staan, om de Titanen te bevrijden? Waarom overwinnen de Titaten zo gemakkelijk alle goden van Olympus, terwijl Zeus ze in de proloog met gemak in z'n eentje aankon? Wat gebeurt er met de onderwereld als Hades in de Styx valt? En het belangrijkste: waarom moet Hercules een 'echte held' worden voordat hij naar Olympus terug kan keren? Wie heeft dat bedacht?

Het is gewoon een bende.

Daarnaast is Hercules een oersaai personage, wiens voornaamste motivatie gedurende het merendeel van de film is beroemd en geliefd te worden; /care.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 00:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Persepolis

Het begin is even wennen. De zwart-wit tekenstijl kan aanvankelijk wat afschrikken omdat het zo simpel oogt, maar na een tijdje merk je dat de traditionele animatie juist erg goed werkt voor een film als deze. Gebaseerd op de graphic novels van Marjane Satrapi, toont deze film het wel en wee van Marjane, een Iraans meisje. De film kent een aantal droevige momenten, een aantal mooie momenten en een aantal vrolijke, luchtige scenes.
Tegen het einde aan vond ik het iets te lang doorgaan, maar verder was het erg vermakelijk.

De strips schijnen volgens sommigen beter (d.w.z. complexer en gedetailleerder) te zijn dan de film, maar ik vond de film soms al een beetje teveel 'onnodige' details bevatten. Ik denk dat de strips daarnaast ook minder mooi getekend zijn.

Hoe dan ook, de film is knap gemaakt, boeiend, en een interessant kijkje in het Iraanse leven en de strenge leefregels die daar bij horen.

Voorlopig een 8,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 15:09
Verwijderd
Vantage Point

Leuk gedaan, goed gemonteerd, goeie acteurs, maar
Spoiler

En het stoort me echt echt echt heel erg dat
Spoiler

Verder voorspelbaar en allemaal heel veel toeval, maar het was vermaak.

6.5/10


Layover (2012)

Er zijn domme mensen, maar zó dom? Nee echt, nee, nee, nee. En zeker niet als ze voor de rest wel verstandelijke vermogens toonden. Ik heb meer mijn muziekcollectie opgeruimd dan werkelijk gevolgd, maar dat was geen probleem.

3/10


Pirates Of the Carribean: On stranger tides.

Ach ja. Captain Jack Sparrow <3 De rest is niet meer belangrijk dan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 20:35
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Kotonoha no Niwa (The Garden of Words)

Sfeervolle animatie van Japanse bodem, die een lust voor het oog is. Met name de weerseffecten (die onderdeel vormen van het verhaal) zijn prachtig in beeld gebracht.
Qua verhaal was het even inkomen, maar langzaamaan ontstaat er een band tussen de twee hoofdrolspelers. De climax van de film wordt deze echter totaal verpest door de aanwezigheid van een cheesy popsong met dito tekst. Erg jammer, want daardoor is het gewoon too much corniness to handle, terwijl de rest van de film (misschien wel te) subtiel was.

Een magere 7- die met een betere climax misschien wel een 8 was geweest.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2013, 23:55
Verwijderd
Ziek, en ik heb, naast seizoen 1 van Dexter, ook Four lions, Batman, Anvil! The story of Anvil en Heute bin ich Blond/Meisje met de negen pruiken gezien.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2013, 22:31
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
This is the End

Normaal weet ik nooit zo goed wat ik moet vinden van films met Seth Rogen, Jonah Hill of Jay Baruchel (zoals Knocked Up, Pineapple Express en Forgetting Sarah Marshall). Ik vind ze soms op basaal niveau wel oke, maar tegelijk ook flauwe kutkomedies met onderbroekenlol.

Bij This is the End had ik dat probleem juist helemaal niet. Het eerste dat opvalt (en leuk is) is dat ze hier zichzelf spelen, alhoewel lekker aangedikt met vermeende of verzonnen karaktertrekken en referenties maken naar bestaande films waar ze in hebben geacteerd. Natuurlijk zijn er weer de nodige flauwe grappen met dicks, weed en cum, maar de film heeft veel meer om het lijf. Veel bekende gezichten in het begin, zoals Emma Watson, Michael Cera (Superbad) en Jason Segel (HIMYM, Forgetting Sarah Marshall) die leuke bijrollen hebben als, inderdaad, zichzelf.

Wanneer de film 'omslaat' wordt de film een mengelmoes van parodieën, o.a. Night of the Living Dead, Exorcist en *insert rampenfilm*. Ik was eerst even bang dat het weer zou ontaarden in iets superflauws, maar door de leuke personages en dialogen blijft het enorm vermakelijk.
De special effects zijn wonderbaarlijk knap gemaakt, voor een film waarbij je dat helemaal niet verwacht. Over the top, maar wel mooi.

Misschien ga ik die oudere films van Apatow, met Rogen en Hill, ook maar eens terugkijken, wie weet ga ik ze in retrospect wel langzaam leren waarderen. Of dat betekent dat mijn humor slechter wordt of mijn smaak breder, daar ben ik nog niet uit.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 19-09-2013 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2013, 02:09
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Punch-Drunk Love

Dat ik hier nog geen recensie over had geschreven! Nou, herkijk dus, en net als de eerste keer vond ik hem erg goed.

Adam Sandler laat hier zien dat er héus wel acteertalent in hem zit, en hij ook meer kan dan alleen maar flauwe flutkomedies. Dat is niet in de laatste plaats te danken aan de regie van P.T. Anderson, die met zijn oeuvre al laat zien bijzondere, donkere, soms geestig-absurde, soms dramatische films te kunnen maken.
Het neurotische, autistische(?) karakter van Barry wordt met name in het begin goed neergezet, door de drukke invulling van de scenes; er is veel tegelijkertijd aan de gang en de camera beweegt onrustig van het ene naar het andere shot. De daarbij constant aanwezige, opdringerige muziek maakt dat je soms een ongemakkelijk gevoel krijgt, waarbij de drukte en hectiek in Barry's hoofd direct bij je binnen komt.
Vermakelijk is de film op momenten dat absurde gebeurtenissen plaatsvinden; de schijnbaar willekeurige dingen die Barry doet, of hem overkomen, lijken vergezocht, maar binnen het kader van de film is het vrij passend. Nergens wordt de film een komedie (daar is het te donker voor) maar dat soort momenten, samen met enkele vertederende momenten i.c.m. Emily Watson maken dit een goed kijkbare film met een bijzonder karakter.

8,4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2013, 11:52
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Jeune et jolie

Ik weet nog niet zo goed wat ik van deze film vind. Ergens kabbelt die een beetje door, maar ik bleef toch een gevoel aan de film overhouden. Dus dit wordt een

7/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 21-09-2013, 13:42
Verwijderd
Prisoners.
Zeer sterke film, echt een zenuwslopende kijkervaring. Duister en naar en ongelofelijk spannend. En Jake Gyllenhaal is een held.

8/10

Paranoia.
Totaal overbodige film. Wat een sufkutterij en wat zonde van een Gary Oldman.

3/10
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 15:11
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ziek, en ik heb, naast seizoen 1 van Dexter, ook Four lions, Batman, Anvil! The story of Anvil en Heute bin ich Blond/Meisje met de negen pruiken gezien.
Hoe vond je Heute bin ich Blond?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.