Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2012, 20:14
Tonight
Tonight is offline
Hallo allemaal!
Ik heb al een beetje zitten kijken op google, maar daar kwam ik niet ver mee. Hetzelfde geldt voor de zoekfunctie. Ik hoop dat dit in het goede gedeelte staat, aangezien het toch met werk te maken heeft.
Ik doe tweetalig onderwijs (laatste jaar, thank god), en daardoor is mijn Engels een stuk beter dan dat van de gemiddelde HAVO leerling. Zo kwam ik pas op het idee om informele stukjes te vertalen, ik bied mijn diensten al aan op fiverr en soortgelijke websites. Af en toe wordt mij naar een portfolio gevraagd, wat ik dus tot nu toe nog niet heb. Ik wil wel graag een portfolio voor dit aanmaken, maar ik weet niet hoe. Het probleem zit ook mede in de vertalingen. Wat moet ik in godsnaam vertalen? Staan er ergens voorbeeld stukjes (wat ik niet heb kunnen vinden), moet ik zelf iets schrijven en dan maar vertalen of wat? Tot nu toe heb ik een opdracht bewaard wat er zeker op kan, maar een opdracht is niet genoeg.
Mijn vraag is dus, hoe bouw je zo'n portfolio op en wat moet ik er voor vertalen?
Als jullie vertalingen nodig hebben van Nederlands naar Engels of andersom, het is geheel gratis tot mijn portfolio een mooie omvang heeft. (Dit kan dus ook je website zijn, zolang ik maar diversiteit heb) Dit bedoel ik niet als reclame.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2012, 00:02
Verwijderd
Vraag aan de opdrachtgever een te vertalen stukje, als gratis voorbeeld. Geef wel een indicatie wat je daarvoor zou vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 12:27
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Vaak zijn het fantastische beschrijvingen van een hotel, hoe mooi hun lobby wel niet is met hun relikwieën van onschatbare waarde en oh, die prachtige, goudomrande ovale spiegel..
Soms gaat het ook om reisbeschrijvingen voor reisbureaus.
Bij je eerste klant kun je vragen om (voor niets) wat voor hun te vertalen. Hoef tniet alles te zijn en ook niet te vaak doen want daar maken ze natuurlijk graag gebruik van.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 16:52
Tonight
Tonight is offline
Citaat:
Vraag aan de opdrachtgever een te vertalen stukje, als gratis voorbeeld. Geef wel een indicatie wat je daarvoor zou vragen.
Citaat:
Vaak zijn het fantastische beschrijvingen van een hotel, hoe mooi hun lobby wel niet is met hun relikwieën van onschatbare waarde en oh, die prachtige, goudomrande ovale spiegel..
Soms gaat het ook om reisbeschrijvingen voor reisbureaus.
Bij je eerste klant kun je vragen om (voor niets) wat voor hun te vertalen. Hoef tniet alles te zijn en ook niet te vaak doen want daar maken ze natuurlijk graag gebruik van.
Kan ik ook wel doen! Dankjullie!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 19:19
Pythias
Pythias is offline
Wauw, dat is best een leuk idee! Ik heb ook TTO gedaan (3 jaar) en mijn Engels is ook behoorlijk goed. Best een idee (:
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 14:15
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik zou vooral zorgen dat je portfolio gevarieerd is.
Dus niet alleen reclamefolders en niet alleen websites.
Zorg ervoor dat er ook bijvoorbeeld officiele brieven in zitten en laat zien dat je ook de verschillen kent tussen bijv een officiele brief in nederland en die in engeland(denk hierbij aan de plaats waar de postcode etc staan)
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 21:19
Verwijderd
Verdien je daar geld mee? Ik ben engels en zou het wel leuk vinden kan je me pmen met details?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.