Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2002, 20:48
Roosjepost
Roosjepost is offline
Uhmm het is niet een probleem van mijzelf, maar van mijn broertje, alleen ik leid er(soms) onder, en het wordt allemaal steeds ingewikkelder, niemand begrijpt het, dus ik dacht misschien heeft iemand het hier ook gehad of meegemaakt:

Situatie: hij wil niet meer naar school (kort samengevat)
Hij gaat al 2 maanden niet naar school, hij zei eerst dat het te moeilijk was, dus mocht ie naar de mavo i.p.v havo/vwo, maar nu wil hij nog steeds niet, hij wil ook met niemand praten, dus ook niet met jeugdzorg, of psychologen.

Hij verzint steeds allerlei dingen om overal onderuit te komen, of hij verzint dingen die niet kunnen, zolang hij maar niet naar school hoeft.
Hij is 13 dus je kan moeilijk zeggen je MOET, want hij gaat gewoon niet.

Nou ja ik kan er wel uren over praten, maar ik snap het zelf ook niet goed, alleen misschien herkent iemand iets in deze kleine situatie-schets, of heeft iemand een goed idee.

hij wil ook thuis geen huiswerk doen, omdat dat dus naar school leid, waar hij niet heen wil(faalangst? bang?) ook een psycholoog leid uiteindelijk naar school(vind hij, dus hij wil niet)
Maar ik kan me niet voor stellen dat ie bang is, want hij is nooit gepest,en gewoon een leuke jonge om te zien,
en redelijk volwassen voor zijn leeftijd.

iemand....? .....
__________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2002, 20:58
Marit_temp
Marit_temp is offline
Citaat:
Roosjepost schreef:
want hij is nooit gepest
Wie zegt er dat ie nooit gepest is?
Misschien issie gewoon super onzeker ofzo...'k weetet ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:01
soulless
soulless is offline
Geen idee... Hoe vervelend school ook mag zijn, het is toch wel de plek waar je mensen tegenkomt, ik bedoel, op zijn leeftijd is er overdag toch geen fok te doen?

Lijkt me dus wel dat er iets meer aan de hand is dan dat ie geen zin heeft...
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:12
Illusive Mask
Illusive Mask is offline
Het komt wel vaker voor bij jongeren dat deze niet naar school willen. De grote vraag die verblijft, is de reden daarvoor...

Bij de meesten komt het neer op het werk dat ze moeten verrichten, bij anderen staat het in relatie tot zijn medestudenten.

Weet je zeker dat hij geen problemen met anderen op school heeft? Leerproblemen alleen leiden volgens mij niet zo snel tot zulk extreem gedrag, al zeker niet wanneer iemand het voor de rest wel kan vinden met anderen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 18:15
basje!
basje! is offline
tja het lijkt me wel dat ie een probleem heeft ( behalve met school dan) want het lijkt me niet dat je je zo extreem gaat gedragen alleen omdat je niet naar school wil.
__________________
live your life de basje!-way!"we can still find them and kill them"...uit de heilige Turner Diaries
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie probleempje
.SaraH.
3 01-09-2016 12:21
Lichaam & Gezondheid te zwaar, maar niet te dik
fluweel
20 31-12-2005 17:36
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Liefde & Relatie vriend vindt me te dik
Tulpje6
182 20-11-2003 13:42
Psychologie (klein probleempje)bang om niemand te zijn
moon
3 26-07-2003 14:56
Liefde & Relatie -probleem-
AnneCath
4 19-05-2003 14:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.