Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 13:48
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
tegewoordig is dat vele mensen hun enigste zorg
populair zijn
en er zijn er veel die meelopen
zelfs op dit forum
als een meer populair iemand iets post dan krijgt hij zoizo meer replys
niet dat ik iemand wil met aanvallen
zeg gewoon dat als marc s iets post er veel meer replys komen dan als weet ik veel wie dat zou doen
of begin ik paranoid te worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2002, 13:49
Verwijderd
Je begint niet paranoid te worden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 14:39
shania
shania is offline

Ik ben het met lenoor eens. Marc S krijgt inderdaad veel reacties (geen commentaar op Marc S hoor).
Het is nou eenmaal zo dat populair zijn erg belangrijk is voor bepaalde mensen. Ik ben 'populair 'geweest en heb ontdekt dat de 'onpopulaire'veel aardiger zijn en te vertrouwen. De populaire mensen roddelen vaak achter je rug om, om er zelf van beter worden en als je 1 dag de verkeerde kleding draagt hoor je er niet meer bij.
Voor mij is het in ieder geval niet het belangrijkste.
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 15:17
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Marc S probeert helemaal niet populair te zijn, of over te komen. Hij vind het gewoon fijn om te posten.

Zo erg is het toch niet, of wil jij populairder zijn dan Marc S ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 15:28
SevenLayersDeep
Avatar van SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
tiz wel waar, voor veel mense geld da, da populair zijn alles iz. ik ben ook populair geweest. maar toen werd ik altoow, toen moeste ze me nie meer, nou kannik geeneenz meer populair worde, omdak nou al bekend sta alz engerd ensow, niet da mij da wa boeit. want mijn vriende hek tenminste ietz aan, die zijn te vertrouwe.
__________________
alomtegenwoordig + Nee, Ik vind je niet aardig.. + ik ben wallflower
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 16:03
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Marc S is aardûg en zo...en hij zit al heel lang bij s.com.

Maar ja, 't leven is een populariteitswedstrijd
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 16:21
Witch Lover
Witch Lover is offline
naja ik weet dat dit ibj veel mesnen het gerval is maar ik weiger daarmee in enkele vorm mee te doen..als je goede vrienden om je heen hebt hoef je je nergens zorgen over te maken, en eigenlijk zowieso niet.
kom op, wat boeit het jou nou dat die gasten zielig moeten doen: i ben zoals ik ben en daar kom ik voor uit. dat werkt.
__________________
Dus je doet HAVO? Neuken? *VLEES = MOORD!!!!*
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 16:22
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Marc S probeert helemaal niet populair te zijn, of over te komen. Hij vind het gewoon fijn om te posten.

Zo erg is het toch niet, of wil jij populairder zijn dan Marc S ofzo?

ik heb absoluut niets tegen hem
is gewoon om aan te wijzen
het is nu eenmaal zo dat iemand anders met dezelfde post minder reacties zou krijgen

Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:08
Shackles
Shackles is offline
In het leven meet je jezelf constant aan anderen, om vast te stellen hoe goed of slecht je ergens in bent. Alles is relatief, dus ook kwaliteiten.

Je manifesteert je op de manier die je gelukkig zal maken. Tenminste, waarvan je denkt dat die je gelukkig zal maken. Het enige wat je als bron daarvoor kunt gebruiken is je omgeving. Acties van mensen in je omgeving, waarvan je denkt dat jij er ook gelukkiger of beter van zal worden.

Daarom is het merendeel wat je doet een imitatie van anderen. Misschien is alles wel een imitatie. Het doel is om jezelf te verbeteren, op de manier die jij verkiest.

Mensen die veel bezig zijn met hun uiterlijk en jongens/meisjes versieren zien die dingen als aangrijppunten in de wereld. Ze beconcurreren elkaar op die gebieden, om voor hun eigen gevoel iets voor te stellen.

Anderen hechten veel waarde aan belezen en/of intelligent zijn. Maar dat is net zo goed een krachtmeting. Die mensen gaan namelijk ook om met anderen die dezelfde interesses hebben.

Een krachtmeting hoeft niet per se negatief te zijn. Iedereen wil weten waar hij of zij staat in de wereld.

__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:17
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
tegewoordig is dat vele mensen hun enigste zorg
populair zijn
en er zijn er veel die meelopen
zelfs op dit forum
als een meer populair iemand iets post dan krijgt hij zoizo meer replys
niet dat ik iemand wil met aanvallen
zeg gewoon dat als marc s iets post er veel meer replys komen dan als weet ik veel wie dat zou doen
of begin ik paranoid te worden?
tjah dat van dat posten dat klopt wel imho, maar dat álles om populairiteit draait klopt niet...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:18
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
*Tekst*
Marc S populair? Hij is veel online, en daardoor reageert ie veel in z'n eigen topic, kijk maar is in een topic van hem, en tel hoevaak je een post van hem ziet, dan zul je zien dat hij de helft van de tijd zelf post hoor...dus het ligt niet aan populair of niet, dit is meer iets van activiteit...

Maar je hebt wel een punt door te zeggen dat populair niet alles is, ik vind 't'ook vervelend als mensen zichzelf gaan ophogen achter de rug van anderen om...

Helaas beschouwen sommige mensen het leven echt als populairiteitswedstrijd, al zullen ze het niet direct zo noemen.
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 18:01
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Tuurlijk is dat zo. Zit in de genen van de mens. men moet overleven en de enige manier daartoe is populair zijn. En iedereen zal dat wel hebben, maar de een minder dan de ander.

kan er nu ff niet meer over zeggen, ik heb teveel aan me hoofd...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:37
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
jah vind ik ook.... leven is geen wedstrijd... leven is FUN jah?!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:34
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Doc schreef:
Marc S populair? Hij is veel online, en daardoor reageert ie veel in z'n eigen topic, kijk maar is in een topic van hem, en tel hoevaak je een post van hem ziet, dan zul je zien dat hij de helft van de tijd zelf post hoor...dus het ligt niet aan populair of niet, dit is meer iets van activiteit...
100% mee eens. Ik reageer op iedereen die op mijn topic reageert. Dat is het verschil, ik hou me meer bezig met de reacties die ik krijg, waardoor het misschien lijkt alsof ik meer reacties krijg, terwijl de helft ervan bijna eindigt in chatten

Heeft niets met populariteit te maken. Ik wil ook zeker niet populair zijn ofzo, als je dat denkt

De meeste topics van mij heb ik een tijd geleden zelfs gekilled, omdat ik afstand probeerde te nemen van het forum en juist weer anoniemer wil worden...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:39
Marc S
Marc S is offline
Er hebben 11 verschillende mensen (mij uitgesloten) op jouw topic gereageerd. Wie is hier nu populair?

Bij mij zijn het er meestal 3 ofzo, waarmee ik een discussie aanga, waarbij zich later misschien een paar aansluiten
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:46
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Marc S probeert helemaal niet populair te zijn, of over te komen. Hij vind het gewoon fijn om te posten.
Ik vind het gewoon fijn om te discussieren. Om mijn gedachten op het forum te storten en te zien hoe mensen erop reageren.

Je hebt er ook niets aan om hier populair te zijn, dus waarom zou je dit proberen te worden?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:51
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
shania schreef:
Ik ben het met lenoor eens. Marc S krijgt inderdaad veel reacties (geen commentaar op Marc S hoor).
Het is nou eenmaal zo dat populair zijn erg belangrijk is voor bepaalde mensen. Ik ben 'populair 'geweest en heb ontdekt dat de 'onpopulaire'veel aardiger zijn en te vertrouwen.
Yup, en dat is ook mijn ervaring

En geloof mij, ik ben in realiteit alles behalve populair. Ik ga in realiteit zelfs aandacht uit de weg, omdat ik er hekel aan heb om ergens het middelpunt van te zijn.

Toen ik deze topic las (ben er een beetje laat mee, maar goed), schrok ik wel even. Overal staat mijn naam hier

Het wordt tijd voor een nieuwe nick geloof ik
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
ik heb absoluut niets tegen hem
OK

Citaat:
het is nu eenmaal zo dat iemand anders met dezelfde post minder reacties zou krijgen
Niet mee eens. Je moet er zelf werk van maken. Toen ik hier begon onder de naam MAS187 had ik bij mijn eerste topics al meer dan 10 reacties. Gewoon omdat ik overal op in ging. Ik maak er een discussie van en accepteer een reactie niet zomaar. DAAROM heb ik juist veel reacties
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2002, 12:05
Marc S
Marc S is offline
Een oude topic van mij

Toen was ik zeker nog niet populair, maar kijk eens naar het aantal reacties. Veel hangt ook af van het onderwerp lijkt me.

De meeste mensen komen hier met 1 of ander verhaaltje over hun wel en wee, dat lijkt op minstens 20 andere verhaaltjes die je hier kunt lezen. Dan reageren er automatisch ook minder mensen op bijvoorbeeld.

Wat ik vaak in mijn topics doe:

1) Ik schrijf een inleidend verhaal.
2) Ik hou het netjes en overzichtelijk.
3) Stel altijd een vraag op het einde om een discussie te starten.

Dit doe ik bij bijna alle topics die ik heb aangemaakt. Het is een proces, ik schrijf niet maar 'even' een topic, hij komt tot stand in mijn hoofd over een bepaald probleem waar ik mee zit of iets wat mij intrigeert...

Probeer het zelf eens, wedden dat je bij een nette topic met inleidend verhaaltje en allesomdraaiende vraag op het einde veel reacties krijgt, ook al ben je onbekend?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 12:32
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Marc S = Spammer
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 12:54
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Marc S = Spammer
Ik hou van discussies

Maar goed, ik denk echt dat 'Marc S' als zodanig toch aan het uitsterven is. Die naam is echt een begrip op het forum geworden zo te zien :/
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 18:51
John Sickbock
John Sickbock is offline
Als het leven idd een populariteitswedstrijd zou zijn, heb ik allang verloren... gelukkig maar dat het leven nog meer is! bij een wedstrijd verliezen de meeste mensen, gelukkig hoeft dat in het leven niet
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:02
dystopia
dystopia is offline
Denk dat het meer om aandacht gaat dan om populaireit. Aandachtsgeilheid kan door een gebrek aan liefde komen. Die persoonlijkheidsstoornis heeft ook een naam, alleen weet ik die even niet uit m'n hoofd helaas.

Even een vraag van mijn kant: waarom open je deze topic? Wil jij ook die aandacht en ben je mogelijk jaloers? Waarom vergelijk je het forum (IVL) met het echte leven (IRL)?

IMHO gaat het niet om het aantal posts maar om de kwaliteit van de posts, die van bedroevend tot uitmuntend kan verschillen, dat lijkt me vanzelfsprekend.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:06
luckytje
luckytje is offline
hey, ik em ben pas nieuw dus ik ken jullie dus ni mor euhm ik heb wel te make me populariteit want ik zit vanaf dit jaar in een andere school en ik moet zegge in mijn klas is het toch wel zo dat iedereen meeloopt met een paar andere van de klas, ik vind dat helemaaaaal niet leuk en er zijn al een paar problemen geweest in mijn klas. Ik heb al men hele leven last gehad van zoiets omdat ik zelf heel verlegen ben en ik praktisch geen zelfvertrouwen heb, ik heb continu schrik dat ik iets verkeerd ga zegge ...
xxx-jes (mijn nickname is puur sarcastisch bedoeld dus hé)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:39
Illusive Mask
Illusive Mask is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Denk dat het meer om aandacht gaat dan om populaireit. Aandachtsgeilheid kan door een gebrek aan liefde komen. Die persoonlijkheidsstoornis heeft ook een naam, alleen weet ik die even niet uit m'n hoofd helaas.
Dit hele forum schreeuwt om aandacht naar mijn mening. Mensen moeten hun ei kwijt en zien graag dat anderen reageren als bevestiging dat hun verhaal ook gelezen wordt (en daarmee ook de benodigde aandacht wordt verkregen)...

De door jou bedoelde persoonlijkheidsstoornis is trouwens de Theatrale Persoonlijkheidsstoornis

Symptomen hiervan zijn:
  • De patiënt voelt zich ongemakkelijk wanneer zij/hij niet in het centrum van de belangstelling staat: zij/hij wijdt zich aan seksuele verleiding wanneer dat niet gepast is, of gedraagt zich uitdagend in de omgang met medemensen.
  • De patiënt toont snel wisselende en oppervlakkige gevoelens.
  • De patiënt gebruikt voortdurend haar of zijn fysieke verschijning om de aandacht op zich te vestigen.
  • De patiënt heeft een spreektrant die buitengewoon schetsmatig is en wordt gekenmerkt door het ontbreken van nuance en detail.
  • De patiënt maakt zichzelf middelpunt van een drama, is theatraal [sic!] en geeft op overdreven wijze uiting aan gevoelens.
  • De patiënt is suggestibel.
  • De patiënt beleeft de verhoudingen met anderen als meer intiem dan deze verhoudingen werkelijk zijn.

Bij deze mijn (hopelijk) inzichtsvolle toevoeging
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 06:59
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Denk dat het meer om aandacht gaat dan om populaireit. Aandachtsgeilheid kan door een gebrek aan liefde komen.
Zelf ben ik hier in ieder geval niet om aandacht te trekken, maar meer om gewoon met mensen te praten. Het is grotendeels ook gewoon tegen de verveling

Wat Illusive Mask (nieuw hier?) schrijft over die Theatrale Persoonlijkheidsstoornis, is niet van toepassing op mij.

Ik vind dit nu van jou eigenlijk wel zwart/wit gezien, omdat er een immens verschil is tussen het wachten op replies op 1 of ander forum op het internet, dan als een gek altijd in het middenpunt te willen staan in realiteit.

In realiteit haat ik aandacht
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:21
soulless
soulless is offline
Geen zin om de hele thread te lezen... Wat ik wel weet is dat ik de minder populaire mensen gewoon veel aardiger vindt.

Probleem met 'populaire' mensen is dat die populariteit blijkbaar heel goed te 'verdienen' is door anderen de grond in te stampen.

Als iedereen wat ouder wordt zie je trouwens toch wel dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan hun gedrag, ze pakken zichzelf uiteindelijk...
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 15:31
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
[QUOTE]BlackMystery schreef:
[B]tegewoordig is dat vele mensen hun enigste zorg
populair zijn
en er zijn er veel die meelopen
zelfs op dit forum
als een meer populair iemand iets post dan krijgt hij zoizo meer replys
niet dat ik iemand wil met aanvallen
zeg gewoon dat als marc s iets post er veel meer replys komen dan als weet ik veel wie dat zou doen
of begin ik paranoid te worden?

Tsja als tiener zijnde draait t nou eenmaal om populariteit dat vind je zelf belangrijk omdat je als puber zijnde erg onzeker bent.

tsja de jeugd van tegenwoordig *zucht*

__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 15:40
@pie
@pie is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
tegewoordig is dat vele mensen hun enigste zorg
populair zijn
en er zijn er veel die meelopen
zelfs op dit forum
als een meer populair iemand iets post dan krijgt hij zoizo meer replys
jep.. dat zie je overal...

zelf boeit het me niet zoveel, ik ben wie ik ben, als ik niet met iemand op kan schieten kan ie populair doen wat ie wil, maar dan kijk ik echt niet vaker naar hem/haar om :-)
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 16:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Zelf ben ik hier in ieder geval niet om aandacht te trekken, maar meer om gewoon met mensen te praten. Het is grotendeels ook gewoon tegen de verveling

Wat Illusive Mask (nieuw hier?) schrijft over die Theatrale Persoonlijkheidsstoornis, is niet van toepassing op mij.

Ik vind dit nu van jou eigenlijk wel zwart/wit gezien, omdat er een immens verschil is tussen het wachten op replies op 1 of ander forum op het internet, dan als een gek altijd in het middenpunt te willen staan in realiteit.

In realiteit haat ik aandacht
Je vat 't erg persoonlijk op. Deze topic gaat niet over jou hoor, maar over het Psychologie forum in 't algemeen. Ik zie jou hier al flink veel reageren in deze topic.

Met mensen praten, is dat geen vorm van aandacht? Ik zie jou regelmatig over jezelf vertellen in topics van andere. Daar gaan andere dan op in. Vind je dat geen aandacht geven? Communiceren is toch aandacht geven aan elkaar?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 16:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Illusive Mask schreef:
Bij deze mijn (hopelijk) inzichtsvolle toevoeging
Bedankt ik vind wel dat je hier overduidelijk ziet dat iemand die deze stoornis heeft, graag in 't middelpunt van belangstelling staat.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 18:05
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Je vat 't erg persoonlijk op. Deze topic gaat niet over jou hoor, maar over het Psychologie forum in 't algemeen. Ik zie jou hier al flink veel reageren in deze topic.
Het lijkt anders wel alsof deze topic over mij gaat... als ik het aantal keren tel dat mijn naam genoemd wordt

Citaat:
Met mensen praten, is dat geen vorm van aandacht? Ik zie jou regelmatig over jezelf vertellen in topics van andere. Daar gaan andere dan op in. Vind je dat geen aandacht geven? Communiceren is toch aandacht geven aan elkaar?
In eerste instantie probeer ik mijn gedachten aan de lopende band te houden en dit doe ik door met anderen te communiceren. Het is dit of tegen het plafond staren

En aangezien ik over bijna niets kan meepraten, praat ik over mezelf... tja, jeuj ik ben zielig

...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 03:05
soulless
soulless is offline
Lijkt me niet. Je lijkt me aardig / intelligent genoeg.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 09:43
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Het lijkt anders wel alsof deze topic over mij gaat... als ik het aantal keren tel dat mijn naam genoemd wordt


...


[/B]
dude
dees gaat echt wel niet over u
ik had u niet als voorbeeld mogen nemen
I'm sorry
maar het gaat hier niet over u
sorry als ge da denkt
was echt niet de bedoeling

Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 10:02
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
dees gaat echt wel niet over u
ik had u niet als voorbeeld mogen nemen
I'm sorry
Is al goed...

Ik was niet helemaal nuchter gisteren.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 10:53
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Wel, bij mij persoonlijk is het leven niet echt een populariteitswedstrijd hoor. Maar soms is het ook wel eens leuk om te weten dat sommige mensen het met jou eens zijn, of soms wel naar jou opkijken. Heeft niet met populair zijn te maken, geeft gewoon een goed gevoel, weet ge
Kdenk dat iedereen een beetje voor zeneige moet uitmaken of voor hem het leven een populariteitswedstrijd is. Voor veel mensen zal het zo zijn, maar voor sommige niet hoor...
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.