Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2002, 19:12
SevenLayersDeep
Avatar van SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
Uiterlijk zegt vaak wel veel. Maar ik vind dat mensen die gewoon 'normaal' zijn tog niet zo moete reagere zoals ze vaak doen tege altoows ensow. kben self sinds een paar maanden heel erg veranderd.. maar dan merk je pas wie je vrienden zijn.. eerst viel ik niet zo heel veel op, en nu dus wel. Maar ik vind t gwoon ronduit belachelijk dat mensen je laten vallen, of gewoon uitschelde, of met met eten enz enz beginnen te gooien als je voorbij komt, zonder da je iets doet, maar gewoon omdat je anders bent. Ik heb meestal zwarte make-up op, tekeningetjes enzow, en swarte lippenstift, en skate/punk/gothic kleren (hangt af van mn stemming), en ben meestal wel behangen met spike-bandjes. Blijkbaar zijn veel mensen het hier niet mee eens. Maar waarom kunnen se je niet gwoon acceptere, iz uiterlijk en status dan zow belangrijk? ik moet me hier eigluk nie zow druk om make, want kep wel genoeg vrienden, en die helpe me oowk wel, omdat ze zoown btje allemaal oowk altow zijn, maar als mensen zow oppervlakkig blijven, dan iz je vriendenkring behoorluk afgezaagd. ik vin t eigluk gwoon dom dat er mensen zijn die denken dat zij moge bepale wat 'normaal' is en wat niet. njah.. zeg maar ff wa je dr van vind.
__________________
alomtegenwoordig + Nee, Ik vind je niet aardig.. + ik ben wallflower
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 19:28
miep
Avatar van miep
miep is offline
Hallo,
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik moet toegeven dat als ik een persoon zie met dikke zwarte lage make-up, veel opvallende sieraden, zwarte kleding, etc, etc waarschijnlijk een vooroordeel over dat persoon heb. Waarom? Ik weet het niet. Ik zal wel tot de "normale" mensen horen. Ik houd er niet van om op te vallen. Ja ik geef om kleding, als ik iets mooi vind, trek ik dat aan, ik denk niet aan de mode. Als ik een persoon zie lopen met opvallende kleding, dan denk ik vaak aan aandachttrekkerij. Ik weet dat dat verkeerd is, omdat als zo'n persoon zulke kleding echt mooi vindt, hij of zij daar gewoon in moet lopen. Maar waarschijnlijk omdat ik zelf niet zo gek ben op opvallende kleding, omdat ik denk dat ik dan meer aandacht zal krijgen, denk ik dat zulk soort mensen wel aandacht willen. Dit geeft misschien niet echt andwoord op je vraag, maar dat is mijn mening een beetje. Of nouja, "mening" meer hoe het bij mij zit, het zit niet helemaal goed. Ik heb het ook alleen over mijn eerste oordeel over 'n persoon. En ja ik kijk naar uiterlijk, maar eigenlijk kijk ik dan naar uitstraling een gothic heeft vaak een donkere uitstraling, en daar houd ik niet zo van.

miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 21:34
Iemand2000
Avatar van Iemand2000
Iemand2000 is offline
Hun vooroordelen over de groep mensen die zulke kleren als jou dragen zorgt ervoor dat ze je niet meteen willen zien zoals je bent, maar als iemand die bij die groep wil horen.

Bevooroordeelde mensen letten meteen op stereotiepe kenmerken, eerst je uiterlijk en dan pas je innerlijk. Zij hebben een negatief beeld van het gedrag van de mensen van de groep waar jij de uiterlijke kenmerken van draagt, hoewel jij helemaal niet daarin hoeft te passen.

Probeer dus zo veel mogelijk je eigen inbreng in je uiterlijk te geven, zodat je minder snel voor een stereotiep slecht persoon wordt aangezien. Als ze zo radicaal zijn dat ze niemand accepteren die niet de uiterlijke en innerlijke kenmerken van de voor hun ideale mens volgt, dan kan je ze beter ontwijken en mensen opzoeken die minder bevooroordeeld zijn over anderen.

Je bent kennelijk een persoon die in zijn uiterlijk tot uiting wil brengen dat je anders wil zijn, alto dus. Ga eens met mensen praten en hen confronteren met hun vooroordelen, duidelijk maken wat jij tot uiting wil brengen en uitvinden waarom zij zulke vooroordelen hebben.
__________________
Soms gaat er weleens wat mis. Zoals de grap in deze sig. ha ha ...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 19:58
basje!
basje! is offline
ja dat ken ik. de laatste tijd praat ik vaker met 'normale' mensen uit mijn klas, en die hebben gezegd dat ze toen ik net op school was echt dachten dat ik een junk was, en dat als ik ergens zat ze hun tas niet naast mij neer wouden zetten ofzo...nu valt het wel mee, ik ken ze beter, maar met mensen die ik niet ken is het nog steeds wel zo. ik ben laatst twee keer getackeld in de bus ( buikschuif...)onder het mottoie viese punkers moeten wij hier niet...
ja er bestaan rare mensen
__________________
live your life de basje!-way!"we can still find them and kill them"...uit de heilige Turner Diaries
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheïsten
Verwijderd
500 12-07-2012 16:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlandse moslims: Theo van Gogh moet stoppen met columns in Metro
naam onbekend
218 09-04-2004 14:50
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Liefde & Relatie Stelling: `Echte liefde` kan niet ontstaan in een reguliere uitgaansgelegenheid...
^AmArU^
111 26-04-2002 19:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.